alexandriamou.gr - Προβολή άρθρων κατά ημερομηνία: Παρασκευή, 17 Απριλίου 2020

Καρπουζάκια μου πολύ καλημέρα σας. 7.500 ευρώ θα πάρει ο δήμος μας από το υπουργείο Εσωτερικών για να ταΐσει και να περιθάλψει τα αδέσποτα του δήμου μας. Να κλαις και να γελάς μαζί. Για να καταλάβω δηλαδή, για να κάνουν Πάσχα τα σκυλιά τα δίνουν αυτά τα λεφτά τώρα; Γράφει στο βιβλιάριο του σκύλου «χριστιανός ορθόδοξος»; Πείτε μου και αυτό τώρα να πάρω τα βουνά σαν τον Λιαντίνη.

Τώρα δηλαδή θα πρέπει να χαρούν οι φιλόζωοι; Τα ρωτάω αυτά γιατί το να κάνουν δημόσιες ταΐστρες όπως έκανε ο δήμος Νάουσας το θεωρώ σχεδόν αδύνατο. Και μετά το Πάσχα; Τα ξεχάσαμε; Να περιμένουν τα έρμα για τα Χριστούγεννα κανένα τραπέζι ή να μην κάνουν όνειρα ή να περιμένουν την επόμενη πανδημία για να τα θυμηθούν; Στη χώρα μας το θέμα των αδέσποτων φαντάζει ωκεανός και κάτι σοβαρό πλέον πρέπει να γίνει γι΄αυτό.  Καλό Πάσχα Τζακ.

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό, ενόψει της επόμενης ημέρας από την πανδημία, είπε κυνικά: «Τι θα τα κάνει τα λεφτά ο Έλληνας; Ταξίδια δεν μπορεί να κάνει. Σε εστιατόρια δεν μπορεί να πάει. Σε κατάστημα να ψωνίσει δεν μπορεί να πάει. Πόσο θα φάει πια; 300 κιλά θα γίνει ο καθένας;». Αυτόν τον άνθρωπο, εγώ προσωπικά, θα ήθελα να τον κάνω παρέα. Γελάω με δάκρυα όταν ανοίγει το στόμα του.

m1

Πόση χαρά να πήρε η μάνα του όταν τον γέννησε και πόση στεναχώρια όταν τον άκουσε να μιλάει. Και ύστερα λένε ότι τα παιδιά είναι ευτυχία. Ναι, όταν είναι μικρά αλλά το κακό είναι ότι μεγαλώνουν κιόλας. Βγήκε ο Τσίπρας και είπε δώστε λεφτά στον κόσμο. Άλλο φρούτο και αυτός. Αν ήταν αυτός τώρα πρωθυπουργός δεν θα μας έφτανε το ένα βιβλιάριο. Τι ήταν να το ακούσει ο Άδωνις; Να σας τα δώσω λέει αλλά θα πάνε άχρηστα. Σωστό υπουργέ μου, τόσα ωραία πράγματα μας παρέχεται σα κράτος, μην είμαστε αχάριστοι. Δεν θα μας προικίσετε κιόλας. Ήθελα να ήξερα, ψυχολογικά τεστ στη Βουλή, κάνει κανένας; Άιντεεεε, είδα φως και μπήκα; Εσύ υπουργέ μου, τα βιβλία που πουλάς στην τηλεόραση, με φουντούκια τα πληρώνεσαι; Να σου θυμίσω απλά κάτι. Εσύ, παρόλο τον Κορονοϊό τον μισθό σου τον παίρνεις. Εμείς πάλι όχι. Άιντε πούλα κανένα Θουκυδίδη και άσε τα οικονομικά σε κανέναν που τον κόβει. Καλό Πάσχα υπουργέ μου, φιλιά στην Ευγενία.

m2

Οι Κινέζοι μας έστειλαν γάντια, μας έστειλαν μάσκες αλλά όπου και να πας δεν βρίσκεις τίποτα. Δεν τα χρειαζόμαστε πλέον. Ξεχάστε τα. Το Καρπούζι, έψαξε και βρήκε το γάντι που θα μας λύσει όλα τα προβλήματα. Βέβαια το συγκεκριμένο απευθύνεται μόνο σε γυναίκες αλλά που θα πάει, θα βρω και το αντρικό. Είστε μόνη στο σπίτι αλλά οι ορμόνες σας έχουν τρελαθεί και δεν την παλεύεται; Είστε παντρεμένη αλλά δεν έρχεστε σε επαφή με τον άντρα σας λόγο του ιού; Χαλάτε κάθε μέρα ένα σωρό γάντια και δεν μπορείτε να βρείτε εύκολα άλλα; Ηρεμήστε. Σε παγκόσμια πρώτη σας παρουσιάζω το γάντι για όλες τις χρήσεις. Παρόν στο νεροχύτη και στα ψώνια αλλά επίσης παρόν και στο…. κρεβάτι σας. Αυτό κι αν είναι καλό Πάσχα κυρίες μου.

m3

Μπορεί τα μέτρα, όπως λέει ο υπουργός να χαλαρώσουν πιο γρήγορα απ΄ ότι ελπίζαμε αλλά από το φθινόπωρο περιμένουμε πάλι έξαρση του ιού. Κάνε καλοκαίρι δηλαδή τώρα, πιες όσο θαλασσινό νερό μπορείς να μη σε πρηστούν τα λαιμά σου και από Σεπτέμβρη ετοιμάσου για μάντρωμα νούμερο 2. Και από ότι μαθαίνω, το δεύτερο κύμα επίθεσης του ιού θα είναι ακόμα πιο ισχυρό. Τυχεροί θα είναι, πρώτον μόνο όσοι το κόλλησαν τώρα γιατί θα έχουν τα αντισώματα και δεύτερον όσοι πέθαναν. Τους υπόλοιπους μόνο ένας Θεός ξέρει τι μας περιμένει. Δεν με πιστεύετε; Δεν τα λέω εγώ αυτά. Δείτε και μόνοι σας το σχεδιάγραμμα για να μη λέτε ότι σας λέω π@π@ριές.

 m4

Την μόνη που δεν την νοιάζει τίποτα και δεν μασάει είναι η Πάττυ. Πίσω κορονοϊέ και σε έφαγα. Παρόλο που τα μαθήματα zumba σταμάτησαν, θέλοντας και μη, αυτή δεν το βάζει κάτω. Δεν θα γίνω εγώ χλαπάτσα σου λέει επειδή ήρθε ένας ιός. Δεν χτίζω τόσα χρόνια ένα κορμί για να πλαδαρέψει τώρα. Όλη μέρα στα βουνά και στα λαγκάδια να περπατάει θα τη βρεις. Δεν άφησε δρόμο και δρομάκι, χωράφι για χωράφι. Έμαθε όλο το αρδευτικό σύστημα του νομού. Άνετα γίνεται υδρονομέας αν την χρειαστείτε. Προχθές βγήκε με το ποδήλατο αλλά κάτι μου λέει πως δεν θα το ξανακάνει. Με τα πόδια είναι αλλιώς, το ποδήλατο την μπερδεύει. Καλό Πάσχα Πάτυ, πάρε όποιον δρόμο θες αρκεί να επιστρέψεις. Πως θα ζήσω χωρίς εσένα;

m5

Την απόφαση της κυβέρνησης να είναι κλειστά τα νεκροταφεία τη Μεγάλη Παρασκευή λόγω κορωνοϊού, ανακοίνωσε ο υφυπουργός Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς, γνωστοποιώντας παράλληλα και το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων τη συγκεκριμένη ημέρα. Δηλαδή, οι πεθαμένοι σε καραντίνα και οι ζωντανοί free. Τι φοβάται δεν μπορώ να καταλάβω, μην κολλήσω τον παππού μου Κορονοϊό και βήχει μέσα στο φέρετρο; Ααααα, τώρα κατάλαβα, να μη μαζευτούμε πολλά άτομα για τρισάγιο και κολλήσει ο ένας τον άλλον. Μάλιστα. Αλλά και πάλι, γιατί στο σούπερ μάρκετ να μη κολλήσω και στα νεκροταφεία, που είναι και μπαϊρι να κολλήσω; Τελικά, ότι έχει σχέση με την θρησκεία μας θρέφει τον ιό μου φαίνεται. Δεν εξηγείτε αλλιώς. Κλειστές εκκλησίες και κλειστά νεκροταφεία για να τον αφήσουμε νηστικό. Στο τέλος μου φαίνεται, έτσι όπως το πάνε, το Άγιο Φως θα βγει από το σούπερ μάρκετ και όχι από τον Πανάγιο Τάφο. Ξεχάστε αυτά που ξέρατε. Από εδώ και πέρα στην εκκλησία θα αγοράζουμε κεριά και στα σούπερ μάρκετ θα τα ανάβουμε. Πως αλλάζει ο κόσμος αδελφάκι μου….

m6

Πολλές ώρες μέσα στο σπίτι, τι να κάνεις; Ο πρώην αντιδήμαρχος, Μπάμπης Βουλγαράκης πήρε σβάρνα όλα τα παιχνίδια στο FB. Ξέρετε, αυτά που σου λένε πότε θα πεθάνεις, τι ήσουν στην προηγούμενη ζωή σου και άλλα τέτοια σοφά. Αυτός λοιπόν, κάπου κοντά στα 50 του έμαθε ότι δεν είναι Έλληνας 100% αλλά…. ιταλός. Αλήθεια σας λέω, μοιάζει 97% με ιταλό. Ποιος είμαι εγώ που θα αμφισβητήσω ένα τέτοιο πόρισμα. Δείτε και μόνοι σας. Καραμπινιέρος.

m7

Μόλις διάβασα αυτή την πληροφορία λοιπόν δεν ησύχασα. Κάτι μέσα μου, μου έλεγε ότι δεν είναι και τόσο λάθος. Δεν μπορεί. Έψαξα όσο δεν παίρνει, έχασα τον ύπνο μου αλλά τελικά δεν διαψεύστηκα. Δεν είναι απλά Ιταλός αλλά καθαρόαιμος Βενετσιάνος. Οι άνθρωποι που ανακάλυψαν τον βελούδινο καφέ (μια λέξη σωστή δεν θα βγάλουν αυτοί οι άνθρωποι, τον καφέ τον ονόμασαν κα-πουτσίνο ενώ η πετσέτα στα βενετσιάνικα είναι σου-γκαμό. Αίσχος). Και για να μη λέτε ότι πάλι ονειρεύομαι ορίστε και η απόδειξη.

m8

Τι να πω Μπάμπη μου, με συγκλόνισες. Καλύτερα να μάθαινες ότι είσαι υιοθετημένος παρά αυτό. Υπομονή, κουράγιο παλικάρι μου και καλό Πάσχα να έχεις και μη μασάς. Υπάρχουν και χειρότερα.

m9

Μπορεί Πάσχα να μην κάνουμε φέτος αλλά όλοι μας μια λαμπάδα θα πάρουμε. Για το έθιμο. Φέτος λοιπόν είναι η χρονιά των ηρώων. Όχι του Superman και του Batman, αυτούς τους βαρεθήκαμε. Των ηρώων που με τα μέτρα που πήραν έσωσαν το έθνος μας από τον Κορονοϊό. Και μιλάω συγκεκριμένα για δύο ήρωες. Ο πρώτος έσωσε την Ελλάδα και ο δεύτερος τον δήμο μας. Ο πρώτος παίρνοντας τον παχουλό μισθό του για να βγαίνει και να μας ¨ενημερώνει¨ και ο δεύτερος, παίρνοντας απλά τον μισθό του δημάρχου να βγαίνει με μάσκα (κατεβασμένη) και γάντια και να μας λέει ότι δεν έχουμε κρούσματα. Καλό Πάσχα και στους δύο.

m10

Τα αποτελέσματα του εγκλεισμού στο σπίτι είναι πολύ χειρότερα από αυτά που ίσως περιμένουμε. Το πρωί της άλλης μέρας δεν θα είναι και τόσο χαρούμενο. Τα κομμωτήρια είναι κλειστά με αποτέλεσμα οι γονείς, μη μπορώντας να βλέπουν τα παιδιά τους σ΄ αυτό το χάλι, πήραν τα ψαλίδια στα χέρια. Σας παρακαλώ πολύ, μην το συνεχίζεται, σταματήστε. Αυτό το χάλι δεν διορθώνεται ούτε με εγχείρηση.

m11

Πάτε στοίχημα ότι την Κυριακή του Πάσχα θα βγει ο Τσιόδρας και θα πει ότι είχαμε 30 νέα κρούσματα, 2 νεκρούς και μία Ανάσταση;

Και αυτό (την Ανάσταση του Κυρίου δηλαδή) στα υπέρ τους θα το βάλουν. Φτάνει...

Καλή Ανάσταση σε όλους και μη φάτε πολύ, είμαστε ήδη χορτάτοι.

Ραντεβού το άλλο Σάββατο.

Εφημερίες Φαρμακείων - Αλεξάνδρειας - Βέροιας - Νάουσας 18/04/2020
 
 
Κατηγορία Φαρμακεία
Παρασκευή, 17 Απριλίου 2020 21:01

Μεγάλο Σάββατο: Τι γιορτάζουμε - Τα έθιμα

Το Μεγάλο Σάββατο είναι η τελευταία μέρα της Μεγάλης Εβδομάδας και της Μεγάλης Σαρακοστής.

Το Σάββατο, αφού συγκεντρώθηκαν οι αρχιερείς και οι φαρισαίοι στο Πόντιο Πιλάτο, τον παρακάλεσαν να ασφαλίσει τον τάφο του Ιησού για τρεις ημέρες διότι, καθώς έλεγαν, «έχουμε υποψία μήπως οι μαθητές Του, αφού κλέψουν την νύχτα το ενταφιασμένο Του σώμα κηρύξουν έπειτα στο λαό ως αληθινή την ανάσταση την οποία προείπε ο πλάνος εκείνος, όταν ακόμη ζούσε· και τότε θα είναι η τελευταία πλάνη χειρότερη της πρώτης».
Αυτά αφού είπαν στον Πόντιο Πιλάτο και αφού πήραν την άδεια του, έφυγαν και σφράγισαν τον τάφο τοποθετώντας εκεί για ασφάλεια του κουστωδία, δηλαδή στρατιωτική φρουρά.

Η ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

Το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου γιορτάζουμε «την θεόσωμον ταφήν» και «την εις άδου κάθοδον», δηλαδή την ταφή του Κυρίου και την κάθοδο Του στον Άδη, όπου κήρυξε σε όλους τους νεκρούς . Βέβαια, η ταφή έγινε τα απόγευμα της Μ. Παρασκευής, ωστόσο η Εκκλησία έκρινε ορθό να αφιερώσει ιδιαίτερη μέρα προς τιμήν και μελέτη του μυστηριώδους αυτού γεγονότος.
Αποβραδίς έχουν αλλάξει όλα τα πένθιμα καλύμματα του ναού και έχει στολισθεί με κόκκινα, αναστάσιμα.
Στα Ιεροσόλυμα, η τελετή της Αφής του Αγίου Φωτός και της Ανάστασης του Κυρίου, γίνονται το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου.

ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ

Στην Ελλάδα η Θεία Λειτουργία της Αναστάσεως γίνεται το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου. Κατά την διάρκεια της Λειτουργίας, στις 12 ακριβώς τα μεσάνυχτα, σβήνουν τα φώτα της εκκλησίας και ο ιερέας προβάλει στην Ωραία Πύλη, κρατώντας σε κάθε χέρι από μία δεσμίδα τριάντα τριών κεριών με το Άγιο Φως, και ψάλλοντας το «Δεύτε λάβετε Φως...». Στην συνέχεια ιερείς, ψάλτες και πιστοί βγαίνουν στο περίβολο της εκκλησίας όπου γίνεται η ανάγνωση του Ευαγγελίου της Αναστάσεως και ψάλλεται το «Χριστός Ανέστη εκ νεκρών θανάτω θάνατον πατήσας και τοις εν τοις μνήμασι, ζωήν χαρισάμενος».
(Μετά ανάβουν το καντήλι με το Άγιο Φως και προσπαθούν να το κρατήσουν τουλάχιστον τρεις με σαράντα ημέρες.)
Στη συνέχεια κάθονται στο Πασχαλινό τραπέζι για να φάνε την πατροπαράδοτη μαγειρίτσα. Τσουγκρίζουν κόκκινα αυγά και τρώνε κουλούρια και τσουρέκια.

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ

Στα Καλάβρυτα – “Τις λαμπάδες του ναού ανάβουν κατά οικογένειες, ενώ ψάλλουν το “Δεύτε λάβετε φως”.
Στο Ραψομάτι Αρκαδίας – “Πρώτη παίρνει φως μια νιόνυφη και φιλάει το χέρι του παπά και τον δίνει το τσιμπιλχανέ” (χρήματα).
Στην Αθήνα – Τα κορίτσια ανάβουν την λαμπάδα τους από λαμπάδα κάποιου άντρα, για να παντρευτούν.
Στη Χίο, όταν ο παπάς διαβάζοντας το Ευαγγέλιο λέει: “και σεισμός εγένετο μέγας” και ψάλλεται το Χριστός Ανέστη, η ατμόσφαιρα δονείται από τις κωδωνοκρουσίες, τους πυροβολισμούς, τους κρότους των κροτίδων και πυροτεχνημάτων. Μερικές φορές στόχος των κροτίδων που εκσφενδονίζονται είναι ο ίδιος ο παπάς.
Στην Κορώνη της Μεσσηνίας ένα πραγματικό πανδαιμόνιο γίνεται στους δρόμους, όπου πολλοί σπάνε πήλινα κανάτια, όπως λένε στη Ζάκυνθο, “για τη χάρη του Χριστού και την πομπή των Οβραίων”, αλλά στην ουσία, για την εκφόβιση των δαιμόνων που αντιμάχονται την Ανάσταση του Σωτήρος.
Στη Σινώπη, οι πιστοί δεν λησμονούν το πάθος τους κατά του Ιούδα και όταν πει ο παπάς το Χριστός Ανέστη, τότε θα πάρει ο καθένας από κάτω ένα δαφνόφυλλο να το κάψει, γιατί η δάφνη είναι καταραμένο δέντρο. (από τη δάφνη κρεμάστηκε ο Ιούδας)
Στην Κέρκυρα, το Μεγάλο Σάββατο γεμίζουν στην αγορά ένα κάδο με νερό και τον στολίζουν με πρασινάδες και λουλούδια. Όποιος περάσει από κει πρέπει να ρίξει στη μαστέλα ένα νόμισμα. Και μόλις σημάνουν οι καμπάνες της Ανάστασης, όσοι βρεθούν κατά τύχη εκεί κοντά, παίρνουν νερό από τον κάδο και πλένουν το πρόσωπο και τα χέρια τους, για να καθαριστούν από κάθε βρωμιά και αμαρτία. Συγχρόνως οι γυναίκες δαγκώνουν, στο σπίτι τους, όποιο σιδερένιο αντικείμενο βρουν πρόχειρο, (ένα κλειδί στη Ζάκυνθο), λέγοντας “Σιδερένιο το κεφάλι μου !”.
Στη Φθιώτιδα τη νύχτα που γίνεται η Ανάσταση, ένας Επίτροπος της Εκκλησίας παίρνει μια σκλίδα (καλάμι από βρίζα) αγιασμένη από τον αγιασμό των Φώτων, ανεβαίνει στο καμπαναριό ψηλά και την ανάβει για να προφυλάξουν ολόκληρη την περιοχή από το χαλάζι. Ο τόπος που θα δει το φως αυτής της σκλίδας δεν κινδυνεύει από χαλάζι. Το Aγιο Φως της Ανάστασης, που θα φωτίσει το αγιασμένο από τα Φώτα καλάμι, έχει την δύναμη να προστατεύσει ολόκληρη την περιοχή που θα φωτίσει από το φως της Ανάστασης.
Στη Βινία των Αγράφων την ώρα που θα πει ο παπάς το Χριστός Ανέστη, οι Χριστιανοί καίνε το φανό. Μαζεύουν τα παιδιά ξερά κλαδιά πάνω στο βράχο, που είναι αντίκρυ στο χωριό και λέγεται Σουφλί. Ακούγοντας το πρώτο Χριστός Ανέστη, τρέχουν με τη λαμπάδα στο χέρι (που την άναψαν, όταν ο παπάς είπε “Δεύτε λάβετε φως”) και λαμβάνουν φωτιά στο φανό”.
Στη Σύρο το Μεγάλο Σάββατο αρχίζει με το κάψιμο του φανού, στη θέση στην Κιουρά της Πλάκας. Το Πανελλήνιο αυτό έθιμο έχει σχέση με τη δεισιδαιμονία του λαού μας που πιστεύει ότι η καταστροφή του ομοιώματος του προδότη θα τον απαλλάξει από τα όποια δεινά.
Η Ανάσταση του Χριστού είναι και για το λαό σύνθημα αγάπης, το οποίο εκδηλώνεται με τον αμοιβαίο ασπασμό των εκκλησιαζόμενων.

ΓΙΑΤΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΤΟΥ Μ.ΣΑΒΒΑΤΟΥ

Η ακριβής ώρα που έγινε η Ανάσταση του Ιησού, αποτελεί ένα σημείο προβληματισμού και διαφωνίας μεταξύ των μελετητών, αφού κανένας από τους Ευαγγελιστές δε κάνει σαφή αναφορά σε αυτήν.
Ο Ματθαίος αναφέρει “Οψέ Σάββατων τη επιφωσκούση εις μί­αν σαββάτων”, προσδιορίζοντάς την μέχρι την ανατολή του η­λίου, την πρώτη ημέρα της εβδο­μάδος, εννοώντας την Κυριακή.
Ο Λουκάς επίσης αναφέρεται στη πρώτη ημέρα της εβδομάδας, τα βαθιά χαράματα: “Τη δε μια των σαββάτων, όρθρου βαθέως ήλθον επί το μνήμα”.
O Ιωάννης γράφει όταν πέρασε η ημέρα του Σαββάτου, κατά την πρώτη ημέρα της εβδομάδας, όταν ήταν ακόμα σκοτάδι: “Έρχεται πρωί σκοτίας έτι ούσης εις το μνημείον”.
Και ο Μάρ­κος , συμφωνεί ως προς την ημέρα και προσδιορίζει το χρόνο μετά τη δύση του ηλί­ου. “Λίαν πρωί της μιας σαββάτων έρχονται επί το μνημείον ανατείλαντος του ηλίου”.

Γιατί γιορτάζουμε την Ανάσταση στις 12.00 τα μεσάνυχτα του Σαββάτου.

Είναι φανερό πως όλοι συμφωνούν ως προς την ημέρα, Κυριακή, αλλά δίνουν διαφορετικές εκδοχές ως προς την ώρα της Αναστάσεως.

Αυτό πιθανότατα συμβαίνει γιατί δεν τους ενδιαφέρει ιδιαιτέρως η ώρα αλλά θεωρούν καθοριστικής σημασίας την επιβεβαίωση της ημέρας.

Κι αυτό γιατί θέλουν να τονίσουν πως έγινε ακριβώς όπως το είχε πει ο Ιησούς.
Ο Χριστός είχε δηλώσει στους μαθητές Του “αποκτανθήναι και τη τρίτη ημέρα εγερθήναι”, δηλαδή ότι θα καταδικαστεί σε θάνατο, αλλά την τρίτη ημέρα θα αναστηθεί.
Ο Ιησούς Χριστός πεθαίνει το μεσημέρι της Παρασκευής.

Μέχρι τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, είναι η πρώτη μέρα, μέχρι τα μεσάνυχτα Σαββάτου είναι η δεύτερη μέρα,

οπότε ο Ιησούς πρέπει να αναστήθηκε από τις 00.01 την νύχτα της Κυριακής μέχρι και τις 24.00 της ίδιας ημέρας.
Γι αυτό το λόγο η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει ορίσει ως ώρα της Ανάστασης, ακριβώς τη στιγμή που ξεκινάει η τρίτη ημέρα,

με το σκεπτικό πως όποτε κι αν αναστήθηκε ο Χριστός, η σωστή ώρα περιέχεται μέσα στην Κυριακή.

 
 Καιρός: Η πρόγνωση του καιρού για σήμερα, Μεγάλο Σάββατο 18 Απριλίου 2020, από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ).
Κατηγορία Γενικά

Παρακολουθήστε σε απευθείας σύνδεση αύριο Μεγάλο Σάββατο 18 Απριλίου στις 8:00 π.μ. την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία από την Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά Βεροίας, ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμονος.

Παραγωγή: Γραφείο Τύπου Ι.Μ.Β.Ν.Κ.

Τεχνική Υποστήριξη: Δημήτρης Λαζαρίδης

 

 

Δεν είναι η πρώτη φορά, που μια βαριά σκιά θαμπώνει το εορταστικό φως. Η πορεία της ανθρωπότητας είναι μακρά και αλίμονο αν ήταν ανέφελη. Οι αυγές έρχονται πάντα μετά το σκοτεινότερο μέρος της νύχτας. Αλλά έρχονται. Ο άνθρωπος είναι δυνατότερος όλων. Γι αυτό επιβιώνει. Ο Οράτιος έγραφε: «προσπαθώ να υποτάξω τις περιστάσεις στον εαυτό μου και όχι τον εαυτό μου στις περιστάσεις». Όλα είναι θέμα δύναμης και ματιάς.

Ο 20ος αι. επεφύλαξε για τον άνθρωπο πολλές δυσκολίες και ασφαλώς, ο 21ος δεν θα διαφέρει. ‘Αλλωστε, στη σοφή φύση, μία γερή θύελλα είναι πάντα και χρήσιμη. Καθαρίζει την ατμόσφαιρα. Τέτοιες «θύελλες» η ιστορία κατέγραψε κάμποσες σε περιόδους, κατά τις οποίες μόνον για γιορτή θα έπρεπε να προετοιμάζονται οι άνθρωποι. ‘Αλλοτε αφορούσαν έθνη κι άλλοτε, πόλεις ή ομάδες ανθρώπων. Πάντως, ουδείς άνωθεν (θεός, μοίρα, φύση) έκανε συμφωνία με την ανθρωπότητα να βιώνει εν συνόλω και ειρηνικά τις εορταστικές της περιόδους...

Η ιστορία του 20ου αι. έχει πολλά να δείξει...

* Γιορτές του 1907. Παραμονή πρωτοχρονιάς. Η πρώτη βαριά σκιά του αιώνα πέφτει στον Πειραιά. Οι πολίτες δέχονται το νέο έτος κλειδαμπαρωμένοι. Καταπλέοντα ατμόπλοια μεταφέρουν τη χολέρα στο ελληνικό λιμάνι. Πλοία και επιβάτες οδηγούνται στο λοιμοκαθαρτήριο για απολύμανση. Οι Πειραιώτες αλλάζουν τον χρόνο προσευχόμενοι υπέρ υγείας και σωτηρίας.

* Στην εκπνοή του 1908 κι ενώ οι άνθρωποι ανά τον πλανήτη προετοιμάζονται για την υποδοχή του νέου έτους, τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου, ισχυρός σεισμός και τσουνάμι στη Σικελία προκαλούν τον θάνατο 100.000 και πλέον ανθρώπων, καταγράφοντας μαύρο ρεκόρ στην ευρωπαϊκή ιστορία. Οι ολίγοι εναπομείναντες δεν αντιλαμβάνονται το γύρισμα του χρόνου...

* Πέντε μέρες πριν τα Χριστούγεννα του 1913. Ο πληθυσμός της Αττικής αριθμεί κάτι παραπάνω από 300.000 κατοίκους. Στη δε Αθήνα οι κάτοικοι δεν είναι περισσότεροι από 100.000. Ξαφνικά ενσκήπτει επιδημία τύφου. Το νερό του δημοτικού υδραγωγείου, που τροφοδοτεί τα σπιτικά των Αθηναίων, έχει μολυνθεί. Στις 20 Δεκεμβρίου οι θάνατοι έχουν ξεπεράσει τους 300! Η απολύμανση του δικτύου απαιτεί χρόνο και οι κάτοικοι της πόλης κάνουν Χριστούγεννα με την ψυχή στο στόμα...

* Το Πάσχα του 1917 «πέφτει» 15 Απριλίου. Η έλλειψη τροφίμων στη Σμύρνη προκαλεί αιματηρές συγκρούσεις μεταξύ των κατοίκων. Στις 13 Απριλίου, οι νεκροί είναι περισσότεροι από 100. Η πόλη στρατοκρατείται. Το Πάσχα περνά χωρίς ν΄ αφήσει γεύση και μυρωδιές...

* Παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1929, κάποιος εκπαιδευτικός οργανώνει ειδική προβολή γιορτινής ταινίας για τους μαθητές του σε σινεμά της μικρής πόλης Πέισλι της Σκοτίας. Οι μαθητές συνοδεύονται από τους δασκάλους τους. Κάποιοι, λίγοι, και από τους γονείς τους, οι οποίοι φέρνουν μαζί και τα βρέφη τους που δεν έχουν πού να τα αφήσουν. Ξαφνικά καπνός πνίγει την αίθουσα. Τα παιδιά τρέχουν πανικόβλητα στην έξοδο. Συνωστίζονται. Ποδοπατούνται. Ο καπνός έχει προκληθεί από ανάφλεξη κόπιας της ταινίας, η οποία ωστόσο έχει απομακρυνθεί από την αίθουσα. Αλλά οι θεατές δεν το γνωρίζουν... Ο πανικός γίνεται φονιάς. Ο απολογισμός είναι 69 νεκρά παιδιά, ανάμεσά τους και βρέφη! Αλλά 37 άτομα, ανήλικοι και ενήλικες τραυματίζονται σοβαρά. Κάποιοι από αυτούς πεθαίνουν στο νοσοκομείο. Η αλλαγή του έτους στη μικρή σκοτσέζικη πόλη πνίγεται στον θρήνο...

* Το 1930, οι Έλληνες θα γιορτάσουν το Πάσχα στις 20 Απριλίου. Στις 19, ένας ισχυρός σεισμός στην Κόρινθο προκαλεί τον σοβαρό τραυματισμό 15 κατοίκων και αφήνει άστεγους άλλους 500. Η Ανάσταση του Κυρίου τον ίδιο βράδυ, δεν φαίνεται αρκετή για ν΄ αναστήσει το ηθικό μιας ολόκληρης πόλης, που θρηνεί στα χαλάσματα...

* Δύο χρόνια μετά, το 1932, μόλις πέντε ημέρες πριν την αλλαγή του έτους, έρχεται η σειρά της γείτονος για θρήνο. Ένας καταστροφικός σεισμός, στις 26 Δεκεμβρίου, στην Τουρκία, σκοτώνει 11.000 ανθρώπους. Η πρωτοχρονιά εκείνου του έτους καταχωρείται με μελανή γραφίδα στην ιστορία της χώρας.

* Το 1940 είναι έτος βαρύ για όλο τον πλανήτη. Στην Ελλάδα, μία έντονη μυρωδιά θανάτου από ελονοσία απλώνεται από τις αρχές του Απριλίου. Στις 12 του μήνα αρχίζει έντονος «ανθελονοσιακός αγώνας» δημοσιεύουν οι εφημερίδες. Ιδρύονται νέες επιθεωρήσεις υγείας και πειραματικοί σταθμοί ανά τη χώρα. Στις 28 Απριλίου είναι το Πάσχα, αλλά η απειλή της νόσου ταυτόχρονα με τη σκιά του πολέμου, δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια εορτασμού. Εκείνη η Ανάσταση, όπως και τα Χριστούγεννα του ίδιου έτους, οπότε έχει πλέον κηρυχθεί ο πόλεμος, μένουν στα... αζήτητα της εθνικής -και όχι μόνον- ιστορίας. Καθ΄ όλη τη διάρκεια του πολέμου, οι μεγάλες γιορτές δεν αποτελούν ευκαιρία για ξεφάντωμα, αλλά ανάγκη για εμψύχωση του πληττόμενου πληθυσμού. Και ασφαλώς, δεν είναι η πληθώρα των εδεσμάτων, που κάνει το τραπέζι γιορτινό στα ελληνικά σπιτικά. ‘Αλλωστε, τις περισσότερες φορές, αυτό το τραπέζι συνοδεύεται από τον αποκρουστικό ήχο των εχθρικών βομβαρδιστικών. Είναι η γενναιότητα της ψυχής, που «επιστρατεύει» τη γιορτή για να κρατηθεί ζωντανή η ελπίδα...

* Το 1965 η μυρωδιά των απελάσεων στην Τουρκία είναι έντονη. Στις 29 Δεκεμβρίου 5.000 Έλληνες τουρκικής ιθαγένειας καλούνται να εγκαταλείψουν τα σπιτικά τους στην Κωνσταντινούπολη. Θα είναι η πρώτη και η δυσκολότερη πρωτοχρονιά τους στην Ελλάδα...

* Στις 21 Απριλίου του 1967 οι ερπύστριες των τανκς στην άσφαλτο των κεντρικών δρόμων της ελληνικής πρωτεύουσας προκαλούν ανατριχίλα και κλονίζουν την ισορροπία της χώρας. Είναι μόλις 9 ημέρες πριν το Πάσχα και η Ελλάδα καλείται να διαχειριστεί μία νέα πραγματικότητα, μία δικτατορία. Ανήμερα του Πάσχα, η Χούντα των συνταγματαρχών επιδίδεται σε εθνικούς χορούς και οινοποσίες μετά σουβλιστού οβελία στα στρατόπεδα της χώρας και σε κάποια άλλα στρατόπεδα, σε εκείνα της Γυάρου, της Μακρονήσου, του ‘Αη Στράτη, χιλιάδες δημοκρατικοί πολίτες βιώνουν τα δικά τους πάθη... Για επτά χρόνια μετά, οι μεγάλες γιορτές θα υπαχθούν σε ένα από τα ζοφερότερα κεφάλαια της ιστορίας του ελληνισμού.

* Στις 7 Απριλίου του 1991, ανήμερα Πάσχα, 34 Έλληνες ταξιδιώτες στην Κωνσταντινούπολη επιβιβάζονται στο λεωφορείο ξενάγησης, που του περιμένει έξω από το ξενοδοχείο τους στο κέντρο της Πόλης. Λίγο πριν κλείσουν οι πόρτες, άγνωστος άνδρας εισβάλλει στο όχημα, αδειάζει στο δάπεδο έναν πλαστικό ασκό με υποκίτρινο υγρό και πετάει αναμμένο τον αναπτήρα του. Η φωτιά εξαπλώνεται αμέσως. Οι άτυχοι εκδρομείς βρίσκουν τραγικό θάνατο στην πύρινη κόλαση. Οι τουρκικές Αρχές αποδίδουν το δυστύχημα σε ανάφλεξη γκαζιού, στη μικρή κουζίνα του πούλμαν. Μόνο που στο πούλμαν δεν υπήρχε τέτοια κουζίνα... Για 34 οικογένειες στην Ελλάδα εκείνο το Πάσχα δεν ήρθε ποτέ.

* Ανήμερα Πάσχα, 11 Απριλίου 1999, στη Γιουγκοσλαβία. Η οσμή της γιορτής έτσι κι αλλιώς έχει σβήσει από καιρό. Την κάλυψαν οι συγκρούσεις μεταξύ γιουγκοσλαβικού στρατού και ανταρτών του Απελευθερωτικού Στρατού του Κοσσυφοπεδίου. Ο πληττόμενος πληθυσμός προσδοκά μια έστω προσωρινή κατάπαυση του πυρός, λόγω της γιορτινής ημέρας. Αλλά το ΝΑΤΟ πραγματοποιεί τυφλά χτυπήματα με θύματα άμαχους πολίτες. Όσο εικόνες φρίκης με τα απανθρακωμένα σώματα ταξιδιωτών αμαξοστοιχίας, που βομβαρδίστηκε περνώντας από γέφυρα, κάνουν τον γύρο του κόσμου, το ΝΑΤΟ εκφράζει λύπη για το συμβάν, το οποίο ωστόσο δικαιολογεί. «Η συγκεκριμένη γέφυρα αποτελούσε σημαντικό σημείο στις γραμμές ανεφοδιασμού των στρατιωτικών δυνάμεων και των δυνάμεων ασφαλείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας στο Κοσσυφοπέδιο» αναφέρει η λιτή ανακοίνωση της Συμμαχίας...

* Το 1999 φτάνει στο τέλος του. Σε λίγες ώρες αλλάζει το έτος. Όλος ο πλανήτης είναι επί ποδός για την υποδοχή του νέου χρόνου, που σηματοδοτεί και τον νέο αιώνα. Αλλά ο προηγούμενος βγαίνει με την απειλή ενός ιού, ονόματι «Υ2Κ»! Ειρηνικού μεν, πλην -κατά πώς φαίνεται- μπελαλίδικου... Τη στιγμή που αλλάζουν χρόνος και αιώνας, όποια συσκευή του πλανήτη διαθέτει ψηφιακό μετρητή του ημερολογιακού χρόνου, κινδυνεύει να μπλοκαριστεί, διότι είναι άγνωστο αν με την αλλαγή των αριθμών από (19)99 σε 20(00) στο έτος, ο «ψηφιακός εγκέφαλος» κάθε συσκευής μπορεί να αναγνωρίσει ως νέο έτος το 2000 και όχι, ας πούμε, το 1900... Και καλά να είναι το βίντεο ή ο οικιακός υπολογιστής... Αν είναι τα λογισμικά χρηματιστηρίων, επιχειρηματικών κολοσσών ή των τραπεζών του κόσμου;

Ασφαλώς, η ανθρωπότητα παρέκαμψε και αυτή τη δυσκολία, με συνασπισμένη τη δύναμη των ειδικών επιστημόνων των κόσμου. Μπορεί ο ιός να μην απειλούσε ευθέως ζωές, αλλά περιουσίες ανθρώπων και κρατών και, πάντως, την ισορροπία του λεγόμενου πολιτισμένου πλανήτη.

Όπως πάντα, επαληθεύτηκε η σοφία του εθνικού παραμυθά: «Η ισχύς εν τη ενώσει» (Αίσωπος)

Τόνια Α. Μανιατέα

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κατηγορία Γενικά

Ο υφυπουργός Εξωτερικών, Κώστας Βλάσης μίλησε στο Open για το ταξίδι του Αγίου Φωτός στη χώρα μας από τα Ιεροσόλυμα

Περίμενα αυτή την ημέρα κι εγώ για να βρεθώ στον Πανάγιο Τάφο και να δώσω το «παρών» εκεί, αλλά δεν τα κατάφερα, εξομολογείται

ο υφυπουργός Εξωτερικών κι εν συνεχεία μιλά για τον τρόπο με τον οποίο θα έρθει το Αγιο Φως στη χώρα μας.

«Εγιναν όλες οι συνεννοήσεις της ελληνικής κυβέρνησης με την αντίστοιχη του Ισραήλ. Ενα αεροπλάνο της Aegean θα φύγει από την Αθήνα

με προορισμό του Τελ Αβίβ. Εκεί θα το υποδεχθεί ο Εξαρχος του Παναγίου Τάφου με έναν βοηθό του, χωρίς να βγουν από το αεροπλάνο.

Θα έρθει με όχημα του προξενείου μας κι ακολούθως θα αναχωρήσει το αεροσκάφος για το Ελευθέριος Βενιζέλος.»

Ξεκαθάρισε δε ότι το Αγιο Φως «θα έρθει στην Αθήνα και δεν θα πάει πουθενά» τονίζοντας ότι δεν θα γίνει η διανομή του

σε καμία άλλη πόλη της χώρας και κατ' επέκταση στις Μητροπόλεις και τους Ιερούς Ναούς.

Κατηγορία Γενικά

Καλεσμένος στο Κεντρικό Δελτίο ειδήσεων του Star, ο καθηγητής πενυμονολογίας- Εντατικής Θεραπείας του ΕΚΠΑ,

Θεώδορος Βασιλακόπουλος μίλησε για το πόσο κοντά βρίσκεται η Ελλάδα στο να επιστρέψει στην κανονικότητα,

δεδομένης της καλής πορείας της χώρας σχετικά με τη διαχείριση της επιδημίας.

«Έχω την αίσθηση πως θα ζήσουμε μια τελείως διαφορετική μέρα, διότι δεν υπάρχει φάρμακο με αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα,

δεν υπάρχει εμβόλιο και η ανοσία που υπάρχει στον πληθυσμό είναι ελάχιστη. Άρα, το μόνο το οποίο θα πρέπει είναι να μεταφέρουμε

τα μέτρα αυτοπροστασίας και προστασίας των συνανθρώπων μας στην μετέπειτα καθημερινότητά μας. Θα πρέπει, δηλαδή,

να συνεχίσουμε να κρατάμε τις αποστάσεις, να μη βάζουμε ποτέ τα χέρια στο πρόσωπο μας αν δεν τα έχουμε πλύνει,

και γενικά να προσαρμόσουμε την κοινωνική μας ζωή. Προβλέπω, χωρίς να συμμετέχω στην επιτροπή των ειδικών,

ότι για παράδειγμα τα εστιατόρια θα λειτουργούν πολύ πιο αραιά», δήλωσε ο καθηγητής, υπογραμμίζοντας ότι αυτή

η αλλαγή θα είναι καλή, διότι θα αναγκαστούμε να υιοθετήσουμε καλές συνήθειες υγιεινής.

Ο Θεόδωρος Βασιλακόπουλος , όταν ρωτήθηκε σχετικά με το αν και πως θα μπορέσουν οι Έλληνες να κάνουν μπάνιο

στην θάλασσα το καλοκαίρι, ενόψει της άρσης των περιοριστικών μέτρων, απάντησε χαρακτηριστικά:

«Νομίζω ότι δεν θα είμαστε πλέον ο ένας δίπλα στον άλλον στις ξαπλώστρες. Αλλά, το να πάμε στην θάλασσα και να κολυμπήσουμε

είναι δυνατόν, καθώς δεν υπάρχει κανένας τρόπος να μεταδοθεί ο κορωνοιός μέσα από το θαλασσινό νερό. Ακόμα και αν είμαι άρρωστος,

η αραίωση που θα έχει ο ιός μέσα στο νερό της θάλασσας είναι άπειρη, οπότε δεν υπάρχει σοβαρός κίνδυνος από αυτό.

Άρα με λίγη προσοχή, νομίζω θα κάνουμε τα μπάνια μας!».

Κατηγορία Γενικά

Η Αγία και Μεγάλη Παρασκευή είναι η ημέρα του Πάθους, η ημέρα της υπέρτατης θυσίας, η ημέρα της «άκρας ταπεινώσεως» του Κυρίου.
Την ημέρα αυτή επιτελούμε τα σωτήρια και φρικτά Πάθη του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού. Τους εμπτυσμούς, τα ραπίσματα, τα κολαφίσματα,

την πορφυράν χλαίναν, τον κάλαμον, τις ύβρεις, τους γέλωτας, τον σπόγγον, το όξος, τους ήλους, την λόγχην και προπάντων τον Σταυρόν και τον Θάνατον,

τα οποία για χάρη μας εκουσίως καταδέχτηκε να πάθει ο Κύριος.

Ακόμη, θυμόμαστε και τη σωτήρια πάνω στον σταυρό ομολογία του ευγνώμονα ληστή, που σταυρώθηκε μαζί με τον Κύριο. «Μνήσθητί μου, Κύριε,

ὅταν ἔρθῃς ἐν τῇ Βασιλείᾳ Σου», ομολόγησε βαθιά μετανιωμένος, την ώρα που όλοι Τον περιγελούσαν ή Τον αρνούνταν και ο Κύριος τον βεβαίωσε ότι θα ήταν σε λίγο μαζί Του πρώτος στον Παράδεισο!

Εκείνος, αφού συγχώρεσε και τους σταυρωτές Του, φρόντισε και για την Παναγία Μητέρα Του, αναθέτοντάς την στον αγαπημένο Του μαθητή, Ιωάννη,

ολοκλήρωσε πια το έργο Του πάνω στη Γη: «Τετέλεσται», είπε και ο Αθάνατος καταδέχτηκε τον θάνατο, για να μας χαρίσει και το πολυτιμότερο δώρο: την ανάστασή μας και την αιώνια ζωή.

Σε μας μένει να δεχτούμε τη θυσία Του, να Τον αγαπήσουμε, να βαδίσουμε μαζί Του τον δρόμο που βάδισε Εκείνος τηρώντας τις εντολές που μας άφησε,

για να φτάσουμε κι εμείς στο τέλος να απολαύσουμε τα πλούσια δώρα που μας χαρίζει η αγάπη και η θυσία Του.

Στην εκκλησία δεν γίνεται Θεία Λειτουργία. Το πρωί, στον Εσπερινό, γίνεται η Αποκαθήλωση (κατεβαίνει το σώμα του Χριστού από τον Σταυρό) και βγαίνει ο Επιτάφιος.

Οι πιστοί προσκυνούν το Ευαγγέλιο πρώτα και τον Επιτάφιο. (Ο Επιτάφιος είναι ειδικό ύφασμα, πάνω στο οποίο είναι κεντημένο ή ζωγραφισμένο το άχραντο Σώμα του Χριστού και τα πρόσωπα που φρόντισαν για την Αποκαθήλωση και την Ταφή Του).

Το βράδυ γίνεται περιφορά του Επιταφίου (η κηδεία και η ταφή, σαν να λέμε, του Χριστού) και ψάλλονται τα Εγκώμια του Επιταφίου Θρήνου σε τρεις στάσεις:

(« Ἡ Ζωή ἐν τάφῳ...», «Αἱ γεννεαί πᾶσαι...» , «Ἀξιον ἐστί...»). Επιστρέφοντας και μπαίνοντας στον ναό, περνούμε όλοι κάτω από τον Επιτάφιο, για να ευλογηθούμε.

Τα γεγονότα της Μεγάλης Παρασκευής

O Ιησούς δέσμιος από τον Καϊάφα στον τότε ηγεμόνα της Ιουδαίας Πόντιο Πιλάτο. Αυτός, αφού Τον ανέκρινε με πολλούς τρόπους και αφού ομολόγησε δυο φορές

ότι ο Ιησούς είναι αθώος, έπειτα, για να ευχαριστηθούν οι Ιουδαίοι, τον καταδικάζει σε θάνατο, αφού τον μαστίγωσε σαν δραπέτη δούλο τον Δεσπότη των όλων,

Τον παρέδωσε για να σταυρωθεί.

Από ’κει και πέρα ο Ιησούς, αφού παραδόθηκε στους στρατιώτες, γυμνώνεται, φοράει κόκκινη χλαμύδα, στεφανώνεται με ακάνθινο στεφάνι, κρατάει κάλαμο σα σκήπτρο,

προσκυνείται χλευαστικά, φτύνεται και χτυπιέται στο πρόσωπο και στο κεφάλι. Μετά, φορώντας πάλι τα ρούχα του και βαστάζοντας το Σταυρό, πηγαίνει προς τον Γολγοθά,

τον τόπο της καταδίκης και εκεί, γύρω στην Τρίτη ώρα της ημέρας, σταυρώνεται μεταξύ δυο ληστών, βλασφημείται από αυτούς που είχαν πάει στον Γολγοθά μαζί του,

μυκτηρίζεται από τους αρχιερείς, ποτίζεται από τους στρατιώτες με ξύδι ανακατεμένο με χολή. Γύρω στην ενάτη ώρα, αφού βγάζει πρώτα φωνή μεγάλη, και λέει: «Τετέλεσται»,

εκπνέει «ο αμνός του Θεού, ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου», την ώρα κατά την οποία σφάζονταν, σύμφωνα με τον νόμο, ο πασχαλινός αμνός, ο οποίος καθιερώθηκε ως έθιμο

στους Ιουδαίους, προτυπώνοντας τον Εσταυρωμένο Χριστό, πρίν από 1043 χρόνια.

Το δεσποτικό αυτό θάνατο και η άψυχη κτίση, πενθώντας, τον τρέμει και αλλοιώνεται από το φόβο αλλά ο Δημιουργός της κτίσεως ακόμα και όταν είναι νεκρός,

λογχίζεται την ακήρατη πλευρά Του και ρέει απ’ αυτή αίμα και νερό. Τέλος, κατά τη δύση του ηλίου, έρχεται ο Ιωσήφ από Αριμαθείας και ο Νικόδημος μαζί με αυτόν,

και οι δυο κρυφοί μαθητές του Ιησού, αποκαθηλώνουν από το Σταυρό το πανάγιο του διδασκάλου σώμα, το αρωματίζουν, το τυλίγουν με καθαρό σεντόνι και αφού

το έθαψαν σε καινούργιο τάφο, κυλούν στο στόμιο του μεγάλο λίθο.

Αυτά τα φρικτά και σωτήρια πάθη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού επιτελούμε σήμερα και εις ανάμνηση αυτών παραλάβαμε από αποστολική διαταγή, τη νηστεία της Παρασκευής.

Σελίδα 1 από 2

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας