Πώς θα είναι το τραπεζικό κατάστημα του μέλλοντος Κύριο

Πώς θα είναι το τραπεζικό κατάστημα του μέλλοντος

Στο τραπεζικό κατάστημα του μέλλοντος, που θα κυριαρχήσει τα αμέσως επόμενα χρόνια και έχει ήδη αρχίζει και διαμορφώνεται και στην Ελλάδα, το σύνολο σχεδόν των συναλλαγών θα γίνεται από τα εναλλακτικά ψηφιακά δίκτυα, που βρίσκονται και εντός των καταστημάτων.

Τα ταμεία σχεδόν θα εξαφανισθούν, ίσως λειτουργεί ένα ταμείο ανά κατάστημα και αυτό σε ημέρες και ώρες αιχμής. Το κατάστημα θα αποκτά συνεχώς αυξανόμενο συμβουλευτικό ρόλο αλλά και εκπαιδευτικό, για σειρά προϊόντων και υπηρεσιών, τόσο προς τον πελάτη-επιχειρηματία όσο και προς τον πελάτη της λιανικής τραπεζικής. Για το σκοπό αυτό, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, που αποκτά ενεργότερο ρόλο στην εξυπηρέτηση των αναγκών του πελάτη.

Μεταψηφιακός μετασχηματισμός

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν επιτελικά στελέχη συστημικών τραπεζών, σε πάνελ συνεδρίου της ΕΕΔΕ, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ), με την συμμετοχή των κ.κ Ιάκωβου Γιαννακλή, γενικού διευθυντή λιανικής τραπεζικής της Eurobank, Βασίλειου Κουτεντάκη, ανώτερου γενικού διευθυντή, επικεφαλής τομέα λιανικής τραπεζικής, δικτύου καταστημάτων & καταθέσεων της Τράπεζας Πειραιώς, Παντελή Μαραβέα, βοηθού γενικού διευθυντή Retail Segments της Εθνικής Τράπεζας και Ισίδωρου Πάσσα, εντεταλμένου γενικού διευθυντή της Alpha Bank.

Ειδικότερα, οι γενικοί διευθυντές των 4 συστημικών τραπεζών, έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στον μεταψηφιακό μετασχηματισμό του εγχώριου τραπεζικού συστήματος, που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και οδηγεί στην αναβάθμιση των ψηφιακών εναλλακτικών δικτύων εντός και εκτός καταστημάτων, μέσω των οποίων θα πραγματοποιείται σχεδόν το σύνολο των συναλλαγών, επισημαίνοντας ότι υπάρχει ακόμη έργο να γίνει προς την κατεύθυνση αυτή, αλλά η αρχή έχει ήδη γίνει, κάτι φαίνεται και στο δίκτυο των υποκαταστημάτων όλων των τραπεζών.

Επισήμαναν επίσης ότι συγκριτικό πλεονέκτημα των τραπεζών σε σχέση με τους νέους «παίκτες» που εισέρχονται στην παροχή χρηματοπιστωτικών προϊόντων είναι η έμφαση που θα δοθεί σε συμβουλευτικές δραστηριότητες για την ικανοποίηση κάθε ανάγκης του ιδιώτη πελάτη, σε συνδυασμό με την εμπιστοσύνη που έχει η πελατειακή βάση στο παραδοσιακό τραπεζικό σύστημα (για παράδειγμα σε ποιον θα εμπιστευτούν τα χρήματα τους κλπ). Στο πλαίσιο αυτό οι τράπεζες θα πρέπει να απλοποιήσουν και να αυτοματοποιήσουν διαδικασίες ώστε να εξυπηρετούν καλύτερα και ταχύτερα τον πελάτη κάτι στο οποίο υπάρχει ανάγκη να συμβάλει και η πολιτεία μέσω της θεσμικής απλοποίησης των διαδικασιών.

Επίσης, τονίσθηκε ότι fintech και τράπεζες περισσότερο, θα συνεργαστούν με αμοιβαίο όφελος, παρά θα ανταγωνισθούν. Εξέφρασαν δε την αισιοδοξία τους τους ότι τα μερίδα που θα χαθούν από τους καλούμες τρίτους παίκτες δεν θα είναι σημαντικά ώστε να επηρεάσουν την λειτουργία του παραδοσιακού τραπεζικού συστήματος.

πηγή: dikastiko.gr

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας