Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Βάσεις 2020: H απάντηση της Κεραμέως για όσους μπήκαν στα ΑΕΙ με λευκές κόλλες Κύριο

Βάσεις 2020: H απάντηση της Κεραμέως για όσους μπήκαν στα ΑΕΙ με λευκές κόλλες

Κάθε χρόνο, όπως και φέτος στις Πανελλήνιες 2020, γίνεται αντικείμενο ειρωνικών σχολίων και καταγγελιών το γεγονός ότι πολλοί υποψήφιοι μπαίνουν στα πανεπιστήμια και στις σχολές με πολύ χαμηλές βαθμολογίες και παρότι έχουν ουσιαστικά αποτύχει στις εξετάσεις.

Φέτος, το φαινόμενο επικρίθηκε σφοδρότερα, αφού η νυν κυβέρνηση έχει δώσει έμφαση στις μεταρρυθμίσεις στον χώρο της Παιδείας. Ωστόσο, όπως φάνηκε από τα αποτελέσματα, υποψήφιος π.χ. εισήχθη στο πανεπιστήμιο συγκεντρώνοντας μόνο 625 μονάδες, με άριστα τις 20 000 μονάδες, παρέδωσε δηλαδή στην πραγματικότητα λευκή κόλλα. Το φαινόμενο παρουσιάστηκε παντού, σε όλες τις σχολές: Υποψήφιοι μπήκαν σε τμήματα Μαθηματικών και Φυσικής με μέσο όρο στα μαθήματα 3 και 6! Αυτή η «βουτιά» στις βάσεις που ευτελίζει τα ΑΕΙ, αδικεί τους φιλομαθείς και επιμελείς και δίνει πρόσβαση σε υποψηφίους με βαθμούς κάτω από τη βάση, σχολιάστηκε δυσμενώς και η Νίκη Κεραμέως δέχτηκε σφοδρές επικρίσεις. Η κατάρρευση των βάσεων ουσιαστικά αποδίδεται από την υπουργό Παιδείας στον πρώην υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, ο οποίος το 2019 έκανε τα ΤΕΙ πανεπιστήμια, ενώ αύξησε ανεξέλεγκτα τον αριθμό των ΤΕΙ και των εισακτέων, για μικροπολιτικούς ουσιαστικά λόγους. Αλλά ούτε η Νίκη Κεραμέως τόλμησε να αναδιαρθώσει το ρημαγμένο τοπίο, φοβούμενη προφανώς -μικροπολιτικά σκεπτόμενη- τις πιθανές αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και των τοπικών κοινωνιών.


Η Κεραμέως ανακοίνωσε πρωτοβουλίες

Εκ των υστέρων και μπροστά στις αντιδράσεις που προκάλεσε η κατάρρευση των βάσεων, η Νίκη Κεραμέως εξήγγειλε πρωτοβουλίες, μιλώντας σήμερα στο ΣΚΑΙ, μετά και τα φετινά, διαλυτικά φαινόμενα στις πανελλήνιες.

«Πρέπει προφανώς να μας προβληματίσει. Πρόκειται για χρόνια παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση. Χρόνια παθογένεια που επιδεινώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση με τη δημιουργία νέων τμημάτων στην επικράτεια χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Θυμίζω ότι η κυβέρνησή μας ανέστειλε τη δημιουργία των νέων τμημάτων που δεν είχαν ιδρυθεί», επισήμανε χαρακτηριστικά.


Ανακοίνωσε εντατικό διάλογο

«Βρισκόμαστε σε εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Και ανάμεσα στις διάφορες λύσεις που συζητάμε είναι να ορίζει η κάθε σχολή τη βάση εισαγωγής σε τουλάχιστον ένα μάθημα που θεωρεί εξαιρετικά βασικό: Πχ. στο Μαθηματικό, τα μαθηματικά, στις Οικονομικές σχολές, η οικονομία, στις Σχολές Πληροφορικής, η πληροφορική», υποστήριξε η υπουργός.

«Ο διάλογος αυτός τώρα θα εντατικοποιηθεί. Θέλουμε πάντως και η λύση να είναι στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης αυτονομίας των Πανεπιστημίων, όπως γίνεται σε τόσες χώρες στον κόσμο», ανέφερε η κ. Κεραμέως.

Όσον αφορά την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη, η υπουργός τόνισε ότι αυτός «πρέπει να διαμορφώνεται στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων, στη βάση των πραγματικών αναγκών της χώρας».


Αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης

«Μέρος της λύσης είναι και οι άλλες επιλογές που προσφέρονται στους νέους μας –δρόμοι επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης– και εκεί βρίσκεται προ διαβούλευσης ένα Ν/Σ που αναβαθμίζει την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Θέλουμε λύσεις με διεξόδους για τους νέους. Όχι να τους ανοίγουμε τον δρόμο στην ανεργία», είπε η κα. Κεραμέως.

«Οι αλλαγές που έχουμε ξεκινήσει είναι από κάτω προς τα πάνω. Ξεκινήσαμε με τα νηπιαγωγεία και τα σχολεία. Τώρα πάμε σε επαγγελματική και τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιστοίχως», κατέληξε η υπουργός.

 

Σχετικά Άρθρα