alexandriamou.gr - Προβολή άρθρων κατά ημερομηνία: Πέμπτη, 23 Απριλίου 2020

Στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων του Τμήματος Ασφάλειας Αλεξάνδρειας, συνελήφθησαν χθες (22 Απριλίου 2020) το πρωί με την συνδρομή αστυνομικών

της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής της Εγκληματικότητας του Τμήματος Ασφάλειας Βέροιας, τρία άτομα σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις,

για παραβάσεις της νομοθεσίας περί όπλων.

Ειδικότερα, σε έρευνες που έγιναν σε δύο οικίες τους, βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν τρία σπαθιά μήκους 103, 62 και 57 εκατοστών

αντίστοιχα και μία κυνηγετική καραμπίνα, για την οποία δεν τηρούνταν οι προϋποθέσεις ασφαλούς φύλαξης.

Επιπλέον, σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος ακόμη δύο ατόμων, διότι σε έρευνα της οικίας τους, βρέθηκε και κατασχέθηκε μία κυνηγετική καραμπίνα

για την οποία δεν τηρούνταν οι προϋποθέσεις ασφαλούς φύλαξης και όπως προέκυψε από την έρευνα, το ένα άτομο είχε προβεί με αυτήν σε άσκοπους πυροβολισμούς.

Κατηγορία Αστυνομικά

Αποφασίσαμε να εντάξουμε μέσα στο Καρπούζι μια καινούρια ρουμπρίκα. Είδα λοιπόν μια εκπομπή στην οποία βάζεις απέναντι σου κάποιον και του θέτεις διάφορα διλήμματα.

Το Olive Bistro Wine Bar δεν θα μας στερήσει το μοναδικό γευστικό μενού του, ούτε την περίοδο της καραντίνας αφού αναταποκρίθηκε άμεσα

Κατηγορία Επιχειρείν

Παράταση απαγόρευσης κυκλοφορίας έως τις 4 Μαϊου ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας.

Την παράταση για ακόμα μία εβδομάδα, έως τις 4 Μαΐου, της ισχύος των περιοριστικών μέτρων που θα έληγαν αυτή τη Δευτέρα 27 Απριλίου,

για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού, ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας.

Όπως είπε, στις αρχές της επόμενης εβδομάδας ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης

θα απευθυνθεί στους Έλληνες για να παρουσιάσει το συγκροτημένο σχέδιο της κυβέρνησης.

Στο ΦΕΚ δημοσιεύθηκε η απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη με την οποία

ορίζεται το πλαίσιο ωραρίου λειτουργίας των σούπερ μάρκετ από το Σάββατο 25 Απριλίου έως και τις 9 Μαΐου του 2020

μετά και το τέλος του πασχαλινού ωραρίου. Αναλυτικά:

Άρθρο 1
Το εθνικό πλαίσιο ωραρίου των υπεραγορών τροφίμων (super market) από

το Σάββατο, 25 Απριλίου 2020 έως και το Σάββατο, 9 Μαΐου 2020 διαμορφώνεται ως εξής:
α) Για τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή 07:00 έως 21:00.

β) Για το Σάββατο 07:00 έως 20:00.

Άρθρο 2
Η παρούσα υπουργική απόφαση δύναται να τροποποιηθεί ή και να ανακληθεί με νεότερη όμοια, εφόσον κριθεί

αναγκαίο λαμβάνοντας υπόψη τις εκάστοτε επικρατούσες συνθήκες της αγοράς.

Άρθρο 3
Οι επιχειρήσεις οφείλουν να εφαρμόζουν απαρέγκλιτα τα οριζόμενα της παρούσας.

Η μη συμμόρφωσή επισύρει την επιβολή κυρώσεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα του άρθρου 12 του v. 3377/2005

«Αρχές και Κανόνες για την εξυγίανση της λειτουργίας και της ανάπτυξης βασικών τομέων του εμπορίου και της αγοράς

Θέματα Υπουργείου Ανάπτυξης» (Α' 202), καθώς και την επιβολή προστίμου που προβλέπεται στην παρ. 1

του άρθρου εικοστού δεύτερου της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου

«Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορονοϊού COVID-19,

τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς

και της δημόσιας διοίκησης» (Α' 68), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α' 83).

Τουλάχιστον 10 σημαντικές παρεμβάσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης περιλαμβάνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση αργά χθες το απόγευμα. Επιστρέφουν οι πολυήμερες αποβολές στα σχολεία καθώς επίσης και η διαγωγή των μαθητών.

Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», μαθητές σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια θα εγκαινιάσουν από την επόμενη χρονιά

τις αλλαγές στα σχολεία, όμως οι φετινοί επιτυχόντες στις πανελλαδικές εξετάσεις θα είναι αυτοί που θα «δοκιμάσουν»

το νέο σύστημα μετεγγραφών που φέρνει η πολιτική ηγεσία.

Το νομοσχέδιο αλλάζει τα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια, ενισχύοντας στη μοριοδότηση ορισμένες κοινωνικές ομάδες

όπως οι τρίτεκνοι, οι πολύτεκνοι και οι ορφανοί, ενώ παράλληλα εισάγει δύο νέες καινοτομίες:

– Τη βάση μετεγγραφής, η οποία ορίζεται στα 2.750 μόρια. Ο φοιτητής για να μπορέσει να λάβει τη μετεγγραφή δεν πρέπει

να πληροί μόνο τα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια, αλλά να έχει λάβει και μία βαθμολογία που βρίσκεται κοντά στη βάση

εισαγωγής της σχολής που θέλει να εισαχθεί. Για παράδειγμα, με βάση τις περσινές βάσεις, η σχολή των Μηχανολόγων

Μηχανικών του ΕΜΠ έχει βάση 18.014 μόρια. Αν κάποιος φοιτητής που έχει εισαχθεί στη Μηχανολόγων Μηχανικών

Δυτικής Μακεδονίας με βάση εισαγωγής 14.736 μόρια, θα πρέπει να έχει επιτύχει μέσο όρο 15.264 μόρια

και πάνω για να λάβει μετεγγραφή στο ΕΜΠ. Η βάση μετεγγραφής στοχεύει στην εξάλειψη των θλιβερών

φαινομένων όπου φοιτητές με βαθμούς κάτω από τη βάση πετύχαιναν μετεγγραφή σε υψηλόβαθμα τμήματα των κεντρικών πανεπιστημίων.

– Β’ κύκλος μετεγγραφών: Στο πλαίσιο του εξορθολογισμού των μετεγγραφών, το υπουργείο Παιδείας δίνει τη δυνατότητα σε έναν φοιτητή,

εφόσον δεν «πιάνει» τη βάση μετεγγραφής, να δηλώσει κάποιο άλλο τμήμα παρεμφερούς αντικειμένου. Ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης

Διγαλάκης ανέφερε το παράδειγμα ενός φοιτητή που θέλει να μετεγγραφεί στην Πληροφορική του ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη.

Εφόσον δεν πληροί τα ακαδημαϊκά κριτήρια, μπορεί να δηλώσει το τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής στο Διεθνές Πανεπιστήμιο.

Οι νέες αντιστοιχίες θα περιλαμβάνονται σε υπουργική απόφαση και στόχο έχουν να δώσουν διέξοδο σε φοιτητές που δεν μπορούν

να φοιτήσουν σε άλλη πόλη πέραν της μόνιμης κατοικίας τους.

Οι αλλαγές στα οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια:

– 6 μόρια, εάν το κατά κεφαλήν εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ ( αντί για εισόδημα που δεν υπερβαίνει τα 3.000 ευρώ)

– 4 μόρια, εάν το κατά κεφαλήν εισόδημα κυμαίνεται από 2.000,01 έως και 4.000 ευρώ (αντί για εισόδημα 3.000 έως και 6.000 ευρώ)

– 3 μόρια, εάν το κατά κεφαλήν εισόδημα κυμαίνεται από το ποσό των 4.000,01 έως το ποσό των 6.000 (αντί για 6.000 έως και 9.000)

– 2 μόρια, εάν το κατά κεφαλήν εισόδημα κυμαίνεται από το ποσό των 6.000,01 έως το ποσό των 8.000 ευρώ

– 1 μόριο, εάν το κατά κεφαλήν εισόδημα κυμαίνεται από το ποσό των 8.000,01 έως το ποσό των 10.000 ευρώ

– 1,5 μόριο, εάν ο αιτών είναι μέλος τρίτεκνης οικογένειας, προσαυξανόμενο κατά ήμισυ (0,5) μόριο

για κάθε άγαμο τέκνο κάτω των 25 ετών της οικογένειας πλην του αιτούντος (αντί για 1 μόριο)

– 2 μόρια, εάν ο αιτών είναι μέλος πολύτεκνης οικογένειας, προσαυξανόμενα κατά ήμισυ (0,5) μόριο

για κάθε άγαμο τέκνο κάτω των 25 ετών της οικογένειας πλην του αιτούντος

– 2 μόρια, εάν ο αιτών είναι ορφανός από τον ένα γονέα και 5 μόρια εάν είναι ορφανός και από τους δύο γονείς (αντί 1 μορίου)

– 1 μόριο, εάν ο αιτών είναι τέκνο άγαμης μητέρας

– 1 μόριο για κάθε μέλος της οικογένειας του αιτούντος (γονέα, τέκνο, αδελφό/ή ή σύζυγο) το οποίο έχει αναπηρία 67%

και άνω, πιστοποιούμενης από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ).

Προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και Τράπεζα Θεμάτων

Ενα ακόμα «νέο» Λύκειο και επαναφορά όσων κατήργησε η προηγούμενη ηγεσία επί ΣΥΡΙΖΑ στις Πανελλαδικές περιλαμβάνονται

στο πολυνομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις αυστηροποιούνται,

τα εξεταζόμενα μαθήματα στις ενδοσχολικές εξετάσεις αυξάνονται και η Τράπεζα Θεμάτων επιστρέφει με στόχο την ενίσχυση του ρόλου του Λυκείου.

Η πλειονότητα των αλλαγών θα ισχύσει από τη νέα σχολική χρονιά σε Γυμνάσια και Λύκεια, όπως και στις Πανελλαδικές του 2021,

που αφορούν τους μαθητές που φέτος φοιτούν στη Β’ Λυκείου.

Οσον αφορά τις φετινές Πανελλαδικές, αν και ακόμα οι υποψήφιοι βρίσκονται εν αναμονή των ανακοινώσεων για την ημερομηνία

διεξαγωγής τους, η υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξει μείωση εισακτέων (σ.σ.: με μικρές αυξομειώσεις)

για τους μαθητές που φοιτούν στην Γ’ Λυκείου. Αν και η συγκεκριμένη ενέργεια βρισκόταν στον προγραμματισμό του υπουργείου,

η υπουργός Νίκη Κεραμέως ξεκαθάρισε ότι λόγω της πανδημίας η ηγεσία δεν θα προχωρήσει σε καμία αιφνιδιαστική κίνηση

για τους μαθητές που ήδη πλήττονται από τις συνέπειες του κορονοϊού.

Πανελλαδικές

Το νέο σύστημα Πανελλαδικών που εγκαινιάζεται φέτος από τους υποψηφίους της Γ’ Λυκείου δεν φαίνεται να μακροημερεύει,

με την πολιτική ηγεσία να προχωράει σταδιακά σε αλλαγές ήδη από την επόμενη χρονιά:

-Οι συντελεστές βαρύτητας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα επανέρχονται στον υπολογισμό μορίων με στόχο

να αποφευχθούν τα κακώς κείμενα της απαλοιφής τους από την προηγούμενη κυβέρνηση και να ευθυγραμμιστούν οι εξετάσεις

με το ειδικότερο αντικείμενο κάθε πανεπιστημιακού τμήματος.

-Παράλληλα, το υπουργείο προχωράει στη συγχώνευση δύο Ομάδων Προσανατολισμού, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας

μειώνοντάς τες από τέσσερις σε τρεις. Σε πρώτη φάση, η ενέργεια αυτή στοχεύει στον εξορθολογισμό των τμημάτων στα σχολεία,

καθώς οι δύο ομάδες μοιράζονται κοινά πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Στην Γ’ Λυκείου, οι μαθητές θα πρέπει να αποφασίσουν

αν θα εξεταστούν στα Μαθηματικά ή στη Βιολογία.

-Τέλος, για τις Πανελλαδικές του 2022, δηλαδή για όσους θα φοιτήσουν από τον Σεπτέμβρη στη Β’ Λυκείου, τα Λατινικά επιστρέφουν

στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, με το μάθημα της Κοινωνιολογίας να «επιβιώνει» μόνο για δύο χρόνια

ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας, η Κοινωνιολογία θα συνεχίσει

να διδάσκεται στην Α’ Λυκείου στη Γενική Παιδεία. Σύμφωνα με την υπουργό, το μάθημα των Λατινικών κρίνεται πιο παιδαγωγική

επιλογή όσον αφορά τις επιλογές που ανοίγονται για τους μαθητές.

Νέο Λύκειο

Κομβικές αλλαγές έρχονται στο Λύκειο από την επόμενη σχολική χρονιά, με την προαγωγή να αυστηροποιείται

και την εξεταστική διαδικασία να επιμηκύνεται. Παράλληλα, η Ερευνητική Εργασία επιστρέφει στην αξιολόγηση των μαθητών.

«Βάση του 10»: Οπως είχε αποκαλύψει από τις 11 Απριλίου ο «Ε.Τ.», η βάση του 10 ξεκινάει από τις ενδοσχολικές εξετάσεις.

Μέχρι φέτος, οι μαθητές μπορούσαν να πετύχουν την προαγωγή τους και τη λήψη του απολυτηρίου με βαθμό 9,5.

Ο βαθμός αυτός πλέον στρογγυλοποιείται προς τα πάνω και πλέον μόνο με μέσο όρο το 10 οι μαθητές θα μπορούν

να περάσουν στην επόμενη τάξη ή να λάβουν το απολυτήριό τους.

«Κόντρα μάθημα»: Η Γενική Παιδεία επιστρέφει στην Γ’ Λυκείου, με τους μαθητές πλέον να διδάσκονται ένα μάθημα επιπλέον,

το οποίο αφορά το αντίθετο επιστημονικό πεδίο από αυτό που έχουν επιλέξει να διδαχθούν. Η Ιστορία και τα Μαθηματικά

Γενικής Παιδείας επανέρχονται για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου. Οσοι έχουν επιλέξει να ακολουθήσουν θεωρητική κατεύθυνση,

υποχρεωτικά θα διδάσκονται Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και όσοι έχουν επιλέξει Θετική κατεύθυνση θα διδάσκονται Ιστορία.

Μάλιστα, για την απόλυση από το Λύκειο, αυτά τα δύο μαθήματα θα εξετάζονται.

Αύξηση των εξεταζόμενων ενδοσχολικά μαθημάτων: Η πολιτική ηγεσία ανεβάζει τον πήχυ στις ενδοσχολικές εξετάσεις αυξάνοντας

τον αριθμό των μαθημάτων που θα εξετάζονται στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Μέχρι φέτος οι μαθητές στην Α’ Λυκείου εξετάζονταν

σε 8 μαθήματα, στη Β’ Λυκείου σε 6 μαθήματα και στην Γ’ Λυκείου σε 4. Η πολιτική ηγεσία αυξάνει κατά ένα μάθημα σε Β’ και Γ’ Λυκείου

(7 και 5 αντίστοιχα) για τους μαθητές της επόμενης σχολικής χρονιάς.

Μείωση των ωρών διδασκαλίας στην Γ’ Λυκείου: Τέλος για τα «7ωρα» στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα στην τελευταία τάξη του Λυκείου.

Με την εισαγωγή του μαθήματος Γενικής Παιδείας (Ιστορία ή Μαθηματικά) μειώνονται παράλληλα οι ώρες διδασκαλίας

στα τέσσερα μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικώς. Συγκεκριμένα, ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού, τα μαθήματα

θα διδάσκονται κατά 6 ή 5 ώρες ανά εβδομάδα. Για παράδειγμα, στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών τα Μαθηματικά

και η Φυσική θα διδάσκονται 6 ώρες την εβδομάδα και η Χημεία 5 ώρες την εβδομάδα.

Τράπεζα Θεμάτων: Η διαδικασία αξιολόγησης αλλάζει σταδιακά στο Λύκειο με την επιστροφή της Τράπεζας Θεμάτων από την Α’ Λυκείου.

Σταδιακά η Τράπεζα θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες τάξεις. Η Τράπεζα θα περιλαμβάνει σειρά εξεταζόμενων θεμάτων τα οποία

θα κατηγοριοποιούνται σε δύο επίπεδα, ανά βαθμό δυσκολίας, ώστε να τα συμβουλεύονται οι μαθητές και να εξασκούνται, και

στις ενδοσχολικές εξετάσεις θα επιλέγονται υποχρεωτικά δύο θέματα από αυτήν

Ερευνητική Εργασία: Μία προσπάθεια που είχε επιχειρηθεί και κατά το παρελθόν επιστρέφει για να προσφέρει μια διαφορετική

διαδικασία στην αξιολόγηση των μαθητών. Η Ερευνητική Εργασία επιστρέφει σε πρώτη φάση στα μαθήματα της Πολιτικής Παιδείας

και της Πληροφορικής και θα αφορά το 50% του βαθμού για το β’ τετράμηνο.

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα

Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί η πολιτική ηγεσία και για το Γυμνάσιο, όπου η αύξηση στα εξεταζόμενα μαθήματα είναι αρκετά μεγαλύτερη,

δυσκολεύει η προαγωγή και γίνεται μια πρώτη εισαγωγή της δημιουργικής εργασίας για τους μαθητές.

Επτά μαθήματα στις ενδοσχολικές: Το 2016 έγινε μια τεράστια περικοπή των ενδοσχολικά εξεταζόμενων μαθημάτων, τα οποία μειώθηκαν

πάνω από 50%. Τα μόλις 4 μαθήματα στα οποία εξετάζονται μέχρι και φέτος οι μαθητές του Γυμνασίου αυξάνονται σε 7, ανάμεσά τους

το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών και τα Αγγλικά. Οπως σημείωσε η υπουργός Παιδείας, οι μαθητές τείνουν να εστιάζουν περισσότερο

στα μαθήματα στα οποία καλούνται να εξεταστούν στο τέλος της χρονιάς, και γι’ αυτόν το λόγο ελήφθη η εν λόγω απόφαση.

«Βάση» του 10: Η προαγωγή και η απόλυση στο Γυμνάσιο θα γίνεται από την επόμενη σχολική χρονιά με μέσο όρο 10 στα μαθήματα

ή με μέσο όρο 13 εφόσον ο μαθητής έχει σε τέσσερα μαθήματα βαθμό κάτω από τη βάση.

Εργασία: Η εισαγωγή στη δημιουργική συνθετική εργασία ξεκινάει από το Γυμνάσιο, με τους μαθητές να εξοικειώνονται πριν ξεκινήσουν τις Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο.

Τέλος οι διπλές προαγωγικές εξετάσεις το καλοκαίρι: «Δώρον άδωρον» κρίθηκε από το υπουργείο η δυνατότητα που δινόταν μέχρι πρότινος

στους μαθητές να εξετάζονται δύο φορές πριν από τη λήξη της σχολικής χρονιάς στα μαθήματα που απέτυχαν να βαθμολογηθούν πάνω από τη βάση.

Οι προαγωγικές θα δίνονται στο τέλος της σχολικής χρονιάς και οι μαθητές εφόσον δεν έχουν λάβει τον απαραίτητο βαθμό για την προαγωγή τους

θα εξετάζονται πάλι τον Σεπτέμβρη. Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά τόσο το Λύκειο όσο και το Γυμνάσιο.

Αποβολές, διαγωγή και Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης:

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει κι άλλες αλλαγές που αφορούν τα σχολεία, καθώς και βελτιωτικές ρυθμίσεις σε θέματα που προέκυψαν

τους προηγούμενους μήνες όπως φαινόμενα bullying και παιδαγωγικά μέτρα για τους μαθητές.

Αποβολές: Οσον αφορά τα παιδαγωγικά μέτρα που αφορούν ανάρμοστες συμπεριφορές μαθητών ή παραβατική συμπεριφορά, επανέρχονται οι 3ήμερες,

4ήμερες και 5ημερες αποβολές.

Μέχρι πρότινος ίσχυαν μόνο οι 2ήμερες αποβολές. Εφόσον το σχολείο έχει εξαντλήσει όλες τις παραπάνω επιλογές,

τυχόν απομάκρυνση του μαθητή από το σχολικό περιβάλλον αποφασίζεται από το Σύλλογο Διδασκόντων με σύμφωνη γνώμη του υπευθύνου Παιδαγωγικής Ευθύνης Συντονιστή Εκπαιδευτικού Εργου (ΚΕΣΥ).

Διαγωγή: Επανέρχεται η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών για τους μαθητές, η οποία είχε καταργηθεί πριν από λίγα χρόνια.

Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης: Στο πλαίσιο ενεργειών για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, το υπουργείο Παιδείας

αποφάσισε τη θεσμοθέτηση του Εκπαιδευτικού Εμπιστοσύνης. Πρόκειται για έναν εκπαιδευτικό που αναλαμβάνει αρμοδιότητες παροχής συμβουλών

και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας.

ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Αντιδράσεις για λάθος timing

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έχουν ήδη αντιδράσει για το νομοσχέδιο κατηγορώντας την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως

για την επιλογή της να φέρει αλλαγές εν μέσω πανδημίας. Η υπουργός υπεραμύνθηκε υποστηρίζοντας ότι πρέπει να υπάρχει

συνέχεια στο εκπαιδευτικό έργο, όμως ήδη οι «διαρροές» σχετικά με το περιεχόμενο του υπουργείου έχουν προκαλέσει «γκρίνιες».

Ειδικότερα, η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων που στο παρελθόν είχε εφαρμοστεί προκαλώντας πολλά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία

των εξετάσεων έχει προκαλέσει ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής της, με ορισμένους εκπαιδευτικούς να κάνουν λόγο για «μίνι Πανελλαδικές»

στο Λύκειο εφόσον τα θέματα της Τράπεζας περιλαμβάνονται στο τελικό διαγώνισμα μετά από κλήρωση. Πάντως,

και η αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στις ενδοσχολικές έχει προκαλέσει δυσαρέσκεια, με τους επικριτές

να κάνουν λόγο για περαιτέρω επιβάρυνση των μαθητών.

Ηδη η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας ζήτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου καταγγέλλοντας

ότι με την Τράπεζα Θεμάτων μεταμορφώνεται σε εξεταστικό κέντρο το σχολείο.


Αγγλικά από το νήπιο και αξιολόγηση των σχολείων

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού αναμορφώνεται με εισαγωγή νέων θεματικών έχοντας στόχο να αναπτύξει

ψηφιακές και ήπιες δεξιότητες στους μαθητές και να αναβαθμίσει τον τρόπο διδασκαλίας σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που είναι αρκετά «γερασμένο».

Οπως υπενθύμισε η υπουργός Παιδείας, τα προγράμματα σπουδών έχουν να ανανεωθούν σχεδόν 20 χρόνια για Νηπιαγωγεία,

Δημοτικά και Γυμνάσια (από το 2003), ενώ για τα Λύκεια από το 1998.

Ρομποτική, επαγγελματικός προσανατολισμός, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οδική ασφάλεια και νεανική επιχειρηματικότητα είναι μερικές

από τις θεματικές οι οποίες θα εισαχθούν πιλοτικά από τον Σεπτέμβρη σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια στο πλαίσιο τεσσάρων πυλώνων

που αφορούν το Ευ ζην, το Περιβάλλον, την Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη καθώς και τη Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία.

Με Υπουργική Απόφαση, όπως ορίζει το νομοσχέδιο, το υπουργείο Παιδείας θα ορίσει τις σχολικές μονάδες αλλά και τη διάρκεια διδασκαλίας

των νέων θεματικών. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς το πρόγραμμα θα αξιολογηθεί και το ΙΕΠ θα γνωμοδοτήσει για την καθολική εφαρμογή τους στα σχολεία.
Ξένη γλώσσα

Πιλοτικά το υπουργείο Παιδείας θα εισαγάγει και την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας στα Νηπιαγωγεία μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, μία εκπαιδευτικός Αγγλικών σε συνεργασία με τη νηπιαγωγό θα διδάσκουν την ξένη γλώσσα στους μικρούς μαθητές.

Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα σχολεία που θα επιλεγούν θα γνωστοποιηθούν σε επερχόμενη Υπουργική Απόφαση.

Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας επενδύει στην εκπαίδευση της Αγγλικής Γλώσσας και στο Δημοτικό, όπου αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας.

Για τις νέες θεματικές, το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει επιμόρφωση σε δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς ώστε να ανταποκριθούν

στη διδασκαλία των άγνωστων νέων αντικειμένων. Οι επιμορφώσεις θα γίνουν σε μεγάλο βαθμό εξ αποστάσεως αλλά και διά ζώσης.
Αλλαγή εισαγωγής στα πρότυπα

Από την επόμενη χρονιά το υπουργείο Παιδείας στοχεύει στη λειτουργία 24 πρότυπων και 38 πειραματικών σχολείων ενώ αλλάζει

και η διαδικασία της εισαγωγής των μαθητών.

Για το επόμενο σχολικό έτος 2020-2021 η εισαγωγή στην Α’ Γυμνασίου στα Πρότυπα θα γίνουν με εξετάσεις.

Τις επόμενες χρονιές, θα γίνονται εξετάσεις για κάθε σχολική βαθμίδα.

Αντιθέτως, στα πειραματικά σχολεία η εισαγωγή θα γίνεται με κλήρωση τόσο κατά την εισαγωγή όσο και μεταξύ των βαθμίδων,

καθώς το υπουργείο Παιδείας επιθυμεί να διατηρηθεί το τυχαίο δείγμα μαθητών.

Εντός του 2020 θα υπάρξει ανοιχτή πρόσκληση προς δημόσια σχολεία για τη μετατροπή τους σε Πρότυπα και Πειραματικά

ώστε να αυξηθεί ο αριθμός τους σταδιακά.
Εκπαιδευτικοί

Προετοιμασία για το μεγάλο στοίχημα του Σεπτεμβρίου που περιλαμβάνει την κάλυψη των κενών στα σχολεία κάνει το υπουργείο

Παιδείας στο εν λόγω νομοσχέδιο. Το υπουργείο προωθεί ρύθμιση για την κάλυψη των κενών με προτεραιότητα την Γ’ Λυκείου

και στη συνέχεια των υπόλοιπων τάξεων, ώστε να μην αντιμετωπίζουν προβλήματα οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων.

Παράλληλα, μεταθέτει την ημερομηνία της ειδικής πρόσκλησης για την κάλυψη θέσεων που γίνεται τον Νοέμβριο για τον Οκτώβριο

ώστε να γίνουν πιο άμεσα οι καλύψεις των κενών.

Για τους εκπαιδευτικούς που δεν εμφανιστούν στα σχολεία των περιοχών τους προβλέπεται διετής αποκλεισμός,

ενώ όσοι τοποθετούνται σε δυσπρόσιτα σχολεία λαμβάνουν διπλή μοριοδότηση. Πρόκειται για κίνητρα που προωθεί

η πολιτική ηγεσία με στόχο να μην επαναληφθούν τα φετινά φαινόμενα, όπου, παρά την άμεση τοποθέτηση τους από το υπουργείο,

εκατοντάδες εκπαιδευτικοί δεν εμφανίστηκαν στη θέση τους, με αποτέλεσμα να καταγράφονται χιλιάδες ελλείψεις στα σχολεία.

Τέλος, η πολιτική ηγεσία προβλέπει να μειώσει το «πάγωμα» των πινάκων των αναπληρωτών από τρία σε δύο χρόνια,

ώστε να γίνεται πιο γρήγορα η προσμέτρηση των προσόντων τους (ακαδημαϊκών, προϋπηρεσίας και κοινωνικών κριτηρίων).

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται και η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, η οποία δεν περιορίζεται στην εσωτερική

(μόνο από διευθυντές και σύλλογο διδασκόντων), αλλά και στην εξωτερική.

Η σχολική μονάδα θα συνεδριάσει ανά τακτά χρονικά διαστήματα (ανά δύο μήνες) και θα θέτει στόχους.

Ο διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούν το έργο τους αλλά θα υπάρχει και εξωτερική αξιολόγηση

από την ΑΔΙΠΠΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή για την αξιολόγηση των σχολείων) και το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής).

Σε ψηφιακή πλατφόρμα θα υπάρχει η ειδική φόρμα αξιολόγησης, ενώ τα στελέχη εκπαίδευσης θα λειτουργούν υποστηρικτικά

σε όλη τη διαδικασία. Η αξιολόγηση θα αφορά το σχολείο και τη σχολική ζωή, τις εκπαιδευτικές διαδικασίες

και την επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών καθώς και τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.

Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα ξεκινήσει από την επόμενη σχολική χρονιά, ενώ εντός του 2020 θα συσταθεί

επιτροπή για τη σύνταξη Προεδρικού Διατάγματος που θα αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία θα εκκινήσει στις αρχές του 2021.

Κατηγορία Εκπαίδευση

ΕΤΣΙ πιάστηκαν με τα voucher στην πλάτη. Συναλλαγές εκατομμυρίων στην Αλεξάνδρεια.

ΦΙΑΣΚΟ ΟΛΚΗΣ ΜΕ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΧΗ το voucher.

Όμως τί προηγήθηκε?

Η κυβέρνηση επέλεξε να στηρίξει τους αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες της χώρας μας μέσω της τηλεκατάρτισης ΕΝΩ είχε την δυνατότητα να το κάνει ΑΜΕΣΑ μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ.

Αυτό προκύπτει και από τις οδηγίες της Κομισιόν για τα ευρωπαϊκά προγράμματα με αφορμή τον Κορωνοιο.

Ο σκοπός τους δεν ήταν να πάρουν τα 600 ως ενίσχυση οι επιστήμονες της χώρας, αλλά να μοιραστούν χρήματα σε 7 εταιρίες που διαθέτουν σύστημα τηλεκατάρτισης.

Μέσα σε λίγες ώρες και με προσχηματικό τρόπο η Κυβέρνηση των αρίστων επέλεξε λοιπόν 7 εταιρίες που διαθέτουν πλατφόρμες τηλεκατάρτισης οι οποίες ήταν ΗΔΗ έτοιμες

να προσφέρουν προγράμματα κατάρτισης των επιστημόνων. Φυσικά αφορούσαν προγράμματα που είχαν συνταχθεί άλλον χρόνο, για άλλες ανάγκες, για άλλο κοινό, με άλλες απαιτήσεις. Και φυσικά αποδείχθηκαν αμφίβολης ποιότητας.

Οι ιδιοκτήτες των εταιριών είναι παιδιά και πολιτικοί υποστηρικτές της ΝΔ με μακρύ παρελθόν και ιστορία. Έτρεξαν με όλες τις δυνάμεις τους για να βγουν οι εκλεκτοί τους,

έκαναν ακόμη και τραπέζια για να ευχαριστήσουν τους υπουργούς, προσβλέποντας πάντα στο δημόσιο κορβανά.

Μεγάλο παράδειγμα στην περιοχή της Αλεξάνδρειας ο πρόεδρος της Τ.Ο. της Ν.Δ, Νίκος Τάκης, ο οποίος διοργάνωσε γλέντι (Σάββατο 13 ιουλίου 2019)

για να ευχαριστήσει τους φίλους, εθελοντές και υποστηρικτές του υφυπουργού Οικονομικών Βεσυρόπουλου Απόστολου, παρουσία του ιδίου, του αντιπεριφερειάρχη Κ. ΚαλαΪτζίδη

και του δημάρχου Αλεξάνδρειας Π. Γκυρίνη. Θα πει κάποιος και τι έγινε, ήθελε και το έκανε. Όμως από εδώ ξεκινά μια ωραία ιστορία, βγαλμένη από τα παλιά.

Ποιος είναι ο Νίκος Τάκης; Εκτός από Πρόεδρος της ΝΔ στην Αλεξάνδρεια και κολλητός του Υφυπουργού Οικονομικών, είναι ιδιοκτήτης της μίας,

από τις 7 πλατφόρμες τηλεκατάρτισης (η πλατφόρμα voucher.freestudies) των επιστημόνων.

Σήμερα καταλαβαίνουμε τί εννοούσε σε εκείνο το τραπέζι ο Νίκος Τάκης όταν έλεγε: ''...δείχνει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ξαναφέρνει στη χώρα την αξιοκρατία,

φέρνει ξανά στο προσκήνιο τις αξίες , δίνει σ΄όλους εμάς (πιστεύω έχουμε ιδανικά και αξίες) ένα βήμα να λέμε στα παιδιά μας, κοιτάξτε να δείτε, ότι εάν είσαι εργατικός, εάν αγαπάς την οικογένεια, τον συνάνθρωπο, αν αγαπάς τα κοινά, αν κουραστείς στη ζωή σου, θα πετύχεις,,,΄΄.

Μάλιστα είχαν τέτοια αίσθηση δύναμης και υπεροχής τότε που μοιράζανε με αλαζονεία σε τοπικά σάιτ τα βίντεο της παραπάνω βραδιάς από όπου και το απόσπασμα.

Σήμερα έχουν τέτοια αίσθηση ενοχής που έσπευσαν να εξαφανίσουν το σχετικό βίντεο από τα τοπικά σάιτ. Για κακή τους τύχη κυκλοφορούν σε πανελλήνια εμβέλεια από όσους πρόλαβαν να το σώσουν.

Σήμερα έχουν τέτοια αίσθηση ενοχής που πήραν πίσω κακήν κακώς, μετά την κατακραυγή της κοινωνίας και την πίεση του ΣΥΡΙΖΑ το πρόγραμμα.

Μετά από μια δεκαετή κρίση και μέσα στη σημερινή υγειονομική κρίση η ΝΔ αποδεικνύει ότι θα κάνει αυτό που γνωρίζει καλά. Ξεζουμίζει το κρατικό χρήμα υπέρ των δικών της παιδιών,

εις βάρος της κοινωνίας, των επιστημόνων, της υγειονομικής κρίσης, της οικονομίας. Ξεκοκαλίζουν τα 37 δις πλεόνασμα που άφησε ο ΣΥΡΙΖΑ για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας.

Με αυτές τις πράξεις της αρπακτής, έφεραν την χώρα στην χρεοκοπία και εκεί την οδηγούν και σήμερα. Οι μάσκες έπεσαν. Η απάτη των voucher αποκαλύφθηκε:

η κυβέρνηση χρησιμοποίησε τους επιστήμονες σαν "πλυντήριο" για να χαρίσει χρήματα στα κομματικά της golden boys, να ξανασυγκεντρώσει τον πλούτο στους ΑΡΙΣΤΟΥΣ

θεωρώντας όλον τον λαό απλά ΑΧΡΗΣΤΟΥΣ που κάθονται σπίτι τους σε καραντίνα.

ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ κύριοι της ΝΔ. Ευτυχώς πιαστήκατε επ’ αυτοφώρω.

Καλούμε τα τοπικά στελέχη της ΝΔ να διαχωρίσουν τη θέση τους από την λογική της αρπαχτής που έχει γίνει κανόνας στη ΝΔ Ημαθίας.

Καλούμε τον Κυριάκο Μητσοτάκη, αν έχει ίχνος ευθιξίας, να απομακρύνει τον υπουργό Γιάννη Βούρτση.

Καλούμε όλους τους Ημαθιώτες να ξαναδιεκδικήσουμε μαζί τη συμμετοχή όλων και όχι μόνο των δήθεν άριστων στην οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου.

Ν.Ε ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ

Στην προκήρυξη προγραμμάτων απασχόλησης και ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας για 67.650 ανέργους, προχωράει ο ΟΑΕΔ.

Ειδικότερα, ξεκινούν το επόμενο διάστημα προγράμματα για συνολικά 67.650 ωφελούμενους. Τον Μάιο θα ξεκινήσουν τα πρώτα προγράμματα

ενώ ξεκινάει και το τροποποιημένο προγράμματα των 8.500 θέσεων για μακροχρόνια ανέργους ηλικίας 55-67 ετών διάρκειας 12+12 μηνών σε Δήμους,

Περιφέρειες και ΝΠΔΔ , με 75% επιδότηση μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους, έως τα 750€ μηνιαίως.

Παράλληλα, σε συνεργασία με την Google, τον Μάιο θα ξεκινήσει νέο πρόγραμμα για δωρεάν εξ αποστάσεως κατάρτιση 3.000 ανέργων στο ψηφιακό μάρκετινγκ.

Θα πλαισιωθεί, επίσης, από πρόγραμμα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας 6 μηνών στον ιδιωτικό τομέα με επιδότηση 100% του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους.

Στην συνέχεια θα υλοποιηθούν νέα προγράμματα, με συνολικά 31.600 θέσεις εργασίας:

- Πρόγραμμα απασχόλησης 7.000 ανέργων (30 ετών και άνω) στον ιδιωτικό τομέα με έμφαση στους μακροχρόνια ανέργους στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη,

Κεντρική Μακεδονία, Ήπειρο, Θεσσαλία, και ∆υτική Ελλάδα.

- Πρόγραμμα απασχόλησης 6.000 πτυχιούχων ανέργων (22-29 ετών) υψηλών προσόντων στον ιδιωτικό τομέα.

- Πρόγραμμα απασχόλησης 5.000 ανέργων (30 ετών και άνω) στον ιδιωτικό τομέα με έμφαση στην ηλικιακή ομάδα 30-49 και σε στοχευμένες ειδικότητες

στη ∆υτική Μακεδονία, Στερεά Ελλάδα, Ιόνια Νησιά, Πελοπόννησο, Βόρειο Αιγαίο και Κρήτη.

- Πρόγραμμα ολοκληρωμένης παρέμβασης για 4.500 νέους (έως 29 ετών) ανέργους

που πρώτα θα καταρτιστούν σε επαγγελματικές ειδικότητες υψηλής ζήτησης

και μετά θα ενταχτούν σε επιδοτούμενες νέες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα.

- Πρόγραμμα απασχόλησης 4.000 ανέργων (30 ετών και άνω) στον ιδιωτικό τομέα, με έμφαση σε τομείς αιχμής και υψηλής ζήτησης στην Αττική και στο Νότιο Αιγαίο.

- Πρόγραμμα νεανικής επιχειρηματικότητας για 2.500 ανέργους (έως 29 ετών) με επιδότηση από 10.000 ευρώ (12 μήνες)

έως 17.000 ευρώ (18 μήνες). Τουλάχιστον 60% των ωφελουμένων θα είναι γυναίκες.

- Πιλοτικό πρόγραμμα εργασιακής ένταξης 1.000 προσφύγων στον ιδιωτικό τομέα σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα.

- Προγράμματα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας 1.600 άνεργων (18-30 ετών) 7 μηνών στον ιδιωτικό τομέα

(500 θέσεις στην Ήπειρο και 1.100 στην Δυτική Ελλάδα).

Στο πλαίσιο της συνεχούς αξιολόγησης και βελτίωσης των προγραμμάτων απασχόλησης, θα τροποποιηθούν

προγράμματα με συνολικά 24.550 θέσεις για να γίνουν πιο ελκυστικά στους ανέργους και τις επιχειρήσεις.

Αναλυτικότερα πρόκειται για τα εξής :

-Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση ανέργων ηλικίας έως 39 ετών, αποφοίτων

τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε κλάδους έξυπνης εξειδίκευσης και παραγωγικής δραστηριότητας.

-Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων και εργοδοτών για την απασχόληση 2.000 ανέργων από Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες.

-Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση ανέργων νέων ηλικίας 18-29 ετών.

-Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων με προσωπικό έως είκοσι θέσεων πλήρους απασχόλησης, για την πρόσληψη ανέργων ηλικίας 30 ετών και άνω.

-Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την Απασχόληση ανέργων μέσω της Επιταγής Επανένταξης στην Αγορά Εργασίας.

-Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση μακροχρόνια ανέργων ηλικίας 30-49 ετών.

Κατηγορία Οικονομία

Από τη Δευτέρα αναμένεται να αρχίσει η σταδιακή μετάβαση στην κανονικότητα, με την πρώτη άρση μέτρων αρχής γενομένης

από τη Δικαιοσύνη. Με το άνοιγμα Υποθηκοφυλακείων, Ειρηνοδικείων και Πρωτοδικείων γίνεται το πρώτο βήμα για τη χαλάρωση

των περιορισμών που επιβλήθηκαν λόγω κορονοϊού. Θα ακολουθήσουν πολλά ακόμα βήματα, σε μια διαδικασία που όπως

έχει δηλώσει η κυβέρνηση επανειλημμένως θα είναι μακρόσυρτη και αργή.

Τον τόνο θα δώσει η δήλωση του πρωθυπουργού, στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, ενώ θα έχει προηγηθεί, έως το Σάββατο,

σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open, η τελική τηλεδιάσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη με την επιτελική ομάδα, την πολιτική προστασία

και τους επιστήμονες, η οποία και θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό τη διαδικασία της επιστροφής στην κανονικότητα.

Το σχέδιο έχει πάντως διάρκεια έως τον Ιούνιο.

Στις 4 Μαΐου αναμένεται να ανοίξουν:

Μικρά εμπορικά καταστήματα
Κομμωτήρια
Κέντρα αισθητικής

Στα μέσα Μαΐου:

Θα επιστρέψουν στα σχολεία οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου και των φροντιστηρίων
Θα υπάρξει αποκατάσταση της πλήρους λειτουργίας των Μέσων Μεταφοράς

Υπενθυμίζεται πως τα σχολεία έχει ανακοινωθεί πως θα είναι κλειστά έως τις 10 Μαΐου.

Η επιτροπή λοιμωξιολόγων του Υγείας συνεδρίασε χθες και μέσα στις επόμενες 48 ώρες,

πιθανόν και σήμερα, θα παραδώσει στην κυβέρνηση την τελική εισήγηση της για τα σχολεία.

Την πολιτική απόφαση θα πάρει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, καθώς υπάρχουν και αντικρουόμενες εισηγήσεις σε κυβέρνηση και επιτροπή.

Παράλληλα οι σχεδιασμοί περιλαμβάνουν τα εξής:

Άνοιγμα καφέ, μπαρ, εστιατόρια σε εξωτερικούς χώρους
Αποκατάσταση εσωτερικών πτήσεων

Από την άλλη πλευρά τον Ιούνιο αναμένεται:

Πανελλαδικές Εξετάσεις
Άνοιγμα πολυκαταστημάτων, πολιτιστικών χώρων, μουσείων, αθλητικών εγκαταστάσεων, τουριστικών καταλυμάτων
Επανέναρξη της Super League

Το σχέδιο της κυβέρνησης για το πώς και πότε θα ανοίξουν πάλι τα σχολεία αποκάλυψε η Κάτια Μακρή στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star με τη Μάρα Ζαχαρέα.
«Είναι το θέμα που τους προβληματίζει περισσότερα από όλα στην κυβέρνηση, μπορώ να πω και ότι τους διχάζει» τόνισε η Κ. Μακρή.

Όπως συγκεκριμένα ανέφερε, ο ειδικός λοιμωξιολόγος Σωτήρης Τσιόδρας εισηγείται να ανοίξουν τα σχολεία και φαίνεται να το ακούει ο πρωθυπουργός.
Από την άλλη πλευρά Β. Κικίλιας, Ν. Κεραμέως και ο Η. Μόσιαλος -που είναι στην επιτροπή – είναι εξαιρετικά επιφυλακτικοί.

Η επικεφαλής του πολιτικού και οικονομικού ρεπορτάζ του Star πρόσθεσε ότι το επιχείρημα του κ. Τσιόδρα για να ανοίξουν είναι πως τουλάχιστον τα παιδιά πρέπει να αποκτήσουν ανοσία στον ιό, ενώ και η οικονομία θα βοηθηθεί γιατί οι γονείς θα επιστρέψουν στις δουλειές τους.

Όσοι διαφωνούν λένε ότι αυτό δε γίνεται γιατί:

1.Σε χιλιάδες σπίτια τα παιδιά ζουν μαζί με τη γιαγιά και τον παππού, και δεν μπορείς τώρα να τους πεις να πάνε στο χωριό, αν υπάρχει χωριό...

2. Επίσης πολλοί γονείς ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και δεν πρέπει να νοσήσουν.

3. Κάποιοι άλλοι γονείς θα φοβηθούν να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Γιατί όσο ελαφριά κι αν νοσούν οι ανήλικοι, κανείς δε θέλει το παιδί του να νοσήσει από κορωνοϊό.

Η Κ. Μακρή κατέληξε σχετικά με το ρεπορτάζ της:

«Έχουν κάνει 3 – 4 φορές αυτή τη συζήτηση και δεν έχουν καταλήξει. Πάντως ο πρωθυπουργός μέχρι τώρα ακούει τον Σωτήρη Τσιόδρα, οπότε κρατήστε δύο ημερομηνίες:

18η και 25η Μάϊου θα χτυπήσει το κουδούνι για όλα τα παιδιά»

 

Στο σχέδιο σταδιακής χαλάρωσης των περιορισμών λόγω κορονοϊού ένα από τα πιο κρίσιμα σημεία -και βασικός πονοκέφαλος για την κυβέρνηση- αφορά στα σχολεία και η απόφαση θα ληφθεί σε πολιτικό επίπεδο μετά τις εισηγήσεις των ειδικών από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος θα απευθυνθεί στους πολίτες με νέα δήλωση τη Δευτέρα ή το αργότερο Τρίτη.

Υπενθυμίζεται ότι με την τελευταία ΚΥΑ των Παιδείας και Υγείας τα σχολεία παραμένουν κλειστά μέχρι τις 11 Μαΐου. Το ερώτημα είναι καθώς από τις 4 Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει η αργόσυρτη επιστροφή στην κανονικότητα (η οποία θα διαρκέσει δύο μήνες και θα εξαρτηθεί από το εάν θα υπάρξει νέο κύμα κορονοϊού) εάν θα ξεκινήσουν να επιστρέφουν σταδιακά οι μαθητές στα θρανία.

Οι πανελλαδικές θα αρχίσουν σε κάθε περίπτωση στα τέλη Ιουνίου και θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Διαφορετικά εξάλλου θα έπρεπε το υπουργείο Παιδείας να κρατήσει και το καλοκαίρι τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, καθώς οι μόνιμοι δεν επαρκούν για την επιτήρηση και τη διόρθωση γραπτών. Αλλά και η διεξαγωγή των πανελλαδικών το Σεπτέμβριο θα είχε δυσμενείς συνέπειες στον ψυχισμό των μαθητών και στην τσέπη των γονέων.

Η επιτροπή λοιμωξιολόγων του Υγείας συνεδρίασε χθες και μέσα στις επόμενες 48 ώρες, πιθανόν και σήμερα, θα παραδώσει στην κυβέρνηση την τελική εισήγηση της για τα σχολεία. Την πολιτική απόφαση θα πάρει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, καθώς υπάρχουν και αντικρουόμενες εισηγήσεις σε κυβέρνηση και επιτροπή.

Πάντως καταρχήν φαίνεται πως κλειδώνει η απόφαση μετά τις 11 Μαΐου να ξεκινήσουν μαθήματα στη Γ΄Λυκείου, με τους μαθητές που κρίνονται αρκετά ώριμοι σε αυτή την ηλικία να τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας και μέτρα υγιεινής, καθώς και ενδεχομένως με μειωμένο αριθμό ανά τάξη.

Το εάν θα επιστρέψουν στα θρανία και οι μαθητές της Β’ και Α΄ Λυκείου και του Γυμνασίου είναι ένα ερώτημα, με την επιτροπή να φέρεται να συγκλίνει προς το ναι, αν και υπάρχουν και ενστάσεις στην κυβέρνηση.

Όσον αφορά στα δημοτικά, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως θα πρέπει καταρχήν να εξετάσει εάν έχει καλυφθεί επαρκώς η ύλη και σε αυτή την περίπτωση είναι πιθανόν να μην ανοίξουν καθόλου, καθώς και πολλοί επιστήμονες είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί.

Το ζήτημα όμως δεν αφορά μόνο την ύλη ή το εάν τα παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους μπορούν να τηρήσουν τα μέτρα προφύλαξης, αλλά και πως το άνοιγμα των σχολείων επηρεάζει τις οικογένειες, που μπορεί να περιλαμβάνουν στους κόλπους τους ηλικιωμένους ή άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, τα οποία κανονικά θα έπρεπε σε μία τέτοια περίπτωση να απομακρυνθούν από τον οικογενειακό περίγυρο και να μεταφερθούν σε ασφαλές περιβάλλον.

Οι εισηγήσεις της επιτροπής εμπειρογνωμόνων και τα σενάρια

Όπως ανέφερε χθες στην ενημέρωση ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, το κλείσιμο των σχολείων, στο οποίο είχε επιμείνει και το οποίο είχε ανακοινώσει ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας, καθώς έγινε στην Ελλάδα νωρίτερα από ό,τι σε άλλες χώρες είχε μια θετική επίδραση της τάξεως του 15-20% στον έλεγχο της επιδημίας.

Η επιτροπή θα εξετάσει με με βάση μαθηματικά εργαλεία πως το άνοιγμα των σχολείων θα επηρεάσει την πορεία της επιδημικής καμπύλης της χώρας μας. Θα λάβει επίσης υπόψη της τη δομή της ελληνικής οικογένειας, που μοιάζει με αυτή της ιταλικής...

Ο κ. Τσιόδρας πάντως ανέφερε ότι ήδη έχουν ανοίξει τα σχολεία σε κάποιες χώρες και δεν έκρυψε ότι η δική του άποψη είναι πως το ίδιο πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα, παραδέχθηκε όμως ότι στην επιτροπή υπάρχουν πολλές εισηγήσεις και θα πρέπει να ληφθούν όλες υπόψη.

Σημειωτέον ότι όσον αφορά στο ζήτημα της ανοσίας, ο επικεφαλής της επιτροπής εμπειρογνωμόνων είπε ότι «σταδιακά θα εκτεθούμε όλοι στον ιό. Αυτό που αποφύγαμε είναι να αρρωστήσουμε όλοι μαζί και να δοκιμάσουμε τις αντοχές του συστήματος υγείας». Εκτίμησε πως όσοι έχουν νοσήσει και αναρρώσει θα διαθέτουν ανοσία τουλάχιστον για έναν χρόνο, όπως έχει συμβεί και με άλλους κορονοϊούς, πρόσθεσε όμως ότι αυτό μένει να διευκρινιστεί από τους ερευνητές μέσα στους επόμενους μήνες.

Το μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων και καθηγητής Μικροβιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών Αθανάσιος Τσάκρης εκτίμησε χθες (ΣΚΑΪ) ότι: «Σιγά – σιγά θα ανοίξουν τα λύκεια και τα γυμνάσια, αλλά για τα δημοτικά το βλέπω πολύ δύσκολο».

Εξήγησε ότι τα παιδιά του δημοτικού είναι δύσκολο να πάρουν τα μέτρα προστασίας, ενώ επισήμανε ότι τα παιδιά μικρής ηλικίας συχνά είναι ασυμπτωματικοί φορείς, που μπορεί να μεταδώσουν τον ιό για πολλές εβδομάδες και συμμετέχουν σημαντικά στην εξάπλωση του. “Ειδικά για τα δημοτικά δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να προχωρήσουμε σε κάτι τέτοιο” ξεκαθάρισε.

Η κ. Κεραμέως πάντως δήλωσε (ΣΚΑΪ) πως η κυβέρνηση είναι έτοιμη για όλα τα σενάρια, είτε για καθολικό άνοιγμα των σχολείων είτε για ένα άνοιγμα που θα αποτρέπει τον μεγάλο συγχρωτισμό των μαθητών. Τόνισε όμως ότι η κυβέρνηση αναμένει τις συστάσεις των ειδικών και θα εξετάσει τις επιλογές που έχει για το άνοιγμα των σχολείων, καθώς όπως υπογράμμισε υπάρχει απόλυτη εμπιστοσύνη στους επιστήμονες της επιτροπής και στον κ.Τσιόδρα.

 

Πηγή πληροφοριών:star.gr, skai.gr, newsbeast.gr, aftodioikisi.gr

Κατηγορία Εκπαίδευση
Σελίδα 1 από 2

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας