alexandriamou.gr - Προβολή άρθρων κατά ημερομηνία: Κυριακή, 07 Ιουνίου 2020

Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών προβλέπει αφαίρεση άδειας για τους ασυνείδητους οδηγούς αλλά και

καινούργιο τρόπο εξέτασης των υποψηφίων. Στα θεωρητικά αυξάνονται οι ερωτήσεις από 35 σε 45, με ταυτόχρονη αφαίρεση του μηχανολογικού σκέλους

 

Κάμερες και μικρόφωνα στις αίθουσες των θεωρητικών εξετάσεων, καταγραφή της διαδικασίας, αλλά όχι με αναμετάδοση σε πραγματικό χρόνο,

κατάργηση των δοκιμασιών σε πίστα, πλήρη αναθεώρηση των εγχειριδίων για τις θεωρητικές εξετάσεις αλλά και ενδεχόμενη μείωση

του κατώτατου ορίου ηλικίας για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης στα 17 έτη θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών

για την αλλαγή στην εκπαίδευση και τις εξετάσεις για την απόκτηση άδειας οδήγησης. Το σχέδιο νόμου, τις βασικές αρχές του οποίου

παρουσιάζει σήμερα το «Εθνος της Κυριακής», βρίσκεται στο τελικό στάδιο της κατάρτισής του και αναμένεται να τεθεί

σε δημόσια διαβούλευση εντός του καλοκαιριού, καθώς ο αρχικός προγραμματισμός μετατέθηκε χρονικά εξαιτίας του κορονοϊού.

 

Υπενθυμίζεται ότι ήδη εφαρμόζεται ο θεσμός της προσωρινής άδειας οδήγησης, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα στους επιτυχόντες

να οδηγούν και να ασφαλίζουν το αυτοκίνητό τους από τη δεύτερη μέρα, χωρίς να απαιτείται να περιμένουν να πάρουν στα χέρια τους

την κανονική άδεια οδήγησης. Επιπλέον, με νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν προηγηθεί έχει καταργηθεί η επανεξέταση

των ηλικιωμένων οδηγών προκειμένου να ανανεώσουν το δίπλωμά τους, ενώ δεν πραγματοποιούνται οι ειδικές διαδικασίες

(οπισθογωνίες, παρκάρισμα) σε ειδικούς χώρους (πίστες), οι οποίες προβλέπονταν από τον προηγούμενο νόμο.

«Καταργήσαμε αυτές τις διαδικασίες προκειμένου ο υποψήφιος οδηγός να εξετάζεται σε πραγματικές συνθήκες,

ακόμα και όταν είναι υποχρεωμένος να κάνει αυτές τις ειδικές δοκιμασίες» επισημαίνουν πηγές του υπουργείου.

 

 

Δεδομένου μάλιστα ότι αντίστοιχοι χώροι δεν έχουν προβλεφθεί, οι δοκιμασίες σε ειδικές πίστες δεν θα προβλέπονται,

όπως όλα δείχνουν, ούτε στο υπό κατάρτιση νομοσχέδιο. Ως προς το νέο σύστημα εξετάσεων, πρόθεση του υπουργείου

-όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές- είναι να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στον τρόπο και στην ικανότητα με την οποία μπορεί να οδηγεί

κάποιος στον δρόμο και όχι σε ένα προστατευμένο περιβάλλον.

 


Εξάλειψη της διαφθοράς

 

Βασική προτεραιότητα και γι’ αυτήν τη νομοθετική ρύθμιση παραμένει το αδιάβλητο των εξετάσεων και η εξάλειψη των φαινομένων

διαφθοράς κυρίως στο κομμάτι των πρακτικών δοκιμασιών. Τα φαινόμενα συναλλαγής αποτελούν κοινό μυστικό, το οποίο στηρίζεται

και από παλαιότερα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία ενώ στις θεωρητικές εξετάσεις, στις οποίες έχει ήδη ενεργοποιηθεί ηλεκτρονικό σύστημα,

το ποσοστό επιτυχίας δεν ξεπερνά συνήθως το 50%, στις πρακτικές φτάνει περίπου το 73%, ενώ εκτοξεύεται σε ποσοστά ακόμα και... 95% στην περιφέρεια.

 

 

Γι’ αυτόν τον λόγο το νέο νομοσχέδιο θα διατηρήσει την πρόβλεψη του προηγούμενου νόμου για κάμερες και μικρόφωνα σε αίθουσες και οχήματα,

ώστε να καταγράφεται όλη η εξέταση. Δεν θα υπάρχει όμως αναμετάδοσή της σε πραγματικό χρόνο. Αντίθετα, θα υπάρχει η δυνατότητα

η καταγραφή να ελεγχθεί δειγματοληπτικά, ενώ θα διατηρείται ώστε να είναι στη διάθεση οποιουδήποτε σε περίπτωση αμφισβήτησης

του αποτελέσματος της εξέτασης. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να εξασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων,

κάτι το οποίο δεν αποκλείεται δεδομένου ότι το ζήτημα αφορά την προστασία δημοσίου συμφέροντος.

 

Στις θεωρητικές εξετάσεις θα προβλεφθεί η δυνατότητα εκσυγχρονισμού του υπάρχοντος ηλεκτρονικού συστήματος και αναθεώρησης

των θεωρητικών ερωτήσεων, ώστε αφενός να γίνουν περισσότερο κατανοητές και αφετέρου να ελέγχονται οι πραγματικές γνώσεις των υποψηφίων στον ΚΟΚ,

στις προτεραιότητες κ.α. και να δημιουργούν μια καλύτερη οδηγική κουλτούρα. Πρακτικά αναμένεται να αφαιρεθεί το μεγαλύτερο τμήμα

των μηχανολογικών ερωτήσεων, το οποίο εκτιμάται ότι δεν έχει κανένα ουσιαστικό αντίκρισμα πλέον, και να αντικατασταθεί με στοχευμένα ερωτήματα.

Μεταξύ των προτάσεων που έχουν συζητηθεί είναι και η αύξηση των εξεταζόμενων ερωτήσεων από 35 σε 45, χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί ακόμα απόφαση,

καθώς η αύξησή τους θα επιμηκύνει και τον χρόνο της θεωρητικής εξέτασης.

Ειδικά εγχειρίδια αναμένεται να ετοιμαστούν και για τους υποψηφίους που εντάσσονται στην κατηγορία των ΑμεΑ, ενώ δεν αποκλείεται να αυξηθούν

οι γλώσσες στις θεωρητικές εξετάσεις, οι οποίες σήμερα είναι τέσσερις, προκειμένου να εξυπηρετηθούν περισσότεροι μη ελληνόφωνοι υποψήφιοι.

Να σημειωθεί ότι ήδη από το 2014 υπήρξε προσπάθεια δημιουργίας νέων εγχειριδίων για τη θεωρητική εκπαίδευση, τα οποία όμως πλέον

θεωρούνται παρωχημένα σε έναν βαθμό και χρειάζονται αναθεώρηση.

 


Ψηφιοποίηση της διαδικασίας

 

Στην κατεύθυνση της επίτευξης του αδιάβλητου στοχεύει και η φιλοσοφία της συνεργασίας του υπουργείου Μεταφορών

με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ως προς τη δημιουργία ενός συστήματος, στο οποίο η φυσική παρουσία

του εξεταζόμενου θα περιορίζεται μόνο στο κομμάτι των εξετάσεων. Στόχος είναι να ψηφιοποιηθεί το σύνολο της διαδικασίας,

από την κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών έως τις εξετάσεις. Ηδη υλοποιείται ψηφιακή πλατφόρμα

από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνηση, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, μέσω της οποίας

θα κλείνονται πλέον απομακρυσμένα και απρόσωπα τα ραντεβού για θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις για την απόκτηση άδειας οδήγησης.

Το πρόγραμμα, το οποίο θα περιλαμβάνει και την τυχαία επιλογή εξεταστών και την αντιστοίχισή τους με εξεταζόμενο και με σχολή οδηγών,

θα εφαρμοστεί πιλοτικά στις Διευθύνσεις Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής το προσεχές διάστημα, με στόχο να επεκταθεί

στη συνέχεια και στις υπόλοιπες Περιφέρειες. Επόμενο βήμα είναι η ψηφιοποίηση κάθε διαδικασίας, η οποία σχετίζεται

με την απόκτηση διπλώματος οδήγησης, συμπεριλαμβανομένης της κατάθεσης δικαιολογητικών ή της έκδοσης

του Δελτίου Εκπαίδευσης και Εξέτασης του υποψηφίου που θα γίνεται με ψηφιακά εργαλεία χωρίς φυσική μετάβαση,

κάτι που αναμένεται να περιορίσει στο μισό και τους χρόνους αναμονής. Στόχος είναι να αξιοποιηθούν όλα τα τεχνολογικά «εργαλεία»,

τα οποία είναι συμβατά τόσο με την κοινοτική νομοθεσία όσο και με τις κατευθύνσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Οσον αφορά την παρουσία του εκπαιδευτή οδήγησης του υποψηφίου εντός του οχήματος εξέτασης, πιθανότατα θα συνεχίσει να ισχύει,

αν και οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί.

 

 

Στην αρμόδια επιτροπή που έχει συσταθεί για την προετοιμασία του νομοσχεδίου έχουν συζητηθεί έως τώρα τρία διαφορετικά σενάρια:

 

Η παρουσία του εκπαιδευτή, ακριβώς όπως γίνεται σήμερα.


Η προαιρετική παρουσία του εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα του οχήματος.


Η απουσία του εκπαιδευτή από το όχημα

 

Δίπλωμα από τα 17 και τέλος στην επανεξέταση ηλικιωμένων οδηγών

 

 

Θεωρείται βέβαιο ότι θα εγκαταλειφθεί η συνοδευόμενη οδήγηση, η οποία είχε θεσμοθετηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση,

χωρίς όμως να εφαρμοστεί, και έδινε το δικαίωμα απόκτησης διπλώματος στα 17 έτη υπό την προϋπόθεση ότι ο επιτυχών

θα οδηγούσε μόνο συνοδεία ενήλικου οδηγού έως ότου έφτανε στην ηλικία των 18 ετών. Ωστόσο δεν έχει εγκαταλειφθεί

η ιδέα της μείωσης του ορίου ηλικίας για την απόκτηση διπλώματος στα 17 από τα 18 χρόνια που είναι σήμερα:

«Είναι ένα θέμα που θα το ερευνήσουμε, είναι σκόπιμο να μειωθεί το όριο ηλικίας των υποψήφιων οδηγών και όχι να θεσμοθετηθεί

η συνοδευόμενη οδήγηση, η εφαρμογή της οποίας περιέχει και κινδύνους αλλά και αμφίβολα αποτελέσματα» λένε οι αρμόδιες πηγές.

Παρά το γεγονός ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες το όριο ηλικίας είναι τα 18 χρόνια, υπάρχουν ορισμένες οι οποίες

το έχουν μειώσει στα 17. Σε αυτές συγκαταλέγονται το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισλανδία, η Ιρλανδία, η Σλοβακία και η Ολλανδία,

στην οποία ισχύει και η συνοδευόμενη οδήγηση έως τα 18.

 

 

Επίσης, στις νέες ρυθμίσεις δεν θα υπάρχει η υποχρέωση της οριζόντιας επανεξέτασης των οδηγών άνω των 74 ετών,

οι οποίοι θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμά τους, η οποία ούτως ή άλλως έχει σταματήσει να εφαρμόζεται.

Για την αναβάθμιση του συστήματος απόκτησης άδειας οδήγησης αλλά και την αναθεώρηση του ΚΟΚ, η οποία επίσης

βρίσκεται σε εξέλιξη, και του point system (Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών) έχουν ήδη συγκεντρωθεί οι «καλές πρακτικές»

που ακολουθούνται στις πρακτικές εξετάσεις μέσω ειδικών ερωτηματολογίων που έχουν υποβληθεί επισήμως.

Οι πρακτικές αυτές θα ληφθούν υπόψη και ορισμένες αναμένεται να ενσωματωθούν στο νομοσχέδιο.

Μία από αυτές είναι και η επανεξέταση των οδηγών, οι οποίοι όταν θα υποπίπτουν σε συγκεκριμένες σοβαρές παραβάσεις

θα χάνουν το δίπλωμά τους και θα πρέπει να ξαναδώσουν εξετάσεις οδήγησης. Για την πλήρη πάταξη των φαινομένων διαφθοράς,

πάντως, στα... θρανία εξετάζεται να καθίσουν και οι εξεταστές. Στο νομοσχέδιο θα συμπεριληφθούν διατάξεις

που θα αφορούν την αναβάθμιση της άσκησης των καθηκόντων τους μέσω θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης,

ώστε οι εξετάσεις να επιτυγχάνουν στη διαμόρφωση οδηγών με σωστή οδηγική συμπεριφορά.

Παράλληλα, εκτός της τοποθέτησης καμερών, θα υπάρχει επίσης και έλεγχος των ειδικών ελεγκτών.

Κατηγορία Γενικά

Ποιες είναι οι αλλαγές στις οποίες προχωρά το υπουργείο Εργασίας

 

Σε αλλαγές προχωρά το υπουργείο Εργασίας για τα voucher που αφορούν τους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στον ΣΚΑΪ η υφυπουργός Εργασίας, Δόμνα Μιχαηλίδου, στο πρόγραμμα θα ενταχθούν συνολικά 15.000 μητέρες

που εργάζονται στο Δημόσιο. Παράλληλα, η κυρία Μιχαηλίδου επεσήμανε ότι αυξάνονται και τα εισοδηματικά κριτήρια κατά 3.000 ευρώ

σε κάθε μέλος της οικογένειας.

Η υφυπουργός Εργασίας έκανε γνωστό ότι θα υπάρξει νέα πλατφόρμα που θα δημιουργήσει το υπουργείο και σε αυτή θα μπορούν

να παίρνουν οι μητέρες το κουπόνι των 180 ευρώ.

 


Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα voucher και τις αιτήσεις

 

 

Κριτήρια επιλογής για τα voucher είναι η οικογενειακή οικονομική κατάσταση (εισόδημα), η εργασιακή θέση της αιτούσας και η οικογενειακή τους κατάσταση (τρίτεκνες, πολύτεκνες, ΑΜΕΑ). Εκτός κριτηρίων είναι οι αιτούντες ΑΜΕΑ, των οποίων όλες οι αιτήσεις γίνονται δεκτές.

 

Στο συγκεκριμένο Πρόγραμμα μπορούν να πάρουν μέρος και οι δημόσιοι και οι ιδιωτικοί σταθμοί. Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά με τη χρήση κωδικών TAXISNET αποκλειστικά της αιτούσας. Για την πρόσβαση στην εφαρμογή απαιτείται πιστοποίηση των στοιχείων της αιτούσας μέσω του συστήματος TAXIS της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

 

Ως εκ τούτου, η αιτούσα θα πρέπει να γνωρίζει τους προσωπικούς της κωδικούς TAXISNET (Username, Password).

 

Η διαπίστευση θα γίνεται αποκλειστικά με τους κωδικούς TAXISNET της αιτούσας και όχι με τους κωδικούς του συζύγου/συντρόφου σύμφωνου συμβίωσης ή άλλου προσώπου.

 

Η αιτούσα θα πρέπει να γνωρίζει τον προσωπικό της ΑΦΜ και ΑΜΚΑ, τον ΑΦΜ και ΑΜΚΑ του συζύγου/συντρόφου (όπου απαιτείται) καθώς και τον ΑΜΚΑ των παιδιών, για τα οποία θα υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση.

 

 

Αίτηση από άνδρα γίνεται δεκτή μόνο στις περιπτώσεις που είναι:

 

 

α) χήρος ή

 

β) κάτοχος δικαστικής απόφασης επιμέλειας/συμπαράστασης παιδιού ή Ατόμου με Αναπηρία (ΑμεΑ).

 

Οι αιτήσεις στην συνέχεια θα μοριοδοτηθούν από επιτροπές της ΕΕΤΑΑ, θα εκδοθούν οι καταστάσεις των δικαιούχων

και μετά θα έχουν δικαίωµα οι αιτούντες να υποβάλουν ενστάσεις.

 

Στην πρόσκληση θα ορίζονται τα εισοδηματικά όρια προκειμένου να είναι κάποιος δικαιούχος.

 

Από τα όρια αυτά εξαιρούνται οι γονείς που είναι ανάπηροι και οι γονείς παιδιών µε αναπηρία.

 

Παράλληλα µε την πρόσκληση για υποβολή αιτήσεων θα δημοσιοποιηθούν και οι δοµές (παιδικοί, βρεφονηπιακοί, Κ∆ΑΠ, Κ∆ΑΠ-ΜΕΑ)

που συνεργάζονται µε την ΕΕΤΑΑ και θα δέχονται για φιλοξενία παιδιά προκειμένου οι γονείς να δηλώνουν τις προτιμήσεις τους.

 

 

Η ΕΕΤΑΑ θα καταβάλει µέσω του κάθε κουπονιού το σύνολο των ετήσιων δαπανών για τη φιλοξενία των παιδιών.

Κατηγορία Εκπαίδευση

Η χώρα μας εισέρχεται από αύριο στην τελευταία φάση για την οριστική άρση των περιοριστικών μέτρων που είχαν επιβληθεί προκειμένου να αναχαιτιστεί η διασπορά του κορωνοϊού.

 

Συγκεκριμένα αύριο ανοίγουν ξανά τα μπαρ, τα ίντερνετ καφέ, τα καφενεία, τα νυχτερινά κλαμπ, τα καταστήματα τυχερών παιχνιδιών και οι υπηρεσίες ψυχαγωγικών μη αθλητικών λεσχών, με τις τελευταίες να μην επιτρέπεται ακόμη να διοργανώσουν εκδηλώσεις.

 

Στις 15 Ιουνίου αναμένεται να ανοίξουν τα εποχικά ξενοδοχεία, γυμναστήρια και θεματικά πάρκα, δραστηριότητες μουσείων αλλά και τα θεραπευτικά λουτρά. Για τις 29 Ιουνίου δόθηκε το «πράσινο φως» για τις κατασκηνώσεις ενώ από την 1η Ιουλίου ξεκινούν, επίσης, παραστάσεις και συναυλίες, συνέδρια και εκθέσεις.

 

Υπενθυμίζεται ότι χθες άνοιξαν για τις πόρτες τους οι εσωτερικοί χώροι των καταστημάτων εστίασης.


Συγκεκριμένα, από τη Δευτέρα 8 Ιουνίου, επανεκκινούν οι υπηρεσίες που παρέχονται:

 

Από χορευτικό κέντρο,


από άλλα καταστήματα πώλησης ποτών με διάθεση πρόσβασης στο διαδίκτυο,


από καφενείο, με τεχνικά ή μηχανικά παιχνίδια,


από κέντρο διασκέδασης-καμπαρέ ή νάιτ κλαμπ,


από καφετέρια με διάθεση πρόσβασης στο διαδίκτυο (ίντερνετ καφέ),


από κέντρο διασκέδασης-καφωδείο,


από κέντρο διασκέδασης-μπουάτ και


από κέντρο διασκέδασης ντισκοτέκ.

 

Επίσης, επανεκκινούν οι υπηρεσίες:

 

 

Τυχερών παιχνιδιών με μηχανήματα,


εκμετάλλευσης ηλεκτρονικών παιχνιδιών,


εκμετάλλευσης μηχανημάτων τυχερών παιχνιδιών με κερματοδέκτη, και


ψυχαγωγικών μη αθλητικών λεσχών (χωρίς όμως εκδηλώσεις).

 

 

Αρση μέτρων: Οι κανόνες λειτουργίας των εσωτερικών χώρων

 

Καταστήματα και υπηρεσίες που ανοίγουν από τις 6 και τις 8 Ιουνίου θα λειτουργούν με συγκεκριμένους κανόνες. Συγκεκριμένα, για την λειτουργία των εσωτερικών χώρων εστίασης των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που επαναλειτουργούν, ισχύουν τα εξής:

 

Ορίζεται μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός πελατών σύμφωνα με τη σχέση του ενός (1) πελάτη ανά 2,20 τ.μ. συνολικής αδειοδοτούμενης επιφάνειας.

 

• Παραμένει σε ισχύ η διάταξη για την λειτουργία των υπαιθρίων και ημιυπαιθρίων χώρων

 

• Καθορίζεται ως ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών σύμφωνα με την διάταξη των καθισμάτων από 0,90 μ. έως 1,80 μ.

 

• Όταν η διάθεση των γευμάτων γίνεται με τη διαδικασία του μπουφέ, τότε πραγματοποιείται από υπαλλήλους-σερβιτόρους της επιχείρησης, χωρίς να έρχεται σε επαφή ο πελάτης με τα σκεύη σερβιρίσματος και μεταξύ των προσφερόμενων γευμάτων και των καταναλωτών τοποθετείται διαφανές πέτασμα

 

• Η απόσταση μεταξύ των εξυπηρετούμενων στον μπουφέ ορίζεται τα 1,5 μέτρα.

 

• Συστήνεται όπου δύναται, να προσφέρονται έτοιμοι συνδυασμοί προϊόντων.

 

Τα κέντρα διασκέδασης λειτουργούν με τους κανόνες λειτουργίας της εστίασης όπως ισχύουν για υπαίθριους ημιυπαίθριους και εσωτερικούς χώρους και επιπροσθέτως, σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των κέντρων διασκέδασης απαγορεύεται η χρήση των μπαρ ως χώρου παραμονής των πελατών.

 

Για τις υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών και ίντερνετ καφέ ισχύει, η σχέση ατόμων όπως ορίζεται για τον εσωτερικό χώρο της εστίασης δηλαδή ένας πελάτης ανά 2,2τμ και επιπροσθέτως θα πρέπει να τοποθετείται πέτασμα μεταξύ των θέσεων των παικτών.

 

Σε όλες τις περιπτώσεις, συστήνεται η αποφυγή διοργάνωσης εκδηλώσεων που μπορούν να προκαλέσουν συνάθροιση κοινού και συνωστισμό.

 

Στην τελική ευθεία είναι το νομοσχέδιο που θα παρέχει δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις, αυτοπασχολούμενους,

κοινωνικές επιχειρήσεις, φυσικά πρόσωπα χωρίς υποθήκες.

 

Αυτό που απομένει για να κατατεθεί στη Βουλή είναι να εξειδικευτεί το πλαίσιο εποπτείας και αδειοδότησης

των οργανισμών μικροπιστώσεων που θα δημιουργηθούν.

 

Υπογραμμίζεται ότι μικροπιστώσεις θα χορηγούνται από οργανισμούς που θα συσταθούν για το συγκεκριμένο λόγο.

 

Για παράδειγμα, άδεια για σύσταση ιδρύματος μικροχρηματοδότησης θα μπορούν να λάβουν εταιρείες φορείς,

επιμελητήρια, οργανώσεις κ.ο.κ.

Εκτός παροχής μικροπιστώσεων, μένουν οι τράπεζες όπου λόγω του κανονιστικού πλαισίου, δεν επιτρέπεται να δανείσουν χωρίς εξασφαλίσεις.

Ωστόσο, μπορούν να παράσχουν αυτού του τύπου δάνεια, όταν έχουν τις ανάλογες εγγυήσεις, όπως για παράδειγμα αυτές του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων (ΕΤαΕ).

 

Οι μικροπιστώσεις, όπως προαναφέρθηκε, θα προσφέρονται χωρίς εμπράγματες εξασφαλίσεις, η ελάχιστη διάρκεια αποπληρωμής αναμένεται να είναι 12 μήνες και η μέγιστη διάρκεια αποπληρωμής τα 10 χρόνια.

 

Τα δάνεια

 


Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, τα ιδρύματα μικροχρηματοδοτήσεων που θα συσταθούν θα πρέπει να χορηγούν τις εξής μορφές δανείων:

 

1) Επιχειρηματικές μικροχρηματοδοτήσεις

 

Ως τέτοιες νοούνται ιδίως:

 

α) όλες οι μορφές πιστώσεων έως το όριο των 25.000 ευρώ που χορηγούνται είτε για τη κάλυψη επενδυτικών αναγκών, είτε ως κεφάλαιο κίνησης,

 

β) προϊόντα χρηματοδοτικής μίσθωσης έως 25.000 ευρώ, για την απόκτηση εξοπλισμού,

 

γ) αυτοτελείς εγγυήσεις έως το όριο των 25.000 ευρώ, οι οποίες δεν μπορεί να χρησιμοποιηθούν για τη λήψη δανείων από άλλα χρηματοδοτικά ιδρύματα.

 

2) Προσωπικές μικροχρηματοδοτήσεις

 

Ως τέτοιες νοούνται ιδίως προσωπικές πιστώσεις, τακτής λήξης, για:

 

α) εκπαιδευτικούς σκοπούς έως 10.000 ευρώ

 

β) την ενίσχυση δημόσιων πολιτικών ή με σκοπό την κοινωνική και οικονομική ένταξη ευάλωτων κοινωνικά ομάδων

έως το ποσό των 25.000 ευρώ, που αφορούν ιδίως την αντιμετώπιση των ακόλουθων καταστάσεων:

 

- ανεργία

 

- αναστολή ή μείωση του χρόνου εργασίας για λόγους που δεν οφείλονται στη δική τους βούληση

 

Ποιοι μπορούν να λάβουν δάνεια

 

1. Δικαιούχοι των επιχειρηματικών μικροχρηματοδοτήσεων είναι οι εξής:

 

α) πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις

 

β) φυσικά πρόσωπα για τη σύσταση πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων

 

γ) ελεύθεροι επαγγελματίες

 

δ) φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας

 

2. Δικαιούχοι των προσωπικών μικροχρηματοδοτήσεων είναι οι εξής:

 

α) φυσικά πρόσωπα για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών

 

β) δικαιούχοι προγραμμάτων εφαρμογής δημόσιας πολιτικής

 

γ) ευάλωτες κοινωνικά ομάδες

Κατηγορία Οικονομία

Συνεδρίασε  η Εκτελεστική Επιτροπή της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας, παρουσία του ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα των FIFA/UEFA κ. Πετρ Φούσεκ και του εκπροσώπου των FIFA/UEFA κ. Μάριου Γεωργίου.

Κατηγορία Αθλητικά

Πολύ λιγότερα τα τροχαία μέσα στον Μάιο της καραντίνας, σε σχέση με την περσινή χρονιά!Αισθητά μειωμένα τα τροχαία ατυχήματα τον φετινό Μάιο του

Κατηγορία Αστυνομικά

Κατά τη διάρκεια του μήνα Μαΐου του 2020, στις Διευθύνσεις Αστυνομίας Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών και Χαλκιδικής, συνελήφθησαν συνολικά 413 άτομα. Συγκεκριμένα:

Κατηγορία Αστυνομικά

Καιρός: Η πρόγνωση του καιρού για σήμερα, Κυριακή 7 Ιουνίου 2020, από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ)Πρόσκαιρες τοπικές βροχές και μεμονωμένες καταιγίδες στα βόρεια προβλέπει για σήμερα η ΕΜΥ στα ηπειρωτικά και το βόρειο Αιγαίο, με βελτίωση από το βράδυ.Στην υπόλοιπη χώρα ο καιρός είναι γενικά αίθριος, με την ορατότητα να είναι τοπικά περιορισμένη.

Κατηγορία Καιρός
Εφημερίες Φαρμακείων - Αλεξάνδρειας - Βέροιας - Νάουσας 07/06/2020
 
 
Κατηγορία Φαρμακεία

Η ηλεκτρονική εφημερίδα του τόπου μας!