alexandriamou.gr - Προβολή άρθρων κατά ημερομηνία: Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2019

Ο Ιερός Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου Ναούσης υποδέχεται, το Σάββατο 6 Απριλίου και ώρα 6μμ, το άφθαρτο και θαυματουργό χέρι της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής που άγγιξε τον Αναστημένο Κύριο από την Ι.Μ. Σιμωνόπετρας Αγίου Όρους. Το Ιερό Λείψανο θα μεταφέρει ο Καθηγούμενος Αρχιμ. Ελισσαίος.

Παρεμβάσεις σε... ηλεκτρονικό επίπεδο σχεδιάζουν το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ προκειμένου να καταπολεμήσουν τη φοροδιαφυγή. Με δεδομένη την επιτυχία της επέκτασης των ηλεκτρονικών πληρωμών στην οικονομία για την καταπολέμηση της παραοικονομίας, ετοιμάζεται σειρά παρεμβάσεων που θα διευκολύνουν τις διασταυρώσεις για τον εντοπισμό αδήλωτων εισοδημάτων και γενικά φοροδιαφυγής. Οι κινήσεις που βρίσκονται στον σχεδιασμό της Καραγιώργη Σερβίας είναι οι εξής:

- Αύξηση των ελάχιστων απαιτούμενων δαπανών μισθωτών και συνταξιούχων προκειμένου να τους αποδοθεί η έκπτωση φόρου που οδηγεί στο αφορολόγητο όριο. Σήμερα για εισόδημα έως 10.000 ευρώ το ποσοστό είναι 10%, για εισόδημα από 10.001 έως 30.000 ευρώ το ποσοστό είναι 15% και για εισόδημα από 30.001 ευρώ και άνω το ποσοστό είναι 20%. Τα ποσοστά ισχύουν προοδευτικά, δηλ. ανά κλιμάκιο εισοδήματος. Το βασικό σενάριο που εξετάζει το ΥΠΟΙΚ είναι τα ελάχιστα ποσοστά να αυξηθούν έως και 50% και να διαμορφωθούν σε 15%, 20% και 25% ή και 30% αντίστοιχα με ταυτόχρονη μείωση του μέγιστου απαιτούμενου ποσού από τα 30.000 ευρώ που είναι σήμερα σε 25.000 ευρώ ή και χαμηλότερα. Από το πλαστικό χρήμα εξαιρούνται μεταξύ άλλων , φορολογούμενοι άνω των 70 ετών. 

- Μείωση του ελάχιστου ορίου αξίας δαπάνης καταναλωτή, πάνω από την οποία η συναλλαγή θα πρέπει να διενεργηθεί μέσω του τραπεζικού συστήματος. Σήμερα το σχετικό όριο είναι 500 ευρώ και μελετάται να μειωθεί στα 300 ευρώ ή και χαμηλότερα.
- Καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες. Η ολική καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης θα περιορίσει το διοικητικό κόστος φορολογικής συμμόρφωσης των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών, ενώ θα απελευθερώσει και πολύτιμους ανθρώπινους πόρους από τη φορολογική διοίκηση για την ενίσχυση του ελεγκτικού έργου. Στην πράξη το σύστημα ηλεκτρονικής τιμολόγησης θα λειτουργεί ως εξής τουλάχιστον σε πρώτη φάση: ο εκδότης του τιμολογίου θα συνεχίσει να το εκδίδει κανονικά σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Στη συνέχεια θα είναι υποχρεωμένος να καταχωρίσει τα στοιχεία του σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στο Taxisnet. Με αυτή την ενημέρωση η δαπάνη θα καταχωρίζεται αυτόματα στα έσοδα του λήπτη του τιμολογίου και δεν θα χρειάζεται ο τελευταίος να το καταχωρίσει. Σε ειδικές περιπτώσεις θα επιτρέπεται και στον λήπτη να καταχωρίσει το τιμολόγιο που έλαβε. 
Με την εφαρμογή του συστήματος αυτού η φορολογική διοίκηση θα μπορέσει να στοχεύσει καλύτερα τον φορολογικό έλεγχο, διότι θα εντοπίζει ασυνήθιστη "εκδοτική δραστηριότητα", όπως είναι οι αξιοσημείωτες διαφορές από μήνα σε μήνα ή από έτος σε έτος, θα μπορεί να υπολογίζει τον μέσο όρο επαγγελματικών δαπανών κάθε επαγγελματικού κλάδου και στη συνέχεια να επικεντρώνει τους ελέγχους σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις που κινούνται πολύ υψηλότερα του μέσου όρου και να υπολογίζει αυτόματα τον οφειλόμενο ΦΠΑ κάθε επιχείρησης ή επαγγελματία. Επίσης, η ΑΑΔΕ σχεδιάζει να προχωρήσει στην κατάργηση των γραφειοκρατικών και χρονοβόρων συγκεντρωτικών καταστάσεων (ΜΥΦ).

Πηγή πληροφοριών εφημερίδα Έθνος
Κατηγορία Οικονομία

Συνεχίζοντας τις προσπάθειες για προώθηση και ταχεία επίλυση του θέματος της ολοκλήρωσης της καθέτου προς την Εγνατία οδό, η βουλευτής Φρόσω Καρασαρλίδου είχε εκ νέου συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών κ. Σπίρτζη, τον οποίο ενημέρωσε για τις επαφές που είχε με την Περιφέρεια και τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες για την ολοκλήρωση των μελετών του κεντρικού τμήματος Πατρίδα - Μέση καθώς και της σύνδεσης του νέου δρόμου με τον ΣΣ Νάουσας. Η κα Καρασαρλίδου ζήτησε από τον υπουργό να εξασφαλίσει από τώρα τα απαραίτητα κονδύλια για την χρηματοδότηση των έργων.

Όπως δήλωσε η βουλευτής, το έργο της καθέτου προς την Εγνατία αποτελεί μείζον θέμα για την περιοχή της Ημαθίας και της Πέλλας και ότι από την πλευρά της θα συνεχίσει τις επαφές παρακολουθώντας την εξέλιξη των διαδικασιών με κάθε λεπτομέρεια.

Οι Αντιδημαρχίες Παιδείας και Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Βέροιας σε συνεργασία με το Κοινωνικό Πανεπιστήμιο Ενεργών Πολιτών και το Κ.Δ.Η.Φ. «Τα Παιδιά της Άνοιξης», σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου της Dr. Σ. Χατζηνικολάου,  Τ. Σχολικής Συμβούλου Π.Ε. και της Dr. Τάνιας Αναγνωστοπούλου, Προέδρου Ινστιτούτου Ψυχολογίας και Υγείας

με τίτλο: «ΤΟ ΠΕΝΘΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ», ένας οδηγός για γονείς, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες υγείας, την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2019, ώρα 17.00μ.μ. στο Παύλειο Πολιτιστικό Κέντρο (Μεντρεσέ Τζαμί).

Το έργο θα παρουσιάσουν ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Πολιτισμού κ. Γ. Σοφιανίδης και οι ίδιοι οι συγγραφείς. Θα ακολουθήσει διαδραστική συζήτηση με το κοινό.

Κατατέθηκε στη Βουλή η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης για την προστασία της πρώτης κατοικίας και προβλέπεται ότι η αξία της προστατευόμενης κύριας κατοικίας, κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης, δεν θα υπερβαίνει τα 175.000 ευρώ, αν στις οφειλές περιλαμβάνονται επιχειρηματικά δάνεια, και τα 250.000 ευρώ σε κάθε άλλη περίπτωση.

Η τροπολογία κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης με τίτλο : «Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/943 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 8ης Ιουνίου 2016 σχετικά με την προστασία της τεχνογνωσίας και των επιχειρηματικών πληροφοριών που δεν έχουν αποκαλυφθεί (εμπορικό απόρρητο) από την παράνομη απόκτηση, χρήση και αποκάλυψή τους (EEL 157 της 15.06.2016) – Μέτρα για την επιτάχυνση του έργου του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και άλλες διατάξεις».

Η τροπολογία του Υπ. Οικονομικών για την προστασία της α’ κατοικίας ή επί το λαϊκότερο ο νέος “Νόμος Κατσέλη” μεταξύ άλλων προβλέπει:

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Σε 250.000 ευρώ ορίζεται με βάση το σχέδιο νόμου το όριο της αξίας της πρώτης κατοικίας και στις 175.000 ευρώ σε ό,τι αφορά τα επιχειρηματικά δάνεια. Ανώτατο όριο οφειλής του υπερήμερου δανειολήπτη ορίζονται τα 130.000 ευρώ. Το πλαφόν στις καταθέσεις τίθενται στα 15.000 ευρώ. Προϋπόθεση για ένταξη είναι να υπάρχει ληξιπρόθεσμο δάνειο 90 ημερών στις 31.12.18.

Αναλυτικότερα:

Η αξία της προστατευόμενης κύριας κατοικίας κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης δεν υπερβαίνει τα 175.000 ευρώ αν στις οφειλές περιλαμβάνονται επιχειρηματικά δάνεια και τα 250.000 ευρώ σε κάθε άλλη περίπτωση.

Το οικογενειακό εισόδημα του αιτούντος φυσικού προσώπου, κατά το τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχει δυνατότητα υποβολής φορολογικής δήλωσης, δεν υπερβαίνει τα 12.500 ευρώ. Το ποσό προσαυξάνεται κατά 8.500 ευρώ για τον σύζυγο και κατά 5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο μέλος και μέχρι τα τρία εξαρτώμενα μέλη.

Αν το σύνολο των οφειλών υπερβαίνει τα 20.000 ευρώ, η ακίνητη περιουσία του αιτούντος, του συζύγου του και των εξαρτώμενων μελών, πέραν της κύριας κατοικίας του αιτούντος, καθώς και τα μεταφορικά μέσα του αιτούντος και του συζύγου του έχουν συνολική αξία που δεν υπερβαίνει τα 80.000 ευρώ.

Οι καταθέσεις, τα χρηματοπιστωτικά προϊόντα και τα πολύτιμα μέταλλα, σε νομίσματα ή ράβδους, του αιτούντος και του συζύγου του και των εξαρτώμενων μελών έχουν συνολική αξία που δεν υπερβαίνει τα 15.000 ευρώ κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης.

Το σύνολο του ανεξόφλητου κεφαλαίου, στο οποίο συνυπολογίζονται λογιστικοποιημένοι τόκοι και, αν υπάρχουν, έξοδα εκτέλεσης κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης δεν υπερβαίνει τα 130.000 ευρώ ανά πιστωτή.

Eπιµήκυνση µέχρι 25 έτη από τον νέο νόμο Κατσέλη

Η ρύθµιση προβλέπει επιµήκυνση της διάρκειας αποπληρωµής µέχρι 25 έτη, µε την προϋπόθεση ότι η ηλικία του δανειολήπτη δεν θα υπερβαίνει το 80ό έτος. Το επιτόκιο είναι Εuribor τριµήνου (αρνητικό σήµερα, στο -0,31%), συν περιθώριο 2%. Εν προκειµένω αξίζει να σηµειωθεί ότι η επιδότηση του ∆ηµοσίου διαρκεί όσο και η ρύθµιση. Οι προϋποθέσεις και το ποσό της επιδότησης επανεξετάζονται αυτεπαγγέλτως κάθε έτος. Ο δικαιούχος µπορεί µετά την παρέλευση ενός έτους από τον αρχικό προσδιορισµό ή την τελευταία αναπροσαρµογή της συνεισφοράς να ζητήσει αναπροσαρµογή της επιδότησης, αν εξαιτίας µεταβολής των εισοδηµάτων του, των εύλογων δαπανών διαβίωσης ή του επιτοκίου αναφοράς προκύπτει αδυναµία του να καταβάλει τη δική του συνεισφορά. Η επιδότηση διακόπτεται αν ο δικαιούχος καθυστερήσει την καταβολή του ποσού που βαρύνει τον ίδιο.

Ηλεκτρονική πλατφόρμα

Η διαδικασία ένταξης στη νέα ρύθμιση, με εξαίρεση τις διαδικαστικές πράξεις ενώπιον του δικαστηρίου, διεξάγεται μέσω ψηφιακής πλατφόρμας ηλεκτρονικής υποβολής και διαχείρισης αιτήσεων, η οποία αναπτύσσεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών (ΓΓΠΣ) σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ). Η πλατφόρμα φιλοξενείται και λειτουργεί στις υποδομές της ΓΓΠΣ. Στην πλατφόρμα παρέχεται πρόσβαση μέσω της ιστοσελίδας της ΕΓΔΙΧ.

Κάθε φυσικό πρόσωπο, στο οποίο συντρέχουν οι προϋποθέσεις επιλεξιμότητας, μπορεί έως την 31η Δεκεμβρίου 2019 να υποβάλει αίτηση για ρύθμιση των οφειλών, με σκοπό την προστασία της κύριας κατοικίας του από την αναγκαστική ρευστοποίηση.

Στη ρύθμιση υπάγονται δάνεια τα οποία ήταν ληξιπρόθεσμα για τουλάχιστον 90 μέρες πριν από την 31η Δεκεμβρίου 2018.

Διαδικασία συναινετικής ρύθμισης

1. Μόλις υποβληθεί οριστικά η αίτηση, η πλατφόρμα κοινοποιεί την αίτηση και τα συνοδευτικά της έγγραφα στους πιστωτές, των οποίων οι απαιτήσεις ζητείται να ρυθμιστούν.

2. Μέσα σε έναν μήνα από την κοινοποίηση της αίτησης κάθε πιστωτής μπορεί να υποβάλει πρόταση για ρύθμιση της απαίτησής του σύμφωνα με τους όρους του άρθρου 8.

3. Οι πιστωτές, συμπεριλαμβανομένων των πιστωτικών ιδρυμάτων, μπορούν να διατυπώσουν προς τον οφειλέτη μία κοινή πρόταση ή τις επιμέρους προτάσεις τους μέσω εκπροσώπου τους.

4. Μέσα σε έναν μήνα από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής προτάσεων των πιστωτών, ο αιτών δηλώνει ποιες από τις υποβληθείσες προτάσεις αποδέχεται και ποιες απορρίπτει.

Όροι προστασίας της κύριας κατοικίας

1. Για την προστασία της κύριας κατοικίας του, ο αιτών καταβάλλει το 120% της αξίας αυτής σε μηνιαίες ισόποσες τοκοχρεωλυτικές δόσεις, με επιτόκιο ίσο με το Euribor τριμήνου προσαυξημένο κατά 2%. Αν το 120% της αξίας της κύριας κατοικίας υπερβαίνει το σύνολο των οφειλών που περιλαμβάνονται στην αίτηση, τότε καταβάλλεται το σύνολο των οφειλών σε αντίστοιχες τοκοχρεωλυτικές δόσεις.

2. Το ποσό της παρ. 1 καταβάλλεται σε χρονικό διάστημα 25 ετών, το οποίο όμως δεν πρέπει να υπερβαίνει το 80ό έτος της ηλικίας του αιτούντος, εκτός εάν συμβληθεί εγγυητής, αποδοχής των πιστωτών, ευθυνόμενος ως αυτοφειλέτης.

3. Αν ρυθμίζονται περισσότεροι από ένας πιστωτές, τότε η μηνιαία δόση που προκύπτει επιμερίζεται μεταξύ των ρυθμιζόμενων πιστωτών, ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής τους σε πλειστηρίασμα.

Τα στοιχεία που ανακτώνται από τις τράπεζες

Παράλληλα, η διάταξη ορίζει και τα στοιχεία που θα ανακτώνται αυτόματα από τις τράπεζες, τα οποία είναι τα ακόλουθα:

α) στοιχεία αναφορικά με τις απαιτήσεις προς πιστωτικά ιδρύματα, οι οποίες είναι επιδεκτικές ρύθμισης κατά την παρ. 2 του άρθρου 1, το οφειλόμενο ποσό ανά πιστωτή, την ημερομηνία, αναφορικά με την οποία προσδιορίζεται το ύψος της κάθε οφειλής, και τους συνοφειλέτες που ευθύνονται έναντι κάθε πιστωτή,

β) στοιχεία αναφορικά με καταθέσεις και χρηματοπιστωτικά προϊόντα του τηρούνται στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα καθώς και την εκτιμώμενη αξία τους,

γ) τα στοιχεία βαρών και λοιπών εξασφαλίσεων επί των ακίνητων περιουσιακών στοιχείων του αιτούντος που βρίσκονται στη διάθεσή τους.

Αν τα δικαιολογητικά από το TAXIS ή τις τράπεζες δεν ανακτηθούν αυτόματα, τότε υποβάλλονται από τον αιτούντα.

Οι διαδικασίες υποβολής αίτησης στο νέο πλαίσιο προστασίας

Συγκεκριμένα, ορίζεται ότι τα πρόσωπα, που πληρούν τις προϋποθέσεις, έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν αίτηση μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας μέχρι την 31ηΔεκεμβρίου 2019. Η πρόβλεψη προθεσμίας δικαιολογείται από την ανάγκη να μην υπάρχει παρατεταμένη αβεβαιότητα των πιστωτών και του Δημοσίου ως προς τις περιπτώσεις που εν τέλει θα υπαχθούν στο νέο πλαίσιο. Από την άλλη πλευρά, η προθεσμία κρίνεται αρκετά μεγάλη, ώστε και οι οφειλέτες να προλάβουν να ενημερωθούν για το νέο πλαίσιο και οι υποθέσεις να μη συγκεντρωθούν σε περιορισμένο χρονικό διάστημα.

Κάθε φυσικό πρόσωπο έχει τη δυνατότητα υποβολής μίας μόνον αίτησης στο παρόν πλαίσιο. Η ρύθμιση αποσκοπεί στην αποτροπή καταχρηστικών συμπεριφορών.

Προβλέπεται η δυνατότητα διαγραφής και ταυτόχρονης επανυποβολής της αίτησης, όταν υπάρχουν ελλείψεις ή σφάλματα, που για τεχνικούς λόγους δεν μπορούν να διορθωθούν ενώ σημειώνεται ότι επιδιώχθηκε ο περιορισμός των στοιχείων της αίτησης στα απολύτως απαραίτητα για τον έλεγχο της επιλεξιμότητας και τον καθορισμό του περιεχομένου της ρύθμισης. Διευκρινίζεται ότι οι μη επιδεκτικές ρύθμισης οφειλές περιλαμβάνονται αποκλειστικά για πληροφόρηση των πιστωτών και όχι επειδή η διάρκεια της ρύθμισης επηρεάζεται από την πραγματική ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη.

Προβλέπει ηλεκτρονική συνυπογραφή της αίτησης από το σύζυγο και τα εξαρτώμενα μέλη του αιτούντος ή τους νόμιμους αντιπροσώπους τους και ως προς τα δικαιολογητικά, που συνυποβάλλονται περιορίζονται στα ελάχιστα απαραίτητα. Τα περισσότερα θα λαμβάνονται από τις βάσεις δεδομένων της Φορολογικής Διοίκησης και των πιστωτικών ιδρυμάτων, επιδιώκοντας τη μεγιστοποίηση του αυτοματισμού και της απλοποίησης της διαδικασίας.

Σημειώνεται ότι με την αίτηση υπαγωγής στη διαδικασία παρέχεται από τον οφειλέτη, αποκλειστικά για τους σκοπούς της διαδικασίας ρύθμισης οφειλών υπό το παρόν πλαίσιο, άδεια για κοινοποίηση σε όλους τους συμμετέχοντες στη διαδικασία, επεξεργασία και διασταύρωση από αυτούς των δεδομένων που περιλαμβάνονται στην αίτηση και τα συνοδευτικά έγγραφα, όσο και άλλων δεδομένων που βρίσκονται στην κατοχή των συμμετεχόντων πιστωτών. Η άδεια αυτή συνεπάγεται την άρση τόσο του τραπεζικού όσο και του φορολογικού απορρήτου. Συγκεκριμένα, για το τραπεζικό και φορολογικό απόρρητο προβλέπεται πενταετής άρση, που εκκινεί πριν από την οριστική υποβολή της αίτησης και η άρση του απορρήτου έναντι του Δημοσίου εκτείνεται σε όλη τη χρονική διάρκεια της ρύθμισης. «Η άρση του απορρήτου αποσκοπεί στον ευχερέστερο έλεγχο επιλεξιμότητας από τους πιστωτές και το Δημόσιο και επιπλέον αποθαρρύνει τους στρατηγικούς κακοπληρωτές από την ένταξη στο νέο πλαίσιο».

Η αίτηση υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α΄ 75) του οφειλέτη για την ακρίβεια και την πληρότητα του περιεχομένου της αίτησης και των υποβληθέντων εγγράφων και, πέραν των ποινικών συνεπειών, προβλέπεται αυτοδίκαιη ακυρότητα της ρύθμισης, εφόσον το ψεύδος της δήλωσης επιδρά στην επιλεξιμότητα του οφειλέτη και αποδεικνύεται με δημόσια έγγραφα. Περαιτέρω, προβλέπεται ανάκληση της επιδότησης που στηρίχθηκε σε ψευδή στοιχεία.

Τέλος, προβλέπεται αυτόματος τερματισμός της διαδικασίας σε πρώιμο στάδιο, αν από τα δεδομένα που μεταφορτώνονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα προκύπτει ότι ο αιτών δεν είναι επιλέξιμος.

Διαδικασία συναινετικής ρύθμισης

Μόλις υποβληθεί οριστικά η αίτηση, η πλατφόρμα κοινοποιεί την αίτηση και τα συνοδευτικά της έγγραφα στους πιστωτές, των οποίων οι απαιτήσεις ζητείται να ρυθμιστούν.

Μέσα σε ένα μήνα από την κοινοποίηση της αίτησης κάθε πιστωτής μπορεί να υποβάλλει πρόταση για ρύθμιση της απαίτησής του. Αν ο πιστωτής αρνηθεί την υποβολή πρότασης,ισχυριζόμενος ότι ο αιτών είναι μη επιλέξιμος, προσδιορίζει το λόγο της μη επιλεξιμότητας και μεταφορτώνει το σχετικό αποδεικτικό έγγραφο, αν αυτό υπάρχει.

Οι πιστωτές, συμπεριλαμβανομένων των πιστωτικών ιδρυμάτων, μπορούν να διατυπώσουν προς τον οφειλέτη μία κοινή πρόταση ή τις επιμέρους προτάσεις τους μέσω εκπροσώπου τους.Ως εκπρόσωπος ορίζεται ο εμπραγμάτως ασφαλισμένος δανειστής, ο οποίος προηγείται στην υποθηκική τάξη, και σε κάθε άλλη περίπτωση ο δανειστής με την υψηλότερη απαίτηση.

Μέσα σε ένα μήνα από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής προτάσεων των πιστωτών, ο αιτών δηλώνει ποιες από τις υποβληθείσες προτάσεις αποδέχεται και ποιες απορρίπτει. Αν η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου παρέλθει άπρακτη, λογίζεται ότι ο αιτών απέρριψε την υποβληθείσα πρόταση ή τις υποβληθείσες προτάσεις.

Άρση τραπεζικού και φορολογικού απορρήτου

Με την αίτηση υπαγωγής στη διαδικασία, ο αιτών παρέχει άδεια στους συμμετέχοντες πιστωτές και στο Δημόσιο για πρόσβαση, επεξεργασία και διασταύρωση των δεδομένων του, τα οποία περιλαμβάνονται στην αίτηση και τα συνοδευτικά έγγραφα, όσο και άλλων δεδομένων του που βρίσκονται στην κατοχή των συμμετεχόντων πιστωτών για τους σκοπούς της συνολικής διαδικασίας του παρόντος μέρους.

Η άδεια του προηγούμενου εδαφίου συνεπάγεται την άρση του απορρήτου των τραπεζικών καταθέσεων και του φορολογικού απορρήτου. Η άρση του τραπεζικού απορρήτου αφορά χρονική περίοδο, η οποία εκκινεί πέντε έτη πριν από την οριστική υποβολή της αίτησης και διαρκεί μέχρι την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που αναλαμβάνει ο αιτών με τη συναινετική ή δικαστική ρύθμιση. Η άρση του φορολογικού απορρήτου εκκινεί πέντε έτη πριν από την οριστική υποβολή της αίτησης και διαρκεί μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας συναινετικής ρύθμισης ή την αμετάκλητη περάτωση της δίκης του άρθρου 10. Έναντι του Δημοσίου η άρση του απορρήτου εκτείνεται σε όλη τη χρονική διάρκεια της ρύθμισης.

Η αίτηση υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986 του αιτούντος και των συνυπογραφόντων συζύγου και εξαρτώμενων μελών για την ακρίβεια και την πληρότητα του περιεχομένου της αίτησης και των υποβληθέντων εγγράφων. Αν αποδεικνύεται με δημόσια έγγραφα ότι η υπεύθυνη δήλωση της παρ. 11 είναι ψευδής, τότε, εφόσον η ανακρίβεια επιδρά στην επιλεξιμότητα του αιτούντος, η δικαστική ή η εξώδικη ρύθμιση θεωρείται αυτοδικαίως άκυρη, ο οφειλέτης εκπίπτει όλων των δικαιωμάτων βάσει της ρύθμισης, οφείλει να καταβάλει στον πιστωτή την οφειλή που προκύπτει από την αρχική σύμβαση μειωμένη κατά τα ποσά που καταβλήθηκαν και ο θιγόμενος πιστωτής μπορεί να επισπεύσει άμεσα αναγκαστική εκτέλεση. Η εν λόγω οφειλή επιβαρύνεται με επιτόκιο 5%.

Το Δημόσιο υποχρεούται να ανακαλέσει με αναδρομική ενέργεια την απόφαση, με την οποία εγκρίθηκε η συνεισφορά του Δημοσίου, αν αποδεικνύεται με οποιονδήποτε τρόπο ότι η απόφαση στηρίχθηκε σε ψευδή στοιχεία. Σε αυτήν την περίπτωση το Δημόσιο αναζητά από τον αιτούντα την καταβληθείσα συνεισφορά, η οποία επιβαρύνεται με επιτόκιο 5% από το χρόνο καταβολής της.

Δικαστική ρύθμιση

1. Φυσικό πρόσωπο, που υπέβαλε οριστικά την αίτηση του άρθρου 5 κατά το δεύτερο εδάφιο του άρθρου 6, μπορεί να ζητήσει από το δικαστήριο την προστασία της κύριας κατοικίας του με τους όρους του άρθρου 8, αν δεν κρίθηκε επιλέξιμος ή αν, ενώ κρίθηκε επιλέξιμος, για οποιονδήποτε λόγο δεν επιτεύχθηκε συμφωνία με έναν ή περισσότερους από τους πιστωτές.

2. Αρμόδιο δικαστήριο είναι το Ειρηνοδικείο του τόπου, στο οποίο βρίσκεται η κύρια κατοικία του αιτούντος.

3. Το δικαστήριο δικάζει κατά τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας.

Τα δικαιολογητικά

Ο αιτών συνοδεύει υποχρεωτικά την αίτησή του με τα παρακάτω δικαιολογητικά:

α) πιστοποιητικό βαρών της κύριας κατοικίας από το αρμόδιο υποθηκοφυλακείο ή αντίγραφο του κτηματολογικού φύλλου αυτής,

β) αν ο οφειλέτης ή ο σύζυγός του είναι κύριος ή επικαρπωτής γηπέδων εκτός σχεδίου πόλης και οικισμού, για το οποίο δεν προσδιορίζεται αξία ΕΝΦΙΑ, συμπληρωμένο έντυπο υπολογισμού αξίας γηπέδου, υπογεγραμμένο από συμβολαιογράφο.

Ο αιτών μπορεί επίσης να συνοδεύει την αίτησή του με οποιοδήποτε άλλο έγγραφο, στοιχείο ή πληροφορία, τα οποία θεωρεί σημαντικά για την επιτυχία της διαδικασίας.

Επίσης, κατά την υποβολή της αίτησης ανακτώνται αυτόματα από τη βάση δεδομένων της Φορολογικής Διοίκησης:

α) δήλωση εισοδήματος φυσικών προσώπων (E.1),

β) κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (Ε.3) του τελευταίου έτους,

γ) δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε.9),

δ) πράξη διοικητικού προσδιορισμού του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) του τελευταίου φορολογικού έτους,

ε) πράξη διοικητικού προσδιορισμού του φόρου εισοδήματος (εκκαθαριστικό) του τελευταίου φορολογικού έτους,

στ) κινητά περιουσιακά στοιχεία (αυτοκίνητα, αεροσκάφη, πλοία, σκάφη) του αιτούντος, που αναφέρονται στο έντυπο Ε1 του τελευταίου φορολογικού έτους.

Τα έγγραφα της παρούσας παραγράφου αντλούνται αυτόματα εκκινώντας από την τελευταία διαθέσιμη έκδοσή τους, εφόσον δεν έχει παρέλθει η αντίστοιχη προθεσμία υποβολής τους βάσει της κείμενης νομοθεσίας. Μετά την παρέλευση των προβλεπόμενων προθεσμιών η αυτόματη άντληση των εγγράφων εκκινεί από την τελευταία έκδοση για την οποία υπάρχει υποχρέωση υποβολής.

Συνεισφορά Δημοσίου

1. Το Δημόσιο συνεισφέρει στις μηνιαίες καταβολές που προσδιορίζονται. Η συνεισφορά του προηγούμενου εδαφίου καταβάλλεται σε ειδικό ακατάσχετο λογαριασμό με δικαιούχο τον οφειλέτη. Η συνεισφορά του Δημοσίου δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται. Για την έγκριση και καταβολή της συνεισφοράς δεν απαιτείται φορολογική ή ασφαλιστική ενημερότητα του οφειλέτη.

2. Για να συνεισφέρει το Δημόσιο, πρέπει να ρυθμιστούν, συναινετικά ή δικαστικά, όλες οι οφειλές που είναι επιδεκτικές ρύθμισης κατά τις παρ. 2 έως 6 του άρθρου 1 και το συμφωνηθέν σχέδιο ρύθμισης να είναι σύμφωνο με το άρθρο 8.

3. Η συνεισφορά του Δημοσίου διαρκεί για όσο χρόνο διαρκεί η ρύθμιση. Οι προϋποθέσεις και το ποσό της συνεισφοράς του Δημοσίου επανεξετάζονται αυτεπαγγέλτως κάθε έτος. Ο δικαιούχος μπορεί μετά την παρέλευση ενός έτους από τον αρχικό προσδιορισμό ή την τελευταία αναπροσαρμογή της συνεισφοράς να ζητήσει μεταρρύθμιση του ποσοστού συνεισφοράς, αν εξαιτίας μεταβολής των εισοδημάτων του, των εύλογων δαπανών διαβίωσης ή του επιτοκίου αναφοράς προκύπτει αδυναμία του να καταβάλει τη δική του συνεισφορά. Ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο υποβολής της αίτησης του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζεται αναλόγως το άρθρο 5. Μέχρι την αποδοχή της αίτησης για αναπροσαρμογή της συνεισφοράς ο οφειλέτης οφείλει να συνεχίζει να καταβάλλει το ποσό που τον βαρύνει σύμφωνα με την προηγούμενη απόφαση περί συνεισφοράς. Η αναπροσαρμογή της συνεισφοράς δεν επηρεάζει τη μηνιαία δόση που λαμβάνουν οι πιστωτές κατά το άρθρο 8.

4. Η συνεισφορά του Δημοσίου διακόπτεται, αν ο δικαιούχος καθυστερήσει την καταβολή του ποσού που βαρύνει τον ίδιο.

5. Καθυστέρηση του Δημοσίου να καταβάλλει την εγκριθείσα συνεισφορά μπορεί να οδηγήσει σε έκπτωση του αιτούντος κατά το άρθρο 13, μόνο εφόσον το συνολικό ύψος του ποσού σε καθυστέρηση υπερβαίνει αθροιστικά την αξία εννέα μηνιαίων δόσεων συνεισφοράς και ο πιστωτής έχει ενημερώσει τον οφειλέτη ως προς την υπερημερία του Δημοσίου το αργότερο έως τον έκτο μήνα υπερημερίας.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

πηγή: aftodioikisi,gr

Κατηγορία Οικονομία
Ανακοινώνεται ότι ο ΕΛ.Γ.Α. απέστειλε, σήμερα, 27/03/2019, τον πίνακα με τα πορίσματα εκτίμησης των ζημιών από το ζημιογόνο αίτιο ΧΑΛΑΖΙ της 03/08/2018 στις καλλιέργειες παραγωγών της Δ/Τ.Κ ΒΡΥΣΑΚΙΟΥ. Τα πορίσματα αυτά είναι στη διάθεση των ενδιαφερομένων παραγωγών για 10 ημερολογιακές ημέρες, δηλαδή μέχρι την 08/04/2019. Κάθε ενδιαφερόμενος παραγωγός μπορεί να πληροφορηθεί τα πορίσματα των πραγματογνωμοσυνών και όποιος διαφωνεί με αυτά, μπορεί να υποβάλει αίτηση επανεκτίμησης μέσα στην παρακάτω προθεσμία των 10 ημερολογιακών ημερών.
Χρονικό διάστημα υποβολής ενστάσεων: Από: 27/03/2019 έως: 08/04/2019
Ο Πίνακας αυτός περιέχει μόνο τα αποτελέσματα των επιτόπιων πραγματογνωμοσυνών που διενήργησαν οι γεωπόνοι εκτιμητές του ΕΛ.Γ.Α. στα αγροτεμάχια, όπως αυτά δηλώθηκαν από τους καλλιεργητές τους. Σε καμιά περίπτωση δεν εκφράζει την αποζημιώσιμη παραγωγή των ζημιωθέντων αγροτεμαχίων και το ύψος της αποζημίωσης που προκύπτει από αυτή και δεν δημιουργεί δέσμευση στον Οργανισμό για καταβολή αποζημίωσης.
Υπενθυμίζεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την καταβολή της σχετικής αποζημίωσης είναι:
  • η εμπρόθεσμη, υποβολή από τον παραγωγό Δήλωσης Καλλιέργειας/Εκτροφής στην οποία θα αναφέρονται και οι ζημιωθείσες καλλιέργειες.
  • η εμπρόθεσμη καταβολή της αντίστοιχης ασφαλιστικής εισφοράς υπέρ ΕΛ.Γ.Α.
Κατηγορία Αγροτικά

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ Α’ 87, 07-06-2010) και του άρθρου 11 του Κανονισμού Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου, σας καλούμε να προσέλθετε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου (Δημαρχείο Αλεξάνδρειας, Εθνικής Αντίστασης 42), σε έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που θα γίνει στις 27 Μαρτίου 2019 ημέρα Τετάρτη και ώρα 14:00 για συζήτηση και λήψη απόφασης στο μοναδικό θέμα ημερήσιας διάταξης: 

  • Λήψη απόφασης για τον Στρατηγικό Προγραμματισμό Προσλήψεων Προσωπικού του Δήμου Αλεξάνδρειας για την τετραετία 2020-2023 (ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΔΗΜΑΡΧΟΣ)

Η συνεδρίαση κρίνεται κατεπείγουσα λόγω των καταληκτικών ημερομηνιών, ητοι 28-03-2019, περί ηλεκτρονικής αποστολής σχεδίου προγραμματισμού προσλήψεων τακτικού προσωπικού για τα έτη 2020-2023 από τους φορείς Τ.Α., σε εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 4590/2019.

Για 17 μέρες θα μείνουν μακριά από τις αίθουσες των σχολείων οι μαθητές για τις γιορτές του Πάσχα.

Τα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια όλης της χώρας θα κλείσουν στις 19 Απριλίου και θα ανοίξουν και πάλι τις πόρτες τους στις 6 Μαΐου.

Έτσι, θα επιστρέψουν στα θρανία μια εβδομάδα μετά τη Δευτέρα του Πάσχα.

Φέτος, πάντως, το Πάσχα πέφτει σε προχωρημένη ημερομηνία της άνοιξης σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, καθώς πέρυσι η Κυριακή του Πάσχα ήταν στις 7 Απριλίου.

Κατηγορία Εκπαίδευση

         ΔΤ: Ένα κομμάτι του σχεδιασμού μας που έχει αναφορά στον τομέα της οργάνωσης και μετά της υλοποίησης, αφορά την προσπάθεια που ξεκίνησε από το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο και κάναμε συγκεκριμένη κουβέντα στην παρουσίαση τμήματος του προγράμματος μας στις 18 Μαρτίου στο ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΜΕΛΑΘΡΟ.

         Η προηγούμενη διεκδίκηση εξ αιτίας στενόκαρδης αποδοχής και προφανούς ενδοπαραταξιακής απροθυμίας δεν καρποφόρησε.

         Η παράταξή μας ¨ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ¨ όμως εννοεί τις περιπτώσεις όπως της παραχώρησης του ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟΥ που στεγάζονταν η οικονομική Εφορεία, τα στρατόπεδα ¨ΦΙΛΙΠΠΟΥ¨ και ¨722¨, το οικόπεδο της ΥΕΒ, αλλά και τα οικόπεδα του ¨ΚΤΗΝΙΑΤΡΕΙΟΥ¨ και αυτού που ανήκει στην ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ απέναντι από το παζάρι να τις φτάσει μέχρι το τέλος.

         Ειδικά για αυτό που ανήκει στην ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ και είναι 7252 τ.μ. και με την υπ΄αριθμό 65/ΕΠΑ/1988 απόφαση Νομάρχη Ημαθίας είναι χαρακτηρισμένο ως ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΣΤΙΑ και κρίνεται ως πολεοδομικά αναγκαίο να διατηρηθεί σαν κοινωφελής χώρος αφού αφορά ιδιοκτησία σημαντικής για την πόλη έκτασης, εξυπακούεται ότι με εύλογη αποζημίωση θα αποκτηθεί.

           Για το υπ΄αριθμό 1269 οικόπεδο εμβαδού 3268τ.μ. το οποίο είχε παραχωρηθεί από τη Δ/νση Γεωργίας στο δήμο για ΚΤΗΝΙΑΤΡΕΙΟ, μετά την κατεδάφιση και αχρησία, το 2004 ζητήθηκε ξανά από το Δήμο, ετοιμάστηκε φάκελος, υπήρξε θετική γνωμάτευση αλλά επειδή ο φάκελος έμεινε αδρανής τέθηκε στο αρχείο.

       Ο συνδυασμός μας ¨ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ¨ θα ενεργοποιήσει   και αυτόν τον φάκελο και ενοποιημένοι οι παραπάνω χώροι  των 3268τ.μ. με τα 7252 τ.μ. του οικοπέδου της ΑΓΡΟΤΙΚΉΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ που σήμερα είναι της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ , θα αξιοποιηθούν αναλόγως.

         Όπως θα κάνει το ίδιο και για όλες τις άλλες περιπτώσεις, ζητώντας βοήθεια από όποιον μπορεί να προσφέρει, για το καλό του Δήμου και των Δημοτών.  

Στις 21-3-2019, ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Συνδρόμου DOWN, ωφελούμενοι του ΚΔΗΦ ΑμεΑ«Των Παιδιών της Άνοιξης», με την συνοδεία προσωπικού, πραγματοποιήσαν εκδρομή στην Θεσσαλονίκη, προκειμένου να γιορτάσουνε τη μέρα αυτή.

Αρχικά, επισκέφτηκαν το Συνεδριακό Κέντρο Τράπεζας Πειραιώς-Έκθεση Φωτογραφίας «Μπορώ», το οποίο αποτελεί οργάνωση του Συλλόγου Συνδρόμου Down Ελλάδος. Οι ωφελούμενοι περιηγήθηκαν στην έκθεση και ενθουσιάστηκαν με τις φωτογραφίες, ενώ στην συνέχεια ακολούθησε καφές στην παραλιακή, όπου οι ωφελούμενοι απόλαυσαν το ρόφημά τους.

Κατηγορία Γενικά
Σελίδα 2 από 2

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας