alexandriamou.gr - Προβολή άρθρων κατά ημερομηνία: Τρίτη, 29 Μαΐου 2018

Το Δ.Σ. του ΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοίνωσει την έναρξη της συνεργασίας με τον προπονητή Ζήση Κυριακού.

Κατηγορία Αθλητικά

Η διοίκηση του Αστέρα ευχαριστεί όλους όσους συντέλεσαν ώστε να πραγματοποιηθεί με απόλυτη επιτυχία ένα τουρνουά ποδοσφαίρου υψηλών προδιαγραφών με κύριους αποδέκτες τους μικρούς αθλητές που

Κατηγορία Αθλητικά

Με ανακοίνωση της η Ένωση Δημοσιογράφων Περιφερειακού και Ηλεκτρονικού Τύπου κάνει γνωστό πως συμμετέχει στην αυριανή 30/05/2018 απέργια της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ κατά της ανεργίας, διαβάστε την ανακοίνωση:

"Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΔΗΠΗΤ με ομόφωνη απόφαση, συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που έχουν κηρύξει όλες οι δημοσιογραφικές ενώσεις.

Η απεργία θα αρχίσει την Τετάρτη 30-5-2018 στις 6:00 το πρωί και θα λήξει την Πέμπτη την ίδια ώρα.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

Σταθερή και πλήρη εργασία για όλους τους εργαζόμενους με αξιοπρεπείς μισθούς, Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Ουσιαστικά μέτρα αντιμετώπισης της ανεργίας, Να σταματήσει η «τρομοκρατία» και το ανελέητο κυνηγητό των συναδέλφων, ο τύπος δεν φιμώνεται".

 

 

 

Κατηγορία Γενικά

Ο Μιχάλης Χατζηγιάννης μας περιμένει στην πρώτη του καλοκαιρινή συναυλία στη σκηνή των ΚΟΜΝΗΝΩΝ την Δευτέρα 09 Ιουλίου 2018 στις 21.30. Ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς-ερμηνευτές της μοντέρνας Ελληνικής μουσικής σκηνής θα εμφανιστεί στο Πλατύ Ημαθίας στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «ΚΟΜΝΗΝΑ 2018» που διοργανώνει ο Σύλλογος Ποντίων Πλατέος «Οι Κομνηνοί» , ερμηνεύοντας γνωστές του επιτυχίες αλλά και νέες, όπως το ολοκαίνουριο τραγούδι «Κοίτα με» σε στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου.

Απολαύστε τον μοναδικό Μιχάλη Χατζηγιάννη σε ένα πρόγραμμα με τα πιο γνωστά και τρυφερά τραγούδια που όλοι έχουμε αγαπήσει.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει όλες τις μεγάλες του επιτυχίες «σταθμούς» στην πορεία του από την έκπληξη της πρώτης εποχής («Άγγιγμα Ψυχής», «Κρυφό Φιλί») ,την εξωτερίκευση της εποχής των μεγάλων συναυλιών («Όλα ή Τίποτα», «Δεν Φεύγω», «Χέρια Ψηλά», «Το Καλοκαίρι μου», «Πιο Πολύ», «Αν μου Τηλεφωνούσες» κ.α.), μέχρι την εσωτερικότητα των: «Ο Βυθός», «Το Πάρτι», «Σε Ποιόν να Πω», «Μέσα σου Βρίσκομαι» και την ανήσυχη εποχή του «Θα Χαθώ Πριν Φύγω» και φυσικά την καινούργια του επιτυχία «Κοίτα με».

Ραντεβού στο Πλατύ Ημαθίας την Δευτέρα 09 Ιουλίου 2018 για μια μεγάλη συναυλία του δημοφιλούς καλλιτέχνη που θα μας χαρίσει πολλές μελωδικές νότες και πολύ καλή διάθεση για να υποδεχτούμε το φετινό καλοκαίρι.

Πληροφορίες για την συναυλία που θα πραγματοποιήσει ο Μιχάλης Χατζηγιάννης στο Πλατύ Ημαθίας:

-       Ημέρα: Δευτέρα 9 Ιουλίου 2018

-       Χώρος: Δημοτικό Σχολείο Πλατέος

-       Διεύθυνση: Πλατύ Ημαθίας

-       Ώρα έναρξης: 21.30

-       Τιμές εισιτηρίων: Ταμείο 13 ευρώ, Προπώληση 10 ευρώ (ειδική τιμή προπώλησης – περιορισμένος αριθμός αγοράς εισιτηρίων – από Σάββατο 2 Ιουνίου και μέχρι τις 6 Ιουλίου ή μέχρι εξάντλησής τους)

-       Προπώληση εισιτηρίων στα καταστήματα :

Kaffeine_37, Μ. Αλεξάνδρου 37, Αλεξάνδρεια

Αλεξανδρινό, Εθν. Αντίστασης 45, Αλεξάνδρεια

Βιβλιοπωλείο Κύτταρο, Βετσοπούλου74, Αλεξάνδρεια

Ζαχαροπλαστείο Σαράϊ, Μητροπόλεως 50, Βέροια

Food Service ΣΟΥΖΥ ΤΡΩΣ, Πεζόδρομος Πλατέος

Café Bar MY PLACE, Πλατύ

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6974 230522- 6989 564445

Facebook: Σύλλογος Ποντίων Πλατέος

 

 

 

Κάλεσμα προς όλους τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους και τους άνεργους, για συμμετοχή στην 24ωρη γενική απεργία, αύριο Τετάρτη 30 Μαΐου και στο συλλαλητήριο στην πλατεία Κλαυθμώνος, στις 11:00, απηύθυνε η ΓΣΕΕ.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΣΕΣυνομοσπονδίας, η 24ωρη γενική απεργία και το συλλαλητήριο πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της «Κοινωνικής Συμμαχίας», σε συνεργασία με την ΑΔΕΔΥ και τους αντιπροσωπευτικούς κοινωνικούς και επιστημονικούς φορείς της κοινωνίας των πολιτών, που, όπως επισημαίνει, «έχουν πληγεί από τις συνεχιζόμενες καταστροφικές πολιτικές της λιτότητας, της ανεργίας, της υπερφορολόγησης».

Χωρίς τρένα και προαστιακό σιδηρόδρομο

Ακινητοποιημένα θα είναι την Τετάρτη τα τρένα και ο προαστιακός σιδηρόδρομος, ενώ δεν θα πραγματοποιούνται και τα δρομολόγια του μετρό από/προς Δουκίσσης Πλακεντίας-Αεροδρόμιο.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδομικών συμμετέχει στην 24ωρη γενική απεργία που προκήρυξαν από κοινού η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ. «Ενώνουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας ενάντια στα οκτώ χρόνια λιτότητας που έχουν εγκλωβίσει τη χώρα σε οικονομική ασφυξία.

Η κυβέρνηση με την εκποίηση του εθνικού πλούτου -δεσμεύοντάς τον για 99 χρόνια- δυστυχώς συνεχίζει το καταστροφικό της έργο εις βάρος του σιδηρόδρομου, καθώς μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έρχεται και η σειρά της ΕΕΣΣΤΥ, θέτοντας σε κίνδυνο τους εργαζόμενους, παραδίδοντάς τους ως εμπορεύματα προς εκμετάλλευση» επισημαίνει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή της και καλεί ολους τους εργαζόμενους να πάρουν μέρος στην συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαυθμώνος στις 11:00.

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια

Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας, θα παραμείνουν τα πλοία στις 30 Μαϊου, καθώς η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), αποφάσισε τη συμμετοχή της, στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ. Η απεργία θα ξεκινήσει 00.01 τα ξημερώματα της Τετάρτης και θα ολοκληρωθεί στις 24.00 τα μεσάνυχτα της ίδιας ημέρας.

Συμμετοχή των δημοσιογράφων στην 24ωρη απεργία

Τη συμμετοχή τους στην 24ωρη απεργία των ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ, με την κήρυξη 24ωρης απεργίας από τις 06.00 π.μ. της Τετάρτης 30 Μαΐου 2018 έως τις 06.00 π.μ. της Πέμπτης 31 Μαΐου 2018 σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αποφάσισαν τα Διοικητικά Συμβούλια των συνεργαζόμενων ενώσεων στον χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ.

24ωρη απεργία και στα ΜΜΕ

Τη συμμετοχή τους στην 24ωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση των ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, με την κήρυξη 24ωρης απεργίας στις 30 Μαΐου σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αποφάσισαν και τα διοικητικά συμβούλια των Συνεργαζόμενων Ενώσεων στο χώρο του Τύπου και των ΜΜΕ.

Απεργούν και οι καθηγητές

Τη συμμετοχή της στην απεργία αποφάσισε και η ΟΛΜΕ. Οι καθηγητές ανακοίνωσαν ότι θα συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 30 Μαΐου, ημέρα κατά την οποία στα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ θα διεξάγονται ενδοσχολικές εξετάσεις.

Σύμφωνα με τη μέλη της ΟΛΜΕ, τα αιτήματα αφορούν «σε άμεσους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, την κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου για το συνταξιοδοτικό, το αίτημα για μισθούς και συντάξεις αξιοπρέπειας, τον υπολογισμό της διετίας 2016-2017 για τη μισθολογική εξέλιξη, αλλά και την απόσυρση του Νομοσχεδίου για τις Δομές λειτουργίας σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Απεργία και την Αυτοδίοικηση

Σε μαζική συμμετοχή των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση στην 24ωρη Πανελλαδική Πανεργατική Απεργία της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και της Γ.Σ.Ε.Ε. την ΤΕΤΑΡΤΗ 30 ΜΑΙΟΥ 2018 και στην Απεργιακή Συγκέντρωση στις 11:00 π.μ. στην Πλατεία Κλαυθμώνος καλεί η ΠΟΕ - ΟΤΑ

Απεργούν και οι γιατροί

Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος συμμετέχει στην απεργία που έχουν προκηρύξει για αύριο, Τετάρτη 30 Μαΐου 2018, οι επαγγελματικοί, κοινωνικοί και επιστημονικοί φορείς, ενάντια στην άγρια λιτότητα που έχουν επιφέρει τα μέτρα της κυβέρνησης, με την υπερφορολόγηση, την περικοπή των μισθών και των συντάξεων.
Ο Π.Ι.Σ. καλεί τους ιατρούς τόσο του δημοσίου όσο και του ιδιωτικού τομέα να συμμετάσχουν στην 24ωρη πανελλαδική απεργία και να διεκδικήσουν:

* Αύξηση των μισθών

* Προσλήψεις προσωπικού

* Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ανεργίας

* Κατάργηση του Νόμου 4387/2016 για το συνταξιοδοτικό

* Δίκαιο φορολογικό σύστημα

Ακυρώσεις και τροποποιήσεις πτήσεων

Ακυρώσεις και τροποποιήσεις πτήσεων της AEGEAN και της Olympic Air αύριο την Τετάρτη 30 Μαΐου, λόγω της στάσης εργασίας (10:00 – 13:00) των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας , ανακοίνωσε η AEGEAN.

Συγκεκριμένα ακυρώνονται έξι σκέλη πτήσεων και τροποποιούνται οι ώρες αναχώρησης σε 50 σκέλη πτήσεων.

Ακυρώνονται οι πτήσεις της AEGEAN Α3 990 Αθήνα –Κωνσταντινούπολη , Α3 991 Κωνσταντινούπολη –Αθήνα, Α3 980 Αθήνα –Σόφια και Α3 981 Σόφια – Αθήνα.
Ακυρώνονται οι πτήσεις της OLYMPIC AIR, ΟΑ 110 Αθήνα – Θεσσαλονίκη και ΟΑ 111 Θεσσαλονίκη –Αθήνα.

Οι τροποποιήσεις των ωρών αναχώρησης σε 50 σκέλη πτήσεων, της AEGEAN και της OLYMPIC AIR, αναλυτικά στον πίνακα που επισυνάπτεται.

aegean333

 

πηγή: dikaiologitika.gr

Κατηγορία Γενικά

Συνεδριάζει, στις  10 το πρωί  της Τετάρτης 30ης Μαΐου,  το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας (ΣΟΠΠ) της Π.Ε Ημαθίας, στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Βέροιας. Στην σύσκεψη που καλείται από τον αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας Κώστα Καλαϊτζίδη, θα συμμετάσχουν όλοι οι προβλεπόμενοι από την κείμενη νομοθεσία φορείς και θα συζητηθούν θέματα προστασίας των δασών, αλλά και της υπαίθρου από τις πυρκαγιές, κατά την φετινή αντιπυρική περίοδο, ενώ θα γίνει και ο απολογισμός των ενεργειών του περασμένου έτους, για το ίδιο θέμα.

Κατηγορία Γενικά

Η Αγία Υπομονή, κατά κόσμον Ελένη Δραγάση, και αργότερα, ως σύζυγος του Μανουήλ Β’ Παλαιολόγου, «Ελένη η εν Χριστώ τω Θεώ αυγούστα και αυτοκρατόρισσα των Ρωμαίων η Παλαιολογίνα», ήταν θυγατέρα του Κωνσταντίνου Δραγάση, ενός από τους πολλούς ηγεμόνες – κληρονόμους του μεγάλου Σέρβου κράλη (βασιλιά) Στεφάνου Δουσάν.

Καταγόταν από βασιλική και ευλογημένη γενιά. Στους προγόνους της συγκαταλέγονται άνθρωποι που αγίασαν όπως ο Στέφανος Νεμάνια, σέρβος βασιλέας που μόνασε με το όνομα Συμεών και ήταν κτίτορας της Ιεράς Μονής Χιλανδαρίου του Αγίου Όρους.

Ο Κωνσταντίνος Δραγάσης ανέλαβε την ηγεμονία του σημερινού βουλγαρικού τμήματος της βόρειο – ανατολικής Μακεδονίας, στην περιοχή μεταξύ των ποταμών Αξιού και Στρυμώνος.

Η γέννησή της τοποθετείται στα αμέσως μετά τον θάνατο το Δουσάν χρόνια. Η ανατροφή, η μόρφωση, η αγωγή της, ήταν διαποτισμένα με ό,τι ανώτερο υπαγόρευε το βυζαντινό ιδεώδες, διότι οι Σέρβοι είχαν επηρεαστεί πολύ από τον βυζαντινό πολιτισμό.

Ένοιωθε τον εαυτό της περισσότερο ταυτισμένο με τον πολιτισμό και κυρίως με την εθνική συνείδηση της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Συναισθηματικά και ουσιαστικά έρεπε μάλλον προς το Βυζάντιο, του οποίου επέπρωτο να γίνει Αυγούστα και Αυτοκρατόρισσα, περά προς την γενέθλιο σερβική πατρίδα.

Κοντά σ’ αυτά και πάνω απ’ αυτά, γαλουχήθηκε με την πατροπαράδοτη στην οικογένειά της, ακράδαντη ορθόδοξη πίστη στο Θεό. Αυτή η πίστη είναι που θα την οδηγεί, θα την φωτίζει, και θα την εμπνέει στην πολυτάραχη γεμάτη θλίψεις και δοκιμασίες ζωή της.

Υπολογίζεται να ήταν 19 περίπου χρονών όταν παντρεύτηκε τον Μανουήλ Β’ Παλαιολόγο (τέλη του 1390 μ.Χ.), λίγους μήνες πριν γίνει Αυτοκράτορας.

Η καινούργια ζωή της Ελένης – αγίας Υπομονής, από την αρχή της έδειξε ότι θα ήταν Γολγοθάς.

Πολλές ήταν οι φορές που χρειάστηκε να πιει το ποτήρι της προσβολής και του εξευτελισμού στο πλευρό του συζύγου της όχι μόνο από τους αλλόθρησκους, αλλά και από τα κατ’ όνομα χριστιανικά κράτη της Δύσεως, στην απεγνωσμένη προσπάθειά του να βρει τρόπους σωτηρίας της ετοιμοθάνατης Αυτοκρατορίας.

Η Ελένη – αγία Υπομονή απεδείχθη εξαιρετικός άνθρωπος που συγκέντρωνε πολλές και μεγάλες αρετές, και ψυχική δύναμη. Έδειξε ότι είχε απόλυτη συναίσθηση τόσο της θέσης της και των περιστάσεων, όσο και του ρόλου που αυτές της υπαγόρευαν, σε όλα τα επίπεδα.

Αγαπούσε το λαό. Ήταν η μεγάλη μάνα που ο καθένας μπορούσε να προστρέξει. Συμμεριζόταν τις αγωνίες του και ανησυχίες του ενώπιον των φοβερών εθνικών κινδύνων και προσπαθούσε πάντοτε με την προσευχή, με την πραότητά της και με γλυκά και παρηγορητικά της λόγια να τον ενισχύσει.

Είναι πολύ χαρακτηριστικά και εύγλωττα μέσα στην λακωνικότητά της τα όσα γράφει για την Αυτοκρατόρισσα, ο σύγχρονός της φημισμένος φιλόσοφος Γεώργιος Γεμιστός – Πλήθων: «Η Βασιλίς αύτη με πολλήν ταπείνωσιν και καρτερικότητα εφαίνετο να αντιμετωπίζει και τας δύο μορφάς της ζωής.

Ούτε κατά τους καιρούς των δοκιμασιών απεγοητεύετο, ούτε όταν ευτυχούσε επανεπαύετο, αλλά εις κάθε περίπτωσιν έκανε το πρέπον. Συνεδύαζε την σύνεσιν με την γενναιότητα, περισσότερον από κάθε άλλην γυναίκα. Διεκρίνετο δια την σωφροσύνην της.

Την δε δικαιοσύνην την είχε εις τελειότατον βαθμόν. Δεν εμάθαμε να κάμνει κακόν εις ουδένα, ούτε μεταξύ των ανδρών, ούτε μεταξύ των γυναικών. Αντιθέτως εγνωρίσαμε να κάμνει πολλά καλά και εις πολλούς.

Με ποίον άλλον τρόπον δύναται να φανεί εμπράκτως η δικαιοσύνη, εκτός από το γεγονός του να μη κάμνει κανείς ποτέ θεληματικά και σε κανέναν κακό, αλλά μόνον το αγαθόν σε πολλούς;»

Στάθηκε αντάξια του φιλόσοφου και φιλόχριστου συζύγου της Μανουήλ. Στάθηκε άξια δίπλα του για 35 χρόνια, «συνευδοκόντας», σύμφωνα με σύγχρονή τους μαρτυρία, δηλ. όλα γινόντουσαν με συμφωνία, ομόνοια, συναπόφαση, εν πνεύματι Χριστού και αγωνιστική αγιότητα. Κατόρθωναν να τιμούν την αρετή με λόγια και έργα. «Λόγω μεν διδάσκοντας το πρακτέον, έργω δε γενόμενοι πρότυπα και εικόνες εφηρμοσμένης αγάπης».

Στο ευλογημένο ζευγάρι ο Θεός χάρισε οκτώ παιδιά. Έξι αγόρια από τα οποία τα δύο ανέβηκαν στον αυτοκρατορικό θρόνο, ο Ιωάννης Η’ (1425 – 1448 μ.Χ.) και ο Κωνσταντίνος ΙΑ’, ο τελευταίος θρυλικός αυτοκράτορας (1448 – 29 Μαΐου 1453 μ.Χ.- μαύρη ήμερα αλώσεως της Βασιλεύουσας).

Ο Θεόδωρος, ο Δημήτριος και ο Θωμάς διετέλεσαν δεσπότες του Μυστρά, και ο Ανδρόνικος της Θεσσαλονίκης. Και δύο κορίτσια, τα οποία όμως πέθαναν σε μικρή ηλικία.

Η πολύτεκνη και φιλότεκνη μητέρα γαλούχησε τα παιδιά της με τα νάματα της πίστεως και τη γλυκύτατη διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας, τα οδηγούσε σε ιερά προσκυνήματα και σεβάσμια Μοναστήρια της Βασιλεύουσας, και επιζητούσε υπέρ αυτών τις ευχές των αγίων ασκητών και Γερόντων.

Τα ανέθρεψε «εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου», και ποτέ δεν «έπαυσε μετά δακρύων προσευχής και αγάπης να νουθετή ένα έκαστον».Με υπομονή και επιμονή, με προσοχή και προσευχή σμίλεψε τους χαρακτήρες τους, τους έδωσε μαζί με το «ζην»και το «εύ ζην».

Έτσι, κατάφερε, μεταξύ άλλων, να θέσει τέρμα στις επί 90 περίπου χρόνια συγκρούσεις μεταξύ των μελών της αυτοκρατορικής οικογένειας για την εξουσία που είχαν εξαντλήσει την αυτοκρατορία.

Οι όποιες διαφορές απόψεων η διενέξεις παρουσιάζονταν (μετά το θάνατο του Μανουήλ), ξεπερνιόνταν ήσυχα με το κύρος της μητρικής της παρέμβασης και της προσευχής της.

Ιδιαίτερη ήταν η αγάπη της για τα Μοναστήρια. Εκεί αναπαυόταν, ξεκουραζόταν η ψυχή της, αντλούσε δύναμη και κουράγιο για τη συνέχεια. Αυτό, το ενέπνευσε σε όλη την οικογένειά της.

Ο σύζυγός της αφού παρέδωσε τον θρόνο στον πρωτότοκο Ιωάννη, δύο μήνες πριν τον θάνατό του (29 Μαρτίου 1425 μ.Χ.), απεσύρθη στη Μονή του Παντοκράτορος στην Κωνσταντινούπολη, όπου εκάρη μοναχός με το όνομα Ματθαίος. Η ίδια, μετά το θάνατο του συζύγου της έγινε μοναχή (1425 μ.Χ.) στη Μονή της κυράς Μάρθας, με το όνομα Υπομονή.

Και τρία από τα παιδιά τους επίσης έγιναν μοναχοί, ο Θεόδωρος και ο Ανδρόνικος (μ. Ακάκιος) στη Μονή του Παντοκράτορος, και ο Δημήτριος (μ. Δαυίδ) στο Διδυμότειχο.

Επίσης, η πενθερά της και η κουνιάδα της ετελείωσαν την ζωή τους ως Μοναχές. Το ίδιο και η εγγονή της, κόρη του γιου της Θωμά, Ελένη, που έγινε Μοναχή με το όνομα Υπομονή στη Λευκάδα.

Ακόμα, εν όσω βρισκόταν στην πατρίδα της, μαζί με τον πατέρα της έκτισαν την Ι.Μ. Παναγίας Παμμακαρίστου στο Πογάνοβο της πόλης Δημήτροβγκραντ της Ν.Α. Σερβίας.

Στην Κωνσταντινούπολη είχε συνδεθεί με την Ι. Μ. του Τιμίου Προδρόμου της Πέτρας, όπου φυλαγόταν το ιερό λείψανο του οσίου Παταπίου του θαυματουργού, στον οποίο η αγία Υπομονή έτρεφε ιδιαίτερη ευλάβεια.

Η Μονή είχε ιδρυθεί από τον συνασκητή του οσίου Παταπίου στην Αίγυπτο, όσιο Βάρα, έξω από την πύλη του Ρωμανού πριν από το 450 μ.Χ.

Με την συμβολή της αγίας ιδρύθηκε στη Μονή γυναικείο γηροκομείο με την επωνυμία «Η ελπίς των απηλπισμένων».

Η ευλάβειά της προς τον όσιο Πατάπιο φαίνεται από το γεγονός ότι ο αγιογράφος του σπηλαίου του οσίου Παταπίου στα Γεράνεια όρη της Κορινθίας θεώρησε απαραίτητο να ιστορήσει την αγία Υπομονή δίπλα από το σκήνωμα του οσίου.

Άνθρωπος φωτεινός και φωτισμένος η αγία Υπομονή, προικισμένη με πολλά τάλαντα, που τα «εμπορεύθηκε» με σύνεση και σωφροσύνη και τα πολλαπλασίασε, κατάφερε με την αρετή, την άσκηση και την καρτερία της να φθάσει σε δυσανάβατα μέτρα αρετής.

Μια σημαντική φυσιογνωμία εκείνης της εποχής ο Γεννάδιος Σχολάριος, ο πρώτος Οικουμενικός Πατριάρχης μετά την άλωση, στον Παραμυθητικό του Λόγο προς τον Βασιλέα Κωνσταντίνο ΙΑ’, «Επί τη κοιμήσει της μητρός Αυτού αγίας Υπομονής», αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής:

«Την μακαρίαν εκείνην Βασίλισσαν όταν την επεσκέπτετο κάποιος σοφός, έφευγεν κατάπληκτος από την ιδικήν της σοφίαν. Όταν την συναντούσε κάποιος ασκητής, αποχωρούσε, μετά την συνάντηση, ντροπιασμένος δια την πτωχείαν της ιδικής του αρετής, συγκρινομένης προς την αρετήν εκείνης.

Όταν την συναντούσε κάποιος συνετός, προσέθετεν εις την ιδικήν του περισσοτέραν σύνεσιν. Όταν την συναντούσε κάποιος νομοθέτης, εγινόταν προσεκτικώτερος.

Όταν συνομιλούσε μαζί της κάποιος δικαστής, διεπίστωνε ότι έχει ενώπιόν του έμπρακτον Κανόνα Δικαίου. Όταν κάποιος θαρραλέος (τη συναντούσε), ένοιωθε νικημένος, αισθανόμενος έκπληξιν από την υπομονήν, την σύνεσιν και την ισχυρότητα του χαρακτήρος της.

Όταν την επλησίαζε κάποιος φιλάνθρωπος, αποκτούσε εντονώτερο το αίσθημα της φιλανθρωπίας. Όταν την συναντούσε κάποιος φίλος των διασκεδάσεων, αποκτούσε σύνεσιν, και, γνωρίζοντας την ταπείνωσιν εις το πρόσωπόν της, μετανοούσε.

Όταν την εγνώριζε κάποιος ζηλωτής της ευσεβείας, αποκτούσε μεγαλύτερον ζήλον. Κάθε πονεμένος με τη συνάντηση μαζί της, καταλάγιαζε τον πόνο του. Κάθε αλαζόνας αυτοτιμωρούσε την υπερβολικήν του φιλαυτίαν. Και γενικά κανένας δεν υπήρξε, που να ήλθεν εις επικοινωνίαν μαζί της και να μην έγινε καλύτερος».

Ο Θεός ευδόκησε να μην ζήσει τις τελευταίες τραγικές στιγμές της Αυτοκρατορίας. Την κάλεσε κοντά Του στις 13 Μαρτίου 1450 μ.Χ., έχοντας διανύσει 35 χρόνια ως Αυτοκρατόρισσα και 25 ως ταπεινή μοναχή.

Ο σύγχρονός της διάκονος Ιωάννης Ευγενικός, αδελφός του Μάρκου του Ευγενικού Αρχιεπισκόπου Εφέσου, στον Παραμυθητικό του Λόγο προς τον Κωνσταντίνον Παλαιολόγον επί τη κοιμήσει της Μητρός του αγίας Υπομονής συνοψίζει:

«Ως προς δε την αοίδιμον, εκείνην Δέσποινα Μητέρα σου, τα πάντα εν όσω ζούσε, ήσαν εξαίρετα, η πίστις, τα έργα, το γένος, ο τρόπος, ο βίος, ο λόγος και όλα μαζί ήσαν σεμνά και επάξια της θείας τιμής και, όπως έζησε μέτοχος της θείας Προνοίας, έτσι και ετελεύτησεν».

Η «Αγία Δέσποινα»,όπως την ονομάζει ο Γεώργιος Φραντζής, συνέδεσε την έννοια του μοναχικού της ονόματος (Υπομονή) με τον τρόπον αντιμετωπίσεως και των ευτυχών στιγμών και των απείρων δυσκολιών της όλης ζωής της.

Υπομονή κατά βίον, πράξιν και μοναχικό όνομα. «Τη υπομονή αυτής εκτήσατο την ψυχήν αυτής».

Σύγχρονο θαύμα της Αγίας

Είναι αρκετές οι εμφανίσεις της αγίας Υπομονής τα τελευταία χρόνια σε ευσεβείς και μη χριστιανούς. Επιλεκτικά καταχωρούμε ένα συμβάν που περιγράφει την θαυμαστή εμφάνισί της και θεραπεία κάποιου ασθενή.

«Η αγία Υπομονή εμφανίσθηκε ως μοναχή σε κάτοικο των Αθηνών που εργαζόταν σε ταξί. Το σταμάτησε και ζήτησε να κατευθυνθεί προς το Λουτράκι. Ο ταξιτζής είχε καρκίνο του δέρματος στα χέρια του και βρισκόταν σε μεγάλη απελπισία.

Καθ’ οδόν η μοναχή που φορούσε ένα κουκούλι με κόκκινο σταυρό τον ρώτησε: «Γιατί είσαι μελαγχολικός;» και εκείνος δεν δίστασε να ομολογήσει όλη την αλήθεια. Μετά τον ρώτησε αν θέλει να τον σταυρώσει για να γίνει καλά και εκείνος δέχθηκε.

Σε λίγο όμως τον έπιασε υπνηλία και παρεκάλεσε την μοναχή να σταθούνε λίγο για να μην σκοτωθούνε. Είχαν φθάσει κοντά στα διόδια και εύκολα θα έβρισκαν άλλο ταξί αν εκείνη βιαζόταν.

Κάθισε στην άκρη του δρόμου και τον πήρε ο ύπνος. Όταν ξύπνησε διαπίστωσε ότι τα χέρια του είχαν γίνει καλά, αλλά η μοναχή είχε εξαφανιστεί. Ρώτησε τους ανθρώπους των διοδίων μήπως είδανε καμιά μοναχή εκεί κοντά, αλλά κανείς δεν την είχε δει.

Τότε συγκλονισμένος γύρισε στο ταξί του και κατάλαβε ότι κάποια αγία ήταν κι’ έγινε άφαντη. Κατευθύνθηκε μετά στον γιατρό του και του διηγήθηκε το περιστατικό. Την στιγμή εκείνη έπεσε το μάτι του σε μια εικόνα που ήταν κρεμασμένη στον τοίχο του ιατρείου. Πετάχτηκε απ’ το κάθισμά του και φώναξε: «Αυτή ήταν».

Σημειωτέον ότι η εικόνα ήταν της αγίας Υπομονής. Έτσι έμαθε ποια ήταν εκείνη που τον θεράπευσε και τον γλύτωσε και απ’ την απελπισία. Το κουκούλι με τον κόκκινο σταυρό έδειχνε την καταγωγή πριν γίνει αυτοκρατόρισσα του Βυζαντίου και με αυτό το μοναχικό σχήμα τελείωσε και την επίγεια ζωή της.

Εκ των υστέρων γίνηκε γνωστό ότι η ημέρα που γίνηκε το θαύμα ήταν 13 Μαρτίου, ημέρα που η αγία γιορτάζει».

Εικόνα της ευρίσκεται στην Ιερά Μονή οσίου Παταπίου στο Λουτράκι Κορινθίας και η Εκκλησία τιμά την μνήμη της Οσίας Υπομονής, επίσης, στις 13 Μαρτίου.

πηγή: news-nea.eu

Κατηγορία Γενικά

Ακινητοποιημένα θα είναι την Τετάρτη τα τρένα και ο προαστιακός σιδηρόδρομος, ενώ δεν θα πραγματοποιήθει κανένα δρομολογίο από και προς τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αλεξάνδρειας καθώς δεν θα γίνουν και κάποια σημερινά δρομολόγια 29/05/2018 όπως και κάποια της Πέμπτης 31/05/2018.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδομικών συμμετέχει στην 24ωρη γενική απεργία που προκήρυξαν από κοινού η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ. «Ενώνουμε όλοι μαζί τις δυνάμεις μας ενάντια στα οκτώ χρόνια λιτότητας που έχουν εγκλωβίσει τη χώρα σε οικονομική ασφυξία.

Πιο συγκεκριμένα τα δρομολογία που επηρεάζονται από την απεργία είναι:

Τρίτη 29/05/2018:

85 Θεσσαλονίκη-Αλεξάνδρεια ώρα 19:30

743 Θεσσαλονίκη Αλεξάνδρεια ώρα 21:30

Τετάρτη 30/05/2018:

Δεν θα κυκλοφορήσει καμιά αμαξοστοιχία

Πέμπτη 31/05/2018:

730 Αλεξάνδρεια-Θεσσαλονίκη ώρα 5:49

Αλεξάνδρεια-Θεσσαλονίκη ώρα 8:16

 

Η 13η σύνταξη μπαίνει και πάλι στο τραπέζι των κυβερνητικών στελεχών, ως αντίδοτο στις νέες μειώσεις που έρχονται από τον Δεκέμβριο του 2018 με τον επανυπολογισμό στις συντάξεις.

Οι μειώσεις στις συντάξεις αποτελούν τον μεγάλο πονοκέφαλο των κυβερνητικών στελεχών και έτσι, σύμφωνα με την εφημερίδα “Τα Νέα” πέφτει και πάλι το θέμα της 13ης σύνταξης με στόχο να καλυφθούν τα χρήματα που θα χάσουν οι συνταξιούχοι μετά τον Δεκέμβριο του 2018.

Οι πρώτοι υπολογισμοί που γίνονται για τις νέες περικοπές στις συντάξεις αντιστοιχούν ωστόσο σε δύο ή και περισσότερες συντάξεις και έτσι είναι αδύνατο η απώλεια να καλυφθεί, ωστόσο υπουργός φέρεται σύμφωνα με την εφημερίδα να λέει πως “πρόκειται για χρήματα τα οποία αφενός θα καλύψουν τις απώλειες και αφετέρου με το που θα δοθούν θα πέσουν αμέσως στην αγορά και παράλληλα θα τονωθεί η κατανάλωση”.

Επισήμως και δημόσια η συζήτηση δεν έχει ανοίξει και δεν αναμένεται να ανοίξει ως την ολοκλήρωση του προγράμματος. Η 20η Αυγούστου χρονικά είναι πολύ κοντά με τη ΔΕΘ και έτσι κάποιοι βάζουν το θέμα της 13ης σύνταξης στο “καλάθι” των θετικών μέτρων του Αλέξη Τσίπρα στην Έκθεση…

Όλα αυτά βέβαια είναι υπό την αίρεση τόσο των δανειστών, όσο και της απόδοσης της οικονομίας.

Θεωρείται απίθανο να υπάρξει νομοθέτηση για αποκατάσταση της 13ης σύνταξης, είναι κάτι το οποίο πολύ δύσκολα θα βγει με βάση τα σημερινά οικονομικά μεγέθη. Έτσι το σενάριο που φαίνεται ότι επικρατεί είναι εκείνο που ακολούθησε η κυβέρνηση το 2016 με την ορισόντια ενίσχυση όλων των συνταξιούχων με ένα ποσό.

Άλλος υπουργός, σύμφωνα με την εφημερίδα αναφέρει ότι πρέπει πρώτα να φανεί το ύψος του πλεονάσματος, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν κοντά στον ερχόμενο Νοέμβριο.

πηγή: aftodioikisi.gr

Κατηγορία Οικονομία

Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία μόνο κατ' όνομα υπήρχε τις παραμονές της Άλωσης.

Ήταν περιορισμένη, κυρίως, στην περιοχή γύρω από την Κωνσταντινούπολη και σε κάποιες σκόρπιες περιοχές, όπως το Δεσποτάτο του Μυστρά. Οι θρησκευτικές έριδες, οι εμφύλιες διαμάχες, οι σταυροφορίες, η επικράτηση του φεουδαρχισμού και η εμφάνιση πολλών και επικίνδυνων εχθρών στα σύνορά της είχαν καταστήσει την πάλαι ποτέ Αυτοκρατορία ένα «φάντασμα» του ένδοξου παρελθόντος της.

Το Βυζάντιο σ' εκείνη την κρίσιμη στιγμή της ιστορίας του με την οθωμανική λαίλαπα προ των πυλών του, δεν μπορούσε να ελπίζει παρά μόνο στη βοήθεια της καθολικής Ευρώπης, η οποία όμως ήταν μισητή στους κατοίκους της Κωνσταντινούλης. Η ύπαρξη «Ενωτικών» και «Ανθενωτικών» δίχαζε τους Βυζαντινούς. Ωστόσο, ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος έκανε μία απέλπιδα προσπάθεια, στέλνοντας πρεσβεία στον πάπα Νικόλαο Ε' για να ζητήσει βοήθεια. Ο Πάπας έβαλε και πάλι ως όρο την Ένωση των Εκκλησιών, αλλά αποδέχθηκε το αίτημα του αυτοκράτορα να στείλει στην Κωνσταντινούπολη ιερείς, προκειμένου να πείσουν τον λαό για την αναγκαιότητα της Ένωσης.

Οι απεσταλμένοι του Πάπα, καρδινάλιος Ισίδωρος και ο αρχιεπίσκοπος Μυτιλήνης Λεονάρδος, λειτούργησαν στην Αγία Σοφία, προκαλώντας την αντίδραση του κόσμου, που ξεχύθηκε στους δρόμους και γέμισε τις εκκλησίες, όπου λειτουργούσαν οι ανθενωτικοί με επικεφαλής τον μετέπειτα πατριάρχη Γεννάδιο Σχολάριο. Το σύνθημα που κυριαρχούσε ήταν «Την γαρ Λατίνων ούτε βοήθειαν ούτε την ένωσιν χρήζομεν. Απέστω αφ' ημών η των αζύμων λατρεία».

Το μίσος για τους Λατίνους δεν απέρρεε μόνο από δογματικούς λόγους. Η λαϊκή ψυχή δεν είχε ξεχάσει τη βαρβαρότητα που επέδειξαν οι Σταυροφόροι στην Πρώτη Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1204, ενώ αντιδρούσε στην οικονομική διείσδυση της Βενετίας και της Γένουας, που είχε φέρει στα πρόθυρα εξαθλίωσης τους κατοίκους της Αυτοκρατορίας, αλλά και στην καταπίεση των ορθοδόξων στις περιοχές, όπου κυριαρχούσαν οι καθολικοί.

Αντίθετα, οι Οθωμανοί φαίνεται ότι συμπεριφέρονταν καλύτερα προς τους χριστιανούς. Πολλοί χριστιανοί είχαν υψηλές θέσεις στην οθωμανική διοίκηση, ακόμη και στο στράτευμα, ενώ κυριαρχούσαν στο εμπόριο. Οι χωρικοί πλήρωναν λιγότερους φόρους και ζούσαν με ασφάλεια. Έτσι, στην Κωνσταντινούπολη είχε σχηματισθεί μία μερίδα που διέκειτο ευνοϊκά προς τους Οθωμανούς. Την παράταξη αυτή εξέφραζε ο Λουκάς Νοταράς με τη φράση «Κρειττότερον εστίν ειδέναι εν μέση τη πόλει φακιόλιον βασιλεύον Τούρκων ή καλύπτραν λατινικήν».

Από τις αρχές του 1453 ο Μωάμεθ προετοιμαζόταν για την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης. Με έδρα την Ανδριανούπολη συγκρότησε στρατό 150.000 ανδρών και ναυτικό 400 πλοίων. Ξεχώριζε το πυροβολικό του, που ήταν ό,τι πιο σύγχρονο για εκείνη την εποχή και ιδιαίτερα το τεράστιο πολιορκητικό κανόνι, που είχαν φτιάξει Σάξωνες τεχνίτες. Στις 7 Απριλίου, ο σουλτάνος έστησε τη σκηνή του μπροστά από την Πύλη του Αγίου Ρωμανού και κήρυξε επίσημα την πολιορκία της Κωνσταντινούπολης.

Ο αγώνας ήταν άνισος για τους Βυζαντινούς, που είχαν να αντιπαρατάξουν μόλις 7.000 άνδρες, οι 2.000 από τους οποίους μισθοφόροι, κυρίως Ενετοί και Γενουάτες, ενώ στην Πόλη είχαν απομείνει περίπου 50.000 κάτοικοι με προβλήματα επισιτισμού.

Η Βασιλεύουσα περιβαλλόταν από ξηράς με διπλό τείχος και τάφρο. Το τείχος αυτό, που επί 1.000 χρόνια είχε βοηθήσει την Κωνσταντινούπολη να αποκρούσει νικηφόρα όλες τις επιθέσεις των εχθρών της, τώρα ήταν έρμαιο του πυροβολικού του σουλτάνου, που από τις 12 Απριλίου άρχισε καθημερινούς κανονιοβολισμούς.

Οι Τούρκοι προσπάθησαν πολλές φορές να σπάσουν την αλυσίδα που έφραζε τον Κεράτιο κόλπο και προστάτευε την ανατολική πλευρά της Κωνσταντινούπολης. Στις 20 Απριλίου ένας στολίσκος με εφόδια υπό τον πλοίαρχο Φλαντανελλά κατορθώνει να διασπάσει τον τουρκικό κλοιό μετά από φοβερή ναυμαχία και να εισέλθει στον Κεράτιο, αναπτερώνοντας τις ελπίδες των πολιορκούμενων.

Ο Μωάμεθ κατάλαβε αμέσως ότι μόνο το πυροβολικό του δεν έφθανε για την εκπόρθηση της Πόλης, εφόσον παρέμεινε απρόσβλητος ο Κεράτιος. Με τη βοήθεια ενός ιταλού μηχανικού κατασκεύασε δίολκο και τη νύχτα της 21ης προς την 22α Απριλίου, περίπου 70 πλοία σύρθηκαν από τον Βόσπορο προς τον Κεράτιο. Η κατάσταση για τους πολιορκούμενους έγινε πλέον απελπιστική, καθώς έπρεπε να αποσπάσουν δυνάμεις από τα τείχη για να προστατεύσουν την Πόλη από την πλευρά του Κεράτιου, όπου δεν υπήρχαν τείχη.

Η τελική έφοδος των Οθωμανών έγινε το πρωί της 29ης Μαΐου 1453. Κατά χιλιάδες οι στρατιώτες του Μωάμεθ εφόρμησαν στη σχεδόν ανυπεράσπιστη πόλη και την κατέλαβαν μέσα σε λίγες ώρες. Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, που νωρίτερα απέκρουσε με υπερηφάνεια τις προτάσεις συνθηκολόγησης του Μωάμεθ, έπεσε ηρωικά μαχόμενος. Αφού έσφαξαν τους υπερασπιστές της Πόλης, οι Οθωμανοί Τούρκοι προέβησαν σε εκτεταμένες λεηλασίες και εξανδραποδισμούς. Το βράδυ, ο Μωάμεθ ο Πορθητής εισήλθε πανηγυρικά στην Αγία Σοφία και προσευχήθηκε στον Αλλάχ «αναβάς επί της Αγίας Τραπέζης», όπως αναφέρουν οι χρονικογράφοι της εποχής.

Πηγή: sansimera.gr

 

Κατηγορία Γενικά
Σελίδα 1 από 2

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας