alexandriamou.gr - Προβολή άρθρων κατά ημερομηνία: Τρίτη, 01 Σεπτεμβρίου 2020
Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου! Η σπουδαιότερη μέρα των ακαδημιών μπάσκετ της πόλης μας!
Η ιστορική “πρώτη” του ΓΑΣ Αλεξάνδρεια Basketball Academy by Nikos Oikonomou!
Το basketball στην Αλεξάνδρεια άλλαξε!!
Εγγραφές - τηλέφωνα επικοινωνίας :
Καραγιάννης Γιάννης 6974326946
Παπαγερίδης Τάσος 6977471405.
 
 
Κατηγορία Αθλητικά

Απο σήμερα οι εγγραφές στο diek.it.minedu.gov.gr - Όλες οι ειδικότητες.

Βασική προτεραιότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής αποτελεί η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση από δεύτερη επιλογή ή λύση ανάγκης για λίγους να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς. Η Επαγγελματική Κατάρτιση είναι καίριας σημασίας για την αύξηση της παραγωγικότητας, την οικονομική μεγέθυνση και την ταυτόχρονη μείωση του ποσοστού ανεργίας, κυρίως των νέων.

Στο πλαίσιο αυτό, η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, ανακοινώνει την έναρξη υποβολής αιτήσεων εγγραφών στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΙΕΚ) της χώρας για το έτος κατάρτισης 2020-2021, από τηνΤρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020, ώρα 09:00 μέχρι και την Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2020, ώρα 23:59, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί.

Καλούμε τους αποφοίτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να υποβάλουν αίτηση εγγραφής, στα Δημόσια ΙΕΚ, με βάση την ειδικότητα η οποία ανταποκρίνεται στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους, ανάμεσα από ένα πλήθος ειδικοτήτων που προσφέρονται στα Δημόσια Ι.Ε.Κ. με υψηλής ποιότητας προγράμματα σπουδών στον σύνδεσμο:

https://diek.it.minedu.gov.gr

Τα Δημόσια ΙΕΚ του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσφέρουν ποιοτική δωρεάν επαγγελματική κατάρτιση, παρέχουν τη δυνατότητα στους καταρτιζόμενους να ενισχύσουν τα επαγγελματικά τους προσόντα, την επαγγελματική τους δυναμική, τις προοπτικές απορρόφησης στην αγορά εργασίας, καθώς και την τοποθέτησή τους σε σύγχρονες και ποιοτικές θέσεις απασχόλησης.

Περισσότερες πληροφορίες για τις ειδικότητες των Δημοσίων ΙΕΚ εξαμήνου 2020Β μπορείτε να αναζητήσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://gsae.edu.gr/el/toppress/1642-anakoinosi-eidikot-diek-2020b

ΠΡΟΣΟΧΗ: Πτυχιούχοι ΕΠΑ.Λ, Τ.Ε.Ε. Β’ ΚΥΚΛΟΥ, Ε.Π.Λ., μπορούν να καταταγούν κατά περίπτωση στο Γ’ εξάμηνο φοίτησης σε συναφείς ειδικότητες. Η διαδικασία κατάταξης δεν γίνεται ηλεκτρονικά αλλά με απευθείας  κατάθεση αίτησης των ενδιαφερομένων στα ΙΕΚ ενδιαφέροντός τους, τα οποία έχουν Γ’ εξάμηνο στις συναφείς ειδικότητες.

Οι ειδικότητες Γ’ εξαμήνου που παρέχουν τα Δημόσια ΙΕΚ την περίοδο 2020-2021 στο χειμερινό εξάμηνο είναι ΕΔΩ

Κατηγορία Εκπαίδευση

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη Γενική Συνέλευση του ΠΑΟΚ Αλεξάνδρειας για τη νέα αγωνιστική χρονιά το βράδυ της Δευτέρας 31 Αυγούστου στο χώρο του Royal cafe στην Αλεξάνδρεια.

Μέλη και φίλοι της ομάδας έδωσαν το παρόν για να οργανώσουν όλοι μαζί το πλάνο της νέας αγωνιστικής χρονιάς μετά την άνοδο στη Γ Εθνική με κυριότερο σκοπό τη σύσταση του Διοικητικού Συμβούλιου.

Αρχικά τον λόγο πήρε ο πρόεδρος της ομάδας Κυριάκος Μπουκλάς που τόνισε τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν λόγω του Covid-19 και πόσο σημαντικό είναι η ομάδα να έχει τη στήριξη όλης της πόλης, ενώ στη συνέχεια εξήγησε το πλάνο της ομάδας και το κόστος που απαιτείται για την συμμετοχή της στη Γ Εθνική, ενώ ανέφερε πως δύο σημαντικά έξοδα της ομάδας έχουν καλυφθεί ήδη από 2 χορηγούς. Όσον αφορά τους παίκτες, ο ίδιος υπογράμμισε πως έχουν γίνει ήδη συζητήσεις με παλαιότερους παίκτες ώστε να στηθεί ο γενικός κορμός του ρόστερ καθώς επίσης θα δοθεί έμφαση σε νεαρούς παίκτες με όρεξη να παίξουν καλό ποδόσφαιρο.

Έπειτα τον λόγο πήρε ο φίλος της ομάδας, Κώστας Κρομμύδας, που πρότεινε να συγκεντρώσουν μέλη για την ομάδα, τα οποία θα δίνουν από ένα συμβολικό ποσό κάθε μήνα ώστε να δημιουργηθεί ένα σταθερό μηνιαίο εισόδημα που θα βοηθά στα έξοδα της ομάδας ενώ το λόγο πήραν κι άλλοι παραβρισκόμενοι σημειώνοντας τις ελλείψεις της ομάδας και πως η εύρεση χορηγών είναι το σημείο αναφοράς για την πορεία της.

Την πρόθεση τους για να στηρίξουν την ομάδα και ως διοίκηση εξέφρασαν μεταξύ άλλων ο Περιφερειακός Σύμβουλος Ημαθίας κ. Νεστορόπουλος, οι κ. Παπαδόπουλος, Ουσταμπασίδης, Κίτσας και πολλοί άλλοι ώστε να συσταθεί το Δ.Σ. και να συνεχίσουν τις προετοιμασίες για το στήσιμο μιας δυνατής ομάδας.

 

Δείτε αναλυτικά τι ειπώθηκε στο βίντεο που ακολουθεί:

 

 

Κατηγορία Αθλητικά

Βήμα των πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων και σημείο αποτύπωσης της πορείας της χώρας για το επόμενο χρονικό διάστημα θα αποτελέσει το Thessaloniki Helexpo Forum, που θα πραγματοποιηθεί από τις 11 έως τις 20 Σεπτεμβρίου στο Συνεδριακό Κέντρο «Ι. Βελλίδης».

Το πολιτικό σκέλος του Forum ξεκινά το Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου στις 19:00 με την ομιλία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο Πρωθυπουργός θα παραθέσει την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου την Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου.

Το επόμενο Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, κ. Αλέξης Τσίπρας, θα εκφωνήσει ομιλία, ενώ την επόμενη ημέρα 20 Σεπτεμβρίου θα δώσει συνέντευξη Τύπου.

Την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου στις 20:00 θα μιλήσει ο Γραμματέας του ΜέΡΑ25, κ. Γιάνης Βαρουφάκης, την Τετάρτη 16 του μηνός επίσης στις 20:00 η Πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ, κ. Φώφη Γεννηματά και την Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ, κ. Δημήτρης Κουτσούμπας.

Το Thessaloniki Helexpo Forum θα φιλοξενήσει στις 18 Σεπτεμβρίου στις 20:00 και τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Μαργαρίτη Σχοινά.

Κατηγορία Γενικά

Το ολόγιομο φεγγάρι θα κάνει την εμφάνιση του την Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου, ώρα Ελλάδας στις 8:10 και θα κορυφωθεί την Τετάρτη 3 του μηνός , όταν η Σελήνη θα τοποθετηθεί ακριβώς απέναντι από τον ήλιο. Η Πανσέληνος αυτή είναι γνωστή με πολλά ονόματα, ενώ το επικρατέστερο φαίνεται να είναι το «Corn Moon», δηλαδή «η πανσέληνος του καλαμποκιού». Τυχαίνει επίσης να αποτελεί την ένατη Πανσέληνο του έτους από τις 13 συνολικά και την τελευταία του καλοκαιριού.

Το εντυπωσιακό αυτό φεγγάρι που σηματοδοτεί το τέλος του θέρους και την αρχή της φθινοπωρινής περιόδου έχει πάρει το όνομα του από τους Αμερικάνους ιθαγενείς που έδιναν διαφορετικά ονόματα στην πανσέληνο κάθε μήνα για να μπορούν να αντιλαμβάνονται την πάροδο των εποχών και να τις συνδυάζουν με τα σημαντικά γεγονότα, σύμφωνα με τον ιστότοπο της NASA. Έτσι, το «Corn Moon», το «Barley Moon» ή αλλιώς το «Harvest Moon» αναφέρεται στη συγκομιδή και στο αλώνισμα του καλαμποκιού, ενώ η αντίστοιχη ευρωπαϊκή ονομασία είναι το «Fruit Moon» – η πανσέληνος των φρούτων – που σηματοδοτεί και αυτή με τη σειρά της την ωρίμανση και τη συγκομιδή των εποχιακών φρούτων.

H Πανσέληνος αυτή θα διαρκέσει σύμφωνα με τον ειδικό εμπειρογνώμονα της Nasa, Γκόρντον Τζόνστον (Gordon Johnston) περίπου τρεις ημέρες και θα φτάσει τη μέγιστη φωτεινότητά της, την Τετάρτη 3 του μηνός, χαρίζοντάς μας μαγευτικές εικόνες και ένα απολαυστικό, καθηλωτικό θέαμα που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο από κανέναν.

Η επόμενη πανσέληνος έπειτα από ένα σεληνιακό κύκλο κατά μέσο όρο 29,5 ημέρων αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 2 Οκτωβρίου και η αμέσως επόμενη στις 31 του ίδιου μήνα.

Κατηγορία Γενικά

Κοινή συνέντευξη Τύπου για τις λεπτομέρειες της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, θα πραγματοποιηθεί σήμερα Τρίτη 1η Σεπτεμβρίου, στις 16:00.

Τη συνέντευξη θα παραχωρήσουν στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, οι υπουργοί Παιδείας & Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, και Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, και ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Στη συνέντευξη θα παρίσταται και η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ Βάνα Παπαευαγγέλου.

Για το θέμα χθες το απόγευμα διοργανώθηκε πολύωρη τηλεδιάσκεψη της κ. Κεραμέως με την επιτροπή του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.

Οι πληροφορίες συνέκλιναν υπέρ του ανοίγματος τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου έναντι της αρχικής πρόβλεψης για την προσεχή Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου.

Από την άλλη, μεταξύ των προτάσεων που εξετάστηκαν είναι το άνοιγμα των σχολείων σε δύο φάσεις, δηλαδή να προηγηθούν οι μονάδες τις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και να ακολουθήσει η δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Τι είπε ο Μαγιορκίνης για το άνοιγμα

Υπέρ του ανοίγματος των σχολείων στις 14 Σεπτεμβρίου τάσσεται ο επίκουρος καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας, Γκίκας Μαγιορκίνης.

Μάλιστα, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο κ. Μαγιορκίνης ανέφερε πως «το σημείο-κλειδί για το άνοιγμα των σχολείων είναι η επιδημιολογική εικόνα γενικά».

Όπως είπε, το θέμα θα συζητηθεί και σήμερα στην επιτροπή για να αποφασιστεί με σιγουριά τι ακριβώς πρόκειται να γίνει.

«Υπάρχει όλο το τελευταίο 15νθημερο αυξημένη επιδημιολογική εικόνα», δήλωσε ο κ. Μαγιορκίνης, προσθέτοντας ότι «εγώ θα έκλινα προς τις 14 Σεπτεμβρίου, αλλά αυτό δεν έχει πολλή σημασία και σήμερα θα ακουστούν όλες οι απόψεις».

Κατηγορία Εκπαίδευση

Οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου από 10 και 22 Αυγούστου καθώς και μια σειρά κρίσιμων νομοσχεδίων «τα οποία αποδεικνύουν ότι η κυβέρνηση, παρά τις κρίσεις, συνεχίζει τις μεταρρυθμίσεις για να κάνει τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη» όπως ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, ήταν τα ζητήματα που απασχόλησαν τη Δευτέρα, 31 Αυγούστου, τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, το οποίο συνεδρίασε μέσω τηλεδιάσκεψης υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του κ. Πέτσα, τη Δευτέρα, 31 Αυγούστου κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου έγινε η παρουσίαση από τον Υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και τους υφυπουργούς Οικονομικών Απόστολο Βεσυρόπουλο και Γεώργιο Ζαββό, των νομοθετικών πρωτοβουλιών του υπουργείου Οικονομικών που είναι:

α) «Κώδικας διευθέτησης οφειλών και παροχής δεύτερης ευκαιρίας», β) Νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/843 και 2019/2177 για την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας, γ) Νομοσχέδιο για την πάταξη του λαθρεμπορίου.

Ο Κώδικας Διευθέτησης Οφειλών και Παροχής Δεύτερης Ευκαιρίας βρίσκεται από τις 27 Αυγούστου 2020, σε δημόσια διαβούλευση και θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2021.

Σύμφωνα με κυβερνητική ανακοίνωση, «πρόκειται για ένα συνεκτικό, καινοτόμο και μεταρρυθμιστικό θεσμικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση, με αποτελεσματικότητα, διαφάνεια, ευελιξία και κοινωνική δικαιοσύνη, του προβλήματος του υψηλού, συσσωρευμένου ιδιωτικού χρέους. Το πλαίσιο αυτό είναι ολιστικό, επιχειρηματικά γόνιμο, κοινωνικά ευαίσθητο και δίκαιο, καινοτόμο και για όλους αυτούς τους λόγους εθνικά αναπτυξιακό. Χαρακτηριστικά στοιχεία του σχεδίου νόμου για την αποτροπή του "ηθικού κινδύνου" (moral hazard) είναι η ταχύτητα και η διαφάνεια. Διαφάνεια, με την ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών και την ύπαρξη αυτοματοποιημένης λύσης ρύθμισης οφειλών, και ταχύτητα στη ροή των διαδικασιών, καθώς προβλέπονται σφικτές χρονικές προθεσμίες, προκειμένου να περιοριστεί η δράση των στρατηγικών κακοπληρωτών».

Παρουσιάστηκε το σχέδιο νόμου για την καταπολέμηση του ξεπλύματος χρήματος/χρηματοδότησης της τρομοκρατίας, που ενσωματώνει την Οδηγία (ΕΕ) 2018/843 (5η Οδηγία για την καταπολέμηση του Ξεπλύματος Χρήματος και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας - ΞΧ/ΧΤ), εισάγοντας τροποποιήσεις στον ν. 4557/2018, ο οποίος αποτελεί το βασικό εθνικό νομοθέτημα για τον σκοπό αυτό.

Στόχος -σύμφωνα με την κυβέρνηση- είναι η εξασφάλιση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας μέσω της ενδυνάμωσης του χρηματοπιστωτικού συστήματος από πιθανές περιπτώσεις ΞΧ/ΧΤ.

Ειδικότερα:

  • Ενισχύεται το νομικό πλαίσιο για την πρόληψη και καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και χρηματοδότησης της τρομοκρατίας, διευρύνοντας τις δυνατότητες συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων αρμόδιων φορέων και την πρόσβαση σε μητρώα και διαθέσιμες πληροφορίες.
  • Θεσπίζονται περιορισμοί στην ανωνυμία που περιβάλλει τα ψηφιακά νομίσματα, τις υπηρεσίες θεματοφυλακής ψηφιακών πορτοφολιών και τις προπληρωμένες κάρτες, και καθορίζονται κριτήρια και δικλείδες ασφαλείας σχετικά με συναλλαγές από και προς τρίτες χώρες υψηλού κινδύνου, όπως χαρακτηρίζονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
  • Ενθαρρύνονται οι καταγγελίες για παραβιάσεις του ν. 4557/2018 που προέρχονται από εργαζόμενους εντός των υπόχρεων οντοτήτων, μέσω της ενίσχυσης του πλαισίου προστασίας αυτών και της θεσμοθέτησης κατάλληλων εσωτερικών μηχανισμών και διαδικασιών.

Παρουσιάστηκε το σχέδιο νόμου για την περιστολή του λαθρεμπορίου, με το οποίο πραγματοποιούνται σημαντικές παρεμβάσεις σε επίπεδο στρατηγικής αλλά και εισάγονται νέα, σύγχρονα εργαλεία για την ενδυνάμωση της επιχειρησιακής δράσης στον κρίσιμο τομέα της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου καυσίμων, αλκοολούχων, καπνικών και λοιπών προϊόντων στη χώρα μας. Παράλληλα, με το β΄ μέρος του εν λόγω σχεδίου νόμου κυρώνεται το «Πρωτόκολλο για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου προϊόντων καπνού», μια διεθνής συνθήκη με στόχο την εξάλειψη κάθε μορφής παράνομου εμπορίου προϊόντων καπνού μέσω μιας δέσμης μέτρων που λαμβάνονται στη βάση της συνεργασίας των συμβαλλόμενων κρατών.

Παρουσιάστηκε και συζητήθηκε η ενσωμάτωση της «νέας γενιάς» Οδηγιών για τα απόβλητα, κατόπιν εισήγησης του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη. Πρόκειται για την οδηγία 2018/851, για τη διαχείριση των αστικών αποβλήτων που θέτει τους στόχους ανακύκλωσης για τα αστικά απόβλητα και την οδηγία 2018/852 που θέτει του στόχους για την ανακύκλωση ειδικά των αποβλήτων συσκευασίας.

Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη:

-Η πρώτη οδηγία (2018/851) έχει στόχο να φτάσει η ανακύκλωση από το 21% σήμερα, στο 55% το 2025, στο 60% το 2030 και στο 65% το 2035. Επίσης προβλέπει τη θέσπιση ξεχωριστής συλλογής κλωστοϋφαντουργικών και επικίνδυνων αποβλήτων από νοικοκυριά κατά δύο χρόνια νωρίτερα (μέχρι 1/1/2025).

Το σχέδιο νόμου προβλέπει μεταξύ άλλων, την θεσμοθέτηση της δυνατότητας από τους ΟΤΑ να εφαρμόσουν την αρχή «Πληρώνω όσο Πετάω». Την υποχρεωτική εφαρμογή της αρχής αυτής από μεγάλους ΟΤΑ στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος για τα βιοαπόβλητα. Τον εκσυγχρονισμό του τέλους ταφής των αποβλήτων που θα χρηματοδοτεί μέσω του Πράσινου Ταμείου δράσεις των ΟΤΑ για το περιβάλλον και τη διαχείριση αποβλήτων, την ανακύκλωση και δράσεις για την έρευνα και την καινοτομία στη διαχείριση των αποβλήτων. Την υποχρέωση μεγάλων βιομηχανιών και ξενοδοχείων να οδηγούν τα απόβλητα τροφίμων σε μονάδες επεξεργασίας. Την ενίσχυση και επέκταση του Ηλεκτρονικού Μητρώου Αποβλήτων. Τη διασύνδεση του ΓΕΜΗ και του Εθνικού Μητρώου Παραγωγών αποβλήτων για την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής υπόχρεων επιχειρήσεων από την καταβολή της εισφοράς τους σε ΣΣΕΔ. Την πρόβλεψη ύπαρξης χώρου για τον εξοπλισμό ξεχωριστής συλλογής αστικών αποβλήτων στις νέες οικοδομές. Την θέσπιση μέτρων για την επαναχρησιμοποίηση υλικών συσκευασίας.

-Η δεύτερη οδηγία (2018/852) αφορά τις συσκευασίες και τα απορρίμματα συσκευασίας και θέτει συγκεκριμένους στόχους μέχρι το 2025 και το 2030. Το σχέδιο νόμου για τα θέματα αυτά προβλέπει, μεταξύ άλλων, την υποχρέωση αναβάθμισης των Κέντρων Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών. Τη δημιουργία συστήματος επιστροφής εγγυήσεων για συσκευασίες ποτών. Την θέσπιση ενιαίου ξεχωριστού χρώματος για τους κάδους απορριμμάτων ανά υλικό. Την υποχρέωση ξεχωριστής συλλογής των αποβλήτων συσκευασίας στα δωμάτια των ξενοδοχείων. Την υποχρέωση τοποθέτησης στους δημόσιους χώρους και στα δημόσια κτίρια κάδων πολλαπλών ρευμάτων μέχρι 31/12/2022

Παρουσιάστηκε επίσης το νέο πλαίσιο επιλογής διοικήσεων δημοσίου τομέα, κατόπιν εισήγησης του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη.

Οι βασικές κατευθύνσεις του νέου πλαισίου είναι οι εξής:

  • Θέσπιση ενός σύγχρονου πλαισίου επιλογής από την κυβέρνηση των διοικήσεων των νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, προκειμένου να διασφαλισθεί η ουσιαστική τήρηση των συνταγματικών αρχών της ισότητας και της αξιοκρατίας, σε εναρμόνιση προς τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές και χωρίς να παραβλάπτεται η αρμοδιότητα του οικείου Υπουργού για την τελική επιλογή.
  • Καίρια συμπλήρωση της νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης για το Επιτελικό Κράτος: Η αποσύνδεση της κυβέρνησης από τη Διοίκηση, μέσω της αναγνώρισης κρίσιμων αρμοδιοτήτων στους Γενικούς Διευθυντές και τους Υπηρεσιακούς Γραμματείς των Υπουργείων συμπληρώνεται με την πρόβλεψη μιας αξιοκρατικής διαδικασίας επιλογής των διοικήσεων των νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου. Ολοκληρώνονται έτσι οι προϋποθέσεις για τη θεσμική επανεκκίνηση της δημόσιας διοίκησης που συμβάλλει στην εδραίωση μιας νέας σχέσης εμπιστοσύνης με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
  • Η διαμόρφωση της διαδικασίας έχει στηριχθεί κατά βάση στη διαδικασία επιλογής των Υπηρεσιακών Γραμματέων των Υπουργείων σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4622/2019 και περιλαμβάνει: 
  • Εκ των προτέρων αποκλεισμό από τη διαδικασία επιλογής όσων δεν μπορούν να διοριστούν ως δημόσιοι υπάλληλοι σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα.
  • Ελάχιστα απαιτούμενα προσόντα συμμετοχής, χωρίς να αναγνωρίζεται εκ των προτέρων προτεραιότητα σε υποψηφίους με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως στους προερχόμενους από τον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα.
  • Προεπιλογή από ειδική πενταμελή Επιτροπή Επιλογής Στελεχών του Δημοσίου που συντάσσει κατάλογο των τριών επικρατέστερων υποψηφίων.
  • Μοριοδότηση τριών ομάδων κριτηρίων: εκπαιδευτικών, εμπειρίας και δομημένης συνέντευξης.
  • Τελική επιλογή με απόφαση του οικείου Υπουργού, μεταξύ των τριών υποψηφίων που συμπεριλαμβάνονται στον ανωτέρω κατάλογο.

Οι ρυθμίσεις αυτές θα ενταχθούν στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για την ιθαγένεια, το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, θα ψηφιστεί εντός του Σεπτεμβρίου και θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Οκτωβρίου 2020.

Παρουσιάστηκαν ακόμη οι βασικοί άξονες για την αναμόρφωση του ν. 2190/1994 για το ΑΣΕΠ, κατόπιν εισήγησης του υπουργού Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκου.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός εισηγήθηκε την υιοθέτηση νέου θεσμικού πλαισίου στην κατεύθυνση της ενίσχυσης και ενδυνάμωσης του ΑΣΕΠ. Και αυτό στο πλαίσιο της στρατηγικής επιλογής της κυβέρνησης για διαφάνεια, λογοδοσία, χρηστή διοίκηση, και βέλτιστη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του Δημοσίου. Η αναγκαιότητα της μεταρρύθμισης προκύπτει από τα προβλήματα που επισημαίνονται στις ετήσιες εκθέσεις της Ανεξάρτητης Αρχής, αλλά και από τις διαμορφούμενες συνθήκες (π.χ. πανδημία) των απαιτήσεων από τον δημόσιο υπάλληλο του σήμερα αλλά και των επόμενων ετών.

Η συγκεκριμένη μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία εστιάζει στον ανασχεδιασμό και εκσυγχρονισμό των διαδικασιών πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ τόσο για το τακτικό προσωπικό όσο και για το προσωπικό ορισμένου χρόνου πάνω στους ακόλουθους άξονες:

  1. Ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση.
  2. Διεξαγωγή γραπτών δοκιμασιών Γνώσεων, Δεξιοτήτων και Προσωπικότητας.
  3. Διακρίβωση δεξιοτήτων και στοιχείων προσωπικότητας των υποψηφίων δημοσίων υπαλλήλων.
  4. Ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών και ανάπτυξη διαλειτουργικότητας μεταξύ ΑΣΕΠ και εμπλεκομένων στις επιμέρους διαδικασίες φορέων που παρέχουν «στοιχεία- εισροές» στις διαδικασίες ΑΣΕΠ.
  5. Σύντμηση χρόνου ολοκλήρωσης διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ ώστε ο χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ υποβολής αιτήματος του φορέα και ανακοίνωσης του πίνακα διοριστέων να μην υπερβαίνει το ένα έτος. 
  6. Κατάργηση των ειδικών διατάξεων που θεσπίζουν αποκλίνουσες διαδικασίες ή μοριοδοτήσεις με κατεύθυνση την ενιαία διαδικασία.
  7. Μείωση διοικητικού βάρους ΑΣΕΠ μέσα από τη δόμηση μιας στιβαρής, ενιαίας και προγραμματισμένης διαδικασίας.
  8. Ενδυνάμωση του ΑΣΕΠ τόσο ως προς το στελεχιακό δυναμικό όσο και τους συμβούλους προκειμένου να καταστεί δυνατή η με όρους αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας άσκηση του έργου του έργου του. 

Επίσης, συζητήθηκε η έγκριση του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ), με εισηγητές τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη και τον υφυπουργό Ανάπτυξης Γιάννη Τσακίρη.

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σύστημα για την κατάρτιση, τη διαχείριση, την παρακολούθηση και τον έλεγχο του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), προκειμένου οι πόροι του να αξιοποιούνται στη βάση μεσοπρόθεσμου προγραμματικού σχεδιασμού και σύμφωνα με τους στρατηγικούς στόχους του σχεδίου ανάπτυξης της χώρας. Βασική αρχή του προγράμματος αποτελεί ο αυτόνομος και μεσοπρόθεσμος προγραμματικός σχεδιασμός. Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων αναλαμβάνει κεντρικό συντονιστικό ρόλο για την κατάρτιση του ΕΠΑ, το οποίο ωστόσο θα αποτελεί αποτέλεσμα διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους, τους παραγωγικούς φορείς, τα Υπουργεία και τους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τα Υπουργεία και οι Περιφέρειες θα έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα κατάρτισης και διαχείρισης των επιχειρησιακών τους προγραμμάτων.

Οι προγραμματικές περίοδοι του ΕΠΑ έχουν πενταετή διάρκεια και η έναρξη της πρώτης προγραμματικής περιόδου ορίζεται η 1η Ιανουαρίου 2021. 

Βασικοί στόχοι του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025 είναι:

  • Έξυπνη Ανάπτυξη με έμφαση στην καινοτομία και επιχειρηματικότητα, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την έρευνα και τεχνολογική ανάπτυξη.
  • Πράσινη Ανάπτυξη με μέριμνα την ορθή διαχείριση των πόρων την προστασία του περιβάλλοντος. Επιπλέον, η αλλαγή του κλίματος αποτελεί τη μεγαλύτερη, την μετάβαση σε κυκλική οικονομία και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
  • Κοινωνική Ανάπτυξη. Η μεγέθυνση της οικονομίας πρέπει να οδηγεί στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης για το σύνολο της κοινωνίας, με μέριμνα για τις ευπαθείς πληθυσμιακές ομάδες. Δίνεται έμφαση στην κοινωνική συνοχή, την απασχόληση, την Παιδεία, την Υγεία και τον αθλητισμό.
  • Ανάπτυξη Υποδομών και ειδικότερα: Ανάπτυξη, βελτίωση και εκσυγχρονισμός των δικτύων των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
  • Εξωστρέφεια με έμφαση στη βιομηχανία, τον αγροδιατροφικό τομέα, τον τουρισμό και τον πολιτισμό.

Σημειώνεται ότι οι πόροι του ΕΠΑ για την 1η Προγραμματική Περίοδο 2021-2025 ανέρχονται σε 10 δισ. ευρώ, το οποίο δύναται να τροποποιηθεί κατά τη διάρκεια της Προγραμματικής Περιόδου.

Ακόμη συζητήθηκε η έγκριση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων, κατόπιν εισήγησης του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη.

Το νέο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) 2020-2030 αποτελεί υποχρέωση των κρατών μελών της ΕΕ. Αφορά περίοδο δέκα ετών, θα αξιολογείται κάθε πέντε χρόνια και, εφόσον απαιτείται, θα αναθεωρείται. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κινεί τη διαδικασία έγκρισης του νέου ΕΣΔΑ νωρίτερα, διότι οι επιδόσεις της χώρας στη διαχείριση των απορριμμάτων είναι τέτοιες, που την έφεραν στη 2η χειρότερη επίδοση των δεικτών ανακύκλωσης και ταφής (20% ανακύκλωση - 80% ταφή, έναντι 77,5% - 22,5% αντίστοιχα που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος).

Το ΕΣΔΑ 2020-2030 παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο τον Ιούνιο και στη συνέχεια, υπήρξε ευρύτατη διαβούλευση με τους συλλογικούς φορείς της οικονομίας και τους μελετητές. Τα βασικά σημεία του νέου Εθνικού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων περιλαμβάνουν, εμπροσθοβαρή στόχο μείωσης της υγειονομικής ταφής των Αστικών Στερεών Αποβλήτων, σε ποσοστό μικρότερο του 10% το 2030, φέρνοντας τον συγκεκριμένο στόχο πέντε χρόνια νωρίτερα από τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις (10% το 2035). Πρόβλεψη στόχων ανακύκλωσης (55% έως το 2025), που θα επιτευχθούν με την καθολική ξεχωριστή συλλογή βιοαποβλήτων στο τέλος του 2022 και με την ανάπτυξη δικτύου συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών. Ενθάρρυνση δημοσίων φορέων για την αξιοποίηση των ΣΔΙΤ, σε όλα τα επίπεδα διαχείρισης των αποβλήτων. Ευαισθητοποίηση των πολιτών στην ανακύκλωση. Εφαρμογή στην πράξη της αρχής «Πληρώνω Όσο Πετάω» και επιβολή τέλους ταφής στα απόβλητα που οδηγούνται σε ταφή. Δημιουργία επαρκούς εθνικού δικτύου μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων (ΜΕΑ). Σήμερα λειτουργούν μόλις 5 μονάδες.

Προβλέπονται άλλες 38 μονάδες μέχρι το τέλος του 2023 (ολοκλήρωση ή στάδιο κατασκευής). Δημιουργία επαρκούς εθνικού δικτύου μονάδων διαχείρισης βιοαποβλήτων (ΜΕΒΑ), πέραν των ΜΕΑ που έχουν ξεχωριστό ρεύμα για τα βιοαπόβλητα. Σήμερα λειτουργούν μόλις 4 μονάδες και προβλέπονται άλλες 30-35 μονάδες, μέχρι το τέλος του 2023. Ενεργειακή αξιοποίηση, με προώθηση της παραγωγής εναλλακτικών καυσίμων από τα υπολείμματα των ΜΕΑ και των ΚΔΑΥ για την παραγωγή δευτερογενούς εναλλακτικού καυσίμου, ώστε η χώρα να μπορέσει να επιτύχει τη μείωση των αποβλήτων που οδηγούνται σε ταφή, κάτω από 10%. Ενίσχυση και αναβάθμιση των Κέντρων Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ). Ανάπτυξη δικτύου συλλογής βιοαποδομήσιμων αποβλήτων γεωργοκτηνοτροφικής προέλευσης, ώστε να επωφεληθεί η γεωργία από την παραγωγή ζωοτροφών, καθώς και παραγωγή ενέργειας από βιοαέριο/ βιομάζα. Προώθηση της χωριστής συλλογής και ανάκτησης των πλαστικών γεωργοκτηνοτροφικής προέλευσης. Δημιουργία προγράμματος για την παρακολούθηση της διαχείρισης των γεωκτηνοτροφικών αποβλήτων. Δημιουργία και οργάνωση χώρων υγειονομικής ταφής επικίνδυνων αποβλήτων (ΧΥΤΕΑ) μέχρι το 2022-23, η ανυπαρξία των οποίων έχει οδηγήσει στην επιβολή υψηλών προστίμων εις βάρος της χώρας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Έλεγχος στη συλλογή των ιατρικών αποβλήτων μικρών νοσοκομειακών μονάδων και ιδιαίτερα των ιατρείων, κτηνιατρείων και οδοντιατρείων, ώστε να μην καταλήγουν στους ΧΥΤΑ.

Τέλος έγινε ενημέρωση από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, σχετικά με την κατασκευή νέου και την αναβάθμιση/επισκευή υφιστάμενου τεχνητού εμποδίου και συνοδών έργων κατά μήκος της οριογραμμής της ελληνοτουρκικής μεθορίου στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στην απόπειρα παράνομης εισβολής, από 28.02.2020 έως 28.03.2020 μεγάλου αριθμού ατόμων από διάφορα σημεία των ποτάμιων και χερσαίων συνόρων του Έβρου την οποία απέτρεψαν δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας και του Ελληνικού Στρατού. Στην επιτυχία αυτή συνέβαλαν: Πρώτον η ύπαρξη του υφιστάμενου φράχτη που κατασκευάστηκε το 2012. Και δεύτερον η άριστη συνεργασία των στελεχών της Ελληνικής Αστυνομίας και του Ελληνικού Στρατού, με τη συνδρομή και στελεχών του Πυροσβεστικού Σώματος, του Λιμενικού Σώματος και της FRONTEX. Κοινή διαπίστωση αυτών των Σωμάτων είναι ότι υφίσταται ανάγκη για νέο τεχνητό εμπόδιο, νέο φράχτη, στα ευάλωτα σημεία των χερσαίων τμημάτων της ελληνοτουρκικής μεθορίου. Η διαπίστωση αυτής της ανάγκης οδήγησε στην απόφαση για ενίσχυση του υφιστάμενου και κατασκευή νέου τεχνητού εμποδίου με πολλαπλό χαρακτήρα:

Πρώτον, θα συμβάλει στην άμυνα της χώρας και στην προστασία των συνόρων μας. Δεύτερον, θα λειτουργήσει και ως αντιπλημμυρικό έργο. Με αυτόν τον τρόπο προστατεύονται οι τοπικές καλλιέργειες αλλά και οι γειτονικοί οικισμοί από πλημμυρικά φαινόμενα που συχνά σημειώνονται στην περιοχή. Θα εκτελεστούν επίσης χωματουργικά έργα και θα δημιουργηθούν νέοι δρόμοι που θα εξυπηρετούν τον Ελληνικό Στρατό και την Ελληνική Αστυνομία και θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και από τους αγρότες της περιοχής, οι οποίοι έχουν καλλιέργειες κατά μήκος του ποταμού. Επιπλέον, σε πολλά σημεία του νέου φράχτη δημιουργούνται νέα αναχώματα αντιστήριξης ώστε να δοθεί η δυνατότητα συντήρησης και επιτήρησής του.

Το έργο κατασκευής έχουν αναλάβει από κοινού οι 4 από τις 5 μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 63 εκατομμύρια ευρώ περίπου και η παράδοσή του θα γίνει τμηματικά σε διάστημα 5 έως 8 μηνών από σήμερα.

Επιλογή Αντιπροέδρου Συμβουλίου της Επικρατείας.

Επίσης κατόπιν εισήγησης του υπουργού Δικαιοσύνης Κωνσταντίνου Τσιάρα, το Υπουργικό Συμβούλιο επέλεξε ως αντιπρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας τον Σύμβουλο Επικρατείας Γεώργιο Τσιμέκα.

Ακόμη έγινε κλήρωση για τον καθορισμό της θητείας των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας. Κατόπιν της κλήρωσης που διεξήχθη, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο άρθρο 88 του ν. 4622/2019, μέλη με τριετή θητεία της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας εκλέχθηκαν η Μαρία Γαβουνέλη και ο Νικόλαος Δουλαδίρης, ενώ μέλη με πενταετή θητεία ο Βασίλειος Κουγέας και ο Ανδρέας Παπαστάμου.

ethnos.gr

Κατηγορία Γενικά

Σε επιστήμη είχαν αναγάγει την ένταξη στο ν. Κατσέλη για την προστασίας της 1ης κατοικίας τους, χιλιάδες δανειολήπτες, οι οποίοι αποδεικνύεται, ότι, τελικά, δεν είναι αναξιοπαθούντες, αλλά απλώς… επιτήδειοι.

Εξασφάλισαν έτσι μακροχρόνια προστασία από το κυνήγι των τραπεζών, πληρώνοντας ένα ασήμαντο, συμβολικό ποσό, για την εξυπηρέτηση των δανείων τους, μέχρι και το έτος 2032, που έχει προγραμματιστεί να εκδικαστεί η υπόθεσή τους.

Το σχετικό νομικό πλαίσιο (ν. 3869/2010), που ψηφίστηκε το 2010 από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, εφαρμόστηκε μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2019, σχεδόν για μια δεκαετία, προστάτεψε χιλιάδες νοικοκυριά, που είχαν πραγματικά, ανάγκη στήριξης, γιατί θα έχαναν το σπίτι τους, αλλά αρκετοί «πονηροί» εκμεταλλεύτηκαν κενά του νόμου, τα οποία δεν διορθώθηκαν από όλες τις κυβερνήσεις που παρέλασαν μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2019 (ΠΑΣΟΚ, συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ), όταν και καταργήθηκε.

Τα επιχειρήματά τους είναι αστεία, αλλά έγιναν δεκτά κατά τη συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων, επειδή κυρίως δεν υπήρχε η δυνατότητα διασταύρωσης των στοιχείων που επικαλούνταν.

Η διαδικασία προέβλεπε την κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων στο δικαστήριο με τα οποία υποστήριζαν ότι δεν μπορούν να εξυπηρετούν το δάνειο που έλαβαν για την πρώτη κατοικία τους.

Με βάση τα στατιστικά, οι 9 στους 10 κέρδιζαν τα ασφαλιστικά μέτρα και οριζόταν κύρια δικάσιμος της υπόθεσής τους, για αρκετά χρόνια αργότερα, όπου θα γινόταν συζήτηση επί της ουσίας του αιτήματός τους.

Μέχρι την οριστική εκδίκαση, το δικαστήριο τους επιδίκασε να πληρώνουν κάθε μήνα ένα ελάχιστο ποσό, (κοντά στους τόκους τους δανείου) το οποίο  προέκυπτε από τα εισοδήματα που επικαλούνταν.

Όταν εκδικάζονταν η κύρια υπόθεσή τους, τότε το δικαστήριο, αν έκρινε ότι είχαν δίκιο, τους «κούρευε» βαθιά το στεγαστικό δάνειο που είχαν λάβει και η μηνιαία δόση μειώνονταν δραστικά.

Όσοι έχαναν την υπόθεση, αναβίωναν οι δόσεις που δεν είχαν πληρώσει στο μεσοδιάστημα και υποχρεώνονταν να εξοφλήσουν κανονικά το δάνειό τους.

Υπάρχει όμως ένας σημαντικός αριθμός προσφυγών, υπολογιζόμενες σε 70.000, οι οποίες εκκρεμούν σήμερα στα δικαστήρια, ενώ, αποδεικνύεται, από τα στοιχεία της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους ότι ορισμένες από τις υποθέσεις αυτές, έχουν πάρει ημερομηνία εκδίκασης το έτος 2032.

Στους συγκεκριμένους δανειολήπτες, δόθηκε την άνοιξη του 2019 η δυνατότητα να παραιτηθούν της προσφυγής τους και να ενταχθούν στο νέο καθεστώς προστασίας, το οποίο όμως προϋπέθετε, άρση φορολογικού και τραπεζικού απορρήτου και φυσικά αρνήθηκαν να παραιτηθούν από τη δικαστική οδό που έχουν επιλέξει.

Πάντως σύμφωνα με ένα στατιστικό στοιχείο, ενώ οι 9 στους 10 λαμβάνουν κερδίζουν τα ασφαλιστικά μέτρα, στο τελικό στάδιο της εκδίκασης δικαιώνονται μόνο 2 στους 10. Ωστόσο έχουν κερδίσει ασυλία από το κυνήγι των τραπεζών, στο διάστημα από την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων μέχρι και την οριστική εκδίκαση της υπόθεσής τους.

Τα 5 κόλπα των στρατηγικών κακοπληρωτών

Από τα στοιχεία της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους προκύπτουν πέντε χαρακτηριστικές περιπτώσεις στρατηγικών κακοπληρωτών, που έχουν εξασφαλίσει ασυλία, μέχρι την εκδίκαση των υποθέσών τους. Ειδικότερα:

  1. Οικογένεια με 1 τέκνο και με εισόδημα 3.000 ευρώ μηνιαίως δηλώνει ότι το τέκνο πηγαίνει σε ιδιωτικό σχολείο επί σειρά ετών και η απομάκρυνσή του από αυτό θα επιφέρει ψυχολογική βλάβη. Ως εκ τούτου, ο οφειλέτης δηλώνει ότι αδυνατεί να πληρώσει πάνω από 50 ευρώ μηνιαίως προς την τράπεζα για το στεγαστικό του δάνειο.
  2. Οικογένεια με 2 τέκνα και με εισόδημα 4.000 ευρώ μηνιαίως δηλώνει ότι φιλοξενεί στο σπίτι άνεργο συγγενή, του οποίου καλύπτει τις δαπάνες διαβίωσης. Ως εκ τούτου, ο οφειλέτης δηλώνει ότι αδυνατεί να πληρώσει πάνω από 100 ευρώ μηνιαίως προς την τράπεζα για το στεγαστικό του δάνειο.
  3. Οφειλέτης που διαθέτει δύο σπίτια, ένα σπίτι 250 τ.μ., αξίας 350.000 ευρώ , στο οποίο υπάρχει υποθήκη και μη εξυπηρετούμενο δάνειο ύψους 300.000 ευρώ , και ένα σπίτι 50 τ.μ., αξίας 80.000 ευρώ , χωρίς υποθήκη, δηλώνει ότι το 2ο σπίτι αποτελεί την 1η κατοικία του, και άρα είναι επιλέξιμος για προστασία 1ης κατοικίας. Μετά από 3 αναβολές της δίκης, φτάνει η τελική εκδίκαση, οπότε μερικές ημέρες πριν από τη δίκη, αποσύρει την αίτησή του και προσέρχεται να ρυθμίσει τα χρέη του με την τράπεζα.
  4. Συνταξιούχος, με οφειλές σε Τράπεζες που δημιουργήθηκαν κατά τον χρόνο που ήταν έμπορος: σύμφωνα με το Ν. 3869/2010 και τη σχετική νομολογία, δεν εντάσσονται στο πεδίο εφαρμογής αυτού και δεν μπορούν να ρυθμιστούν οι οφειλές που προέκυψαν από εμπορική δραστηριότητα, ακόμα και αν κατά τον χρόνο της αίτησης, ο αιτών δεν έχει πλέον εμπορική δραστηριότητα. Ωστόσο, αυτό κρίνεται κατά τον χρόνο έκδοσης της απόφασης. Στο μεταξύ, ο αιτών, αν και γνωρίζει ότι η αίτηση δεν θα γίνει δεκτή, την καταθέτει, καθότι με την κατάθεση πετυχαίνει αναστολή καταδιωκτικών μέτρων. Παίρνει μία δικάσιμο σε απώτερο χρόνο (π.χ. 2030), καταβάλλοντας στο μεταξύ μία χαμηλή δόση για την προστασία της κατοικίας του για πολλά έτη, και μεταθέτει έτσι το πρόβλημα για το μέλλον. Στο μεταξύ, ο πιστωτής δεν μπορεί να προβεί σε καταδιωκτικά μετρά (πλειστηριασμό) της κατοικίας του.
  5. Δανειολήπτης που έλαβε δάνεια, των οποίων οι δόσεις είναι υπερπολλαπλάσιες από τα εισοδήματα που είχε κατά τη στιγμή της λήψης των δανείων: σύμφωνα με πάγια νομολογία βάσει του Ν. 3869/2010, η εν λόγω περίπτωση συνιστά χαρακτηριστική περίπτωση που κρίνεται δόλιος ο δανειολήπτης και δεν δίνει ρύθμιση των δανείων του το δικαστήριο. Επίσης κρίνεται κατά τον χρόνο έκδοσης της απόφασης. Ωστόσο, ο αιτών, αν και γνωρίζει ότι αναμένεται να κριθεί ως δόλιος, και συνακόλουθα η αίτηση δεν θα γίνει δεκτή, εν τούτοις την καταθέτει, λαμβάνει μακρινή δικάσιμο και καταθέτει τη χαμηλή δόση που όρισε η προσωρινή διαταγή, μεταθέτοντας το πρόβλημα για το μέλλον.

sofokleousin.gr

Κατηγορία Οικονομία

Εννέα νέα προγράμματα για τη δημιουργία 47.000 θέσεων εργασίας για ανέργους έχει έτοιμα ο ΟΑΕΔ. Τα προγράμματα αναμένεται να βγουν στον «αέρα» το δίμηνο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου.

 

Ειδικότερα μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένεται να προκηρυχθούν 3 νέα προγράμματα:

1o) Απασχόλησης ανέργων ηλικίας 30 ετών και άνω στις λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες της χώρας. Το πρόγραμμα θα επιχορηγεί με έως 700 ευρώ μηνιαίως για 12 μήνες το 75% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους για την πρόσληψη 7.000 μακροχρόνια ανέργων 30 ετών και άνω σε ιδιωτικές επιχειρήσεις της Ανατολικής Μακεδονίας, Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας και ∆υτικής Ελλάδας.

2o) Απόκτησης εργασιακής εμπειρίας στην ψηφιακή οικονομία. Το πρόγραμμα θα επιχορηγεί με έως 600 ευρώ μηνιαίως για 6 μήνες το 100% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους για την πρόσληψη 5.000 ανέργων 18-29 ετών σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.

3o) Απόκτησης εργασιακής εμπειρίας σε περιοχές υψηλής ανεργίας. Το πρόγραμμα θα επιχορηγεί με έως 813 ευρώ μηνιαίως για 7 μήνες το 100% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους για την πρόσληψη 3.000 ανέργων 18-30 ετών σε ιδιωτικές και δημόσιες επιχειρήσεις της Ανατολικής Μακεδονίας, Θράκης, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας και Βορείου Αιγαίου.

Τα προγράμματα που αναμένεται να βγουν τον Οκτώβριο:

4o) Απόκτησης εργασιακής εμπειρίας που επιχορηγεί με έως 813 ευρώ μηνιαίως για 7 μήνες το 100% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους για την πρόσληψη 10.000 ανέργων 18-29 ετών σε ιδιωτικές και δημόσιες επιχειρήσεις της Αττικής και της Κεντρικής Μακεδονίας.

5o) Νέας επιχειρηματικότητας με έμφαση στις γυναίκες όπου θα επιχορηγεί για 12 -18 μήνες με 10.000 έως 17.000 ευρώ 2.500 ανέργους 18-29 ετών, για να δημιουργήσουν την δική τους επιχείρηση. Επίσης τον Νοέμβριο θα ξεκινήσουν δύο νέα προγράμματα του ΟΑΕΔ:

6o) Απασχόλησης νέων πτυχιούχων. Το πρόγραμμα θα επιχορηγεί με έως 950 ευρώ μηνιαίως για 10 μήνες το 100% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους για την πρόσληψη 6.000 ανέργων 22-29 ετών με πτυχίο σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.

7o) Κατάρτισης και απασχόλησης ανέργων σε ειδικότητες υψηλής ζήτηση. Το πρόγραμμα θα επιχορηγεί με έως 475 ευρώ μηνιαίως για 8 μήνες το 50% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους για την κατάρτιση και πρόσληψη 4.500 ανέργων ηλικίας 18-29 ετών σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Ακόμη για τον Δεκέμβριο έχει προγραμματιστεί να προκηρυχθούν:

8o) Πρόγραμμα απασχόλησης ανέργων ηλικίας 30 ετών και άνω στις Περιφέρειες σε μετάβαση. Το πρόγραμμα θα επιχορηγεί με έως 700 ευρώ μηνιαίως για 12 μήνες το 75% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους για την πρόσληψη 5.000 ανέργων ηλικίας 30 ετών και άνω σε ιδιωτικές επιχειρήσεις της Δυτικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας, Ιόνιων Νησιών, Πελοποννήσου, Βόρειου Αιγαίου και Κρήτης.

9o) Πρόγραμμα απασχόλησης ανέργων ηλικίας 30 ετών και άνω στις περισσότερο αναπτυγμένες περιφέρειες. Το πρόγραμμα θα επιχορηγεί με έως 700 ευρώ μηνιαίως για 12 μήνες το 75% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους για την πρόσληψη 4.000 ανέργων ηλικίας 30 ετών και άνω σε ιδιωτικές επιχειρήσεις της Αττικής και του Νοτίου Αιγαίου.

Κατηγορία Γενικά

Οκτώ στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις -ποσοστό 81%- πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις στη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων σε σχέση με την περυσινή χρονιά.

Αυτό προκύπτει από την περιοδική έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για τις θερινές εκπτώσεις του 2020.

Σε σημερινή ανακοίνωσή της η ΕΣΕΕ υπογραμμίζει ότι «όπως συνάγεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων σημείωσαν μεγάλη πτώση, με τις επιδόσεις να χειροτερεύουν ακόμη και σε σχέση με το δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων του Ιουλίου. Χωρίς αμφιβολία, το γεγονός αυτό ερμηνεύεται από την αύξηση των κρουσμάτων κατά τη διάρκεια του Αυγούστου σε συνδυασμό με τα απαραίτητα για την υγεία των πολιτών μέτρα που ελήφθησαν. Ωστόσο, τα μέτρα στήριξης που έλαβε η κυβέρνηση φαίνεται να απέτρεψαν την ολοκληρωτική κατάρρευση της αγοράς».
Σύμφωνα με τα εύρημα τα της έρευνας:

    Οι μισές επιχειρήσεις (50%) εκτιμούν πως οι πωλήσεις τους υποχώρησαν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων. Αντίθετα, μόλις μία στις τέσσερις (26%) σημείωσε ηπιότερη πτώση πωλήσεων έως 20%. Οι επιδόσεις αυτές χαρακτηρίζονται από την ΕΣΕΕ σαφέστερα χειρότερα από τις αντίστοιχες περσινές.
    Ως εκ τούτου, για την πλειονότητα των επιχειρήσεων (60%) η αγοραστική κίνηση είναι καλύτερη κατά το εκπτωτικό δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, «συμπεριφορά που επαναλαμβάνεται συστηματικά όλα τα προηγούμενα έτη» όπως υπογραμμίζεται.
    Περίπου ένας στους δέκα (12%) επιχειρηματίες δήλωσε πως οι πωλήσεις τους ήταν εκείνες που ανέμεναν, αφού είχαν λάβει υπόψη τους την εκδήλωση και τον αντίκτυπο της πανδημίας. Αντίθετα, σχεδόν επτά στους δέκα (68%) επιχειρηματίες αιφνιδιάστηκαν από το μέγεθος των επιπτώσεων της πανδημίας και κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις από ό,τι εκτιμούσαν. «Οι μικρές αποκλίσεις σε σχέση με το δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων του Ιουλίου δείχνει πως οι ελπίδες του εμπορικού κόσμου για ηπιότερης έντασης αντίκτυπο δεν επιβεβαιώθηκαν» όπως αναφέρει η ΕΣΕΕ.
    Η αβεβαιότητα από την κρίση υγείας και η εφαρμογή των μέτρων ατομικής προστασίας επηρέασε αρνητικά και την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, καθώς περισσότερες από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (82%) κατέγραψαν συρρίκνωση της επισκεψιμότητας σε σχέση με το 2019.
    Το 85% των επιχειρήσεων θεωρεί πως η πανδημία του κορωνοϊού επηρέασε σημαντικά την ψυχολογία των καταναλωτών, χαρακτηρίζοντάς την περισσότερο συγκρατημένη σε σχέση με πέρυσι.
    Οι οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (79%) υποστήριξε πως η πανδημία έχει επηρεάσει από μεγάλο έως πολύ μεγάλο βαθμό τη λειτουργία τους, εκτίμηση η οποία, υπό τις παρούσες συνθήκες, δεν αποτελεί έκπληξη.
    Οι απαντήσεις των επιχειρήσεων σχετικά με το κόστος προσαρμογής στο νέο πλαίσιο λειτουργίας που υπαγορεύει η Covid-19 φαίνονται μοιρασμένες. Ειδικότερα, το 31% των επιχειρήσεων χαρακτηρίζει το κόστος από μεγάλο έως πολύ μεγάλο ενώ το 30% από μικρό έως πολύ μικρό. Ενδεχομένως, η διαφοροποίηση αυτή μπορεί να οφείλεται και στο μέγεθος των επιχειρήσεων ή/και στο είδος.
    Οι μισές επιχειρήσεις (52%) θεωρούν πως η υποχρεωτική χρήση μάσκας στο χώρο του καταστήματος έχει επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του καταστήματος και μόλις μία στις πέντε (19%) πως το έχει επηρεάσει θετικά.
    Σχεδόν σε τρεις από τέσσερις επιχειρήσεις (73%) οι πελάτες χρησιμοποίησαν κυρίως κάρτες κατά τις συναλλαγές τους. Όπως σημειώνεται, η εξοικείωση των πελατών με το πλαστικό χρήμα και τα μέσα ηλεκτρονικής πληρωμής, από την περίοδο επιβολής των Capital Controls, σίγουρα λειτούργησαν ευνοϊκά προς αυτήν την κατεύθυνση τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, η υγειονομική κρίση και τα μέσα ατομικής προστασίας υπαγόρευσαν τον ισχυρό περιορισμό της χρήσης μετρητών (μόνο στο 4% των επιχειρήσεων χρησιμοποιήθηκαν κυρίως μετρητά).

Τέλος, αναφορικά με την ταυτότητα της έρευνας, αυτή έγινε τηλεφωνικά με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 350 επιχειρήσεων που συμμετείχαν στις θερινές εκπτώσεις και δραστηριοποιούνταν στον οικιακό εξοπλισμό, στα ψυχαγωγικά/επιμορφωτικά είδη και στην ένδυση/υπόδηση.
Πηγή: iefimerida.gr

Κατηγορία Οικονομία

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας