alexandriamou.gr - Προβολή άρθρων κατά ημερομηνία: Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2020

Τις εγκαταστάσεις του Δημοτικού Αθλητικού Κέντρου Νάουσας επισκέφθηκε σήμερα ο Δήμαρχος Νάουσας Νικόλας Καρανικόλας, συνοδευόμενος από τον Αντιδήμαρχο Νεολαίας, Παιδείας και Αθλητισμού Γιώργο Τρανταφύλλου.

Ο Δήμαρχος ενημερώθηκε για τα έργα αναβάθμισης του γηπέδου που βρίσκονται σε εξέλιξη (διαγραμμίσεις, εργασίες αναβάθμισης στον χλοοτάπητα του γηπέδου, επισκευή του ταρτάν στίβου κ.ά), τα οποία και αναμένεται να ολοκληρωθούν το αμέσως προσεχές διάστημα.

Με αφορμή την επίσκεψη στο ΔΑΚ Νάουσας ο κ. Καρανικόλας τόνισε πως μετά από πολλά χρόνια ο αγωνιστικός χώρος του γηπέδου έχει αναβαθμιστεί σημαντικά και θα δοθεί προς χρήση σε αθλητές και δημότες, σε  εξαιρετική κατάσταση.

Το Δημοτικό Ωδείο Βέροιας με την ευγενική πρωτοβουλία των καθηγητών του παραδίδει δωρεάν μαθήματα πιάνου, βιολοντσέλου, βιολιού, κιθάρας, φλάουτου, τρομπέτας, κλαρινέτου, σαξοφώνου, ακορντεόν, αρμονίου, ντραμς, ηλεκτρικής κιθάρας, ηλεκτρικού μπάσου, βυζαντινής μουσικής, μπουζουκιού, τζουρά, μπαγλαμά, παραδοσιακού κλαρίνου. 

Στα τμήματα μπορούν να εγγραφούν αυστηρά, αρχάριοι μαθητές δημοτικού και γυμνασίου, που δεν είχαν καμία εμπειρία στα μαθήματα μουσικής και επιθυμούν να αποκτήσουν την εμπειρία αυτή, με σκοπό να συνεχίσουν τα μαθήματα και την υπόλοιπη χρονιά.  Θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση ιδιαίτερα μαθήματα και θεωρητικά μαθήματα, για το διάστημα 25/9 έως 30/11.   Στην συνέχεια, εφόσον επιθυμούν, έχουν την δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους, με τον ίδιο καθηγητή, κάνοντας την εγγραφή τους και πληρώνοντας τα αντίστοιχα δίδακτρα. 

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας γιατί ο αριθμός των θέσεων είναι περιορισμένος. 

Για περισσότερες πληροφορίες για τα δωρεάν μαθήματα του Ωδείου αλλά και για τα υπόλοιπα τμήματα που λειτουργούν στην Αντωνιάδειο Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθυνθούν  στο τηλέφωνα 23310 78100, στον Χώρο Τεχνών, 3ος όροφος. 

Υπενθυμίζουμε ότι η ΚΕΠΑ Δήμου Βέροιας θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα που προβλέπονται από τα υγειονομικά πρωτόκολλα (απολύμανση χώρου – εξοπλισμού κλπ) ενώ θα ακολουθήσει τις οδηγίες του ΥΠΠΟΑ για κάθε εκπαιδευτικό θέμα.

Στην πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2020-21 προχώρησε το υπουργείο Παιδείας.

Προσλήψεις 21.065 εκπαιδευτικών

Συνολικά, 21.065 εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται για να καλύψουν τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε όλη την επικράτεια της Ελλάδας. Από αυτούς, οι 15.422 προσλήψεις αφορούν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (10.017 στη Γενική Εκπαίδευση και 5.405 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση). Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προσλαμβάνονται 5.643 εκπαιδευτικοί ως αναπληρωτές. Οι 3.981 εξ αυτών στην Γενική Εκπαίδευση και οι 1.662 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Πρόσληψη 3.862 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και ΕΒΠ

Επιπλέον των προσλήψεων αναπληρωτών, το υπουργείο προχώρησε και στην πρόσληψη 3.862 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ). Σύμφωνα με την ενημέρωση του υπουργείου προς τους ενδιαφερόμενους, οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία στα οποία θα τοποθετηθούν, με απόφαση των Διευθυντών Εκπαίδευσης, από την Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου έως και την Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2020. Εντός της ίδιας προθεσμίας οφείλουν και οι προσλαμβανόμενοι στα Κέντρα Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία απευθείας στο ΚΕΣΥ πρόσληψής τους.

Οι αναλυτικοί πίνακες με τα ονόματα των προσλαμβανομένων είναι ανηρτημένοι στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας ΕΔΩ

Κατηγορία Εκπαίδευση

Με το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας «Εργάνη ΙΙ» θα θεσπιστεί το ψηφιακό ωράριο καθώς και η πιλοτική χρήση της ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας. Το νομοσχέδιο πρόκειται να κατατεθεί εντός φθινοπώρου με προσανατολισμό τα δύο αυτά μέτρα να τεθούν σε εφαρμογή στις αρχές του 2021.

Με τα νέα μέτρα στόχος είναι η αναβάθμιση, ο εκσυγχρονισμός και η απλοποίηση των διαδικασιών στο Πληροφοριακό Σύστημα «Εργάνη ΙΙ», προκειμένου να περιοριστούν η γραφειοκρατία, η υποδηλωμένη εργασία και η καταστρατήγηση της εργατικής νομοθεσίας.

Με τα δύο αυτά μέτρα εκτιμάται ότι θα έχουν σημαντικά οφέλη περισσότερες από 257.000 επιχειρήσεις λόγω της μείωσης της γραφειοκρατίας και του λειτουργικού κόστους, αλλά και περισσότεροι από 2 εκατομμύρια εργαζόμενοι μέσω της πλήρους καταγραφής των υπερωριών και του περιορισμού της μερικής απασχόλησης.



Κατηγορία Γενικά

«Ανάσα» για χιλιάδες δανειολήπτες μέσω της  επιδοτησης δανείων α΄ κατοικίας -Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Πρόγραμμα Γέφυρα. 

Έως τις 30 Σεπτεμβρίου έχουν στη διάθεσή τους όσοι επιθυμούν να ενταχθούν στο το πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ» με το οποίο επιδοτούνται για 9 μήνες όλα τα στεγαστικά και επιχειρηματικά δάνεια με υποθήκη στην κύρια κατοικία, όλων όσων επλήγησαν από τον κορονοϊό.

Tο σύστημα αποκλείει «στρατηγικούς κακοπληρωτές». Σχεδόν 1 στους 100 «κόβεται» αυτομάτως επειδή έχουν να πληρώσουν, αλλά επιχειρούν να τα κρύψουν ώστε να ενταχθούν στο πρόγραμμα κρατικής επιδότησης των δανείων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όσοι οφειλέτες μπουν στο πρόγραμμα, θα πρέπει να είναι συνεπείς στην αποπληρωμή τους και 6 – 18 μήνες μετά το πέρας καταβολής της κρατικής ενίσχυσης διαφορετικά θα κληθούν να την επιστρέψουν ολόκληρη πίσω στο Κράτος.

Το πλέον θετικό όμως είναι ότι για πρώτη φορά επιβραβεύονται και οι συνεπείς δανειολήπτες.

Ειδικά για τους συγκεκριμένους οφειλέτες η κρατική βοήθεια θα φτάνει μέχρι και 5.400 ευρώ συνολικά. Εφόσον έχουν πληγεί από την κρίση, είτε ως εργαζόμενοι, είτε ως εκμισθωτές ακινήτων και ελεύθεροι επαγγελματίες, το Κράτος θα βάζει «πλάτη» για 9 μήνες στην εξυπηρέτηση των δανείων τους, επιδοτώντας έως και 90% τη δόση ή μέχρι 600 ευρώ το μήνα.

Μέχρι 4.500 ευρώ (ή έως 500 ευρώ το μήνα σε 3 τρίμηνα) φτάνει η στήριξη για «πορτοκαλί» δάνειο που έχει μικρή καθυστέρηση και δεν έχει καταγγελθεί.

Οι δικαιούχοι του προγράμματος «ΓΕΦΥΡΑ» μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020 στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΓΔΙΧ, www.keyd.gov.gr.

Ειδικότερα οι ερωτήσεις-απαντήσεις, καθώς και οι όροι οι προϋποθέσεις λειτουργίας του νέο καθεστώς που πρέπει να γνωρίζουν οι δικαιούχοι της κρατικής επιδότησης είναι οι ακόλουθες:

1. Πώς προστατεύεται η 1η κατοικία;

Η προστασία της 1ης κατοικίας έληξε στις 28/2/2019, όταν έληξε η ισχύς του Ν. 3869/2010. Στη συνέχεια, ο Νόμος 4605/2019, που ενεργοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2019, παρείχε προστασία μόνο για 6 μήνες, καλύπτοντας συγκεκριμένη περίμετρο δανειοληπτών και υπό την προϋπόθεση ρύθμισης του δανείου. Η ισχύς του Νόμου αυτού παρατάθηκε για επιπλέον 7 μήνες, μέχρι την 31.07.2020. Παρά την παράταση, τις πολλές και σημαντικές βελτιώσεις που επήλθαν, καθώς και την άμεση ενεργοποίηση της κρατικής επιδότησης για την προστασία των ευάλωτων συμπατριωτών μας, δεν είχε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Από την 1.8.2020 ισχύει ένα νέο πρόγραμμα για όλους τους δανειολήπτες με υποθήκη στην 1η κατοικία, οι οποίοι επλήγησαν οικονομικά από την πανδημία του κορονοϊού. Το πρόγραμμα αυτό θεσπίστηκε με τον Νόμο 4714/2020 και αφορά στην κρατική επιδότηση των δανείων που βαρύνουν και απειλούν την κύρια κατοικία φυσικών προσώπων πληγέντων οικονομικά από τον κορονοϊό. Η επιδότηση δύναται να φτάσει έως και 90% της μηνιαίας δόσης του δανείου. Εφόσον ο δανειολήπτης πληρώνει το μερίδιό του στη δόση του δανείου, τότε προστατεύεται η 1η κατοικία του από πλειστηριασμό.

2. Ποιοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση;

Όλοι όσοι πληρούν αθροιστικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • να είναι φυσικά πρόσωπα (δηλ. άνεργοι, μισθωτοί, συνταξιούχοι, ελεύθεροι επαγγελματίες, αγρότες, επιχειρηματίες – ομόρρυθμοι εταίροι κ.λπ., με ή χωρίς πτωχευτική ικανότητα)
  • να έχουν δάνειο με υποθήκη ή προσημείωση στην 1η κατοικία τους
  • να έχουν πληγεί οικονομικά από τον κορονοϊό (είτε έλαβαν κάποιο Κρατικό επίδομα – ευεργέτημα είτε είχαν σημαντική μείωση εισοδήματος – εσόδων)
  • να πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια

3. Πού / πώς / πότε υποβάλλω την αίτηση;

Οι αιτήσεις υποβάλλονται σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ), που είναι προσβάσιμη και στην εθνική πύλη του Δημοσίου.

Οι αιτήσεις υποβάλλονται από 3/8 έως 30/9/2020.

4. Τι δικαιολογητικά απαιτούνται;

Για την υποβολή της αίτησης δεν απαιτείται κανένα δικαιολογητικό. Όλες οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.

5. Ποιος μπορεί να με βοηθήσει να υποβάλω την αίτηση;

Μπορείς να λάβεις βοήθεια δωρεάν:

⦁ είτε από την ηλεκτρονική γραμμή εξυπηρέτησης (helpdesk μέσω της πλατφόρμας)

⦁ είτε με διοργάνωση επίσκεψης – τηλεδιάσκεψης με ένα από τα 50 Κέντρα – Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών, όπου παρέχεται συμβουλευτική καθοδήγηση (τηλ.: 213.212.57.30).

6. Ποιος μπορεί να αναλάβει τη διαδικασία για λογαριασμό μου;

Μπορείς να αναθέσεις την υποβολή της αίτησης στον σύμβουλό σου (π.χ. λογιστή, δικηγόρο, οικονομολόγο). Η αμοιβή του συμβούλου καλύπτεται από τις τράπεζες στις οποίες χρωστάς και στη συνέχεια το κόστος αυτό επιμερίζεται στο δάνειο και αποπληρώνεται καθ’ όλη τη διάρκειά του.

7. Ποια είναι τα βασικά βήματα της αίτησης; Τι πληροφορίες ζητούνται;

Η διαδικασία είναι απλή και διαρκεί μόλις μερικά λεπτά.

Τα βήματα είναι:

1. Εισαγωγή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με τους κωδικούς taxisnet

2. Συμπλήρωση πληροφοριών:

⦁ ποιος είναι ο σύμβουλος – εκπρόσωπός σου, οπότε και ολοκληρώνεται η διαδικασία για εσένα

⦁αν δεν επιθυμείς σύμβουλο – εκπρόσωπο, τότε θα πρέπει να:

⦁ επιβεβαιώσεις την 1η κατοικία σου (αν δεν έχει ήδη εντοπιστεί από την πλατφόρμα)

⦁ επιβεβαιώσεις τον/την σύζυγο ή/και τα προστατευόμενα μέλη της οικογένειάς σου, που διαμένουν στην 1η κατοικία σου (αν δεν έχουν ήδη εντοπιστεί από την πλατφόρμα)

⦁ συμπληρώσεις, εάν υπάρχει, τη ρευστοποιήσιμη περιουσία (καταθέσεις, ομόλογα κ.λπ.) στο εξωτερικό

⦁ απαντήσεις θετικά στις υπεύθυνες δηλώσεις της πλατφόρμας (περί χορήγησης άρσης απορρήτου, άντλησης στοιχείων, ότι τα στοιχεία είναι ακριβή κ.λπ.).

3. Εάν υπάρχει σύζυγος ή/και εξαρτώμενα ενήλικα μέλη ή/και συνοφειλέτης ή/και εγγυητής, τότε θα πρέπει και αυτοί να εισέλθουν στην πλατφόρμα με τους δικούς τους κωδικούς taxisnet και να παρέχουν τις ανωτέρω πληροφορίες και υπεύθυνες δηλώσεις.

Αναλυτικότερα, δείτε στον Οδηγό για το Πρόγραμμα Συνεισφοράς Δημοσίου για την αποπληρωμή δανείων με εμπράγματες εξασφαλίσεις στην κύρια κατοικία για δανειολήπτες που έχουν πληγεί από τις δυσμενείς συνέπειες του COVID-19.

8. Ποια είναι η διαδικασία μετά την υποβολή της αίτησης;

Εφόσον το δάνειο είναι εξυπηρετούμενο, τότε η αίτηση διαβιβάζεται ηλεκτρονικά στις εμπλεκόμενες τράπεζες, οι οποίες προβαίνουν σε ειδικούς ελέγχους και στη συνέχεια αποστέλλουν τον αριθμό λογαριασμού (IBAN), όπου το Κράτος καταβάλλει την επιδότηση. Η καταβολή της επιδότησης ξεκινά με τη λήξη της αναστολής πληρωμών, που ενδεχομένως έχει χορηγηθεί από την τράπεζα, αλλά το αργότερο έως 31/12/2020.

Εφόσον το δάνειο είναι μη εξυπηρετούμενο, τότε η αίτηση διαβιβάζεται ηλεκτρονικά στις εμπλεκόμενες τράπεζες, οι οποίες σε καλούν για να προσκομίσεις τυχόν πρόσθετα απαιτούμενα δικαιολογητικά (π.χ. πιστοποιητικό βαρών). Θα πρέπει να τα προσκομίσεις εντός 15 ημερών. Στη συνέχεια οι τράπεζες σου παρέχουν μία ή περισσότερες εναλλακτικές προτάσεις ρύθμισης οφειλών, εντός 30 ημερών. Έχεις το δικαίωμα να δεχθείς ή να απορρίψεις τη ρύθμιση αυτή. Η ρύθμιση αυτή πρέπει να είναι μακροπρόθεσμη και βιώσιμη, δηλαδή να μπορείς να την εξυπηρετήσεις, σύμφωνα με τις παρούσες οικονομικές σου δυνατότητες. Για να λάβεις την επιδότηση, θα πρέπει να έχεις συμφωνήσει σε μια ρύθμιση σε συνεργασία με την τράπεζα και να υπογράψεις τη σχετική σύμβαση έως 31/12/2020.

9. Πώς ορίζεται η 1η κατοικία; Έχω ιδιόκτητο σπίτι, αλλά διαμένω προσωρινά αλλού λόγω της εργασίας μου, τι ισχύει;

Ως «κύρια κατοικία» νοείται αυτή που έχεις δηλώσει στην τελευταία υποβληθείσα φορολογική δήλωση.

Αν διαμένεις σε άλλη κατοικία (π.χ. σώματα ασφαλείας, ιατροί, εκπαιδευτικοί κ.λπ. που εργάζονται σε άλλη πόλη), τότε και πάλι μπορείς να υποβάλεις αίτηση για την επιδότηση του δανείου που βαρύνει την 1η κατοικία σου. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να «φορτώσεις» έγγραφα στην πλατφόρμα, τα οποία αποδεικνύουν την ύπαρξη επαγγελματικών λόγων που δικαιολογούν την προσωρινή διαμονή σου, εκτός της Περιφερειακής Ενότητας της κύριας κατοικίας σου.

10. Ποια είναι τα ποσοστά Κρατικής επιδότησης; Τι πληρώνω εγώ;

Το Κράτος επιδοτεί για 3 τρίμηνα, τη μηνιαία δόση του δανείου, ανάλογα με την κατηγορία του δανείου:

Κατηγορία δανείου 1ο τρίμηνο 2ο τρίμηνο 3ο τρίμηνο

Α. Εξυπηρετούμενο δάνειο

(μέγιστη μηνιαία επιδότηση: 600 Euro) 90% 80% 70%

Β. Μη εξυπηρετούμενο δάνειο, που δεν έχει ακόμη καταγγελθεί

(μέγιστη μηνιαία επιδότηση: 500 Euro) 80% 70% 60%

Γ. Μη εξυπηρετούμενο δάνειο, που έχει ήδη καταγγελθεί

(μέγιστη μηνιαία επιδότηση: 300 Euro) 60% 50% 30%

Εσύ θα πρέπει να πληρώνεις κάθε μήνα το υπόλοιπο ποσό της δόσης δανείου, που δεν το καλύπτει το Κράτος. Μετά τη λήξη της επιδότησης, θα πρέπει να πληρώνεις ολόκληρη τη μηνιαία δόση του δανείου, για χρονικό διάστημα 6-18 μήνες, ανάλογα με την κατηγορία του δανείου, αλλιώς θα πρέπει να επιστρέψεις την Κρατική επιδότηση.

11. Ποια είδη δανείου επιδοτούνται;

Όλα τα είδη δανείου: στεγαστικά, καταναλωτικά και επιχειρηματικά που βαρύνουν την 1η κατοικία.

Δεν επιδοτούνται τα δάνεια που λήφθηκαν με Κρατική εγγύηση (π.χ. πυρόπληκτα, σεισμόπληκτα κ.λπ.) ή που ήδη επιδοτούνται στο πλαίσιο άλλου προγράμματος (π.χ. Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας – ΟΕΚ, Ν. 4605/2019) προς αποφυγή διπλής ενίσχυσης, κάτι που απαγορεύεται από το Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο.

12. Ποιοι πιστωτές περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα επιδότησης;

Όλα τα είδη πιστωτών: τράπεζα, εκκαθαριστής τράπεζας (δηλ. τράπεζες που διέκοψαν τη λειτουργία τους), καθώς και οποιαδήποτε εταιρεία ανέλαβε τη διαχείριση απαιτήσεων ή την τιτλοποίηση των δανείων (δηλ. fund / servicer). Επίσης αφορούν και στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

13. Τι ισχύει για τους εγγυητές και συνοφειλέτες δανείου;

Μπορεί να υποβάλει αίτηση και ο συνοφειλέτης ή εγγυητής δανείου, ακόμη και χωρίς την υποβολή αίτησης από τον πρωτο-οφειλέτη (π.χ. σε περίπτωση διαζευγμένων). Σε αυτή την περίπτωση, ο συνοφειλέτης ή εγγυητής θα πρέπει να πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας του Νόμου. Σε περίπτωση που υπάρχουν εγγυητές ή συνοφειλέτες ή συνιδιοκτήτες, που δεν συνεργάζονται, τότε ο πρωτο-οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει ολόκληρο το χρέος από μόνος του, εφόσον το επιθυμεί.

14. Έχω ήδη λάβει αναστολή πληρωμών από την τράπεζα. Πότε θα ξεκινήσω να πληρώνω και πότε θα λάβω την επιδότηση;

Αν έχω λάβει αναστολή πληρωμών δανείων, τότε μπορώ να επιλέξω:

⦁ είτε να διακόψω την αναστολή πληρωμών και να ξεκινήσω να πληρώνω και ταυτόχρονα να λαμβάνω και την Κρατική επιδότηση

⦁ είτε να περιμένω τη λήξη της αναστολής πληρωμών και μετά να ξεκινήσω να πληρώνω και ταυτόχρονα να λαμβάνω και την Κρατική επιδότηση.

Σημείωση: η Κρατική επιδότηση δεν δύναται να δοθεί για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των εννέα (9) μηνών μετά τις 31.12.2020. Συνεπώς η αναστολή πληρωμών αντίστοιχα δεν δύναται να εκτείνεται μετά τις 31.12.2020.

15. Πληρώνω τις δόσεις του δανείου μου εποχικά. Τι ισχύει με την επιδότηση;

Για δάνεια των οποίων η συμφωνηθείσα δόση δεν είναι καταβλητέα σε μηνιαία βάση, η συνεισφορά Δημοσίου καλύπτει εννέα (9) μήνες και καταβάλλεται κατά τον χρόνο που η δόση είναι απαιτητή από την τράπεζα. Στην περίπτωση αυτή, η καταβλητέα δόση ανάγεται σε μηνιαία βάση, ώστε να υπολογιστούν τα ποσοστά επιδότησης. Συνεπώς η συνεισφορά του Δημοσίου θα καλύπτει περισσότερους μήνες και μπορεί να διαφοροποιείται κατά τη διάρκεια της επιδότησης.

16. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό σταματά τις κατασχέσεις λογαριασμών και πλειστηριασμό;

Εφόσον ρυθμίσεις το δάνειό σου, σε συνεργασία με την τράπεζα, και πληρώνεις κανονικά το ποσό της μηνιαίας δόσης που δεν καλύπτεται από το Κράτος, τότε η εν λόγω τράπεζα διακόπτει κατασχέσεις και πλειστηριασμό. Ωστόσο, οι υπόλοιποι πιστωτές στους οποίους δεν πληρώνεις τις οφειλές σου, δύνανται να προβούν ή συνεχίζουν τη διενέργεια μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης και για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να προβείς σε ρύθμιση οφειλών μαζί τους.

17. Πρέπει να πάω και στο δικαστήριο;

Όχι, δεν απαιτείται η προσφυγή στο δικαστήριο, αφού με την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας, υπογράφεται η σχετική σύμβαση ρύθμισης δανείου. Δηλαδή, αποτελεί μια πλήρως εξωδικαστική διαδικασία.

Εφόσον ο πολίτης απειλείται (με κατασχέσεις λογαριασμών και πλειστηριασμούς) και από άλλους πιστωτές, τότε μπορεί να προσφύγει και στο δικαστήριο, για τη ρύθμιση των υπόλοιπων οφειλών του, μέσω του Νόμου 3869/2010.

18. Έχω ήδη υποβάλει αίτηση στον Νόμο 3869/2010 («Κατσέλη»). Πρέπει να παραιτηθώ;

Όχι, η υποβολή στο παρόν πρόγραμμα δεν απαιτεί την παραίτηση από τον Νόμο 3869/2010. Ωστόσο, εάν εκκρεμεί η εκδίκαση της υπόθεσης και ενταχθείς στο παρόν πρόγραμμα ρύθμισης και επιδότησης δανείων, τότε το εν λόγω δάνειο θεωρείται ρυθμισμένο και μπορείς να συνεχίσεις την εκδίκαση της υπόθεσής σου, μόνο για τις υπόλοιπες οφειλές που διαθέτεις.

19. Τι κάνετε με τους στρατηγικούς κακοπληρωτές; Πώς αντιμετωπίζονται οι καταχρήσεις;

Ο Νόμος αφορά μόνο σε φυσικά πρόσωπα που έχουν πραγματική οικονομική αδυναμία ή/και επλήγησαν από τον κορονοϊό. Για τον σκοπό αυτό, περιλαμβάνονται κατάλληλες δικλείδες ασφαλείας, όπως η άρση τραπεζικού και φορολογικού απορρήτου, καθώς και η διενέργεια ειδικών ελέγχων και διασταυρώσεων, προκειμένου να μην επωφεληθούν οι «στρατηγικοί κακοπληρωτές», οι οποίοι αποφεύγουν να πληρώσουν και πλουτίζουν εις βάρος της οικονομίας και της κοινωνίας.

20. Τι κάνετε σχετικά με την προστασία των προσωπικών μου δεδομένων;

Η διαδικασία είναι εμπιστευτική, με ειδικά μέτρα και δικλείδες ασφαλείας που διασφαλίζουν την προστασία του απορρήτου όλων των εμπλεκόμενων μερών. Τηρούνται όλες οι πρόνοιες του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

21. Πώς επιβραβεύετε τους συνεπείς δανειολήπτες;

Το πρόγραμμα αυτό παρέχει υψηλότερα ποσοστά επιδότησης, καθώς και σημαντικά διευρυμένα κριτήρια επιλεξιμότητας προς τους συνεπείς δανειολήπτες. Έτσι, επιβραβεύονται οι δανειολήπτες επειδή κατάφεραν να είναι συνεπείς, παρά τις δυσμενείς συνθήκες της οικονομίας. Επιπρόσθετα, διασφαλίζεται ότι θα παραμείνουν συνεπείς, εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού.

22. Ποια είναι τα οφέλη του Νόμου για την οικονομία και την ανάπτυξη;

Το σημαντικότερο όφελος του Νόμου είναι ότι διασώζονται οι κύριες κατοικίες των πολιτών και επιχειρηματιών, που συσσώρευσαν χρέη στα χρόνια της οικονομικής ύφεσης και επιπρόσθετα επλήγησαν από τον κορονοϊό. Ο Νόμος επιφέρει και ευρύτερο όφελος για την εθνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας, αφού τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια που σχετίζονταν με την 1η κατοικία, πλέον θα μετατραπούν σε εξυπηρετούμενα, εξέλιξη η οποία θα έχει θετική επίδραση στη λειτουργία των τραπεζών και στη συμβολή τους στη χρηματοδότηση της οικονομίας και της ανάπτυξης. Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται η εξυγίανση των τραπεζών από τα «κόκκινα» δάνεια, έτσι ώστε να μπορούν να παρέχουν νέες χρηματοδοτήσεις και με χαμηλότερα επιτόκια δανεισμού.

Προϋποθέσεις επιλεξιμότητας – κριτήρια εισοδήματος και περιουσίας:

Για τη λήψη της συνεισφοράς του Δημοσίου, ο οφειλέτης θα πρέπει να πληροί σωρευτικά / αθροιστικά τις παρακάτω προϋποθέσεις επιλεξιμότητας:

1. Να διαθέτει κύρια κατοικία στην Ελλάδα και να έχει εμπράγματο δικαίωμα, αποκλειστικής ή κατ’ ιδανικό μερίδιο, πλήρους ή ψιλής κυριότητας ή επικαρπίας σε αυτήν.

2. Να έχει δάνειο με υποθήκη ή προσημείωση στην κύρια κατοικία.

3. Ο ίδιος είτε ο/η σύζυγος ή εξαρτώμενο μέλος της οικογένειάς του να έχει αποδεδειγμένα πληγεί οικονομικά από τον κορονοϊό και για τον λόγο αυτό να έχει ενταχθεί σε τουλάχιστον ένα από τα μέτρα Κρατικής υποστήριξης, στο πλαίσιο του Covid – 19. Ειδικότερα εντάσσονται:

⦁ Φυσικά πρόσωπα άνεργοι που λαμβάνουν έκτακτη στήριξη

⦁ Φυσικά πρόσωπα εργαζόμενοι σε κλάδους (ΚΑΔ) που έχουν πληγεί ή παρουσίασαν σημαντική μείωση μέσου μηνιαίου μισθού, κατά το χρονικό διάστημα της πανδημίας (δηλ. των μηνών Μαρτίου – Απριλίου 2020) συγκριτικά με το χρονικό διάστημα πριν από την πανδημία (δηλ. των μηνών Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2020), ως εξής:

I. εάν ο μισθός πριν από την πανδημία ανερχόταν σε ποσό έως 1.000 ευρώ, τότε έχει επέλθει μείωση μισθού ίση ή μεγαλύτερη δέκα ποσοστιαίων μονάδων (10%)

II. εάν ο μισθός πριν από την πανδημία ανερχόταν σε ποσό από 1.000,01 ευρώ και μέχρι 2.000 ευρώ, τότε έχει επέλθει μείωση μισθού ίση ή μεγαλύτερη είκοσι ποσοστιαίων μονάδων (20%)

III. εάν ο μισθός πριν από την πανδημία ανερχόταν σε ποσό άνω των 2.000 ευρώ, τότε έχει επέλθει μείωση μισθού ίση ή μεγαλύτερη τριάντα ποσοστιαίων μονάδων (30%)

⦁ Ελεύθεροι επαγγελματίες ή φυσικά πρόσωπα με ατομική επιχείρηση σε κλάδους (ΚΑΔ) που έχουν πληγεί ή παρουσίασαν σημαντική μείωση της εμπορικής δραστηριότητάς τους, με μείωση ΦΠΑ άνω του 20%, κατά το χρονικό διάστημα της πανδημίας (δηλ. το 2ο τρίμηνο 2020), συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα 1 έτος πριν από την πανδημία (δηλ. το 2ο τρίμηνο του 2019).

⦁ Δικαιούχοι που έλαβαν ενίσχυση με τη μορφή της επιστρεπτέας προκαταβολής.

⦁ Φυσικά πρόσωπα που εντάσσονται στον μηχανισμό ενίσχυσης της απασχόλησης, ήτοι το πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ».

⦁ Ιδιοκτήτες ακινήτων που λαμβάνουν μειωμένο ενοίκιο, κατόπιν κρατικής εντολής.

⦁ Εταίροι προσωπικών ή κεφαλαιουχικών εταιρειών, των οποίων η λειτουργία έχει ανασταλεί υποχρεωτικά με Κρατική εντολή ή/και έχουν λάβει ενίσχυση.

4. Να μην έχει κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησής του και άλλη ενεργή Κρατική ενίσχυση για το δάνειο στην 1η κατοικία του, προκειμένου να μην λαμβάνει δύο Κρατικές επιδοτήσεις ταυτόχρονα.

5. Να μην έχει υπαχθεί ή να μην εξέπεσε από τη ρύθμιση των ακόλουθων Νόμων:

⦁ Ν. 4605/2019 (Α’ 52) περί Προγράμματος Επιδότησης Αποπληρωμής Στεγαστικών και Επιχειρηματικών Δανείων με Υποθήκη σε Κύρια κατοικία

⦁ Ν. 4307/2014 (Α’ 246) περί ρύθμισης χρεών μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς χρηματοδοτικούς φορείς

⦁Ν. 4469/2017 (Α’ 62) περί εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων

⦁ Ν. 3588/2007 (Α’ 153) περί της προπτωχευτικής διαδικασίας εξυγίανσης.

Σημείωση: Εάν έχει υποβάλλει αίτηση και εκκρεμεί η ολοκλήρωση της διαδικασίας υπαγωγής και παραιτηθεί, τότε είναι επιλέξιμος για το νέο πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ».

6. Να μην υφίσταται εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου για το δάνειο στην 1η κατοικία.

7. Να πληρούνται τα παρακάτω κριτήρια εισοδήματος και περιουσίας, ανάλογα με την κατηγορία του δανείου, ως εξής:

Κατηγορία Α: εξυπηρετούμενα δάνεια:

⦁ η αξία της κύριας κατοικίας να μην ξεπερνά τις 300.000 ευρώ

⦁ το υπόλοιπο του δανείου να μην ξεπερνά τις 300.000 ευρώ ανά τράπεζα

⦁ το οικογενειακό εισόδημα να μην ξεπερνά τις 24.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 18.000 ευρώ για τον/την σύζυγο και κατά 5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο μέλος (έως 3 μέλη), ήτοι μέγιστο ποσό 57.000 ευρώ

⦁ οι καταθέσεις της οικογένειας να μην ξεπερνούν τις 40.000 ευρώ

⦁ η συνολική ακίνητη περιουσία της οικογένειας να μην ξεπερνά τις 600.000 ευρώ

⦁ η αξία των μεταφορικών μέσων που αποκτήθηκαν εντός της τελευταίας 3ετίας να μην ξεπερνά τις 80.000 ευρώ.

Κατηγορία Β: μη εξυπηρετούμενα δάνεια, που δεν έχουν καταγγελθεί ακόμη:

⦁ η αξία της κύριας κατοικίας να μην ξεπερνά τις 250.000 ευρώ

⦁ το υπόλοιπο του δανείου να μην ξεπερνά τις 250.000 ευρώ

⦁ το οικογενειακό εισόδημα να μην ξεπερνά τις 17.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 13.000 ευρώ για τον/την σύζυγο και κατά 5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο μέλος (έως 3 μέλη), ήτοι μέγιστο ποσό 45.000 ευρώ

⦁ οι καταθέσεις της οικογένειας να μην ξεπερνούν τις 25.000 ευρώ

⦁ η συνολική ακίνητη περιουσία της οικογένειας να μην ξεπερνά τις 500.000 ευρώ

⦁ η αξία των μεταφορικών μέσων που αποκτήθηκαν εντός της τελευταίας 3ετίας να μην ξεπερνά τις 80.000 ευρώ

Κατηγορία Γ: μη εξυπηρετούμενα δάνεια, που έχουν ήδη καταγγελθεί:

⦁ η αξία της κύριας κατοικίας να μην ξεπερνά τις 200.000 ευρώ

⦁ το υπόλοιπο του δανείου να μην ξεπερνά τις 130.000 ευρώ

⦁ το οικογενειακό εισόδημα να μην ξεπερνά τις 12.500 ευρώ, προσαυξημένο κατά 8.500 ευρώ για τον/την σύζυγο και κατά 5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο μέλος (έως 3 μέλη), ήτοι μέγιστο ποσό 36.000 ευρώ

⦁ οι καταθέσεις της οικογένειας να μην ξεπερνούν τις 15.000 ευρώ

⦁ η συνολική ακίνητη περιουσία της οικογένειας να μην ξεπερνά τις 280.000 ευρώ

⦁ η αξία των μεταφορικών μέσων που αποκτήθηκαν εντός της τελευταίας 3ετίας να μην ξεπερνά τις 80.000 ευρώ

⦁ εφόσον υπάρχει συνοφειλέτης ή εγγυητής στο δάνειο, τότε αυτός:

⦁ να έχει αποδεδειγμένα πληγεί οικονομικά από τον κορονοϊό και για τον λόγο αυτό να έχει ενταχθεί σε τουλάχιστον ένα από τα μέτρα Κρατικής υποστήριξης, στο πλαίσιο του Covid – 19

⦁ να έχει ατομικό εισόδημα του που δεν ξεπερνά τις 15.500 ευρώ

⦁ να έχει συνολική ακίνητη περιουσία που δεν ξεπερνά τις 280.000 ευρώ.

Πολλαπλές κατηγορίες δανείων:

Σε περίπτωση που ο οφειλέτης διαθέτει δάνεια διαφορετικών κατηγοριών, διευκρινίζεται ότι:

⦁ εάν ο οφειλέτης διαθέτει έστω και ένα καταγγελμένο δάνειο 1ης κατοικίας, τότε η επιλεξιμότητά του κρίνεται με βάση τα κριτήρια που ισχύουν για τα καταγγελμένα δάνεια (σημείο 8Γ ανωτέρω)

⦁ εάν ο οφειλέτης δεν διαθέτει καταγγελμένο δάνειο 1ης κατοικίας, τότε η επιλεξιμότητά του κρίνεται με βάση την κατηγορία του δανείου που έχει το μεγαλύτερο ανεξόφλητο υπόλοιπο (σημείο 8Α ή σημείο 8Β ανωτέρω).

8. Σε περίπτωση που ο αιτών δηλώνει ότι είναι επιτηδευματίας ή ότι ως επιτηδευματίας έχει λάβει στο παρελθόν ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis), τότε το συνολικά εγκριθέν ποσό ενίσχυσης, για το τρέχον και τα 2 προηγούμενα έτη, δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα παρακάτω όρια:

⦁ το ποσό των 100.000 ευρώ, όταν αφορά σε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον τομέα οδικών εμπορευματικών μεταφορών για λογαριασμό τρίτων

⦁ το ποσό των 30.000 ευρώ, όταν αφορά σε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στους τομείς της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας

⦁ το ποσό των 20.000 ευρώ, όταν αφορά σε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον γεωργικό τομέα

⦁ το ποσό των 200.000 ευρώ, σε κάθε άλλη περίπτωση, πλην των ανωτέρω.

Κατηγορία Οικονομία

Η διαδικασία εκκαθάρισης και εξόφλησης από τον e-ΕΦΚΑ ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του κλάδου υγείας των τέως Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης που εντάχθηκαν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. περιλαμβάνει σχετική ΚΥΑ των Υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ.

Οι διατάξεις της ΚΥΑ αφορούν τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του κλάδου υγείας των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ), που εντάχθηκαν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., προς τα φαρμακεία, λοιπούς συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών υγείας (ιατρούς, κλινικές, διαγνωστικά κέντρα, εργαστήρια κ.λπ.), φαρμακευτικές εταιρείες, προμηθευτές υγειονομικού και λοιπού υλικού κ.λπ. και ασφαλισμένων των τέως Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, εξαιρουμένων των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του πρώην Ο.Π.Α.Δ./Τομέας Ασφαλισμένων Δημοσίου, πρώην Οίκου Ναύτου και πρώην Τ.Α.Υ.Τ.Ε.Κ.Ω., που αφορούν την περίοδο από 1.1.2006 έως την ένταξη εκάστου κλάδου υγείας στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και για τις οποίες έχουν εκδοθεί τα προβλεπόμενα, κατά περίπτωση, παραστατικά ή αποδεικνύεται η παροχή των υπηρεσιών ή η παραλαβή των προϊόντων και οι οποίες δεν έχουν εξοφληθεί έως την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης.

Για την ένταξη των απαιτήσεων στην ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα - μηχανισμό εκκαθάρισης που λειτουργεί για το σκοπό αυτό στον e-ΕΦΚΑ, οι ιδιώτες - πάροχοι που επιθυμούν να ενταχθούν, υποβάλουν αρχικά αίτηση μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας της πλατφόρμας, στις 17 Αυγούστου 2020, δηλαδή μέχρι τις 17 Οκτωβρίου. Για ληξιπρόθεσμες οφειλές του κλάδου υγείας των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ), που εντάχθηκαν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προς ασθενείς ασφαλισμένους, με συνολική οφειλή κατ' άτομο έως διακόσια (200) ευρώ κατ' έτος, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία του εκάστοτε αρμόδιου τέως φορέα, εκδίδεται χρηματικό ένταλμα με βάση τα διαθέσιμα στην υπηρεσία παραστατικά και καταβάλλεται στον δικαιούχο άμεσα και στο 100% του αιτούμενου ποσού, χωρίς περαιτέρω έλεγχο.

Οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις προς τα φαρμακεία, λοιπούς συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών υγείας (ιατρούς, κλινικές, διαγνωστικά κέντρα, εργαστήρια κ.λπ.), φαρμακευτικές εταιρείες, προμηθευτές υγειονομικού και λοιπού υλικού κ.λπ. εξαιρουμένων των ασφαλισμένων των τέως Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, εκκαθαρίζονται και πληρώνονται από τον e-ΕΦΚΑ μετά από υπαγωγή των απαιτήσεων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα- μηχανισμό εκκαθάρισης που έχει δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό στον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ).

Η υπαγωγή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα- μηχανισμό εκκαθάρισης είναι προαιρετική και προϋποθέτει την παραίτηση των ιδιωτών-παρόχων από τις αξιώσεις τόκων υπερημερίας και αποζημιώσεων για έξοδα είσπραξης, με αντάλλαγμα την τακτοποίηση των ληξιπρόθεσμων προς αυτούς οφειλών. Σε περίπτωση μη υπαγωγής στον παραπάνω μηχανισμό δεν θίγονται οι αξιώσεις των ιδιωτών παρόχων, συμπεριλαμβανομένων των τόκων υπερημερίας και λοιπών εξόδων δυνάμει της Οδηγίας 2011/7/ΕΕ. Το ύψος της δαπάνης των απαιτήσεων που δεν θα υπαχθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα- μηχανισμό εκκαθάρισης, καταγράφεται στις κατηγορίες προσαρμογών των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων και συμπεριλαμβάνεται με αυτήν την κατηγοριοποίηση στους οικείους υποβαλλόμενους μηνιαίους πίνακες, με έναρξη εφαρμογής από τη μηνιαία αναφορά Αυγούστου 2020.

Αίτηση

Για την ένταξη των απαιτήσεων στην ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα - μηχανισμό εκκαθάρισης που λειτουργεί για το σκοπό αυτό στον e-ΕΦΚΑ, οι ιδιώτες - πάροχοι που επιθυμούν να ενταχθούν, υποβάλουν αρχικά αίτηση μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας της πλατφόρμας, στις 17 Αυγούστου 2020 και αφού προηγουμένως αυθεντικοποιηθούν με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet). Η αίτηση υποβάλλεται σε διακριτό πεδίο της πλατφόρμας, ανά τ. Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης και περιλαμβάνει: τα στοιχεία ταυτοποίησης του αιτούντος-παρό-χου (ονοματεπώνυμο ή επωνυμία), τη διεύθυνσή του, τον αριθμό λογαριασμού IBAN, ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας (email), τηλέφωνο επικοινωνίας, τα ποσά και τα στοιχεία των ήδη εκδοθέντων παραστατικών με επισήμανση (σε προσφερόμενο από την πλατφόρμα πεδίο) για τα παραστατικά που τυχόν έχουν εκχωρηθεί ως απαιτήσεις, καθώς και τα στοιχεία του/των τυχόν εκδοχέα/έων της απαίτησης μετά των στοιχείων αυτού/ών (Επωνυμία Εκδοχέα, ΑΦΜ, Αριθμός και ημερομηνία σύμβασης εκχώρησης της απαίτησης). Τέλος, με ειδική επισημείωση, όπως ορίζεται από την ηλεκτρονική πλατφόρμα, ο αιτών επιλέγει την κατηγορία παρόχου υπηρεσιών υγείας που τον αφορά, όπως αυτές ορίζονται από το νόμο, για τον καθορισμό των προβλεπομένων εκπτώσεων.
Ειδικά για τους παρόχους/φυσικά πρόσωπα που δεν είχαν εκδώσει φορολογικά παραστατικά κατά την παροχή των παρεχόμενων υπηρεσιών, όποτε αυτό νομίμως προβλεπόταν, θα υποβάλλονται τα κατά περίπτωση στοιχεία της αρχικής υποβολής στους τ. Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.

Η αίτηση δύναται να υποβάλλεται και διακριτά ανά τ. Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης και επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α' 75) με την οποία ο αιτών δηλώνει αρχικά ότι δεν έχει εκχωρήσει τις απαιτήσεις που εμπεριέχονται στην αίτησή του, πλην εκείνων που έχει ο ίδιος επισημάνει..

Διασταύρωση στοιχείων

Μετά την επιτυχή υποβολή της αρχικής αίτησης, οι αρμόδιες υπηρεσίες του e-Ε.Φ.Κ.Α., διασταυρώνουν τα στοιχεία της αίτησης με τα διαθέσιμα συγκεντρωτικά φύλλα δαπανών. Ως διαθέσιμα συγκεντρωτικά φύλλα δαπανών νοούνται καταστάσεις που απεικονίζουν το συνολικό οφειλόμενο ποσό ανά πάροχο ανά τ. Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ή/και ανά περίοδο υποβολής, μετά από άθροιση των σχετικών παραστατικών και φέρουν την υπογραφή ενός τουλάχιστον υπαλλήλου.

Σε περιπτώσεις απόκλισης μεταξύ του αιτούμενου ποσού και του συγκεντρωτικού φύλλου δαπανών, οι αρμόδιες υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ ξεχωρίζουν τα ποσά που εμπεριέχονται στα τιμολόγια της αίτησης σε δύο κατηγορίες α) περιπτώσεις μη συμφωνίας λόγω νόμιμων περικοπών που έχουν επιβληθεί κατά τον έλεγχο των παραστατικών από τους τ. Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης ή/και λόγω μη ταυτοποίησης των ποσών από απλά σφάλματα καταχώρησης και β) περιπτώσεις μη συμφωνίας λόγω μη ταυτοποίησης των απαιτήσεων συνεπεία μη ανεύρεσης των στοιχείων των σχετικών παραστατικών.

Στη συνέχεια, οι αρμόδιες υπηρεσίες, για την πρώτη κατηγορία, αναρτούν τα ποσά, όπως αυτά προκύπτουν από τα Συγκεντρωτικά Φύλλα Δαπανών σε ειδικά διαμορφωμένο πεδίο της πλατφόρμας ενώ για τη δεύτερη κατηγορία απορρίπτουν τα αιτούμενα ποσά.

Οριστικοποίηση αίτησης

Για τους μήνες που δεν έχει υπάρξει συμφωνία μεταξύ της αρχικής αίτησης του παρόχου και των συγκεντρωτικών φύλων δαπανών, ο αιτών δύναται να αποδεχτεί το ποσό που έχουν αναρτήσει οι αρμόδιες υπηρεσίες. Σε αυτήν την περίπτωση τα ποσά των παραστατικών που έχει αποδεχτεί ο αιτών συναθροίζονται με τα ποσά για τα οποία έχει υπάρξει συμφωνία προκειμένου να υπολογιστούν οι νόμιμες εκπτώσεις. Για την περίπτωση που η απόκλιση οφείλεται σε νόμιμες περικοπές, ο αιτών οφείλει να εκδώσει διακριτό πιστωτικό παραστατικό για τις περικοπές αυτές, το οποίο και αναρτά στην πλατφόρμα.

Επί των παραστατικών που υπάρχει οριστική συμφωνία, εφαρμόζονται οι νόμιμες εκπτώσεις της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 4578/2018 (Α’ 200), και ο αιτών, αφού εκδώσει πιστωτικό παραστατικό επί των εκπτώσεων αυτών, το αναρτά στην πλατφόρμα και οριστικοποιεί την υποβληθείσα αίτηση. Για τις περιπτώσεις παρόχων/φυσικών προσώπων που δεν έχουν εκδώσει φορολογικά παραστατικά (παρ. 5 του άρθρου 2 της παρούσης), ο αιτών υποχρεούται και σε έκδοση-ανάρτηση στην πλατφόρμα του χρεωστικού φορολογικού παραστατικού.

Οι πληρωμές των προκαταβολών διενεργούνται με βάση τα φορολογικά παραστατικά που έχουν αναρτηθεί στην πλατφόρμα. Οι πάροχοι υποχρεούνται να προσκομίσουν τα φυσικά παραστατικά κατά το στάδιο και ως προϋπόθεση της οριστικής εξόφλησης.

Το ύψος της δαπάνης των απαιτήσεων των παραστατικών εκείνων για τα οποία δεν έχει υπάρξει συμφωνία με τα φύλλα εκκαθάρισης δαπανών και ο αιτών δεν προέβη σε αποδοχή των αναρτημένων ποσών από τις αρμόδιες υπηρεσίες, αφαιρείται από τις κατηγορίες των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων στους οικείους υποβαλλόμενους μηνιαίους πίνακες.

Η οριστική αίτηση δύναται να υποβάλλεται και διακριτά ανά τ. Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης και επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α’ 75) με την οποία ο αιτών δηλώνει ότι αποδέχεται ανεπιφύλακτα τη ρύθμιση για όλες τις απαιτήσεις του που εμπεριέχονται στην οριστική αίτησή του και που δεν έχουν εκχωρηθεί, όπως αυτή υποβάλλεται μετά την αφαίρεση των παραστατικών για τα οποία δεν έχει υπάρξει συμφωνία και ότι παραιτείται χωρίς επιφύλαξη από τυχόν ένδικα μέσα και βοηθήματα που έχουν ασκηθεί μέχρι και τον χρόνο υποβολής της οριστικής αίτησης καθώς και από οποιαδήποτε άλλη αξίωση η οποία πηγάζει από την ίδια αιτία, συμπεριλαμβανομένης και της αξίωσης για την καταβολή οποιουδήποτε είδους τόκων μέχρι και την εξόφληση της απαίτησης.

Ειδικά για τις περιπτώσεις παραστατικών που κατά δήλωση του παρόχου αφορούν εκχωρημένες απαιτήσεις, μετά την οριστικοποίηση των αιτήσεων κατά τον ως άνω προβλεπόμενο τρόπο, οι αρμόδιες υπηρεσίες εξάγουν σχετικό αρχείο, περιέχον τις νόμιμα εκχωρημένες σε τρίτους απαιτήσεις. Το αρχείο κοινοποιείται στον κατά περίπτωση εκδοχέα των απαιτήσεων, ο οποίος πρέπει εντός προθεσμίας ενός μηνός, να προσκομίσει στην αρμόδια υπηρεσία τα απαιτούμενα κατά το νόμο δικαιολογητικά προκειμένου να εξοφληθεί άμεσα. Ο τρόπος κοινοποίησης του αρχείου ορίζεται με απόφαση του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ.

Πληρωμή προκαταβολής - εξόφληση απαιτήσεων

Μετά την οριστικοποίηση της αίτησης, οι υπηρεσίες του e-Ε.Φ.Κ.Α. καταβάλλουν ως προκαταβολή το 90% του αιτούμενου ποσού. Σε περίπτωση που έχουν ήδη καταβληθεί νομίμως προκαταβολές, καταβάλλεται μόνο το εναπομείναν οφειλόμενο ποσό, κατόπιν πρόχειρου λογιστικού ελέγχου.
Για την πληρωμή της προκαταβολής στους δικαιούχους, εκδίδονται χρηματικά εντάλματα πληρωμής, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του θ-Ε.Φ.Κ.Α., σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του δημόσιου λογιστικού. Για την εξόφληση του υπόλοιπου ποσού πραγματοποιείται πρόχειρος λογιστικός έλεγχος από τις αρμόδιες οικονομικές υπηρεσίες. Ο έλεγχος αυτός συνίσταται σε διαπίστωση ύπαρξης στο φυσικό αρχείο του e-ΕΦΚΑ των νόμιμων φορολογικών παραστατικών που απαιτούνται για την πληρωμή. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί το τελικό ποσό πληρωμής που θα προκύψει μετά τον έλεγχο να υπερβαίνει το αιτούμενο ποσό.
Για ληξιπρόθεσμες οφειλές του κλάδου υγείας των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΦΚΑ), που εντάχθηκαν στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προς ιδιώτες γιατρούς, με συνολική οφειλή κατ’ άτομο έως διακόσια (200) ευρώ κατ’ έτος, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία του εκάστοτε αρμόδιου τέως φορέα, εκδίδεται χρηματικό ένταλμα με βάση τα διαθέσιμα στην υπηρεσία παραστατικά και καταβάλλεται στον δικαιούχο άμεσα και στο 100% του αιτούμενου ποσού, χωρίς περαιτέρω έλεγχο.
Η καταβολή του κεφαλαίου της ληξιπρόθεσμης οφειλής προς τους δικαιούχους επιφέρει την απόσβεση της οφειλής ως προς τα έξοδα, τους τόκους και το κεφάλαιο. Μετά την κατά τα ανωτέρω εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, αποσβένεται κάθε απαίτηση των δικαιούχων κατά του e-ΕΦΚΑ από την αιτία αυτή.
Σε περίπτωση ανακριβούς δήλωσης και εάν μετά το πέρας του ελέγχου προκύψουν αχρεωστήτως καταβλη-θέντα ποσά θα αναζητούνται εντόκως σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε.

dikaiologitika.gr

Κατηγορία Οικονομία

Το άνοιγμα των βρεφονηπιακών σταθμών κανονικά από την Τρίτη 1η Σεπτεμβρίου αποφασίστηκε σε τηλεδιάσκεψη που είχαν σήμερα η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου, ο υφυπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος και ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) Δημήτρης Παπαστεργίου με την Ειδική Επιτροπή Λοιμωξιολόγων του Υπουργείου Υγείας.

Με βάση την επεξεργασία των επιδημιολογικών δεδομένων από την επιστημονική Επιτροπή αποφασίστηκε η επαναλειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών, σε καθημερινή βάση, για όλα τα παιδιά που φιλοξενούνται, χωρίς κανέναν περιορισμό στις δυναμικότητες και με την αυστηρή τήρηση των μέτρων και των οδηγιών:

1) Η χρήση μάσκας για τα παιδιά των βρεφονηπιακών είναι προαιρετική.

2) Υποχρεωτική είναι η χρήση μη ιατρικής μάσκας (ή σε ειδικές περιπτώσεις ασπίδας προσώπου) από όλους τους εργαζόμενους στους σταθμούς.

3) Διαχωρισμός των αύλειων δραστηριοτήτων κατά τμήματα.

4) Ειδική μέριμνα για τη σίτιση.

Ο ΕΟΔΥ θα ανακοινώσει σχετικές οδηγίες τις προσεχείς ημέρες.

«Λάβαμε την απόφαση να λειτουργήσουν από την 1η Σεπτεμβρίου και κανονικά ως προς το ωράριο οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, αφού εξετάσαμε πολύ προσεκτικά, με την Eπιτροπή Λοιμωξιολόγων, όλα τα επιδημιολογικά δεδομένα. Χάρη στα μέτρα που λαμβάνουμε, μεριμνούμε για την ασφάλεια προσωπικού και παιδιών, ενώ διασφαλίζουμε τη διατήρηση του επαγγελματικού και καθημερινού προγράμματος των οικογενειών», δήλωσε η κα Μιχαηλίδου.

Ο υφυπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος σημείωσε ότι «σε στενή συνεργασία με τους ειδικούς επιστήμονες και τους Δήμους και εκτιμώντας συνεχώς τα δεδομένα, θα φροντίσουμε για την απρόσκοπτη λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών, με μοναδικό άξονα την ασφάλεια».

Κατηγορία Εκπαίδευση

Με όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας, σχεδόν σε όλα τα επίπεδα, είναι καλύτερα αντί να παραδοθούμε σε μία απελπισμένη απαισιοδοξία, να μάθουμε να βλέπουμε μέσα από την αβεβαιότητα όχι μονάχα τους τεράστιους κινδύνους, αλλά και τις πραγματικές πιθανότητες.
 Βέβαια η σπουδαιότερη και η σοβαρότερη από τις πιθανότητες είναι αυτή που στηρίζεται στην ευθύνη του ανθρώπου, του κάθε ανθρώπου.
 Η μία χωρίς ευθύνη πραγματικότητα, είναι αυτή που αφορά την ύπαρξη εκατομμυρίων μετατοπισμένων ατόμων προς την Ευρώπη και η ανευθυνότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ξεφορτωθεί όλους αυτούς ως περιπλανώμενους εδώ και εκεί στις χώρες υποδοχής δίνοντας μερικά ψυχία, που και αυτά τα καρπώνονται επιτήδειοι (ΜΚΟ) χωρίς καμία σχέση με το αντικείμενο και σε μορφή εξευτελισμένης πραγματικότητας.
 Για αυτούς όποιος ΔΕΝ κατάλαβε ακόμα, δυστυχώς, μας βγάζει από το “εδώ” της ασφάλειας και μας στέλνει στο “εκεί” του κινδύνου.
 Η ιστορία όμως σήμερα βάζει και άλλες προκλήσεις μπροστά της, μέσα από τις οποίες οικονομίες καταρρέουν, κοινωνίες διαλύονται και το χειρότερο, έθνη μετατρέπονται σε αποτυχημένα κράτη.
 Η Ευρώπη του ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ γίνεται η μίζερη Γερμανοκρατούμενη Ευρωπαϊκή Ένωση στην οποία η χώρα μας υποκύπτει -λόγω έλλειψης ηγετικών προσωπικοτήτων- ακόμα και όταν ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙ μαζί της.
 Στις μέρες μας κυριαρχεί η προπαγάνδα, η οποία εύκολα εκπορεύεται από τα καλοπληρωμένα “κυρίαρχα” μέσα μαζικής επικοινωνίας και τα οποία στρατεύονται από την εκάστοτε εξουσία για την επίλυση των πολιτικών της προβλημάτων προβάλλοντας -όπως τώρα- υπαρκτά ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΑ προβλήματα με μικρή έως ανύπαρκτη επικινδυνότητα.
 Η ανθρώπινη ελευθερία εκφράζεται από την οικονομική ηθική.
 Ποια οικονομική ηθική αλήθεια; Αυτή που άν ένας απλός ιδιώτης έκαμνε αυτά που κάνει η εξουσία σε σχέση με την λεγόμενη πανδημία θα πλήρωνε με μία καταδίκη για απάτη;
 Ο θεός έχει ήδη εκμηδενίσει μία φορά το ανθρώπινο είδος, μαζί με όλα τα έμβια όντα -με τον κατακλυσμό του Νώε- και βέβαια από τότε κάθε  ελεύθερη χώρα βάζει την τιμή της για να εξασφαλίσει την εδαφική της ακεραιότητα, καθώς το κάθε έθνος έχει μία ιδιαίτερη όψη συνδεδεμένη με τις παραδώσεις του, την ιστορία του και την αξιοπρέπεια των πολιτών του.
 Στο πεδίο της εξωτερικής πολιτικής πώς φυλαγόμαστε από τα σχέδια των εισβολών που υφαίνουν τα ολοκληρωτικά καθεστώτα όπως είναι η σημερινή Τουρκία του Ερτογάν; Μήπως ψηφίζοντας στις συνόδους της Ε.Ε. κυρώσεις κατά τις ΛΕΥΚΟΡΩΣΙΑΣ ξεχνώντας τις κυρώσεις σε βάρος του ταραξία της περιοχής, με ένα ΒΕΤΟ στις όποιες παρεμφερείς αποφάσεις;
 Η δύναμη της λογικής και τα γεγονότα, μας οδηγούν στην πεποίθηση ότι είμαστε ένας λαός που κέρδισε την ελευθερία του με αγώνες και δεν πρέπει χωρίς ίχνος ρήγματος στη συνείδηση να επαφίεται σε κανένα είδος “σφάξε με αγά μου να αγιάσω” την ώρα μάλιστα που αρκεί μία αρνησικυρία, ένα βέτο, σε μία “σύνοδο κορυφής” για την οποία θριαμβολογούμε πριν και απολογούμαστε αμέσως μετά.
                                                                                              
                                                                                               Τάσος Τασιόπουλος

Υ.Γ.: Τις τελευταίες δεκαετίες την Ελλάδα, δυστυχώς, κυβερνούν ξεπερασμένοι έως και ανίκανοι απόγονοι πολιτικών τζακιών.
 Από τα πρωτοδευτεροκλασάτα ΚΑΡΑΜΑΝΛΟΠΑΠΑΝΔΡΕΪΚΑ τζάκια, φτάσαμε στο τριτοκλασάτο ΜΗΤΣΟΤΑΚΑΙΪΚΟ και έπεται ασθμαίνον το ΓΕΝΗΜΑΤΑΙΪΚΟ τεταρτοκλασάτο. Φυσικά δεν μετριέται ως τζάκι ο ξεπεσμένος αριστεροδεξιός κνίτης.
 Λίγοι άνθρωποι για την υγειονομική, την οικονομική και την εθνική κρίση.
Ας αλλάξει κάτι.
 Υ.Γ.2: Κάποιοι δημαρχαίοι ερίζουν για την προμήθεια μηχανημάτων από τους δήμους τους.
 Καλώς φρόντισαν -αν φρόντισαν- και τα προμηθεύτηκαν, ας φρόντιζαν όμως να τα περνούν και από κανένα ΚΤΕΟ, γιατί αλλιώς θα μένουν παρκαρισμένα όπως διάφορα απορριμματοφόρα και τα δημοτικά λεωφορεία που τα κατάντησαν κοτέτσια.
Υ.Γ.3: Όταν πήγαινε -όσο πήγαινε- καλά η κρίση τα μπράβο ήταν του  πρωθυπουργού και της κυβέρνησης. Τώρα που τίποτα δεν πάει καλά φταίει ο λαός.
 Έτσι είναι, αν έτσι νομίζετε.
Υ.Γ.4: Στη δύσκολη συγκυρία για τα εθνικά μας θέματα ευτυχώς που υπήρξε η συκοφαντημένη αγορά του αιώνα από τον Ανδρέα Παπανδρέου και η προμήθεια των τεσσάρων υποβρυχίων από τον Βαγγέλη Βενιζέλο που αποτέλεσαν ευκαιρία κατασυκοφάντησής του, επειδή τότε έγερναν και τώρα αποτελούν το καμάρι της Μεσογείου και την ασπίδα της χώρας μας.
 Υ.Γ.5: Ακούγεται ότι σε κάποιο δήμο δεν ανανεώνονται ενοικιαστήρια ούτε επαναδημοπρατούνται δημοτικά καταστήματα, τα οποία λειτουργούν κανονικότατα.
 Οι καταστηματάρχες την βγάζουν ζάχαρη γιατί δεν χρωστούν φράγκο, οι δήμαρχοι όμως τι προσδοκούν;

Κατηγορία Γενικά

Αλλαγές στα κριτήρια χορήγησης για το επίδομα παιδιούεπίδομα ενοικίου και Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, πρώην ΚΕΑ προβλέπει σχετική διάταξη του σχεδίου νόμου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που θα κατατεθεί προς διαβούλευση.

Ειδικότερα στις προϋποθέσεις χορήγησης του επιδόματος παιδιού, του επιδόματος στέγασης (ενοικίου) και του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος ,πρώην ΚΕΑ, θα περιλαμβάνεται πλέον η υποχρεωτική φοίτηση των παιδιών δικαιούχων σε σχολείο, ενώ έχει μπει ως προϋπόθεση η «συνέπεια» του παιδιού-μαθητή στην υποχρεωτική εκπαίδευση, δηλαδή να μη μείνει από απουσίες.

Έτσι από φέτος, δηλαδή το σχολικό έτος 2020-2021 απαραίτητη είναι η όχι μόνο η υποχρεωτική φοίτηση των παιδιών όσων οικογενειών λαμβάνουν τα εν λόγω επιδόματα, αλλά και η εξέλιξή τους εκπαιδευτικά, ώστε να μην μένουν την ίδια τάξη. Αναλυτικότερα όσοι έχουν εξαρτώμενο τέκνο για το οποίο συντρέχουν οι προϋποθέσεις φοίτησής του στην υποχρεωτική εκπαίδευση, το επίδομα χορηγείται υπό την προϋπόθεση αφενός της εγγραφής του σε σχολείο αφετέρου της πραγματικής φοίτησής του, η οποία θεωρείται ότι συντρέχει όταν το εξαρτώμενο τέκνο δεν υποχρεούται να επαναλάβει την ίδια τάξη λόγω του αριθμού των απουσιών του. Έτσι όσοι καταθέτουν αίτηση για την χορήγηση του επιδόματος παιδιού, του επιδόματος στέγασης και του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος θα πρέπει, εφόσον έχουν παιδιά που φοιτούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση να δηλώνουν και το σχολείο που πηγαίνουν τα παιδιά τους.

Για το επίδομα παιδιού η τέταρτη δόση για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο η πληρωμή θα γίνει στις 30 Σεπτεμβρίου.

Το Επίδομα Παιδιού υπολογίζεται με βάση τα εξαρτώμενα τέκνα που έχουν δηλωθεί στο Α21 του 2020 και σύμφωνα με την τελευταία εκκαθαριστική φορολογική δήλωση.
Υπενθυμίζεται προς όλους τους ενδιαφερομένους ότι για να χορηγηθεί το Επίδομα Παιδιού θα πρέπει η αίτηση να έχει υποβληθεί οριστικά και να έχει εγκριθεί. Αίτηση, η οποία αποθηκεύτηκε προσωρινά, θεωρείται μη υποβληθείσα και δεν λαμβάνεται υπόψη.

Οι αιτούντες μπορούν να επισκέπτονται τον σύνδεσμο https://opeka.gr/oikogeneies/epidoma-paidiou/erotiseis-apantiseis/ και να διαβάζουν τις συχνές ερωτήσεις και τις σχετικές απαντήσεις που δίδονται από τον οργανισμό και στοχεύουν σε τυχόν διευκρινίσεις γύρω από το Επίδομα Παιδιού.

Η αίτηση για το επίδομα στέγασης υποβάλλεται ηλεκτρονικά είτε από τους αιτούντες απευθείας, είτε μέσω των αρμοδίων οργάνων των Δήμων ή των Κέντρων Κοινότητας των Δήμων στους οποίους διαμένουν οι αιτούντες. Τα νοικοκυριά με απροστάτευτα τέκνα και οι μονογονεϊκές οικογένειες υποβάλλουν αίτηση αποκλειστικά στους Δήμους ή τα Κέντρα Κοινότητας.

Η αίτηση υποβάλλεται από το πρόσωπο στο όνομα του οποίου έχει συναφθεί το μισθωτήριο συμβόλαιο της κύριας κατοικίας. Σε περίπτωση νοικοκυριού που απαρτίζεται και από φιλοξενούμενα μέλη, η αίτηση υποβάλλεται από τον υπόχρεο ή τον σύζυγο του υπόχρεου υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, για το σύνολο των μελών του νοικοκυριού.

Ο αιτών συμπληρώνει υποχρεωτικά στα αντίστοιχα πεδία της αίτησης το Α.Φ.Μ. και τον Α.Μ.Κ.Α. Όλα τα δεδομένα που αφορούν σε προσωπικά στοιχεία, στη σύνθεση του νοικοκυριού, σε φορολογικά και οικονομικά στοιχεία προκύπτουν από διασυνδέσεις ή διασταυρώσεις με τις βάσεις δεδομένων της Α.Α.Δ.Ε. της Η.Δ.ΙΚ.Α., του Ε.Φ.Κ.Α., του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε., των υπουργείων Μεταναστευτικής Πολιτικής, Παιδείας, Εργασίας. Σε περίπτωση που προκύπτει αναντιστοιχία στοιχείων, η αίτηση παραμένει σε εκκρεμότητα και ο αιτών προσκομίζει στον Δήμο ή το Κέντρο Κοινότητας κάθε πρόσφορο δικαιολογητικό για την τεκμηρίωση της πραγματικής κατάστασης του νοικοκυριού.

Κατηγορία Οικονομία
Εφημερίες Φαρμακείων - Αλεξάνδρειας - Βέροιας - Νάουσας 26/08/2020
 
 
Κατηγορία Φαρμακεία

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας