alexandriamou.gr - Προβολή άρθρων κατά ημερομηνία: Τετάρτη, 05 Φεβρουαρίου 2020

Παρουσία της Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Δόμνας Μιχαηλίδου θα πραγματοποιηθεί η πρότυπη δράση, που διοργανώνει ο Δήμος Νάουσας με πρωτοβουλία του Δημάρχου κ. Νικόλα Καρανικόλα, την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου, στo Χιονοδρομικό Κέντρο «3-5 Πηγάδια», με τίτλο «know the snow», η οποία αφορά στην γνωριμία Ατόμων με Αναπηρία με το χιόνι, την χιονοδρομία και το βουνό.

Στόχος της δράσης είναι η εναλλακτική προσέγγιση σε αθλητικού τύπου δραστηριότητες (γνωριμία με χιονοπαιχνίδια, χιονοπατίδες, πεζοπορία με ορειβατικά μπαστούνια, κατασκευές στο χιόνι, βόλτα με snow mobile κ.ά.) παιδιών, εφήβων και νέων ΑμεΑ, με την συνδρομή και εποπτεία ειδικών σε θέματα άθλησης – χιονοδρομίας, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού,  να γνωρίσουν και να χαρούν τα οφέλη της επαφής με το χιόνι και τις ομορφιές του βουνού.

Με την πρωτοβουλία αυτή, η Δημοτική Αρχή Νάουσας, στηρίζει έμπρακτα το δικαίωμα της ισότιμης συμμετοχής και προαγωγής ευάλωτης  μερίδας  συμπολιτών, δίνοντας το μήνυμα της αναγκαιότητας των ίσων ευκαιριών για όλους.

Σκοπός τη εκδήλωσης είναι η πιλοτική αυτή δράση να αποτελέσει την αφετηρία για συνεργασίες και συμπράξεις, που θα συμβάλλουν σε περαιτέρω πρωτοβουλίες και ενέργειες του Δήμου Νάουσας για την προσβασιμότητα Ατόμων με Αναπηρία σε χώρους, όπως είναι το Χιονοδρομικό Κέντρο των 3-5 Πηγαδιών, το Δημοτικό Κολυμβητήριο Νάουσας κ.ά.

Στην εκδήλωση της Κυριακής θα συμμετάσχουν παιδιά, έφηβοι και νέοι ΑμεΑ από το ΚΔΑΠ – ΜΕΑ του Δήμου Νάουσας, το Ειδικό Σχολείο Νάουσας, το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Νάουσας και το «ΥΦΑΔΙ», ενώ από την Βέροια θα συμμετάσχουν το μικτό Κέντρο Διημέρευσης – Ημερήσιας Φροντίδας Απασχόλησης και Κατάρτισης ΑμεΑ « Τα Παιδιά της Άνοιξης», ο Σύλλογος Μέριμνας Ατόμων με Αυτισμό (Μ.Α.μΑ.), το Ενιαίο Ειδικό Γυμνάσιο και Λύκειο Ημαθίας και το Αθλητικό Σωματείο Ατόμων με Αναπηρία Ημαθίας «Αιγές».

Η δράση θα πραγματοποιηθεί στο χιονοδρομικό κέντρο από τις 10:30 έως τις 13:30, ενώ οι αθλητικές δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν με την πολύτιμη συνδρομή και καθοδήγηση των προπονητών του ΕΟΣ Νάουσας, καθηγητών φυσικής αγωγής, των γυμναστών και εκπαιδευτικών των προαναφερόμενων ειδικών σχολείων και συλλόγων, καθώς και εθελοντών.

Με Απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστρατήγου Μιχαήλ Καραμαλάκη, τοποθετήθηκαν – μετακινήθηκαν οι Ταξίαρχοι της Ελληνικής Αστυνομίας, ως ακολούθως:

  1. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος, από Δ/νση Υποστήριξης/Α.Ε.Α. στο Γραφείο κ. Προϊσταμένου Επιτελείου/Α.Ε.Α.
  1. ΣΚΑΡΤΣΗΣ Νικόλαος, στο Γραφείο κ. Προϊσταμένου Επιτελείου/Α.Ε.Α., όπου υπηρετεί.
  1. ΚΡΙΚΟΣ Λουκάς, στη Δ/νση Επικοινωνίας/Α.Ε.Α., όπου υπηρετεί, συνεχιζομένης αποσπάσεως του στο Γραφείο Ενημέρωσης και Επικοινωνίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.
  1. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Λάμπρος, στη Δ/νση Μεταγωγών Δικαστηρίων Αττικής, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΔΟΥΡΒΕΤΑΚΗΣ Εμμανουήλ, στη Δ/νση Οικονομικής Αστυνομίας/Α.Ε.Α., όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΜΑΡΤΖΑΚΛΗΣ Απόστολος, από Δ/νση Αστυνομίας Ηλείας στη ΓΕ.Π.Α.Δ. Δυτικής Ελλάδος, ως Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής.
  1. ΣΥΡΙΤΟΥΔΗΣ Πασχάλης, από Δ/νση Αστυνομίας Ορεστιάδας στη ΓΕ.Π.Α.Δ. Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ως Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής, με δαπάνες δημοσίου.
  1. ΠΑΝΤΕΛΗΣ Δημήτριος, από Δ/νση Τεχνικής Υποστήριξης/Α.Ε.Α. στον Κλάδο Διαχειριστικής – Τεχνικής Υποστήριξης και Πληροφορικής/Α.Ε.Α, ως Προϊστάμενος.
  2. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ Σοφία, από Δ/νση Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινων Πόρων/Α.Ε.Α. στη Σχολή Εθνικής Ασφάλειας Ελληνικής Αστυνομίας, ως Διοικητής.
  1. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος, από Δ/νση Αστυνομίας Αθηνών στη Δ/νση Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αθηνών, ως Διευθυντής.
  1. ΜΑΝΤΖΙΩΚΑΣ Αστέριος, στη ΓΕ.Π.Α.Δ. Θεσσαλίας, όπου υπηρετεί, ως Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής.
  1. ΔΟΥΒΑΛΗΣ Κωνσταντίνος, στη ΓΕ.Π.Α.Δ. Ηπείρου, όπου υπηρετεί, ως Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής.
  1. ΚΟΥΤΣΙΒΙΤΗΣ Κωνσταντίνος, στη Δ/νση Άμεσης Δράσης Αττικής, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΣΑΡΑΝΤΙΔΗΣ Αντώνιος, από Δ/νση Τεχνικών Εφαρμογών/Α.Ε.Α. στη Δ/νση Τεχνικής Υποστήριξης/Α.Ε.Α., ως Διευθυντής.
  1. ΜΠΑΛΛΑΣ Γεώργιος, από Γενική Δ/νση Προστασίας Επισήμων και Ευπαθών Στόχων στην Αστυνομική Ακαδημία, ληγομένης αποσπάσεώς του στο Γραφείο Ασφαλείας του Υπουργείου Εξωτερικών.
  1. ΤΣΑΤΣΗΣ Μιχαήλ, στη ΓΕ.Π.Α.Δ. Στερεάς Ελλάδος, όπου υπηρετεί, ως Βοηθός.
  1. ΤΣΕΤΣΙΚΑΣ Νικόλαος, στη Δ/νση Διαχείρισης και Ανάλυσης Πληροφοριών/Α.Ε.Α., όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΛΥΜΠΙΝΑΚΗΣ Γεώργιος, στη Δ/νση Αστυνομίας Χανίων, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ Γεώργιος, στη Δ/νση Αστυνομίας Αχαΐας, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ Θεόδωρος, στη ΓΕ.Π.Α.Δ. Ιονίων Νήσων, όπου υπηρετεί, ως Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής.
  1. ΜΠΟΥΛΟΥΜΠΑΣΗΣ Χρήστος, στη Δ/νση Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  2. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ Κωνσταντίνος, στη Δ/νση Ασφάλειας Αττικής, όπου υπηρετεί, ως Βοηθός.
  1. ΠΟΥΠΟΥΖΑΣ Παναγιώτης, στη ΓΕ.Π.Α.Δ. Πελοποννήσου, όπου υπηρετεί, ως Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής.
  1. ΜΑΝΟΥΡΑΣ Χρήστος, στο Επιτελικό Γραφείο Αρχηγού, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΓΕΡΜΑΝΟΣ Θωμάς, στη Δ/νση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΠΑΡΑΔΕΙΣΑΝΟΣ Αδάμ, στη Δ/νση Αστυνομίας Ρεθύμνης, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΚΕΡΑΜΑΣ Θεόδωρος, στη ΓΕ.Π.Α.Δ. Δυτικής Μακεδονίας, όπου υπηρετεί, ως Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής.
  1. ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ Βασίλειος, στη Γ.Α.Δ. Αττικής, όπου υπηρετεί.
  1. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗΣ Ασημάκης, από Υποδ/νση Οικονομικής Αστυνομίας Βορείου Ελλάδος/Α.Ε.Α. στη ΓΕ.Π.Α.Δ. Κεντρικής Μακεδονίας, ως Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής.
  1. ΚΑΤΣΙΑΜΑΚΑΣ Ιωάννης, από Δ/νση Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αθηνών στη Γενική Δ/νση Προστασίας Επισήμων και Ευπαθών Στόχων, ως Γενικός Διευθυντής.
  1. ΒΡΑΝΤΖΑΣ Βασίλειος, από Δ/νση Αστυνομίας Ν/Α Αττικής στο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας.
  1. ΤΖΙΤΖΗΣ Αντώνιος, στη Δ/νση Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΜΠΑΚΟΛΑΣ Δημήτριος, στη Δ/νση Οργάνωσης και Νομικής Υποστήριξης/Α.Ε.Α., όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΤΡΙΚΑΛΙΤΗΣ Νικόλαος, στη Δ/νση Αστυνομίας Βοιωτίας, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  2. ΚΑΜΠΥΛΗΣ Χρήστος, στη Δ/νση Αστυνομίας Αρκαδίας, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Γεώργιος, στη Δ/νση Αστυνομίας Άρτας, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Γεώργιος, στη Δ/νση Αστυνομίας Χαλκιδικής, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΚΑΛΟΓΗΡΟΣ Χαράλαμπος, στη Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, όπου υπηρετεί, ως Διοικητής.
  1. ΡΟΚΚΟΣ Βασίλειος, από Δ/νση Αστυνομίας Β/Α Αττικής στη Γ.Α.Δ. Αττικής.
  1. ΝΤΑΛΑΧΑΝΗΣ Ιωάννης, στη Δ/νση Αστυνομίας Αιτωλίας, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΜΠΑΜΠΑΛΟΥΚΑΣ Ανδρέας, στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων/Α.Ε.Α., όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΒΑΡΔΙΑΜΠΑΣΗΣ Στυλιανός, από ΓΕ.Π.Α.Δ. Κρήτης, στη Δ/νση Γενικής Αστυνόμευσης/Α.Ε.Α., ως Διευθυντής, με δαπάνες δημοσίου.
  1. ΚΑΡΑΪΣΚΟΣ Γεώργιος, στη Δ/νση Διαχείρισης Μετανάστευσης/Α.Ε.Α., όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΔΑΒΑΛΟΣ Δημήτριος, στη Δ/νση Αλλοδαπών Αττικής, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΚΟΥΦΟΣ Απόστολος, στη Δ/νση Αστυνομίας Ευβοίας, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ Ιωάννης, στη Δ/νση Αστυνομίας Καβάλας, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ Δημήτριος, στη Δ/νση Αστυνομίας Χίου, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΠΑΠΑΔΗΜΟΣ Δημήτριος, από Δ/νση Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αττικής /Υ.Α.Τ. στη Δ/νση Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αττικής/Επιτελείο, ως Διευθυντής.
  1. ΚΟΛΛΙΝΤΖΑΣ Παναγιώτης, από Δ/νση Αστυνομίας Αθηνών στη Δ/νση Αστυνομίας Β/Α Αττικής, ως Διευθυντής.
  1. ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ Ιωάννης, από Γενική Δ/νση Προστασίας Επισήμων και Ευπαθών Στόχων στην Υπηρεσία Προστασίας Προέδρου Δημοκρατίας, ως Διευθυντής.
  1. ΔΟΥΚΑΚΗΣ Αντώνιος, από Δ/νση Αστυνομίας Ν/Α Αττικής στην Υπηρεσία Προστασίας Αλλοδαπών Αξιωματούχων και Ευπαθών Στόχων, ως Διευθυντής.
  1. ΣΚΟΥΡΑΣ Ιωάννης, από Δ/νση Ασφάλειας Αττικής στη Δ/νση Αστυνομίας Αθηνών, ως Διευθυντής.
  1. ΚΑΡΑΝΑΣΙΟΣ Θωμάς, στη Δ/νση Αστυνομίας Καρδίτσας, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΣΠΥΡΙΔΑΚΗΣ Νικόλαος, στη Δ/νση Αστυνομίας Ηρακλείου, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΜΠΑΡΜΠΟΥΤΗΣ Αριστείδης, από Δ/νση Αστυνομίας Θεσσαλονίκης στη Δ/νση Αστυνόμευσης Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης, ως Διευθυντής, ληγομένης αποσπάσεώς του στη Γ.Α.Δ. Θεσσαλονίκης/ Γραμματεία Πειθαρχικών Συμβουλίων.
  1. ΣΤΑΓΑΚΗΣ Μαρίνος, στη Δ/νση Δημόσιας Ασφάλειας/Α.Ε.Α., όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΚΩΣΤΑΖΟΣ Πρωτοσίλαος, στη Δ/νση Αστυνομίας Πειραιώς, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ Λάζαρος, στη Δ/νση Αστυνομίας Ν/Α Αττικής , όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Πέτρος, στην Υπηρεσία Προστασίας Προέδρου Κυβέρνησης, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  2. ΤΣΑΠΙΚΟΥΝΗΣ Ανδρέας, από Υποδ/νση Ασφάλειας Πατρών στη Δ/νση Αστυνομίας Σάμου, ως Διευθυντής, με δαπάνες δημοσίου.
  1. ΜΑΝΩΛΗΣ Ευάγγελος, στη Δ/νση Εσωτερικών Λειτουργιών/Α.Ε.Α., όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΠΕΝΤΑΓΙΩΤΗΣ Ιωάννης, από Δ/νση Αστυνομίας Δυτικής Αττικής στη Δ/νση Τροχαίας Αστυνόμευσης/Α.Ε.Α., ως Διευθυντής.
  1. ΠΑΛΙΟΓΙΑΝΝΗΣ Δημήτριος, στη Δ/νση Αστυνομίας Φλώρινας, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. ΑΞΙΟΤΟΠΟΥΛΟΣ Ηλίας, στη Δ/νση Αστυνομίας Μεσσηνίας, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. [Ε.Κ.] ΘΕΟΦΙΛΟΥ Παναγιώτης, στην Υποδ/νση Εγκληματολογικών Ερευνών Βορείου Ελλάδος/Α.Ε.Α., όπου υπηρετεί.
  1. [ΥΓ] ΠΟΥΛΙΑΝΟΣ Γεώργιος, στη Δ/νση Υγειονομικού/Α.Ε.Α., όπου υπηρετεί, ως Υποδιευθυντής.
  1. [ΥΓ] ΤΖΑΛΟΚΩΣΤΑΣ Βασίλειος, στο Κεντρικό Ιατρείο Θεσσαλονίκης, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. [ΥΓ] ΜΩΡΑΪΤΗΣ Ιωάννης, στο Κεντρικό Ιατρείο Αθηνών, όπου υπηρετεί, ως Διευθυντής.
  1. [ΥΓ] ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ Στέφανος, στο Κεντρικό Ιατρείο Αθηνών, όπου υπηρετεί.
  1. [ΥΓ. – ΨΥΧ. ] ΚΑΛΥΒΑΣ Χρήστος, στο Κεντρικό Ιατρείο Αθηνών, όπου υπηρετεί.
Κατηγορία Αστυνομικά

Υποχρεωτική δημιουργία ενός Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας σε κάθε Δήμο, άμεσα υπαγόμενου στο Δήμαρχο, προβλέπει το αρ. 21 του Νομοσχεδίου περί Πολιτικής Προστασίας που ψηφίζεται στη Βουλή.

Εξαίρεση αφήνει ο νομοθέτης μόνο για τους Δήμους κάτω των 10.000 κατοίκων, όπου θα μπορεί να συστήνεται Αυτοτελές Γραφείο Πολιτικής Προστασίας.

Με π.δ. που θα εκδοθεί μέσα σε 6 μήνες, θα καθοριστούν οι οργανικές θέσεις, οι ειδικότητες, τα περιγράμματα θέσεων με βάση τον εκάστοτε Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.), η διαδικασία πρόσληψης και τα κριτήρια στελέχωσής τους.

Η Έκθεση του ΓΛΚ εντοπίζει ότι με τη ρύθμιση προκαλείται ενδεχόμενη δαπάνη των προϋπολογισμών των Δήμων, από τη σύσταση των Τμημάτων και την ως εκ τούτου κάλυψη των εξόδων λειτουργίας τους, το ύψος της οποίας θα προσδιοριστεί κατά την έκδοση του π.δ.

Το άρθρο 21 του Ν/Σ λοιπόν ορίζει ότι το Αυτοτελές Τμήμα έχει τις ακόλουθες ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ:

Ι] Συντονίζει κατά χωρική αρμοδιότητα το έργο της πολιτικής προστασίας για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών, σύμφωνα με τις μεθόδους οργάνωσης, τα όργανα και την κατανομή αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στις διατάξεις του παρόντος.

ΙΙ] Παρέχει την αναγκαία συνδρομή στη δράση των Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.. (= “Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας”: βάσει της παρ.1 του αρ.15,σε κάθε Δήμο συστήνονται Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π., τα οποία συμβάλλουν στην εκπλήρωση των σκοπών της επιχειρησιακής αποστολής των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας. Ενεργοποιούνται σε όλες τις φάσεις του κύκλου καταστροφής και συγκροτούνται με Απόφαση του Δημάρχου, αποτελούμενα από τα μέλη, που ορίζει το αρ.15, με τις αρμοδιότητες που τους δίνει το αρ.16)

ΙΙΙ] Προγραμματίζει και υλοποιεί δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για ζητήματα πολιτικής προστασίας.

IV] Αναλαμβάνει κάθε αναγκαία πρωτοβουλία, ενέργεια και δράση για τη συνδρομή του Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. και των λοιπών εμπλεκόμενων Φορέων σε επίπεδο αναγνώρισης, εκτίμησης και ανάλυσης της επικινδυνότητας εκδήλωσης καταστροφών.

V] Με αποκλειστική ευθύνη του οικείου Δημάρχου συντάσσεται, υποχρεωτικά εντός 18 μηνώναπό τη δημοσίευση του νόμου, “Τοπικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών” για φυσικές, τεχνολογικές καταστροφές και λοιπές απειλές εντός της χωρικής επικράτειας του Δήμου. Υποβάλλεται στην Εκτελεστική Επιτροπή του Δήμου, η οποία και το εισηγείται προς το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο το εγκρίνει, μετά τη σύμφωνη γνώμη της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

VI] Συμβάλλει στην υλοποίηση των προγραμμάτων εκπαίδευσης της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας σε θέματα πολιτικής προστασίας και συμμετέχει σε ασκήσεις, σε συνεργασία με την Περιφέρεια και άλλους όμορους Δήμους, με σκοπό την αξιολόγηση απόδοσης των ανωτέρω Σχεδίων.

VII] Τηρεί και κοινοποιεί σε μηνιαία βάση στον Περιφερειακό Συντονιστή επικαιροποιημένη κατάσταση του διαθέσιμου ανθρώπινου δυναμικού, των μέσων και υλικών πολιτικής προστασίας, παρακολουθώντας το επίπεδο ετοιμότητάς τους, σύμφωνα με τις οδηγίες του. Στην κατάσταση αυτή συμπεριλαμβάνεται το ανθρώπινο δυναμικό, υλικά και μέσα που διατίθενται εκτός Δήμου για την παροχή υποστήριξης σε καταστάσεις επιπέδου έκτακτης ανάγκης «Επιπέδου 4» (Red Code).

VIII] Υποβάλλει, λαμβάνοντας υπόψη τις κατευθυντήριες οδηγίες του Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π., εισηγήσεις: (α) Στο Δήμο για την κατάρτιση του οικείου προϋπολογισμού πολιτικής προστασίας και την αξιοποίηση συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ενίσχυσης. (β) Στο Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. για την κατάρτιση του Τοπικού Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας.

IX] Παρέχει γραμματειακή υποστήριξη στο Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π..

X] Συνάπτει μνημόνια συνεργασίας παροχής υπηρεσιών, υλικών και μέσων με Ιδιωτικούς Φορείς.

Σύμφωνα με το αρ.19 του Ν/Σ, τα Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας (όπως και οι Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών) περιγράφονται ως “υποστηρικτικές Υπηρεσίες”του“Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων”, ο οποίος καλύπτει ολόκληρο τον κύκλο διαχείρισης καταστροφών και συνιστά το σύνολο των συντρεχουσών επιχειρησιακών και διοικητικών δομών και λειτουργιών της Πολιτικής Προστασίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΚΕΔΕ, συμμετέχοντας στην ακρόαση Φορέων που διεξήχθη στις 29.1.2020 ενώπιον των συναρμόδιων Επιτροπών της Βουλής, κατέθεσε Υπόμνημα, στο οποίο αναφέρεται ότι «η θέσπιση στους Δήμους Αυτοτελών Τμημάτων Πολιτικής Προστασίας υπαγόμενα απευθείας στο Δήμαρχο μας βρίσκει σύμφωνους αλλά υπάρχουν επιφυλάξεις αν μπορούν να στελεχωθούν με τις γνωστές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό σήμερα στους Δήμους και με την ενισχυόμενη από την κινητικότητα “διαρροή” υπαλλήλων από τους Δήμους σε άλλους Φορείς του Δημοσίου.  Ειδική πρόβλεψη θα πρέπει να γίνει για το νησιωτικό χώρο και ειδικά για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά που δεν μπορούν να έχουν Αυτοτελή Γραφεία και προσωπικό Πολιτικής Προστασίας όταν οι Δήμοι των νησιών αυτών δεν διαθέτουν προσωπικό ούτε για τις στοιχειώδεις λειτουργίες τους». 

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Κατηγορία Γενικά

Πέρα από το τακτικό επίδομα ανεργίας, λοιπόν, ο ΟΑΕΔ χορηγεί μέχρι σήμερα πολλά επιδόματα σε ανέργους της χώρας, αλλά και σε εργαζομένους. Συνολικά τα επίδοματα που χορηγεί ο Οργανισμός είναι δώδεκα.

Τα 12 επιδόματα που χορηγεί ο ΟΑΕΔ και τα ανάλογα ποσά είναι:

  1. Βασικό επίδομα ανεργίας: 399,25 ευρώ (+10% προσαύξηση για κάθε προστατευόμενο μέλος οικογένειας).Για να χορηγηθεί απαιτείται καταγγελία σύμβασης (απόλυση) και συγκεκριμένος αριθμός ημερών ασφάλισης.
  2. Επίδομα Μακροχρονίως Ανέργων: 200 ευρώ. Το δικαιούνται όσοι παραμένουν άνεργοι επί ένα μήνα μετά την λήξη της τακτικής επιδότησης ανεργίας και δεν υπάγονται στις κατηγορίες του άρθρου 22 του Ν. 1836/89 (οικοδόμοι , λατόμοι, ασβεστοποιοί, μουσικοί, τραγουδιστές κλπ).
  3. Ειδικό εποχικό βοήθημα-Οικοδόμοι: 752,21 ευρώ
  4. Ειδικό εποχικό βοήθημα-Σμυριδεργάτη: 1016,50 ευρώ
  5. Ειδικό εποχικό βοήθημα- Δασεργάτες, Καπνεργάτες, Ναυπ/κη Ζώνη: 711,55 ευρώ
  6. Ειδικό εποχικό βοήθημα Μουσικοί, Τραγουδιστές, Ηθοποιοί,Τουριστικά: 508,25 ευρώ
  7. Ειδικό βοήθημα μετά από τρίμηνη παραμονή στα μητρώα των ανέργων: 239,5 ευρώ. Το συγκεκριμένο επίδομα δικαιούνται ασφαλισμένοι, που δεν συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις για να λάβουν το επίδομα ανεργίας. Για να λάβουν το ειδικό βοήθημα θα πρέπει να είναι άνεργοι επί τρεις μήνες, να έχουν πραγματοποιήσει στην ασφάλιση ανεργίας εξήντα (60) τουλάχιστον ημέρες εργασίας στο έτος που προηγείται της έναρξης του τριμήνου και δεν πρέπει υπάγονται στις κατηγορίες του άρθρου 22 του Ν. 1836/89 (οικοδόμοι, λατόμοι, ασβεστοποιοί, μουσικοί, τραγουδιστές κ.λ.π).Ο ασφαλισμένος μπορεί να λάβει το ειδικό βοήθημα μέχρι και τρεις φορές μέσα στο έτος. Ισχύει εισοδηματικό κριτήριο (9.977,99€ το 2013 και 10.271,46€ για το 2014).
  8. Ειδικό βοήθημα μετά τη λήξη της τακτικής επιδότησης ανεργίας: 207,61 ευρώ. Το συγκεκριμένο επίδομα δικαιούνται ασφαλισμένοι, που δεν συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις για να λάβουν το επίδομα ανεργίας. Για να λάβουν το ειδικό βοήθημα θα πρέπει να είναι άνεργοι επί τρεις μήνες, να έχουν πραγματοποιήσει στην ασφάλιση ανεργίας εξήντα (60) τουλάχιστον ημέρες εργασίας στο έτος που προηγείται της έναρξης του τριμήνου και δεν πρέπει υπάγονται στις κατηγορίες του άρθρου 22 του Ν. 1836/89 (οικοδόμοι, λατόμοι, ασβεστοποιοί, μουσικοί, τραγουδιστές κ.λ.π).Ο ασφαλισμένος μπορεί να λάβει το ειδικό βοήθημα μέχρι και τρεις φορές μέσα στο έτος. Ισχύει εισοδηματικό κριτήριο (9.977,99€ το 2013 και 10.271,46€ για το 2014).
  9. Ειδικό βοήθημα σε όσους εξέτισαν ποινή στερητική της ελευθερίας (Αποφυλακισθέντες): Το ύψος του βοηθήματος είναι ίσο προς 15 ημερήσια επιδόματα ανεργίας.
  10. Ειδική παροχή μητρότητας: 650 ευρώ. Ασφαλισμένες στο ΙΚΑ που κάνουν χρήση της ειδικής άδειας μητρότητας 6 μηνών αφού πρώτα πάρουν τους 3,5 μήνες αδείας μετά τον τοκετό ή τη μετατρέψουν σε μειωμένο ωράριο εργασίας, δικαιούνται από τον ΟΑΕΔ το νομοθετημένο μισθό των 650 ευρώ μηνιαίως. Την ειδική άδεια των 6 μηνών δικαιούνται οι μητέρες οι οποίες είναι ασφαλισμένες στο ΙΚΑ–ΕΤΑΜ και απασχολούνται σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις του ιδιωτικού τομέα, με σχέση εξαρτημένης εργασίας, ορισμένου ή αορίστου χρόνου, με πλήρη ή μερική απασχόληση. Η άδεια αυτή χορηγείται από τον εργοδότη, μετά τη λήξη της άδειας κυοφορίας και λοχείας ή της ισόχρονης προς το μειωμένο ωράριο αδείας, η και της ετήσιας κανονικής άδειας, εφόσον προβλέπεται η χορήγησή της με βάση τις ετήσιες προθεσμίες.Η ασφαλισμένη μπορεί, με αμετάκλητη αίτησή της, να κάνει χρήση του συνόλου ή τμήματος αυτής. Επίσης, μπορεί να διακόψει την ειδική άδεια, με έγγραφη συμφωνία του εργοδότη.
  11. Ειδικό βοήθημα επίσχεσης εργασίας: 239,55 ευρώ. Δικαιούχοι είναι οι ασφαλισμένοι που δεν έχουν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για να λάβουν το επίδομα ανεργίας σε περίπτωση διακοπής των εργασιών της επιχείρησης και αδυναμίας για οποιοδήποτε λόγο καταγγελίας της σύμβασης εργασίας από τον εργοδότη. Επίσης, το επίδομα αυτά χορηγείται σε μισθωτούς που προχωρούν σε επίσχεση εργασίας για οποιοδήποτε λόγο (άρθρο 325 Α.Κ.).
  12. Επίδομα Σε Νέους Από 20-29 Ετών: 367 ευρώ. Καταβάλλεται στους νέους και νέες ηλικίας από 20 – 29 ετών, εφ» όσον παραμείνουν γραμμένοι στα μητρώα ανέργων για ένα χρόνο και ανέρχεται σε 73,37 ευρώ τον μήνα για πέντε μήνες (367 ευρώ σύνολο).

Γενικές Προϋποθέσεις

Βασικό κριτήριο για τη λήψη των επιδομάτων είναι ο χρόνος ανεργίας. Ως χρόνος ανεργίας μετράει το διάστημα συμμετοχής σε προγράμματα εκπαίδευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης. Για να προσμετρηθεί χρονικό διάστημα συμμετοχής σε πρόγραμμα ως χρόνος ανεργίας:

• Πρέπει να είναι ο άνεργος εγγεγραμμένος στο μητρώο του ΟΑΕΔ, το λιγότερο ένα τετράμηνο πριν από την υπαγωγή του στο πρόγραμμα.
• Πρέπει να δηλώσει ο άνεργος τα στοιχεία του προγράμματος στον ΟΑΕΔ, πριν από την έναρξή του.
• Πρέπει να έχουν παρέλθει το λιγότερο δύο ημερολογιακά έτη, από την ολοκλήρωση της προηγούμενης συμμετοχής του σε πρόγραμμα εκπαίδευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης.Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης ή της κατάρτισης οι άνεργοι θα έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους λοιπούς εγγεγραμμένους στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.

Οι άνεργοι αυτής της κατηγορίας, εάν συντρέχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις θα μπορούν να λαμβάνουν τόσο τις επιδοτήσεις από τα προγράμματα εκπαίδευσης που συμμετέχουν, όσο και το επίδομα ανεργίας.

Σε διαφορετική περίπτωση, θα αναστέλλεται η καταβολή του επιδόματος ανεργίας, για το διάστημα παρακολούθησης του προγράμματος επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Κατηγορία Γενικά

Με το σχέδιο νόμου για τη δημόσια υγεία που βγήκε σε δημόσια διαβούλευση το υπουργείο δίνει έμφαση στην πρόληψη και φιλοδοξεί να προάγει την προστασία της δημόσιας υγείας. Εστιάζει την προσοχή σε μέτρα για καπνικά προϊόντα, οινοπνευματώδη ποτά, διατροφή, φυσική άσκηση μέχρι και για τον εθισμό στο διαδίκτυο.

Μπορεί ως λαός να ζούμε περισσότερο από το μέσο όρο των πολιτών της ΕΕ, όπως φαίνεται με την ψυχρή γλώσσα των στατιστικών, αλλά ο χρόνος ζωής μας με καλή υγεία μειώνεται.

Το νομοσχέδιο έχει ως στόχο την «αντιμετώπιση των συμπεριφορικών παραγόντων, όπως η χρήση καπνικών προϊόντων, η κατάχρηση οινοπνευματωδών, η κακή διατροφή, η απουσία φυσικής άσκησης, τα φαινόμενα εθισμού και εξάρτησης από “νέους” κινδύνους, όπως ο εθισμός στο διαδίκτυο».

Όλα αυτά δηλαδή που έχουν αλλάξει τον τρόπο ζωής και αποτελούν βασικές αιτίες νοσηρότητας και πρώιμης θνησιμότητας: Καρδιοπάθειες, καρκίνους, πνευμονοπάθειες, παιδική παχυσαρκία, διαβήτη.

Θεσπίζεται 5ετές εθνικό σχέδιο δράσης για τη δημόσια υγεία, το οποίο είναι δεσμευτικό για τις υπηρεσίες υγείας, περιλαμβάνει μετρήσιμους στόχους, είναι κοστολογημένο με στόχο τη διαφάνεια αλλά και τη σταδιακή αύξηση της δαπάνης για τη δημόσια υγεία στο μέσο όρο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, προβλέπει ενδεχόμενες συμπράξεις μεταξύ φορέων του Δημοσίου, εθελοντικών οργανώσεων και άλλων φορέων.

Τι είναι το πρόγραμμα «Σπύρος Δοξιάδης»

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης εθνικό πρόγραμμα πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς πρόληψης με την ονομασία «Σπύρος Δοξιάδης», το οποίο εντάσσεται στο εθνικό σχέδιο δράσης για τη δημόσια υγεία.

Περιλαμβάνει δράσεις δημόσιας υγείας που υλοποιούνται με ευθύνη του υπουργείου Υγείας, παρέχονται δωρεάν από τους δημόσιους ασφαλιστικούς φορείς που ορίζονται στο πρόγραμμα, και υλοποιούνται με σύμπραξη εποπτευόμενων οργανικών μονάδων και φορέων υπηρεσιών δημόσιας υγείας που καθορίζονται σε κάθε εθνικό πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένων των νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου.

Πρόληψη, διατροφή και ποταπαγόρευση

Η πρωτογενής πρόληψη, περιλαμβάνει το εθνικό πρόγραμμα προαγωγής της υγιεινής διατροφής και της σωματικής άσκησης (ΕΠΠΣΑΥΔ) και έχει ως στόχο τον «έλεγχο και τη διαχείριση των παραγόντων κινδύνου που σχετίζονται με την κακή διατροφή και την έλλειψη της σωματικής άσκησης.

Επίσης το εθνικό πρόγραμμα αντιμετώπισης του αλκοόλ (ΕΠΑΑ) για τον περιορισμό των παραγόντων κινδύνου από την έκθεση στο αλκοόλ και την ενίσχυση των προστατευτικών παραγόντων, που επιδρούν στην επίπτωση της συγκεκριμένης διαταραχής.

Υποχρεωτικό πρόγραμμα εμβολιασμών

Στην πρωτογενή πρόληψη υπάρχει το εθνικό πρόγραμμα εμβολιασμών (ΕΠΕΜΒ.) που προβλέπει ότι σε περιπτώσεις εμφάνισης κινδύνου διάδοσης μεταδοτικού νοσήματος, που ενδέχεται να έχει σοβαρές επιπτώσεις στη δημόσια υγεία, «μπορεί να επιβάλλεται δυνάμει απόφασης του υπουργού Υγείας, μετά από σχετική γνωμοδότηση της ΕΕΔΥ, υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού με σκοπό την αποτροπή της διάδοσης της νόσου.

Στο πλαίσιο της υπουργικής απόφασης θα ορίζεται η ομάδα του πληθυσμού ως προς την οποία θα καθίσταται υποχρεωτικός ο εμβολιασμός με καθορισμένο εμβόλιο, η τυχόν καθορισμένη περιοχή υπαγωγής στην υποχρεωτικότητα, το χρονικό διάστημα ισχύος της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού, το οποίο πρέπει πάντοτε να αποφασίζεται ως έκτακτο και προσωρινό μέτρο προστασίας της δημόσιας υγείας για συγκεκριμένη ομάδα του πληθυσμού, και ρυθμίζεται η διαδικασία του εμβολιασμού και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια».

Δράσεις για πρόληψη

Τα προγράμματα δευτερογενούς πρόληψης περιλαμβάνουν το εθνικό πρόγραμμα προσυμπτωματικού ελέγχου (ΕΠΠΕ) για την πρώιμη ανίχνευση νοσημάτων υψηλού επιπολασμού.

Στο πρόγραμμα, «εμπεριέχονται δράσεις πρόληψης, με πρωταρχική την καθιέρωση προληπτικών διαγνωστικών εξετάσεων των πολιτών για τον καρκίνο του μαστού, του τραχήλου της μήτρας και του παχέος εντέρου, τον καρδιαγγειακό κίνδυνο και την έγκαιρη διάγνωση του ανευρύσματος της κοιλιακής αορτής».

Επίσης, στη δευτερογενή πρόληψη εντάσσεται το εθνικό πρόγραμμα συστηματικού προγεννητικού και περιγεννητικού ελέγχου (ΕΠΠΓΕ), το οποίο στοχεύει στην προάσπιση της υγείας κατά την προγεννητική και περιγεννητική περίοδο.

Αυτό «περιλαμβάνει δέσμη των επιστημονικά συνιστώμενων εργαστηριακών ελέγχων κατά την προγεννητική περίοδο καθώς και την επέκταση του εθνικού προγράμματος προληπτικού ελέγχου νεογνών (ΕΠΠΕΝ) ώστε η πρώιμη διάγνωση να αφορά στο σύνολο των σπάνιων αλλά σοβαρών νοσημάτων, που επιδέχονται θεραπείας και μπορούν να καταστούν ελεγχόμενα)».

Ένταξη και αποκατάσταση

Στην τριτογενή πρόληψη συμπεριλαμβάνονται το εθνικό πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής ένταξης και αποκατάστασης για άτομα με σοβαρά ψυχοκοινωνικά προβλήματα (ΕΠΨΕΑΑΨΠ) και η επίλυση οργανωτικών θεμάτων των υπηρεσιών δημόσιας υγείας. «Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή διάθεση των πόρων και κατανέμονται οι δράσεις μεταξύ των πλέον αποτελεσματικών επιχειρησιακά φορέων» αναφέρεται στο σχέδιο νόμου.

Προς την κατεύθυνση αυτή δημιουργούνται:

1. Τμήμα κινητοποίησης του κοινωνικού κεφαλαίου στον τομέα της υγείας στο υπουργείο Υγείας, με αντικείμενο το συντονισμό και την υποστήριξη των εθελοντικών οργανώσεων και των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της δημόσιας υγείας και τη δημιουργία και τήρηση ειδικού μητρώου ελληνικών και διεθνών εθελοντικών οργανώσεων και των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών, οι οποίες δύνανται να συμμετέχουν στην υλοποίηση δράσεων δημόσιας υγείας του εθνικού σχεδίου δράσης για την δημόσια υγεία.

2. Διευθύνσεις δημόσιας υγείας στις ΔΥΠΕ, ως το αναγκαίο ενδιάμεσο επίπεδο, η μέχρι σήμερα απουσία του οποίου, είχε ως αποτέλεσμα την αδυναμία επικοινωνίας εφαρμογής των πολιτικών δημόσιας υγείας από το κεντρικό επίπεδο του εθνικού συστήματος υγείας στα περιφερειακά επίπεδα.

3. Διυπουργικό συμβούλιο δημόσιας υγείας (ΔΙ.ΣΥ.ΔΥ). Σκοπός του ΔΙ.ΣΥ.ΔΥ είναι ο συντονισμός και η παρακολούθηση της εφαρμογής του εθνικού σχεδίου δράσης για τη δημόσια υγεία και η επίλυση σχετικών ζητημάτων πολυτομεακού και διατομεακού χαρακτήρα.

4. Επιτροπή εμπειρογνωμόνων δημόσιας υγείας (ΕΕΔΥ) ως επιστημονικό, συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό όργανο του υπουργείου Υγείας.

dikaologitika.gr

Κατηγορία Υγεία

Η Ελλάδα αποκτά Εθνικό Μηχανισμό Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, ενώ παράλληλα προχωρά σε Αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος.

Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε στην Ολομέλεια αργά το βράδυ της Τρίτης 4 Φεβρουαρίου και πλέον αποτελεί νόμο του κράτους.

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου για τον Εθνικό Μηχανισμό Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, την Αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και την αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος τάχθηκαν μόνο οι βουλευτές της κυβερνητικής παράταξης ενώ όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης το καταψήφισαν.

Νόμος του κράτος η νέα Πολιτική Προστασία

Κλείνοντας τη συζήτηση ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης απέρριψε τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης που έκανε λόγο για έναν δαιδαλώδη γραφειοκρατικό Εθνικό μηχανισμό και για έναν γενικό γραμματέα Πολιτικής Προστασίας με
αρμοδιότητες υπερ-υπουργού αντιτείνοντας ότι το σχέδιο νόμου καλύπτει ένα μεγάλο έλλειμμα που υπήρχε στα θέματα συντονισμού και ευθύνης στην αντιμετώπιση και διαχείριση φυσικών καταστροφών.

Όπως είπε ο κ. Χρυσοχοίδης μέχρι σήμερα υπήρχαν αλληλοκαλυπτόμενες αρμοδιότητες και δυσκολίες συνεργασίας ενώ τώρα όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα συμμετάσχουν στην διαχείριση μιας κρίσης υπό την ομπρέλα ενός σφιχτού Εθνικού Μηχανισμού που θα συντονίζει και θα έχει και την ευθύνη, ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα συμμετάσχουν και θα είναι κάτω από την ομπρέλα του.

Φιλόδοξο το νέο σχέδιο

«Είναι ένα φιλόδοξο σχέδιο, αυτός ο νόμος έχει αδυναμίες αλλά στη πράξη θα τις δούμε και σταδιακά θα γίνει προσπάθεια να βελτιωθούν τα προβλήματα», τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Ακόμα, διαβεβαίωσε ότι παραμένει όπως είναι η δομή του Πυροσβεστικού Σώματος, σημειώνοντας ότι «είναι ένα συγκροτημένο σώμα ασφαλείας, έχει αρχηγό που ηγείται όλης της κλίμακας και αυτή η δομή του είναι η μεγάλη προίκα της χώρας».

Η ιδιωτικοποίηση των φυλακών

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, απαντώντας στις κατηγορίες περί προσπάθειας της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει τις φυλακές, ξεκαθάρισε ότι οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτών αφορούν μόνο κατασκευή και συντήρηση φυλακών και σε καμία περίπτωση δεν αφορούν σωφρονισμό και φύλαξη.

Επίσης, χαρακτήρισε ανυπόστατους τους ισχυρισμούς περί αδιαφανών διαδικασιών σε ότι αφορά τις απόρρητες δαπάνες που θα διαχειρίζεται ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, τονίζοντας ότι υπάρχει ο νόμος του υπουργείου Εξωτερικών και οι διαδικασίες ελέγχονται από τη Βουλή.

Τέλος υπεραμύνθηκε της διάταξης για τους εποπτευόμενους χώρους χρήσης ναρκωτικών ουσιών από τους δήμους επισημαίνοντας ότι τους έχουν φτιάξει όλες οι χώρες της ΕΕ. «Όποιος έχει αμφιβολίες τον καλώ να κάνουμε μια βόλτα στη πόλη. Εγώ που αντιμετωπίζω αυτό το θέμα θέλω να πω ότι είναι ένα δράμα. Δεν είναι δυνατόν να σέρνονται ανθρώπινες υπάρξεις στις πλατείες και στους δρόμους. Τουλάχιστον πρέπει να τους προστατεύσουμε υγειονομικά», υπογράμμισε.

Τι αλλάζει στην Πολιτική Προστασία

Σύμφωνα με στελέχη της ΓΓΠΠ τα βασικά σημεία του νέου νόμου αποτελούν τομή στην αντιμετώπιση κινδύνων καταστροφών. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε με πολύ μικρές αλλαγές και προσθέσεις από την αρχική του μορφή, ενώ από την διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης, ακόμα, έτυχε γενικής αποδοχής.

Την ικανοποίηση της έχει εκφράσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς και ο πρώην επίτροπος Χρήστος Στυλιανίδης, η πλειοψηφία των συνδικαλιστικών ενώσεων πυροσβεστών και η επιστημονική κοινότητα.

Όπως δήλωσαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, μετά την ψήφιση του νέου νόμου, τώρα πρέπει να γίνει αγώνας δρόμου από τις νομικές υπηρεσίες, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες εκτελεστικές πράξεις, το αργότερο μέσα σε 2-3 μήνες και να λειτουργήσει στο σύνολο του και χωρίς καμία καθυστέρηση, πριν τη νέα αντιπυρική περίοδο.

Τα βασικά σημεία του νέου νόμου, που έχουν χαρακτηριστεί ως τομή στην αντιμετώπιση κινδύνων καταστροφών, από τους παραπάνω κύκλους και φορείς, είναι:

- Ενισχύεται η εκπαίδευση και ο εθελοντισμός, με την δημιουργία Εθνικής Σχολής Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, στην οποία εντάσσονται η Πυροσβεστική Ακαδημία, η Ακαδημία Πολιτικής Προστασίας και το Κέντρο Ειδικών Εκπαιδεύσεων.

- Δημιουργείται κάθετη δομή για όλους τους κύκλους διαχείρισης καταστροφών, με έναν Εθνικό Διοικητή, 13 Περιφερειακούς Συντονιστές και 13 Περιφερειακά Επιχειρησιακά Κέντρα, που θα διαθέτουν εξειδικευμένο προσωπικό και προηγμένα συστήματα επικοινωνίας και θα διασφαλίζουν το συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

- Δημιουργείται Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων, (ΕΣΚΕΔΙΚ), που διασφαλίζει τον επιχειρησιακό συντονισμό.

- Διασφαλίζεται η απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων, με την δημιουργία Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ, Επιχειρησιακού Ταμείου Πρόληψης και Αντιμετώπισης Καταστροφών και Κέντρου Μελετών Διαχείρισης Κρίσεων.

- Καθιερώνεται και εξασφαλίζεται διασύνδεση με την επιστημονική κοινότητα, με την ίδρυση μόνιμου Επιστημονικού Συμβουλίου Πολιτικής Προστασίας, την θέσπιση του ΕΚΕΔΑΠ (Ευρωπαϊκό Κέντρο Δασικών Πυρκαγιών), καθώς και την σύσταση Εθνικής Βάσης Δεδομένων Κινδύνου και Απειλών και την χάραξη Εθνικής Πολιτικής Μείωσης Κινδύνου και Καταστροφών.

Κατηγορία Γενικά
Σελίδα 3 από 3

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας