alexandriamou.gr - Προβολή άρθρων κατά ημερομηνία: Δευτέρα, 11 Μαΐου 2020

Παρατείνονται μέχρι και την 30/9/2020 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων οφειλών ΔΟΥ που λήγουν ή έληξαν από 1/5/2020 έως την 31/5/202 αλλά και αυτές που προκύπτουν από χρεωστικές δηλώσεις ΦΠΑ που λήγουν ή έληξαν από 1/5/2020 μέχρι και την 29/5/2020 για τις πληττόμενες εππιχειρήσεις και τους ιδιοκτήτες ακινήτων που μειώθηκαν κατά 40% τα ενοίκια τους όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών

Νέες Υπουργικές Αποφάσεις σχετικά με την επέκταση της ισχύος των μέτρων στήριξης για τον μήνα Μάιο

Τέσσερις νέες Υπουργικές Αποφάσεις, που επεκτείνουν για τον μήνα Μάιο την ισχύ των μέτρων στήριξης προς τις πληττόμενες από την πανδημία επιχειρήσεις, τους εκμισθωτές ακινήτων σε αυτές, καθώς και τους εργαζόμενους, των οποίων η σύμβαση τελεί σε αναστολή, υπέγραψε ο Υφυπουργός Οικονομικών, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος.

Με τις ως άνω αποφάσεις:

1ον. Παρατείνονται μέχρι και την 30/9/2020 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικά Κέντρα οφειλών από χρεωστικές δηλώσεις ΦΠΑ που λήγουν ή έληξαν από 1/5/2020 μέχρι και την 29/5/2020, των επιχειρήσεων που είχαν την 20/3/2020 ενεργό ΚΑΔ από τους ειδικότερα αναφερόμενους στην Υπουργική Απόφαση. Ομοίως, παρατείνονται οι προθεσμίες καταβολής βεβαιωμένων οφειλών και των επιχειρήσεων, των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 20/3/2020 του ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας που περιλαμβάνεται στην Απόφαση, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 20/3/2020. Για την ίδια κατηγορία επιχειρήσεων αναστέλλεται μέχρι και την 30/9/2020 η είσπραξη των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων κατά την 1/5/2020 οφειλών από χρεωστικές δηλώσεις ΦΠΑ.

2ον. Παρατείνονται μέχρι και την 30/9/2020 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων οφειλών, των επιχειρήσεων, στις Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικά Κέντρα, που λήγουν ή έληξαν από 1/5/2020 έως την 31/5/2020. Από τη ρύθμιση ωφελούνται οι επιχειρήσεις που έχουν την 20/3/2020 ενεργό ΚΑΔ από τους ειδικότερα αναφερόμενους στην Υπουργική Απόφαση, καθώς και οι επιχειρήσεις, των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 20/3/2020 του ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας που περιλαμβάνεται στην Υπουργική Απόφαση, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 20/3/2020. Επισημαίνεται ότι έως την ίδια ημερομηνία παρατείνονται και οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων για τις ρυθμίσεις/διευκολύνσεις τμηματικής καταβολής, ενώ αναστέλλεται μέχρι και την 30/9/2020 η είσπραξη των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων κατά την 1/5/2020 οφειλών των ανωτέρω επιχειρήσεων.

3ον. Παρατείνονται μέχρι και την 30/9/2020 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ. οφειλών, που λήγουν ή έληξαν από 1/5/2020 έως και την 31/5/2020, των φυσικών προσώπων που εκμισθώνουν ακίνητα στις επιχειρήσεις που έχουν την 20/3/2020 ενεργό ΚΑΔ από τους ειδικότερα αναφερόμενους στην Υπουργική Απόφαση, καθώς και στις επιχειρήσεις, των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 20/3/2020 του ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας που περιλαμβάνεται στην Υπουργική Απόφαση, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 20/3/2020. Επίσης, αναστέλλεται μέχρι και την 30/9/2020 η είσπραξη των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων κατά την 1/5/2020 οφειλών των ανωτέρω προσώπων.

4ον. Παρατείνονται μέχρι και την 30/9/2020 οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ. οφειλών, που λήγουν ή έληξαν από 1/5/2020 έως και την 31/5/2020 των μισθωτών στις επιχειρήσεις που έχουν την 20/3/2020 ενεργό ΚΑΔ από τους ειδικότερα αναφερόμενους στην Υπουργική Απόφαση, καθώς και στις επιχειρήσεις, των οποίων τα ακαθάριστα έσοδα ενεργού κατά την 20/3/2020 του ΚΑΔ δευτερεύουσας δραστηριότητας που περιλαμβάνεται στην Υπουργική Απόφαση, είναι μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδα που αντιστοιχούν στον κύριο ΚΑΔ στις 20/3/2020. Το συγκεκριμένο μέτρο αφορά στους μισθωτούς επιχειρήσεων, των οποίων η σύμβαση εργασίας τελεί σε αναστολή.

Σημειώνεται ότι στο σύνολο των ως άνω περιπτώσεων κατά την καταβολή δεν υπολογίζονται οι τόκοι και οι προσαυξήσεις του χρονικού διαστήματος της αναστολής.

Όπως επισημαίνει ο κ. Βεσυρόπουλος, «η Κυβέρνηση δεν επικεντρώθηκε αποκλειστικά στην επιτυχή αντιμετώπιση της πανδημίας σε υγειονομικό επίπεδο, αλλά έλαβε και θα συνεχίσει να λαμβάνει ουσιαστικά μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων και των εργαζομένων, με στόχο την προστασία της επιχειρηματικότητας, τη διατήρηση των θέσεων εργασίας και τη δυναμική επανεκκίνηση της οικονομίας».

 

www.dikaiologitika.gr

Κατηγορία Οικονομία

Ανταποκρινόμενη άμεσα στο κάλεσμα των συνεταιρισμών για τις καταστροφές στις 3-4 Μαΐου λόγω της ανεμοθύελλας, πραγματοποίησα επίσκεψη στους τόπους παραγωγής και καταστροφής. Στις 5 Μαΐου επισκέφθηκα αγροκτήματα ακτινιδίων της Επισκοπής Νάουσα και συναντήθηκα με τον πρόεδρο του Α.Σ. Επισκοπής κ. Λογγιζίδη Δημήτριο όπου ενημερώθηκα για τα προβλήματα που δημιούργησαν οι τελευταίες θεομηνίες. Στη συνέχεια επισκέφθηκα αγροκτήματα της περιοχής Μελίκης και συναντήθηκα με τον πρόεδρο του Α.Σ. Μελίκης κ. Λουκανόπουλο Απόστολο και παραγωγούς. Κοινή διαπίστωση είναι ότι οι ζημιές στα ακτινίδια είναι μεγάλες.

Επίσης, όπως ενημερώθηκα, άμεση ήταν η ανταπόκριση του τοπικού ΕΛΓΑ αφού την ίδια ημέρα βγήκαν κλιμάκια για να αποτυπώσουν το μέγεθος των ζημιών και να υποβληθούν δηλώσεις για αναγγελίες ζημιών. Ωστόσο το παράρτημα του τοπικού ΕΛΓΑ Βέροιας- Πέλλας ουσιαστικά έχει εξαϋλωθεί γιατί οι ενεργοί σήμερα μόνιμοι γεωπόνοι σε υπηρεσία είναι λιγότεροι από τα δάκτυλα του ενός χεριού. Επίσης η διαδικασία ενίσχυσης του παραρτήματος με εποχικούς γεωπόνους (30-35 άτομα) έχει προς το παρόν “παγώσει” λόγω έλλειψης χώρων διαμονής (ξενοδοχεία).

Παραμένει επιτακτικό το αίτημα προς τον υπουργό για:
- Την άμεση εκτίμηση όλων των ζημιών που προέρχονται από καιρικά φαινόμενα και την ένταξή τους στις αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ.

- Τη λειτουργία της αντιχαλαζικής προστασίας με τα αεροπλάνα και απάντηση για την μη έγκαιρη πτήση τους.

- ΑΜΕΣΑ την κάλυψη των κενών θέσεων με τους προσληφθέντες έκτακτους γεωπόνους λύνοντας το θέμα της διαμονής τους.

- Τη δημιουργία οργανογράμματος για την ένταξη του ΕΛΓΑ στην ΠΛΗΡΗ κινητικότητα, διότι με το σημερινό καθεστώς αδυναμίας μετακίνησης γεωπόνων από άλλες υπηρεσίες στον ΕΛΓΑ όταν αποχωρούν εργαζόμενοι, οδηγούμαστε στην εξαΰλωσή του (ήδη έχει αποχωρήσει πάνω από το 30% των μονίμων υπάλληλων).

- Την πληρωμή στο 100% των αποζημιώσεων για τις καταστροφές του φυτικού και ζωικού κεφαλαίου και όχι σε δόσεις (για φέτος η πρώτη πληρωμή είναι το 65% της δικαιούμενης αποζημίωσης).

Κατηγορία Αγροτικά

Στο πλευρό των αστυνομικών που υπηρετούν στην Τροχαία Θεσσαλονίκης και τις Αστυνομικές Διευθύνσεις Ημαθίας, Πέλλας και Πιερίας βρέθηκε σήμερα ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης), κ. Θεόδωρος Καράογλου, διανέμοντας συνολικά 2.000 προστατευτικές υφασμάτινες μάσκες πολλαπλών χρήσεων ελληνικής κατασκευής.

Το υγειονομικό υλικό είναι δωρεά της επιχείρησης "Αγγελίνα Παπακωνσταντίνου Α.Ε.", η οποία παρασκεύασε τις μάσκες για την προστασία του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας που, μεταξύ των άλλων καθηκόντων, έχει επιφορτιστεί με την επίβλεψη τήρησης των μέτρων για τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας.

Ευχαριστώντας τους άνδρες και τις γυναίκες της ΕΛ.ΑΣ. για τις πολυεπίπεδες υπηρεσίες που προσφέρουν καθημερινά, ο κ. Καράογλου σημείωσε πως "οι Έλληνες αστυνομικοί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης της πανδημίας και τα μέτωπα που καλούνται να διαχειριστούν είναι πολλά και σημαντικά. Αξίζουν την αναγνώριση και τον σεβασμό μας".

Πρόσθεσε ακόμη ότι "η Πολιτεία μεριμνά για την ασφάλεια τους, διευκολύνοντας με όποιον τρόπο μπορεί το έργο που επιτελούν και θωρακίζοντας τόσο τη δική τους υγεία όσο και των οικογενειών τους. Φροντίζουμε με επιμέλεια εκείνους που φροντίζουν νυχθημερόν για την ασφάλεια όλων μας" τόνισε ο Υφυπουργός, εξαίροντας τη συνδρομή της Ελληνικής Αστυνομίας στην επιτυχημένη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης.

Επίσης, ο κ. Καράογλου ευχαρίστησε την επιχείρηση "Αγγελίνα Παπακωνσταντίνου Α.Ε." για τη συμμετοχή της στο μεγάλο δίχτυ αλληλεγγύης και προστασίας που απλώνει το Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης) πάνω από τους ανθρώπους που δίνουν νυχθημερόν τη μάχη ενάντια στον κορωνοϊό. "Στα δύσκολα", είπε, "αποδείξαμε ότι μπορούμε να πορευόμαστε όλοι μαζί".

Εκπροσωπώντας την επιχείρηση που έκανε τη δωρεά, η κυρία Θεοδώρα Παπακωνσταντίνου χαρακτήρισε "αυτονόητη" την ανταπόκριση στο κάλεσμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που απηύθυνε ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης). "Σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε ως κοινωνία, χρέος μας είναι να στηρίξουμε με πράξεις τους αστυνομικούς που δίνουν καθημερινά τον καλύτερο τους εαυτό για να προστατεύουν τη ζωή και τις περιουσίες μας. Οι μάσκες που ως επιχείρηση δωρίζουμε είναι ένα ειλικρινές και εγκάρδιο "ευχαριστώ" στο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας".

 

http://www.thestival.gr

Κατηγορία Αστυνομικά

Εξαιρετικά δυσχερής και όχι αρκούντως αποτελεσματική αποδεικνύεται μέχρι στιγμής η προσπάθεια χρηματοδοτικής στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που πλήττονται από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας.

Παρά παρά τα αλλεπάλληλα μέτρα, τους σύνθετους σχεδιασμούς και τα πολλά χρηματοδοτικά εργαλεία που επιστρατεύει η κυβέρνηση, “ζεστό” χρήμα δεν έχει αρχίσει να ρέει – και πιθανότατα δεν θα φθάσει ποτέ σε δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις, που το έχουν ανάγκη για να σταθούν στα πόδια τους και να μπορέσουν να προχωρήσουν στην μετά-κορονοϊό περίοδο.

Ανασταλτικό παράγοντα αποτελούν οι προϋποθέσεις που τίθενται για την ένταξη των επιχειρήσεων στα διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που αφορούν τα δάνεια με εγγύηση του Δημοσίου και την “επιστρεπτέα προκαταβολή”.

Εξαιρετικά δύσκολη αποδεικνύεται για τις ΜμΕ και η αξιοποίηση των ποικίλων χρηματοδοτικών εργαλείων που έχουν δημιουγηθεί για τη διοχέτευση ρευστότητας μέσω του χρηματοπιστωτικού συστήματος.
Τραπεζικά κριτήρια

Το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότερες ΜμΕ, κυρίως οι μικρές, δεν έχουν πιστοληπτική ικανότητα. Αντιμετωπίζονται λοιπόν με επιφυλακτικότητα και δυσπιστία από τις τράπεζες, ακόμη και κατά την αξιολόγηση για τη χορήγηση δανείων που δίνονται με εγγύηση του Δημοσίου ή της Αναπτυξιακής Τράπεζας.

Αν και το ρίσκο τους περιορίζεται κατά κανόνα μόνο στο 20% του δανείου – καθώς το υπόλοιπο καλύπτεται με εγγύηση, οι τράπεζες δύσκολα αποφασίζουν να επωμισθούν έστω και αυτόν τον μικρό κίνδυνο: Επειδή στο παρελθόν “κάηκαν στον χυλό” καταλήγοντας να συσσωρεύσουν βουνά κόκκινων δανείων, τώρα “φυσάνε και το γιαούρτι”.

Προσπαθώντας να παρακινήσει τις τράπεζες να δείξουν μεγαλύτερη “τόλμη” σ' αυτόν τον τομέα και να δώσουν περισσότερα εγγυημένα δάνεια σε επιχειρήσεις που δεν πληρούν απολύτως τα χρηματοδοτικά τους κριτήρια, η ΤτΕ αποφάσισε να θεωρεί “μηδενικού ρίσκου” τα ανοίγματα τους προς την Επενδυτική Τράπεζα, τα οποία εξομοιώνονται πλέον με τα αντίστοιχα προς το Δημόσιο. Ετσι δεν θα χρειάζεται να διενεργούν προβλέψεις επισφαλειών και δεν θα επηρεάζονται δυσμενώς οι κεφαλαιακοί δείκτες τους.
"Δίψα" για ρευστότητα

Κι ενώ από πλευράς τραπεζών υπάρχει απροθυμία – εύλογη ως ένα βαθμό, μετά την οδυνηρή εμπειρία των συσσωρευμένων κόκκινων δανείων, υπάρχει εξαιρετικά μεγάλη ζήτηση δανείων με ευνοϊκούς όρους ή/και με εγγύηση.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι στις 5 ημέρες που έμεινε ανοιχτό το πρόγραμμα χρηματοδότησης του ΤΕΠΙΧ ΙΙ για τις επιχειρήσεις που πλήττονται από τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας υποβλήθηκαν στις τράπεζες 30.644 αιτήματα χρηματοδότησης για συνολικό ποσό 4,11 δισ. ευρώ – τριπλάσιο(!) από τα διαθέσιμα κονδύλια, που είναι 1,3 δισ. ευρώ.

Λόγω αυτής της μεγάλης υπέρβασης, το σύστημα έκλεισε προσωρινά προκειμένου να γίνει μια πρώτη αξιολόγηση των αιτήσεων από τις τράπεζες. Θα ξανανοίξει για στις 20 Μαΐου για την υποβολή κι άλλων αιτήσεων από ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις, ενώ το αρχικό κονδύλι θα αναπροσαρμοσθεί.

Μέσω του προγράμματος ΤΕΠΙΧ ΙΙ, παρέχονται άτοκα δάνεια σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ανέστειλαν τη λειτουργία τους ή περιόρισαν δραστικά τις δραστηριότητες τους λόγω της πανδημίας.
Ποιές παίρνουν το χρήμα

Ομως ο στόχος στήριξης μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων δεν φαίνεται να επιτυγχάνεται: Η μερίδα του λέοντος από τα διατιθέμενα χρηματοδοτικά κονδύλια πηγαίνει στις μεγαλύτερες ΜμΕ, σε επιχειρήσεις που πληρούν τα πιστοδοτικά κριτήρια των τραπεζών – βρίσκονται δηλαδή σε καλή οικονομική κατάσταση και κατά τεκμήριο είναι αυτές που χρειάζονται λιγότερο τη στήριξη.

Μόνο ένα μικρό μέρος διοχετεύεται σε μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες κατά κανόνα δεν έχουν πρόσβαση στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και χρειάζονται περισσότερο τη χρηματοδοτική στήριξη για να επιβιώσουν.

Ενδεικτικά είναι τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία για τις υποβληθείσες αιτήσεις στο ΤΕΠΙΧ ΙΙ και τις πρώτες εγκρίσεις:
- Στην Τρ. Πειραιώς υποβλήθηκαν 13.490 αιτήσεις. Στο εργάσιμο τριήμερο μετά το κλείσιμο του συστήματος εγκρίθηκαν 243 δανειοδοτικά αιτήματα, για συνολικό ποσό 28,4 εκατ. ευρώ.
- Στη Eurobank, από τις 5.485 που υποβλήθηκαν έχουν εξετασθεί λίγες και εγκρίθηκαν 46 δάνεια συνολικού ποσού 5,5 εκατ. ευρώ

- Δάνεια του ίδιου συνολικού ποσού (περίπου 5,5 εκατ. ευρώ) έχουν εγκριθεί επίσης από την Εθνικής και την Alpha.

Οπως διαπιστώνεται, οι πρώτες εγκριθείσες αιτήσεις αφορούν δάνεια μέσου ποσού 120.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι προέρχονται από μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν τα “φόντα” να διεκδικήσουν – και οι τράπεζες να τους εμπιστευθούν – τέτοια ποσά για κεφάλαιο κίνησης.

Οι μικρές επιχειρήσεις που κατατάσσονται χαμηλά στην κλίμακα των ΜμΕ, θα περάσουν από “ψιλό κόσκινο” και οι περισσότερες “θα φθάσουν στη βρύση όταν θα έχει στερέψει”.

Η εξέταση των αιτήσεων θα συνεχισθεί αυτή την εβδομάδα με εντατικούς ρυθμούς. Σήμερα αναμένεται να ανακοινωθούν κάποια στοιχεία από τις τράπεζες για τον αριθμό αιτήσεων, τις εγκρίσεις και τα χορηγούμενα ποσά.

 

sofokleousin.gr

Κατηγορία Οικονομία

Στη δημοσιότητα δόθηκαν σήμερα από την Επιτροπή Ελέγχου της Βουλής, συνολικά 1.072 δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης του έτους 2019 (χρήση 2018) των πολιτικών προσώπων και θα παραμείνουν αναρτημένες στον διαδικτυακό τόπο της Βουλής των Ελλήνων για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η θητεία των υπόχρεων, πλέον τριών ετών από τη λήξη αυτής.

Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση της Επιτροπής Ελέγχου Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης, ο έλεγχος τους είναι σε εξέλιξη.

Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

«Δημοσιεύονται οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης του έτους 2019 (χρήση 2018) από την Επιτροπή Ελέγχου Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης
Η Επιτροπή Ελέγχου Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης του άρθρου 3Α του N. 3213/2003 δημοσιεύει τις Δηλώσεις Περιουσιακής Κατάστασης του έτους 2019 (χρήση 2018) των ελεγχόμενων από αυτήν προσώπων των περιπτώσεων α΄ έως και ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 3213/2003, στον διαδικτυακό τόπο της Βουλής των Ελλήνων.

Το πλήθος των προς δημοσίευση δηλώσεων είναι συνολικά χίλιες εβδομήντα δύο (1.072) και ο έλεγχός τους είναι σε εξέλιξη.

Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 3213/2003, οι δηλώσεις αυτές θα παραμείνουν αναρτημένες στον διαδικτυακό τόπο της Βουλής των Ελλήνων για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η θητεία των υπόχρεων, πλέον τριών ετών από τη λήξη αυτής. Η δημοσίευση των δημοσιοποιούμενων στοιχείων στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης επιτρέπεται υπό την προϋπόθεση ότι δημοσιεύεται ολόκληρο το περιεχόμενό τους. Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι επιτρεπτή η επιλεκτική δημοσιοποίηση ονομαστικών στοιχείων.

Ευχαριστούμε όλους τους υπόχρεους που ανταποκρίθηκαν έγκαιρα στην υποβολή Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης, καθώς επίσης το προσωπικό των υπηρεσιών της Βουλής των Ελλήνων και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, για την πολύτιμη συμβολή τους προκειμένου να επιτευχθεί η σωστή δημοσίευση».

 

Δείτε εδώ όλα τα πόθεν έσχες των βουλευτών

Σχετ.: Η υπ’ αριθ. 8197/90920/2013 (ΦΕΚ Β’ 1883) Κοινή Υπουργική Απόφαση όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Προς ενημέρωση του κάθε ενδιαφερομένου επί της ανανέωσης του πιστοποιητικού γνώσεων ορθολογικής χρήσης γεωργικών φαρμάκων σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:

1)Σύμφωνα με το άρθρο 14 της ανωτέρω Κ.Υ.Α. η ισχύς του πιστοποιητικού γνώσεων ορθολογικής χρήσης γεωργικών φαρμάκων σε θέματα του Παραρτήματος Β’ του ν. 4036/2012

(Α’8) είναι πέντε έτη και ξεκινάει από την ημερομηνία επιτυχούς χορήγησης του. Επιπροσθέτως η παράγραφος 2 του ιδίου άρθρου αναφέρει ότι το αργότερο έξι μήνες πριν την λήξη της ισχύος του ο ενδιαφερόμενος δύναται να εξετασθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα του άρθρου 12 προκειμένου να ανανεώσει την ισχύ του για επιπλέον 5 έτη.

2)Στην ιστοσελίδα http://ppp-usercert.minagric.gr/ παραμένει διαθέσιμη δωρεάν ψηφιακή εφαρμογή για την προετοιμασία στις ερωτήσεις που τίθενται στις εξετάσεις χορήγησης πιστοποιητικού γνώσεων ορθολογικής χρήσης γεωργικών φαρμάκων.

3)Το σύστημα των εξετάσεων ανανέωσης ακολουθεί την διαδικασία του συστήματος απόκτησης.

Φορείς κατάρτισης και τα κέντρα εξετάσεων βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα

http://www.minagric.gr/index.php/el/for-farmer-2/crop-production/fytoprostasiamenu/elenxoifitoprostateytikonmenu/525-ethniko-sxe-drashs/1590-sxedio-drashs-gevrgikon-farmakon-gr

στο τμήμα Ψηφιακή Υπηρεσία Πιστοποίησης Γνώσεων Ορθολογικής χρήσης Γεωργιών Φαρμάκων με τίτλο Φορείς Κατάρτισης και Κέντρα Εξετάσεων χορήγησης πιστοποιητικού γνώσεων ορθολογικής χρήσης των γεωργικών φαρμάκων.

4)Ο κανονισμός των εξετάσεων βρίσκετε αναρτημένος στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:

http://www.minagric.gr/images/stories/docs/agrotis/Georgika_Farmaka/elenxoi/Kanonismos_SYSXOPIS_12.15.pdf.

5) Οι ερωτήσεις καταχωρίζονται ανά κεφάλαιο του Παραρτήματος Β’ του ν.4036/2012 (Α’8) και βρίσκονται στη διάθεση των ενδιαφερομένων στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:

http://www.minagric.gr/images/stories/docs/agrotis/Georgika_Farmaka/elenxoi/SYSXOPIS_ERWTHSEIS_v.6.1_071815.pdf.

6)Το τέλος των εξετάσεων ορίζεται σύμφωνα με τα οριζόμενα της με αριθ. πρωτ. 13631/159106/2013 Κ.Υ.Α. (Β’3410) όπως τροποποιήθηκε με την αριθ. 11118/127128/2015 (Β ́2518).

Με βάση τα ανωτέρω ενημερώνουμε για την υποχρέωση των επαγγελματιών χρηστών των οποίων λήγει η ισχύς του πιστοποιητικού γνώσεων ορθολογικής χρήσης γεωργικών

φαρμάκων να προβούν εκ νέου σε εξετάσεις για την ανανέωση του. Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 4 του ν.4036/2012 (Α’8), η πώληση γεωργικών φαρμάκων εγκεκριμένων για επαγγελματική χρήση περιορίζεται στα πρόσωπα που διαθέτουν σε ισχύ το πιστοποιητικό γνώσεων ορθολογικής χρήσης γεωργικών φαρμάκων.

Κατηγορία Αγροτικά

Ο Κώστας Καλαϊτζίδης καταγγέλλει απουσία πτήσεων αεροσκαφών, που ήδη έχει αποτέλεσμα να προκληθούν σοβαρές ζημιές από χαλαζοπτώσεις σε αγροτικές καλλιέργειες της Ημαθίας.

Σε επιστολή του προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκη Βορίδη και προς τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ, Αντρέα Λυκουρέντζο επισημαίνει ότι το ίδιο έχει συμβεί κι άλλες φορές, το θεωρεί απαράδεκτο και ζητά να ενημερωθεί αλλά και να ληφθούν άμεσα οι απαραίτητες πρωτοβουλίες, για την έγκαιρη και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, εύρυθμη λειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας.

Αναλυτικά η επιστολή έχει ως εξής:

Προς:

-Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

κ. Βορίδη Μαυρουδή

-Πρόεδρο ΕΛΓΑ

κ. Λυκουρέντζο Ανδρέα

ΘΕΜΑ: Καταγγελία για ανεπάρκεια αντιχαλαζικής προστασίας, από αέρος

Κύριε Υπουργέ

Κύριε Πρόεδρε

Σε προηγούμενες επιστολές μου (ενδεικτικά, α.π. 193428-556 8/4/2020 και α.π. 219375-691 6/5/2020) αναφέρθηκα μεταξύ άλλων και στις σοβαρές ζημιές που προκλήθηκαν σε καλλιέργειες της Ημαθίας (στα έτη 2019 και 2020) λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών (μια εκ των οποίων είναι η χαλαζόπτωση), στην ανάγκη έγκαιρης και πλήρους αποζημίωσης των αγροτών όπως και στην ανάγκη επαρκούς προστασίας των κόπων και του εισοδήματός τους.

Σήμερα επανέρχομαι προκειμένου να ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΩ προς εσάς, ότι σε σχέση με τη χαλαζόπτωση που σημειώθηκε την Τετάρτη 29 Απριλίου 2020 δεν υπήρξε ΚΑΜΙΑ ΠΤΗΣΗ αεροσκαφών αντιχαλαζικής προστασίας.

Είναι απαράδεκτο ως γεγονός και δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κατά τα τελευταία χρόνια. Η απουσία αντιχαλαζικής προστασίας μέσω των ειδικών αεροσκαφών (με όλες τις καταστροφικές συνέπειες που ακολουθούν) έχει επισημανθεί και άλλες φορές, τόσο από την Π.Ε. Ημαθίας και εκ μέρους μου ως Αντιπεριφερειάρχης, όσο κι από την πλευρά των αγροτικών συλλόγων της Ημαθίας. Όταν μάλιστα δείχνει να επαναλαμβάνεται, δημιουργούνται εύλογες απορίες για τον βαθμό ετοιμότητας της συγκεκριμένης υπηρεσίας κι ακόμη χειρότερα για τη λειτουργία και τον λόγο ύπαρξής της.

Πρωτοβουλίες και λύσεις ζητά ο Αντιπεριφερειάρχης

Αντιλαμβάνεστε ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά σοβαρό θέμα, απαράδεκτο (το επαναλαμβάνω) και κυρίως πρόκειται για βασικό έλλειμμα καλλιεργητικής προστασίας, που λειτουργεί ευθέως σε βάρος του αγροτικού κόσμου της περιοχής, κατά συνέπεια και σε βάρος της τοπικής οικονομίας. Έλλειμμα που παράλληλα υπονομεύει τη λειτουργία του ΕΛΓΑ αλλά και τις προθέσεις του Οργανισμού και του αρμόδιου Υπουργείου, να σταθούν στο πλευρό των αγροτών, προστατεύοντας και καλύπτοντας τους κόπους και το εισόδημά τους.

Παρακαλώ να ενημερωθούμε άμεσα για τους λόγους που δεν λειτούργησε η αντιχαλαζική προστασία από αέρος, στις 29 Απριλίου 2020, εάν προτίθεστε να το λάβετε υπόψη ως μια ακόμη παράμετρο σε σχέση με τις αποζημιώσεις των πληγέντων καλλιεργητών και παρακαλώ να προχωρήσετε το συντομότερο σε όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες, για την έγκαιρη και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, εύρυθμη λειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας.

Αντιλαμβάνεστε ότι τυχόν επανάληψη αυτής της ανεπάρκειας (επιεικώς), δεν θα είναι -απλώς- άλλο ένα “δυσάρεστο συμβάν” σε βάρος του αγροτικού κόσμου, δεν θα έχει μόνο -νέες- καταστροφικές συνέπειες σε καλλιέργειες αλλά κυρίως θα καταδείξει σοβαρές αδυναμίες.

Βέροια 08 Μαΐου 2020

Με εκτίμηση

Κώστας Καλαϊτζίδης

Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ημαθίας

Κατηγορία Αγροτικά

Σε λειτουργία τέθηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας (11/05), η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για τους δικαιούχους της Επιστρεπτέας Προκαταβολής.

Οι περίπου 90.000 επιχειρήσεις που είχαν κάνει αίτηση έως 21 Απριλίου και τα δάνεια είχαν προεγκριθεί θα δουν σταδιακά τα χρήματα στους τραπεζικούς λογαριασμούς. Οι αιτήσεις θα συνεχιστούν έως 15 Μαΐου.

Σημειώνεται πως περισσότερες από 90.000 επιχειρήσεις, με 430.000 εργαζόμενους, που έκλεισαν με κρατική εντολή ή επλήγησαν από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού, θα ενισχυθούν, μέχρι το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας, με περίπου 1 δισ. ευρώ στα πλαίσια της πρώτης φάσης της επιστρεπτέας προκαταβολής.

Η είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» διενεργείται με τη χρήση των σχετικών διαπιστευτηρίων του Ο.Π.Σ. TAXISnet της ΑΑΔΕ. Με την είσοδο στην εφαρμογή και την υποβολή της αίτησης, η επιχείρηση πιστοποιεί την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων και συναινεί στην επεξεργασία των διαθέσιμων στοιχείων της ΑΑΔΕ, καθώς και των υποβαλλόμενων στοιχείων, προς τον σκοπό προσδιορισμού του τελικού ύψους ενίσχυσης.

Δικαιούχοι – λήπτες της ενίσχυσης είναι:

ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής, συμπεριλαμβανόμενων των ατομικών, ανεξαρτήτως κλάδου, οι οποίες απασχολούσαν έναν (1) έως πεντακόσιους (500) εργαζόμενους, κατά την 31η Μαρτίου 2020 ή ιδιωτικές επιχειρήσεις με τη μορφή ομόρρυθμων, ετερόρρυθμων, εταιρειών περιορισμένης ευθύνης εταιρειών και ιδιωτικών κεφαλαιουχικών εταιρειών (ΙΚΕ), ανεξαρτήτως κλάδου, οι οποίες δεν απασχολούσαν εργαζόμενους κατά την 31η Μαρτίου 2020, οι οποίες πληρούν σωρευτικά τα παρακάτω κριτήρια:

α) Έχουν την έδρα τους ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, λειτουργούν νομίμως, έχουν πληγεί οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του COVID-19 και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον στην ειδική πλατφόρμα «myBusinessSupport», σύμφωνα με την Α.1076/2.4.2020 (Β΄1135) απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

β) Έχουν υποβάλει τις δηλώσεις φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ, εφόσον είχαν κατά νόμο υποχρέωση να τις υποβάλουν, ως εξής:

αα) μέχρι και την 2 Απριλίου 2020, έχουν υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος για τα φορολογικά έτη 2017 και 2018,

ββ) μέχρι και την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, έχουν υποβάλει όλες τις δηλώσεις ΦΠΑ για την περίοδο από 1η Ιανουαρίου 2017 μέχρι 31η Μαρτίου 2020.

Κατηγορία Οικονομία

Ξεκινούν από σήμερα τη λειτουργία τους 66.010 λιανεμπορικές και άλλες επιχειρήσεις στα πλαίσιο της δεύτερης φάσης της άρσης των περιοριστικών μέτρων που είχαν επιβληθεί εξαιτίας της πανδημίας.

Συνολικά στα δυο στάδια επανεκκίνησης, δηλαδή αυτό της 4ης Μαΐου έως και σήμερα έχουν επανέλθει στην εργασία τους 225.000 εργαζόμενοι, δηλαδή το 33% των εργαζομένων που ανεστάλλει η εργασία τους λόγω μη λειτουργίας των επιχειρήσεων τους. Επίσης, έχουν επαναλειτουργήσει 93.000 επιχειρήσεις, δηλαδή το 35% των επιχειρήσεων των οποίων είχε ανασταλεί η λειτουργία τους με κρατική εντολή.

Συγκεκριμένα επανεκκινούν από σήμερα οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου με αντικείμενο: εξοπλισμού ήχου και εικόνας, κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών, χαλιών, κιλιμιών και επενδύσεων δαπέδου και τοίχου, ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, επίπλων, φωτιστικών και άλλων ειδών οικιακής χρήσης, εγγραφών μουσικής και εικόνας, παιχνιδιών κάθε είδους ενδυμάτων, υποδημάτων και δερμάτινων ειδών καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού, ρολογιών και κοσμημάτων, καινούριων ειδών και μεταχειρισμένων ειδών.

Επίσης, επανεκκινούν από τα φυσικά τους καταστήματα την λειτουργία τους οι επιχειρήσεις: ενοικίασης και εκμίσθωσης ειδών αναψυχής και αθλητικών ειδών, ενοικίασης βιντεοκασετών και δίσκων, ενοικίασης και εκμίσθωσης άλλων ειδών προσωπικής ή οικιακής χρήσης, και καθώς επίσης και τα καταστήματα που λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας «κατάστημα εντός καταστήματος» (shop in a shop).

Παράλληλα επαναλειτουργούν οι επιχειρήσεις με αντικείμενο το λιανικό εμπόριο σε υπαίθριους πάγκους και αγορές κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων και υποδημάτων καθώς και άλλων ειδών καθώς και οι σχολές ερασιτεχνών οδηγών, οι επιχειρήσεις με αντικείμενο τα τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα σε φυσικό κατάστημα, και οι υπηρεσίες διαιτολογίας.

Έτσι από σήμερα Δευτέρα 11 Μαΐου, επανέρχονται στην εργασία τους 155.962 εργαζόμενοι, δηλαδή το 22,5% των εργαζομένων που ετέθησαν σε αναστολή λόγω μη λειτουργίας των επιχειρήσεων τους και 66.010 επιχειρήσεις, δηλαδή το 25% των επιχειρήσεων των οποίων ανεστάλη η λειτουργία τους.

Για τα καταστήματα επιφάνειας κυρίως χώρου οι όροι που έχει θέσει η κυβέρνηση προβλέπουν: για επιχειρήσεις έως 20τμ: τέσσερα άτομα, από 20-100 τμ: τέσσερα άτομα + ένα άτομο ανά 10τμ και άνω των 100τμ: δώδεκα άτομα + ένα άτομο ανά 15τμ. Σε περίπτωση που το εμβαδόν του καταστήματος υπερβαίνει τα 300τμ και αναπτύσσεται σε περισσότερα του ενός επιπέδου ισχύει και το κριτήριο επιπέδων, δηλαδή επιτρέπεται έως ένα άτομο ανά 10τμ ανά όροφο. Ισχύει η υποχρεωτική απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ ατόμων. Επίσης είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας προστασίας από το προσωπικό και τους πελάτες. Συνιστάται επίσης η μη χρήση ανελκυστήρων, ενώ περίπτωση ανάγκης χρήσης, το επιτρεπόμενο όριο πληρότητας είναι το 40%. Αν υπάρχουν κυλιόμενες σκάλες, επιτρέπεται η χρήση του ανελκυστήρα μόνο σε άτομα με αναπηρία, ηλικιωμένους και για την τροφοδοσία του καταστήματος. Η λειτουργία των καταστημάτων ξεκινά στις 10 πμ‬ εξαιρουμένων των καταστημάτων πώλησης χρωμάτων και λοιπών βιομηχανικών ειδών που επιτρέπεται η λειτουργία τους από τις ‪7 πμ.‬

Για τα καταστήματα τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων ως προς τον κανόνα των επιτρεπόμενων ατόμων εντός του κυρίως χώρου των καταστημάτων ισχύουν οι ίδιοι όροι με το λιανικό εμπόριο, όμως επιτρέπεται η λειτουργία τους μόνο χωρίς καθήμενους πελάτες, με υποχρεωτική τη χρήση μάσκας προστασίας από το προσωπικό και τους πελάτες.

Στις σχολές οδηγών επιτρέπεται η παρουσία πελατών μόνο κατόπιν ραντεβού με την υποχρέωση τήρησης καταλόγου πελατών που θα επιδεικνύεται στα ελεγκτικά όργανα και είναι υποχρεωτική η χρήση της μάσκας προστασίας τόσο για τον εκπαιδευτή όσο και για τον εκπαιδευόμενο.

Τέλος, για τις επιχειρήσεις βιομηχανικών ειδών σε υπαίθριους πάγκους και αγορές ορίζεται ως ελάχιστη απόσταση μεταξύ των πάγκων των πωλητών τα 5 μέτρα, μέγιστο ποσοστό συμμετοχής σε λαϊκές αγορές έως το 50% των αρχικά συμμετεχόντων, δυνατότητα συμμετοχής με το ίδιο ποσοστό του 50% στις παράλληλες λαϊκές αγορές που δημιουργήθηκαν για την αποφυγή του συνωστισμού και ελάχιστη απόσταση 1,5 μέτρων μεταξύ των ατόμων.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κατηγορία Οικονομία

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας