alexandriamou.gr - Προβολή άρθρων κατά ημερομηνία: Σάββατο, 27 Ιουνίου 2020

O Αστέρας Αλεξάνδρειας πραγματοποίησε την ετήσια αποχαιρετιστήρια γιορτή της σεζον 2019 -2020

το Σάββατο 27 Ιουνίου στις 19.00 στο Αθλητικό Κέντρο Νησίου.

Κατηγορία Αθλητικά

Οι πολίτες θα μπορούν πλέον να διεκπεραιώνουν υποθέσεις που αφορούν μεταβιβάσεις ακινήτων, δωρεές, γονικές παροχές και κληρονομιές χωρίς επισκέψεις στις εφορίες και σε πολύ πιο σύντομα χρονικά διαστήματα.

Εντός των επόμενων ημερών θα τεθεί σε ισχύ από την ΑΑΔΕ μια νέα διαδικασία που θα προβλέπει την υποβολή των σχετικών φορολογικών δηλώσεων είτε μέσω ταχυδρομείου είτε μέσω e-mail και την εκκαθάρισή τους εντός τριών εργάσιμων ημερών. Η διαδικασία αυτή θα είναι μεταβατική και θα ισχύσει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους. Από την 1η Ιανουαρίου του επομένου ἐτους, η υποβολή όλων αυτών των δηλώσεων θα γίνεται ηλεκτρονικά, από τους συμβολαιογράφους, μέσω μιας νέας εφαρμογής που θα λειτουργεί στο σύστημα ΤΑΧΙSnet.

Με απόφαση που υπέγραψε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής και αναμένεται σύντομα να τεθεί σε ισχύ προβλέπεται ότι: Οι κάθε είδους δηλώσεις φορολογίας μεταβιβάσεων ακινήτων, δωρεών, γονικών παροχών και κληρονομιών καθώς επίσης και οι αιτήσεις για πιστοποιητικά εξόφλησης του ΕΝΦΙΑ και για κάθε άλλου είδους πιστοποιητικά και βεβαιώσεις που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση υποθέσεων φορολογίας ακινήτων θα είναι δυνατό να αποστέλλονται μέσω ταχυδρομείου (με τη διαδικασία των ‘συστημένων’), courier ή e-mail, καθώς και να κατατίθενται στο πρωτόκολλο των αρμοδίων ΔΟΥ. Για την υποβολή των αιτήσεων, θα είναι δυνατόν να χρησιμοποιείται η φόρμα της υπεύθυνης δήλωσης του gov.gr. Σε κάθε περίπτωση ηλεκτρονικής αποστολής δήλωσης ή αίτησης, θα αποστέλλεται αυτοματοποιημένο μήνυμα (auto-reply), το οποίο θα αποτελεί αποδεικτικό παραλαβής της δήλωσης ή αίτησης. Σε περίπτωση αποστολής μέσω ταχυδρομείου ή courier, αποδεικτικό παραλαβής θα αποτελεί το αντίστοιχο αποδεικτικό αποστολής από το ταχυδρομείο ή την εταιρεία courier. Εφόσον ο φάκελος της δήλωσης ή της αίτησης και των δικαιολογητικών που πρέπει να τη συνοδεύουν είναι πλήρης, η απαιτούμενη εκκαθάριση-επεξεργασία θα διεκπεραιώνεται υποχρεωτικά εντός τριών εργασίμων ημερών. Με την ολοκλήρωση της διεκπεραίωσης, ο πολίτης θα ενημερώνεται με μήνυμα στο TAXISnet, όπου θα αναρτάται και το επίσημο αντίγραφο της δήλωσης ή του πιστοποιητικού που θα έχει ζητήσει. Δεν θα χρειάζεται καμία επίσκεψη στη ΔΟΥ για τη διεκπεραίωση της δήλωσης ή της αίτησης. Εντός 60 ημερών από τη διεκπεραίωση κάθε δήλωσης, θα γίνεται επαλήθευση της ορθότητας του περιεχομένου με την κείμενη νομοθεσία. Εφόσον διαπιστώνονται σφάλματα, θα αποστέλλεται πρόσκληση υποβολής τροποποιητικής δήλωσης. Αν ο πολίτης δεν ανταποκριθεί εντός των προθεσμιών, θα εκδίδεται εντολή ελέγχου, ο οποίος και θα διενεργείται υποχρεωτικά.

Η παραπάνω διαδικασία θα ισχύσει έως το τέλος του τρέχοντος έτους. Κανονικά από την 1η Ιουλίου 2020 προβλεπόταν να ισχύσει η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής όλων των δηλώσεων φορολογίας μεταβιβάσεων ακινήτων, δωρεών, γονικών παροχών και κληρονομιών, μέσω συμβολαιογράφων. Ωστόσο, η κυβέρνηση έκρινε σκόπιμη την αναστολή της εφαρμογής των διατάξεων αυτών μέχρι τις 31-12-2020 επειδή προβλέπουν για τους συμβολαιογράφους πρόσθετες υποχρεώσεις που αφορούν στην ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων κι επειδή η πλήρης ενημέρωση των συγκεκριμένων λειτουργών για τη χρήση των απαραίτητων ηλεκτρονικών εφαρμογών δεν κατέστη δυνατή λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Η αναστολή προβλέπεται με τροπολογία που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή. Από την 1η Ιανουαρίου 2021 θα τεθεί σε ισχύ η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής όλων των δηλώσεων φορολογίας μεταβιβάσεων ακινήτων, καθώς και των δηλώσεων φορολογίας δωρεών, γονικών παροχών και κληρονομιών.

Μετά τον ηλεκτρονικό έλεγχο που θα διενεργείται από το σύστημα θα βεβαιώνεται τυχών προκύπτων φόρος και θα εκδίδεται η Ταυτότητα Οφειλής για την καταβολή του. Εφόσον πρόκειται για μεταβίβαση ακινήτου ο υπόχρεος σε φόρο - αγοραστής θα πρέπει να καταβάλλει τη φορολογική οφειλή εφάπαξ με τη χρήση της Ταυτότητας Οφειλής είτε μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας σε ηλεκτρονική εφαρμογή που υπάρχει στο σύστημα TAXISnet, είτε σε οποιοδήποτε υποκατάστημα τράπεζας ή των ΕΛΤΑ, είτε μέσω e-banking.

Η εξόφληση του τυχόν βεβαιωθέντος φόρου θα εξακολουθεί να αποτελεί προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης.

Εκτός από την καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας υποβολής δηλώσεων φορολογίας κεφαλαίου μέσω συμβολαιογράφων, οι ανασταλείσες διατάξεις προβλέπουν τα εξής: Αύξηση από έξι σε εννέα μήνες της προθεσμίας υποβολής αρχικών ή νέων δηλώσεων φόρου κληρονομιών, υπό την προϋπόθεση ότι ο κληρονόμος απεβίωσε στην ημεδαπή. Τροποποίηση της διαδικασίας υποβολής δηλώσεων φορολογίας μεταβιβάσεων ακινήτων για περιοχές στις οποίες δεν ισχύει αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας. Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την υποβολή της δήλωσης, η αρμόδια φορολογική αρχή θα ενεργεί προσωρινό προσδιορισμό της αγοραίας αξίας του μεταβιβαζόμενου ακινήτου, λαμβάνοντας υπόψη συγκριτικά στοιχεία, βιβλία τιμών ή άλλα τυχόν υπάρχοντα στοιχεία. Αν η δηλωθείσα αξία συμπίπτει με την προσωρινή, αυτή θα κρίνεται ειλικρινής. Αν δεν συμπίπτει, ο φορολογούμενος, μέσα σε δύο μήνες από τον προσδιορισμό της προσωρινής αξίας, θα έχει το δικαίωμα να την αποδεχθεί και να υποβάλει τροποποιητική δήλωση, η οποία θεωρείται εμπρόθεσμη.

Κατηγορία Οικονομία

Σημαντικές αλλαγές έρχονται σε όλες τις βαθμίδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

με τα νέα ωρολόγια προγράμματα σπουδών να έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί και θα εφαρμοστούν

με τη νέα χρονιά που αρχίζει φέτος νωρίτερα στις 7 Σεπτεμβρίου για τα σχολεία.

Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας με τις προσθαφαιρέσεις μαθημάτων όμως προσκρούουν

σε κλιμακούμενες αντιδράσεις από τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και ειδικότητες εκπαιδευτικών κυρίως

για τις αλλαγές που θα ισχύσουν σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Σημαντικές προσθήκες όμως καταγράφονται κυρίως

στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με την εισαγωγή των Αγγλικών στα Νηπιαγωγεία, καθώς και τις Θεματικές Ενότητες

από το Δημοτικό που θα λειτουργήσουν πιλοτικά σε 217 σχολικές μονάδες από τη νέα σχολική χρονιά και θα συνδεθούν

με περιγραφική αξιολόγηση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η κατάργηση μαθημάτων επιλογής,

η μείωση ωρών σε ορισμένα μαθήματα και η αύξηση σε άλλα που περιλαμβάνονται στην Υπουργική Απόφαση

του υπουργείου Παιδείας δηλώνει μία αλλαγή προτεραιοτήτων από την πολιτική ηγεσία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Η διαφορετική προσέγγιση που επιχειρεί η ηγεσία προσβλέπει στην ενίσχυση μαθημάτων, όπως η Πληροφορική και τα Αγγλικά,

«θυσιάζοντας» όμως μαθήματα που σχετίζονται με τα Εικαστικά.

 

Αντιδράσεις


Η τρέχουσα εβδομάδα ήταν εβδομάδα κινητοποιήσεων για ΟΛΜΕ και ΔΟΕ που πραγματοποίησαν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας

και κάλεσαν τους εκπαιδευτικούς σε αποχή από τη βαθμολόγηση των γραπτών των πανελλαδικών εξετάσεων κατηγορώντας

την πολιτική ηγεσία ότι «καταργεί σχεδόν όλα τα γνωστικά αντικείμενα των Κοινωνικών Επιστημών, των Καλλιτεχνικών

και γενικότερα της καλλιτεχνικής παιδείας στο Λύκειο, το μάθημα της έρευνας (project), μειώνει τις ώρες της Οικιακής Οικονομίας

στο Γυμνάσιο και πλήττει τις οικονομικές επιστήμες στο Γενικό Λύκειο». Οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται και τη Δευτέρα

με συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο του υπουργείο. Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Παιδείας

το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα σε όλες τις βαθμίδες εστιάζει στην ενίσχυση της Πληροφορικής, των ξένων γλωσσών,

της Φυσικής Αγωγής και των κλασικών γραμμάτων, καθώς τα Λατινικά «επιστρέφουν» στο Λύκειο καθώς και στις Πανελλαδικές:


-Οι ξένες γλώσσες ενισχύονται, με τα Αγγλικά να «κερδίζουν» δύο ώρες στο Δημοτικό κι άλλες 4 στο Λύκειο.

Η επιλογή 2ης ξένης γλώσσας μεταξύ των Γερμανικών ή των Γαλλικών γίνεται υποχρεωτικό μάθημα στη Β’ Λυκείου.


-Η Πληροφορική «κερδίζει» μία ώρα στην Α’ Γυμνασίου και γίνεται υποχρεωτικό (από επιλογής) μάθημα στην Α’ Λυκείου

με στόχο την ενίσχυση του μαθήματος. Υπενθυμίζεται ότι στους επόμενους στόχους του υπουργείου Παιδείας

είναι η υλοποίηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Πληροφορικής στην Α’ Λυκείου για όλους τους μαθητές.


-Η Φυσική Αγωγή αυξάνεται κατά 1 ώρα στη Β’ Λυκείου (2 ώρες εβδομαδιαίως) και ορίζονται 3 ώρες αντί 2 που ίσχυαν μέχρι πρότινος στην Γ’ Λυκείου.


-Τα μαθήματα προσανατολισμού, στα οποία εξετάζονται οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, θα διδάσκονται πλέον 6 ώρες την εβδομάδα

αντί δύο και η Νεοελληνική Γλώσσα 6 ώρες την εβδομάδα, εκ των οποίων οι 5 αφορούν το κυρίως μάθημα και η 1 ώρα

θα αφιερώνεται σε επίλυση αποριών και ανακεφαλαίωση.


-Στην Γ’ Λυκείου θεσπίζεται η διδασκαλία του μαθήματος «κόντρα» με ενδοσχολική εξέταση στις απολυτήριες εξετάσεις.

Το μάθημα της Ιστορίας θα διδάσκεται στους υποψηφίους Θετικών και Τεχνολογικών Σπουδών, Σπουδών Υγείας και Σπουδών

Πληροφορικής και Οικονομίας και το Μάθημα των Μαθηματικών στους υποψηφίους των Ανθρωπιστικών Σπουδών.


-Ξεκινώντας από τις μικρότερες τάξεις, το υπουργείο Παιδείας εισάγει σε Δημοτικό και Γυμνάσιο, πιλοτικά την επόμενη χρονιά,

τα εργαστήρια δεξιοτήτων, εστιάζοντας μεταξύ άλλων στην οδική ασφάλεια, στη σεξουαλική αγωγή, στην οικολογική συνείδηση,

στα προγράμματα εθελοντισμού, στη ρομποτική και την επιχειρηματικότητα.

Τι κόβεται:
Δεν είναι τόσο οι προσθήκες όσο οι «αφαιρέσεις» στο ωρολόγιο πρόγραμμα που έχουν προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων

στον εκπαιδευτικό χώρο και στις ειδικότητες που πλήττονται:
-Η κατάργηση της Κοινωνιολογίας από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Τα Λατινικά «επιστρέφουν» στο σχολείο από τη Β’ Λυκείου

με την παράλληλη κατάργηση του μαθήματος : Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνιολογία, Οικονομική Επιστήμη και Πολιτική Επιστήμη)

και τον Ιούνιο του 2022 θα αντικαταστήσουν την Κοινωνιολογία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.


-Η κατάργηση του μαθήματος επιλογής της Καλλιτεχνικής Παιδείας στην Α’ Λυκείου προκάλεσε διαμαρτυρίες, με το υπουργείο

Παιδείας να κατηγορείται ότι υποβαθμίζει τα Καλλιτεχνικά. Παράλληλα στην ίδια τάξη καταργούνται και τα μαθήματα επιλογής:

Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός, καθώς και η Ερευνητική Εργασία.

Τι θα ισχύσει στο Δημοτικό
Η μοναδική «απώλεια» για το Δημοτικό αφορά σε μία ώρα λιγότερη (από 4 σε 3 εβδομαδιαίως) για το μάθημα της «Μελέτης Περιβάλλοντος». Αντίθετα τα Αγγλικά «κερδίζουν» μία ώρα. Παράλληλα, ξεκινάει πιλοτικά η εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που στις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού θα καλύπτει έως και 3 ώρες εβδομαδιαίως.

4 θεματικοί κύκλοι:
α) το Ευ Ζην, με μαθήματα αγωγής υγείας όπως η πρόληψη από τις εξαρτήσεις, η οδική ασφάλεια και η σεξουαλική αγωγή,
β) το Περιβάλλον, με μαθήματα όπως η οικολογική συνείδηση και η πρόληψη και προστασία από τις φυσικές καταστροφές,
γ) την Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, με προγράμματα εθελοντισμού καθώς και αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας,
δ) τη Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, με θεματικές που αφορούν σε τεχνολογίες αιχμής, στη ρομποτική, στην επιχειρηματικότητα και τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
Κατασκευές, παιχνίδια, εργαστήρια εικονικής επιχείρησης, διοργάνωση εκδηλώσεις και έρευνες περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στις νέες πρακτικές εκπαίδευσης που προωθούνται μέσω των νέων θεματικών. Οι εκπαιδευτικοί του κάθε σχολείου μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου θα πρέπει να έχουν οργανώσει το πλαίσιο της διδασκαλίας των ενοτήτων οι οποίες θα γίνονται σε εργαστήρια, 5 έως 7 εβδομάδες ανά θεματικό κύκλο.

Περιγραφική αξιολόγηση
Λόγω της φύσης των εργαστηρίων στα οποία θα συμμετέχουν οι μαθητές, ο τρόπος αξιολόγησής τους αλλάζει. Το υπουργείο Παιδείας εισάγει την περιγραφική αξιολόγηση ανά τρίμηνο ή τετράμηνο με στόχο όχι μόνο την καταγραφή της ανάπτυξης δεξιοτήτων από τους μαθητές αλλά και την αξιολόγηση του προγράμματος. Τα εργαλεία της αξιολόγησης θα είναι φύλλα προόδου στους τέσσερις κύκλους δεξιοτήτων, τετράβαθμης κλίμακας ικανότητας (αρχόμενη, αναπτυσσόμενη, ικανοποιητική, εξαιρετική), τα οποία θα συμπληρώνονται από τους εκπαιδευτικούς στο τέλος κάθε τετραμήνου, τριμήνου ανάλογα με τη βαθμίδα (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο) και δεν θα προσμετρώνται στον γενικό μέσο όρο. Στόχος είναι να ενισχυθεί με τρόπο πιο συνεκτικό, πιο συστηματικό η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία, η πρωτοβουλία και η δημιουργικότητα, η προσαρμοστικότητα, εξοικειώνοντας παράλληλα τους εκπαιδευτικούς μας σε πιο βιωματικές μεθόδους διδασκαλίας.

Αγγλικά από το Νηπιαγωγείο
Παρά το «θόρυβο» γύρω από τις αλλαγές που έρχονται στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, η πολιτική ηγεσία προβάλλει την -για πρώτη φορά- διδασκαλία των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο. Μία ρύθμιση που «πολεμήθηκε» από την αντιπολίτευση, με το υπουργείο Παιδείας να παρουσιάζει τα παραδείγματα της Ευρώπης, όπου 14 χώρες διδάσκουν δεύτερη γλώσσα από την προσχολική ηλικία. Από τη νέα χρονιά κάποια νηπιαγωγεία θα επιλεγούν για την πιλοτική εκμάθηση των Αγγλικών με κριτήρια την αντιπροσώπευση όλων των τύπων περιοχών, αστικών, ημιαστικών και αγροτικών, καθώς και τη γεωγραφική κατανομή τους ώστε να αντιπροσωπεύεται όλη η επικράτεια.

Πηγή πληροφοριών εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος"

Κατηγορία Εκπαίδευση

Η ηλεκτρονική εφημερίδα του τόπου μας!