alexandriamou.gr - Προβολή άρθρων κατά ημερομηνία: Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2019

Aπόφαση με την οποία, επιταχύνονται οι επιστροφές ΦΠΑ για χιλιάδες επιχειρήσεις που εμφανίζουν υψηλό βαθμό συνέπειας, υπέγραψε ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής.

Η απόφαση αφορά κυρίως εξαγωγικές επιχειρήσεις και επιχειρήσεις που δεν επιβαρύνουν τις πράξεις που πραγματοποιούν με ΦΠΑ, και λόγω του μεγέθους τους είναι χαμηλού κινδύνου. Οι επιχειρήσεις αυτές εντάσσονται στη «χρυσή λίστα» της ΑΑΔΕ και εισπράττουν άμεσα τις επιστροφές ΦΠΑ.

Ειδικότερα, με τη νέα απόφαση, δεν απαιτείται για την ένταξη και επανένταξή τους στη «χρυσή λίστα» να έχει προηγηθεί φορολογικός έλεγχος. Επιπλέον, για όσες επιχειρήσεις έχουν ήδη ενταχθεί στη λίστα μία τουλάχιστον φορά, αρκεί για την επανένταξή τους ο έλεγχος σε μία τουλάχιστον φορολογική περίοδο, αντί των τριών που ίσχυε έως σήμερα. Στο ίδιο πλαίσιο, και με σκοπό τη διεκπεραίωση των αιτημάτων επιστροφής εντός της προθεσμίας των ενενήντα ημερών, εκδόθηκε εγκύκλιος και οδηγίες προς τις ΔΟΥ, για τη διαχείριση από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ των αιτημάτων επιστροφών ΦΠΑ και εισοδήματος κατόπιν ελέγχου. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται ότι, εφόσον κατά τον έλεγχο ζητηθούν δικαιολογητικά από τους φορολογούμενους και αυτά δεν προσκομιστούν στη ΔΟΥ εντός των νομίμων προθεσμιών, τότε ο προς επιστροφή φόρος περιορίζεται στο ποσό που αποδεικνύεται από όσα στοιχεία και δικαιολογητικά τυχόν έχει στη διάθεση της η ΔΟΥ.

Κατηγορία Οικονομία

Τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019, στις 13.00, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας (Βασ. Όλγας 198, Θεσσαλονίκη), με θέματα ημερήσιας διάταξης:

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ Προέδρου Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας

ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ:

Θέμα 1ο: Έγκριση 5ης τροποποίησης προϋπολογισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έτους 2019.

Εισηγήτρια: Αθηνά Αθανασιάδου-Αηδονά, Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών, Διαφάνειας και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Προγραμματικού Σχεδιασμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Θέμα 2ο: Γνωμοδότηση επί της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της Ελλάδας (ΕΣΣΜ).

Εισηγητής: Κωνσταντίνος Γιουτίκας, Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Θέμα 3ο: Έγκριση προσωρινών μέτρων ρύθμισης κυκλοφορίας για την εκτέλεση του έργου: Διαγράμμιση και αντικατάσταση στοιχείων ασφαλείας εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου Π.Ε. Πέλλας έτους 2018.

Εισηγήτρια:         Αθηνά Αθανασιάδου-Αηδονά, Αν. Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πέλλας

Θέμα 4ο: Έγκριση για την απαγόρευση αλιείας στα υδάτινα συστήματα των ποταμών Τριπόταμου & Αράπιτσας (κύριο τμήμα και παραπόταμοι αυτών) της Π.Ε. Ημαθίας 2019 για την προστασία των ιχθυοαποθεμάτων.

Εισηγητής: Κωνσταντίνος Καλαΐτζίδης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ημαθίας

Θέμα 5ο: Έγκριση για την τροποποίηση της υπ΄ αριθμ. 167/2016 απόφασης της 15ης/25-07-2016 συνεδρίασης Περιφερειακού Συμβουλίου με θέμα «Έγκριση σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης για την υλοποίηση του έργου: «Ανάπλαση παιδικών χαρών Τοπικών Κοινοτήτων Δήμου Νάουσας», ως προς: α) Την τροποποίηση άρθρων της από 15-11-2016 Προγραμματικής Σύμβασης του έργου: «Ανάπλαση παιδικών χαρών Τοπικών Κοινοτήτων Δήμου Νάουσας» (σημείο 1 της απόφασης), β) τον ορισμό εκπροσώπου με τον αναπληρωτή του που θα συμμετέχει στην Τριμελή Επιτροπή Παρακολούθησης εκτέλεσης των όρων της προγραμματικής σύμβασης (σημείο 2 της απόφασης) (ΑΠΟ ΑΝΑΒΟΛΗ).

Εισηγητής: Κωνσταντίνος Καλαΐτζίδης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ημαθίας

Θέμα 6ο: Έγκριση περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας για το έργο: «Κεντρικοί εξωτερικοί αποχετευτικοί αγωγοί πεδινών οικισμών διευρυμένου Δήμου Νάουσας», της Δ.Ε.Υ.Α. Νάουσας αναδόχου: «ΑΞΙΟΝ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.».

Εισηγητής: Κωνσταντίνος Καλαϊτζίδης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ημαθίας

Θέμα 7ο: Έγκριση σύναψης διαβαθμιδικής συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας – Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας και του Δήμου Δίου – Ολύμπου, με σκοπό την Τεχνική Στήριξη του Δήμου Δίου – Ολύμπου για την υπογραφή μελετών που απαιτούν τη γνώση Μηχανολόγου Μηχανικού. (ΑΠΟ ΑΝΑΒΟΛΗ).

Εισηγήτρια: Σοφία Μαυρίδου, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πιερίας

Θέμα 8ο: Έγκριση για την ανανέωση άδειας εκτέλεσης επαγγελματικών τουριστικών πλόων στη λίμνη Κερκίνη των σκαφών: «ΑΗ ΓΙΩΡΓΗΣ», «ΚΕΡΚΙΝΗ», «ΚΕΡΚΙΝΙΤΗΣ», «ΣΟΦΟΥΛΑ ΙΧΝΗΛΑΤΙΣΣΑ» και «ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ».

Εισηγητής: Ιωάννης Μωυσιάδης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Σερρών.

Θέμα 9ο: Έγκριση τρόπου δημοπράτησης έργων ΠΕ Κιλκίς έτους 2019 (Επενδυτικών Δαπανών έτους 2019 ΚΑΠ- ΙΔΠ και ΟΣΚ).

Εισηγητής: Ανδρέας Βεργίδης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κιλκίς.

Θέμα 10ο: Ανάκληση της υπ’ αρ.62/2019 απόφασης Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα: «Έγκριση προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας - Π.Ε. Κιλκίς και του Δήμου Παιονίας».

Εισηγητής: Ανδρέας Βεργίδης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κιλκίς.

Θέμα 11ο: Έγκριση σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας/Π.Ε. Κιλκίς και του Δήμου Παιονίας για το έργο «Ασφαλτοστρώσεις οδικού δικτύου περιοχών Δήμου Παιονίας (α)Οδός πρόσβασης προς Νεκροταφείο Ν. Καβάλας (β) Οδός πρόσβασης προς Ι.Ν. Αγίου Αντωνίου Γρίβας».

Εισηγητής: Ανδρέας Βεργίδης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κιλκίς.

Θέμα 12ο: Έγκριση σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας/Π.Ε. Κιλκίς και του Δήμου Παιονίας για το έργο «Εργασίες συντήρησης του Λυκείου Πολυκάστρου και 1ου Δημοτικού Σχολείου Αξιούπολης».

Εισηγητής: Ανδρέας Βεργίδης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κιλκίς.

Θέμα 13ο: Έγκριση σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας/Π.Ε. Κιλκίς και του Δήμου Παιονίας για το έργο «Συντήρηση Δημοτικού Σχολείου Μεταμόρφωσης».

Εισηγητής: Ανδρέας Βεργίδης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κιλκίς.

Θέμα 14ο: Έγκριση σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας/ Π.Ε. Κιλκίς και του Δήμου Παιονίας για το έργο «Ηλεκτροδότηση Μικρών Λιβαδίων Δήμου Παιονίας».

Εισηγητής: Ανδρέας Βεργίδης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κιλκίς.

Θέμα 15ο: Καθορισμός ημερήσιου ανταποδοτικού τέλους δικαιώματος συμμετοχής πωλητών στις λαϊκές αγορές των Δήμων Κιλκίς και Παιονίας της Π.Ε. Κιλκίς.

Εισηγητής: Ανδρέας Βεργίδης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κιλκίς.

Θέμα 16ο: Γνωμοδότηση για τη σκοπιμότητα εγκατάστασης και τη συμβολή της στην τοπική οικονομία, μονάδας χαμηλής όχλησης, επεξεργασίας βρώσιμης ελιάς, ιδιοκτησίας της εταιρείας με την επωνυμία «ΒΙΤΟΥΛΗ ΣΤΥ. ΒΑΣΙΛΙΚΗ», στην εκτός σχεδίου περιοχή του οικισμού Καλυβών, του Δήμου Πολυγύρου, της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής.

Εισηγητής: Ιωάννης Γιώργος, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Χαλκιδικής.

Θέμα 17ο: Έγκριση προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και Φορέα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Βόρα, Παϊκου, Βερμίου (Φ.Δ.Π.Π.Β.Π.Β) με θέμα «Ενίσχυση Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών για τη διαχείριση φυσικού περιβάλλοντος και βιοποικιλότητας στις περιοχές Natura της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας».

Εισηγητής:           Κωνσταντίνος Γιουτίκας, Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Θέμα 18ο: Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων τελών και λοιπών εσόδων της Π.Ε. Ημαθίας.

Εισηγητής: Κωνσταντίνος Καλαϊτζίδης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ημαθίας.

Θέμα 19ο: Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων τελών και λοιπών εσόδων της Π.Ε. Κιλκίς.

Εισηγητής: Ανδρέας Βεργίδης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κιλκίς.

Θέμα 20ο: Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων τελών και λοιπών εσόδων της Π.Ε. Πιερίας.

Εισηγήτρια: Σοφία Μαυρίδου, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πιερίας

Θέμα 21ο: Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων τελών και λοιπών εσόδων της Π.Ε. Σερρών.

Εισηγητής: Ιωάννης Μωυσιάδης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Σερρών.

Θέμα 22ο: Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων τελών και λοιπών εσόδων της Π.Ε. Χαλκιδικής.

Εισηγητής: Ιωάννης Γιώργος, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Χαλκιδικής.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας «έκλεισαν οριστικά την πόρτα» στους δημοσίους υπαλλήλους ως προς τη  χορήγηση δώρων-επιδομάτων Χριστουγέννων, Πάσχα και θερινής άδειάς τους (13ος και 14ος μισθός), αφήνοντας στην άκρη τις αποφάσεις του Μισθοδικείου και ειδικά τις τελευταίες για τις μισθολογικές ωριμάνσεις και τα χρονοεπιδόματα των δικαστών και εισαγγελέων, όπως έλεγαν δικηγόροι, οι οποίοι κάνουν λόγο, με νόημα, για δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας αποφάνθηκε ότι ο βασικός μισθός των δημοσίων υπαλλήλων που κυμαίνεται από τα 780 ευρώ έως και 1.092 ευρώ, ακόμη και μετά την κατάργηση των τριών επίμαχων επιδομάτων, εξασφαλίζει «αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, τόσο σε σχέση με όσους διαβιούσαν στα όρια της φτώχειας όσο και με όσους απασχολούνταν στον ιδιωτικό τομέα με τον κατώτατο βασικό μισθό και ημερομίσθιο» και η περικοπή του 13ου και 14ου μισθού ήταν αναγκαία σύμφωνα με τα δημοσιονομικά δεδομένα.

Από την Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου κατά πλειοψηφία και αφού αντικαταστάθηκαν εισηγητές και τακτικά μέλη της σύνθεσης του δικαστηρίου με αναπληρωματικά μέλη (με δικαίωμα ψήφου), αναστράφηκαν κατά 180 μοίρες οι θετικές για τους δημοσίους υπαλλήλους αποφάσεις της επταμελούς σύνθεσης του ΣΤ΄ Τμήματος του ΣτΕ, που είχαν κρίνει αντισυνταγματικές τις περικοπές των τριών επιδομάτων-δώρων, που έγιναν με το νόμο 4093/2012.

Υπενθυμίζεται ότι το ΣΤ΄ Τμήμα του ΣτΕ είχε κρίνει ότι η κατάργηση των δώρων-επιδομάτων αντίκεινται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.

Τώρα η Ολομέλεια του ΣτΕ (πρόεδρος η Αικατερίνη Σακελλαροπούλου και εισηγητές οι σύμβουλοι Επικρατείας, Ελένη Παπαδημητρίου και Ιωάννης Σπερελάκης (αρχικά εισηγήτρια ήταν η Κωνσταντίνα Φιλοπούλου) με μια σειρά αποφάσεων της (1307-1316/2019) έκρινε κατά πλειοψηφία (μειοψήφησαν 2 αντιπρόεδροι και 4 σύμβουλοι Επικρατείας), μεταξύ των άλλων, ότι η κατάργηση των τριών επιδομάτων, «τεκμηριώνεται επαρκώς» και δεν παρίσταται απρόσφορο μέτρο, και μάλιστα προδήλως, για «την επίτευξη των επιδιωκόμενων σκοπών, ούτε μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν ήταν αναγκαίο, δεδομένου ότι με αυτό το μέτρο, το οποίο εφαρμόζεται γενικά σε όλους τους μισθωτούς του δημόσιου τομέα, γίνεται προσπάθεια εξοικονόμησης και περιορισμού των διογκωμένων δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης, η οποία υπαγορεύεται από επιταγές της Ε.Ε. για μείωση του υπερβολικού δημοσίου ελλείμματος».

Περαιτέρω, συνεχίζει η Ολομέλεια του ΣτΕ, «κατά τη λήψη του επίμαχου μέτρου», ο νομοθέτης «είχε πλήρη επίγνωση όχι μόνο του εν γένει επιπέδου διαβίωσης του πληθυσμού της χώρας, αλλά και ειδικά του επιπέδου διαβίωσης των δημοσίων υπαλλήλων, όπως προκύπτει:

α) από τα δημοσιευμένα και διαθέσιμα στις υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για το όριο κινδύνου φτώχειας ανά άτομο μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις (6.591 ευρώ) και το μέσο ετήσιο ισοδύναμο ατομικό εισόδημα (12.637,08 ευρώ) κατά το έτος 2011,

β) από το νέο ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων που θεσπίστηκε με τον ν. 4014/2011, με το οποίο ο βασικός μισθός των δημοσίων υπαλλήλων κυμαίνεται μεταξύ 780 (ΥΕ με βαθμό ΣΤ) και 1092 ευρώ (ΠΕ με βαθμό ΣΤ) και γ) από τη θέσπιση νέου κατώτατου βασικού μισθού και ημερομισθίου με τον ίδιο ν. 4093/2012 (586,08 ευρώ και 26,18 ευρώ, αντίστοιχα)».
Κατά συνέπεια, υπογραμμίζουν οι σύμβουλοι Επικρατείας, «οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων, ακόμη και μετά την κατάργηση των επίμαχων επιδομάτων, εξασφάλιζαν αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, τόσο σε σχέση με όσους διαβιούσαν στα όρια της φτώχειας όσο και με όσους απασχολούνταν στον ιδιωτικό τομέα με τον κατώτατο βασικό μισθό και ημερομίσθιο».

Επιπλέον, σημειώνουν οι δικαστές του ΣτΕ, «η τυχόν ύπαρξη εναλλακτικών λύσεων δεν καθιστά, ενόψει των ευρέων περιθωρίων εκτίμησης που απολαμβάνει ο νομοθέτης στη χάραξη της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής και του οριακού ελέγχου, στον οποίο υπόκειται κατά τούτο, από μόνη της μη αιτιολογημένη την επίδικη ρύθμιση, ούτε, άλλωστε, υπόκειται σε δικαστικό έλεγχο η συγκεκριμένη επιλογή, αν, δηλαδή, ο νομοθέτης επέλεξε τον καλύτερο τρόπο χειρισμού του προβλήματος ή αν έπρεπε να είχε ασκήσει διαφορετικά την εξουσία του».

Οι σύμβουλοι Επικρατείας «έκλεισαν οριστικά την πόρτα» στους δημοσίους υπαλλήλους ως προς τη  χορήγηση δώρων-επιδομάτων Χριστουγέννων, Πάσχα και θερινής άδειάς τους (13ος και 14ος μισθός), αφήνοντας στην άκρη τις αποφάσεις του Μισθοδικείου και ειδικά τις τελευταίες για τις μισθολογικές ωριμάνσεις και τα χρονοεπιδόματα των δικαστών και εισαγγελέων, όπως έλεγαν δικηγόροι, οι οποίοι κάνουν λόγο, με νόημα, για δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας αποφάνθηκε ότι ο βασικός μισθός των δημοσίων υπαλλήλων που κυμαίνεται από τα 780 ευρώ έως και 1.092 ευρώ, ακόμη και μετά την κατάργηση των τριών επίμαχων επιδομάτων, εξασφαλίζει «αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, τόσο σε σχέση με όσους διαβιούσαν στα όρια της φτώχειας όσο και με όσους απασχολούνταν στον ιδιωτικό τομέα με τον κατώτατο βασικό μισθό και ημερομίσθιο» και η περικοπή του 13ου και 14ου μισθού ήταν αναγκαία σύμφωνα με τα δημοσιονομικά δεδομένα.

Από την Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου κατά πλειοψηφία και αφού αντικαταστάθηκαν εισηγητές και τακτικά μέλη της σύνθεσης του δικαστηρίου με αναπληρωματικά μέλη (με δικαίωμα ψήφου), αναστράφηκαν κατά 180 μοίρες οι θετικές για τους δημοσίους υπαλλήλους αποφάσεις της επταμελούς σύνθεσης του ΣΤ΄ Τμήματος του ΣτΕ, που είχαν κρίνει αντισυνταγματικές τις περικοπές των τριών επιδομάτων-δώρων, που έγιναν με το νόμο 4093/2012.

Υπενθυμίζεται ότι το ΣΤ΄ Τμήμα του ΣτΕ είχε κρίνει ότι η κατάργηση των δώρων-επιδομάτων αντίκεινται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.

Τώρα η Ολομέλεια του ΣτΕ (πρόεδρος η Αικατερίνη Σακελλαροπούλου και εισηγητές οι σύμβουλοι Επικρατείας, Ελένη Παπαδημητρίου και Ιωάννης Σπερελάκης (αρχικά εισηγήτρια ήταν η Κωνσταντίνα Φιλοπούλου) με μια σειρά αποφάσεων της (1307-1316/2019) έκρινε κατά πλειοψηφία (μειοψήφησαν 2 αντιπρόεδροι και 4 σύμβουλοι Επικρατείας), μεταξύ των άλλων, ότι η κατάργηση των τριών επιδομάτων, «τεκμηριώνεται επαρκώς» και δεν παρίσταται απρόσφορο μέτρο, και μάλιστα προδήλως, για «την επίτευξη των επιδιωκόμενων σκοπών, ούτε μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν ήταν αναγκαίο, δεδομένου ότι με αυτό το μέτρο, το οποίο εφαρμόζεται γενικά σε όλους τους μισθωτούς του δημόσιου τομέα, γίνεται προσπάθεια εξοικονόμησης και περιορισμού των διογκωμένων δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης, η οποία υπαγορεύεται από επιταγές της Ε.Ε. για μείωση του υπερβολικού δημοσίου ελλείμματος».

Περαιτέρω, συνεχίζει η Ολομέλεια του ΣτΕ, «κατά τη λήψη του επίμαχου μέτρου», ο νομοθέτης «είχε πλήρη επίγνωση όχι μόνο του εν γένει επιπέδου διαβίωσης του πληθυσμού της χώρας, αλλά και ειδικά του επιπέδου διαβίωσης των δημοσίων υπαλλήλων, όπως προκύπτει:

α) από τα δημοσιευμένα και διαθέσιμα στις υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για το όριο κινδύνου φτώχειας ανά άτομο μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις (6.591 ευρώ) και το μέσο ετήσιο ισοδύναμο ατομικό εισόδημα (12.637,08 ευρώ) κατά το έτος 2011,

β) από το νέο ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων που θεσπίστηκε με τον ν. 4014/2011, με το οποίο ο βασικός μισθός των δημοσίων υπαλλήλων κυμαίνεται μεταξύ 780 (ΥΕ με βαθμό ΣΤ) και 1092 ευρώ (ΠΕ με βαθμό ΣΤ) και γ) από τη θέσπιση νέου κατώτατου βασικού μισθού και ημερομισθίου με τον ίδιο ν. 4093/2012 (586,08 ευρώ και 26,18 ευρώ, αντίστοιχα)».
Κατά συνέπεια, υπογραμμίζουν οι σύμβουλοι Επικρατείας, «οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων, ακόμη και μετά την κατάργηση των επίμαχων επιδομάτων, εξασφάλιζαν αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, τόσο σε σχέση με όσους διαβιούσαν στα όρια της φτώχειας όσο και με όσους απασχολούνταν στον ιδιωτικό τομέα με τον κατώτατο βασικό μισθό και ημερομίσθιο».

Επιπλέον, σημειώνουν οι δικαστές του ΣτΕ, «η τυχόν ύπαρξη εναλλακτικών λύσεων δεν καθιστά, ενόψει των ευρέων περιθωρίων εκτίμησης που απολαμβάνει ο νομοθέτης στη χάραξη της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής και του οριακού ελέγχου, στον οποίο υπόκειται κατά τούτο, από μόνη της μη αιτιολογημένη την επίδικη ρύθμιση, ούτε, άλλωστε, υπόκειται σε δικαστικό έλεγχο η συγκεκριμένη επιλογή, αν, δηλαδή, ο νομοθέτης επέλεξε τον καλύτερο τρόπο χειρισμού του προβλήματος ή αν έπρεπε να είχε ασκήσει διαφορετικά την εξουσία του».

Βασικές σκέψεις των αποφάσεων της Ολομέλειας του ΣτΕ

Μερικές από τις βασικές σκέψεις των αποφάσεων του ΣτΕ έχουν ως εξής:

«Με τις παραπάνω αποφάσεις της, εκδοθείσες κατ’ εφαρμογή του άρθρου 1 παρ. 1 και 2 του ν. 3900/2010 (Α΄213), η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε επί του το ζητήματος της αντίθεσης ή μη προς τις διατάξεις των άρθρων 4 παρ.1 και 5, 2 παρ. 1 και 25 παρ. 1 του Συντάγματος, καθώς και του άρθρου 1 ΠΠΠ ΕΣΔΑ της διάταξης της περίπτωσης 1, της υποπαραγράφου Γ.1, της παραγράφου Γ, του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, με την οποία επήλθε πλήρης κατάργηση των επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας για τους υπαλλήλους του Δημοσίου,.

Το Δικαστήριο, υπενθύμισε, αρχικώς, την παγιωθείσα πλέον νομολογία του, κατά την οποία από τον συνδυασμό των άρθρων 4 παρ. 5, 25 παρ. 1 και 4, άρθρο 79 παρ. 1, 106 παρ. 1 του Συντάγματος συνάγεται ότι σε περιπτώσεις παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, ο κοινός νομοθέτης δύναται να θεσπίσει μέτρα περιστολής των δημόσιων δαπανών που συνεπάγονται σοβαρή οικονομική επιβάρυνση ιδίως όσων λαμβάνουν μισθό ή σύνταξη από το δημόσιο ταμείο, λόγω της άμεσης εφαρμογής και αποτελεσματικότητας των επιβαλλόμενων σε βάρος τους μέτρων για τον περιορισμό του δημόσιου ελλείμματος, πλην η δυνατότητα αυτή έχει ως όριο τις αρχές της αναλογικότητας, της ισότητας στην κατανομή των δημόσιων βαρών και του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, καθώς και την αξίωση του Κράτους να εκπληρώνουν όλοι οι πολίτες το χρέος της κοινωνικής και εθνικής αλληλεγγύης, από τις οποίες συνάγεται ότι δεν είναι επιτρεπτό η επιβάρυνση από τα μέτρα που λαμβάνονται προς αντιμετώπιση της δυσμενούς και παρατεταμένης οικονομικής συγκυρίας να κατανέμεται πάντοτε σε συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών, ώστε η σωρευτική επιβάρυνση αυτών να είναι ιδιαίτερα μεγάλη και να είναι πλέον εμφανής η υπέρβαση των ορίων της αναλογικότητας και της ισότητας στην κατανομή των δημόσιων βαρών, αντί της προώθησης διαρθρωτικών μέτρων ή της είσπραξης των φορολογικών εσόδων, από τη μη εφαρμογή των οποίων ευνοούνται, κυρίως, άλλες κατηγορίες πολιτών. Επίσης, υπενθύμισε την ευχέρεια του νομοθέτη, κατ’ εκτίμηση των εκάστοτε επικρατουσών κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών και της δημοσιονομικής κατάστασης της Χώρας, να προβαίνει σε αναμόρφωση του μισθολογίου των δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων, εισάγοντας νέες ρυθμίσεις, η συνταγματικότητα των οποίων υπόκειται σε οριακό έλεγχο εκ μέρους του δικαστή, την ευχέρεια δε αυτή σε ζητήματα δημοσιονομικής πολιτικής αναγνωρίζει και το ΕΔΔΑ κατά την ερμηνεία του άρθρου 1 ΠΠΠ ΕΣΔΑ. Προσέθεσε, όμως, ότι στις περιπτώσεις αυτές, το επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης δεν προσδιορίζεται με βάση τις προηγούμενες αποδοχές των προσώπων αυτών, αλλά με βάση τις γενικότερα επικρατούσες συνθήκες και σε συνάρτηση με το επίπεδο διαβίωσης του πληθυσμού της Χώρας εν γένει.

Ακολούθως, το Δικαστήριο προέβη α) στην επισκόπηση της εξέλιξης του θεσμού των επιδομάτων εορτών και αδείας διαχρονικά τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα, β) στην παράθεση των κανόνων του πρωτογενούς και παραγώγου ενωσιακού δικαίου σχετικά με την υποχρέωση των κρατών- μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) να αποφεύγουν τα υπερβολικά δημοσιονομικά ελλείμματα και γ) στα μέτρα περιστολής του μισθολογικού κόστους που ελήφθησαν από τον εθνικό νομοθέτη στο πλαίσιο τόσο της διαδικασίας διαπίστωσης και διόρθωσης του υπερβολικού ελλείμματος της Ελληνικής Δημοκρατίας και της υλοποίησης των πολιτικών του πρώτου μνημονίου συνεργασίας (ν. 3845/2010), στα οποία (μέτρα) περιλαμβανόταν η περικοπή των ως άνω επιδομάτων, όσο και της διαδικασίας υλοποίησης των συμφωνηθέντων με το δεύτερο μνημόνιο συνεργασίας (ν. 4046/2012), στην οποία εντάσσεται η επίμαχη κατάργηση των ίδιων επιδομάτων. Συναφώς, υπενθύμισε ότι τα μέτρα που ελήφθησαν στην αρχή της οξύτατης δημοσιονομικής κρίσης στις αρχές του έτους 2010, ενόψει της εκτίμησης του νομοθέτη ότι υφίστατο άμεσος κίνδυνος κατάρρευσης της οικονομίας και χρεοκοπίας της Χώρας, δεν παρίσταντο, καταρχήν, απρόσφορα, και μάλιστα προδήλως, ούτε μη αναγκαία, για την αποτροπή του ως άνω κινδύνου.

Ως προς την επίμαχη πλήρη κατάργηση των ως άνω επιδομάτων, το Δικαστήριο, παραπέμποντας στη σχετική νομολογία του ΕΔΔΑ, του Δικαστηρίου και του Γενικού Δικαστηρίου της Ε.Ε., έκρινε, περαιτέρω, κατά πλειοψηφία, ότι αυτή α) συνιστά άμεσο μέτρο για την αντιμετώπιση της, κατά την υποκείμενη σε οριακό έλεγχο εκτίμηση του νομοθέτη, συνεχιζόμενης οικονομικής και δημοσιονομικής κρίσης, αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου, ολοκληρωμένου προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής και προώθησης διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων της ελληνικής οικονομίας, το οποίο αποσκοπεί τόσο στην κάλυψη των άμεσων οικονομικών αναγκών της Χώρας και την αντιμετώπιση των ιδιαίτερα αυξημένων ελλειμμάτων, όσο και στη βελτίωση της μελλοντικής δημοσιονομικής κατάστασής της, δηλαδή στην εξυπηρέτηση σκοπών που συνιστούν σοβαρούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, δυνάμενους να δικαιολογήσουν, κατ’ αρχήν, τη λήψη μέτρων περιστολής μισθολογικών δαπανών του Δημοσίου, β) συνδέεται και με την εκπλήρωση υποχρεώσεων που απορρέουν από τη συμμετοχή της Ελληνικής Δημοκρατίας στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση, οι οποίες δεν καθιστούν, κατά το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προδήλως αδικαιολόγητη τη λήψη μέτρων εξοικονόμησης δαπανών, γ) θεσπίστηκε, όπως και ολόκληρο το ως άνω πρόγραμμα, στη βάση της από Ιουλίου 2012 μελέτης του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών με τίτλο «Επισκόπηση δαπανών Γενικής Κυβέρνησης 2013- 2016», στο πλαίσιο της οποίας εντοπίστηκαν δαπάνες, η περικοπή των οποίων συμβάλλει σε «αποτελεσματικό και βιώσιμο περιορισμό των ελλειμμάτων», μεταξύ των οποίων και η μισθολογική, η οποία κρίθηκε υψηλή ειδικά σε σύγκριση με τα άλλα κράτη- μέλη της Ευρωζώνης, διαπίστωση στην οποία προέβησαν και οι αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε., δ) πλήττει παροχές που δεν συνιστούν απόλυτα προνόμια, αντιθέτως δικαιολογείται για τους ως άνω λόγους γενικού συμφέροντος και ανταποκρίνεται στους σκοπούς που επιδιώκει η Ε.Ε, δηλαδή στη διασφάλιση της δημοσιονομικής πειθαρχίας των κρατών- μελών που έχουν ως νόμισμα το ευρώ και στην εξασφάλιση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας της ζώνης του ευρώ.

Ενόψει των ανωτέρω, το Δικαστήριο κατέληξε, κατά πλειοψηφία, στο συμπέρασμα ότι το επίδικο μέτρο τεκμηριώνεται επαρκώς με βάση τα ανωτέρω στοιχεία, δεν παρίσταται απρόσφορο, και μάλιστα προδήλως, για την επίτευξη των επιδιωκόμενων ως άνω σκοπών, ούτε μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν ήταν αναγκαίο, δεδομένου ότι με αυτό το μέτρο, το οποίο εφαρμόζεται γενικά σε όλους τους μισθωτούς του δημόσιου τομέα, γίνεται προσπάθεια εξοικονόμησης και περιορισμού των διογκωμένων δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης, η οποία υπαγορεύεται από επιταγές της Ε.Ε. για μείωση του υπερβολικού δημοσίου ελλείμματος. Περαιτέρω, κατά τη λήψη του επίμαχου μέτρου, ο νομοθέτης είχε πλήρη επίγνωση όχι μόνο του εν γένει επιπέδου διαβίωσης του πληθυσμού της Χώρας, αλλά και ειδικά του επιπέδου διαβίωσης των δημοσίων υπαλλήλων, όπως προκύπτει α) από τα δημοσιευμένα και διαθέσιμα στις υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) για το όριο κινδύνου φτώχειας ανά άτομο μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις (6.591 ευρώ) και το μέσο ετήσιο ισοδύναμο ατομικό εισόδημα (12.637,08 ευρώ) κατά το έτος 2011, β) από το νέο ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων που θεσπίστηκε με τον ν. 4014/2011, με το οποίο ο βασικός μισθός των δημοσίων υπαλλήλων κυμαίνεται μεταξύ 780 (ΥΕ με βαθμό ΣΤ) και 1092 ευρώ (ΠΕ με βαθμό ΣΤ) και γ) από τη θέσπιση νέου κατώτατου βασικού μισθού και ημερομισθίου με τον ίδιο ν. 4093/2012 (586,08 ευρώ και 26,18 ευρώ, αντίστοιχα). Κατά συνέπεια, οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων, ακόμη και μετά την κατάργηση των επίμαχων επιδομάτων, εξασφάλιζαν αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, τόσο σε σχέση με όσους διαβιούσαν στα όρια της φτώχειας όσο και με όσους απασχολούνταν στον ιδιωτικό τομέα με τον κατώτατο βασικό μισθό και ημερομίσθιο. Επιπλέον, η τυχόν ύπαρξη εναλλακτικών λύσεων δεν καθιστά, ενόψει των ευρέων περιθωρίων εκτίμησης που απολαμβάνει ο νομοθέτης στη χάραξη της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής και του οριακού ελέγχου, στον οποίο υπόκειται κατά τούτο, από μόνη της μη αιτιολογημένη την επίδικη ρύθμιση, ούτε, άλλωστε, υπόκειται σε δικαστικό έλεγχο η συγκεκριμένη επιλογή, αν, δηλαδή, ο νομοθέτης επέλεξε τον καλύτερο τρόπο χειρισμού του προβλήματος ή αν έπρεπε να είχε ασκήσει διαφορετικά την εξουσία του. Τέλος, το ίδιο μέτρο δεν αντίκειται στα άρθρα 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4 του Συντάγματος, δεδομένου ότι αφορά όλους τους υπαλλήλους του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ διαφορετικό είναι το ζήτημα της χορήγησης των επιδομάτων εορτών και αδείας στους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα, οι οποίοι αποτελούν διαφορετική κατηγορία, σε βάρος της οποίας έχουν επιβληθεί άλλα οικονομικής φύσεως μέτρα. Εξάλλου, η πλειοψηφία αντέκρουσε την άποψη της μειοψηφίας ότι με τις ως άνω σκέψεις το Δικαστήριο μεταστρέφει τη νομολογία του ως προς τον ν. 4093/2012, τον οποίο συστηματικά κρίνει αντίθετο στις προεκτεθείσες συνταγματικές διατάξεις, με το επιχείρημα ότι, εκ μόνου του λόγου ότι άλλες ρυθμίσεις του νόμου αυτού, οι οποίες αφορούν διαφορετικά θέματα (μισθούς και συντάξεις), κρίθηκαν αντισυνταγματικές με αποφάσεις του Δικαστηρίου, δεν προκύπτει αναγκαίως αντισυνταγματικότητα και της επίδικης ρύθμισης. Και τούτο, διότι, ανεξάρτητα από το ότι σε αυτόν περιλαμβανόταν πλήθος μέτρων με άμεσο οικονομικό αντίκτυπο στα εισοδήματα διαφόρων κοινωνικών ομάδων, αλλά και οικονομικών φορέων, ορισμένα από τα οποία κρίθηκαν συνταγματικά, πάντως αντίθετη εκδοχή θα ισοδυναμούσε με αφηρημένο έλεγχο συνταγματικότητας του νόμου, ο οποίος, σύμφωνα με το Σύνταγμα, δεν έχει ανατεθεί στο Δικαστήριο».

aftodioikisi,gr

Κατηγορία Οικονομία

Συμβατικά SMS θα αποστέλλονται στα κινητά εντός των περιοχών ενδιαφέροντος και θα αναμεταδίδονται αυτόματα από τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς. Αυτά προβλέπει μεταξύ άλλων η ενδιάμεση λύση για τη λειτουργία του αριθμού 112.

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εξετάζει την περίπτωση της ενδιάμεσης λύσης, μέχρι να παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία το 112, ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Για αυτό το θέμα είχε συνάντηση την Τρίτη ο αρμόδιος υπουργός, Κυριάκος Πιερρακάκης, με τους επικεφαλής των δικτύων κινητής τηλεφωνίας.

Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης απαντά σε 5 ερωτήσεις για τον αριθμό 112, πώς θα λειτουργεί, πότε θα παραδοθεί και ποια θα είναι η ενδιάμεση λύση. Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες ημέρες εστάλη το πρώτο δοκιμαστικό μήνυμα από το 112.

Πέντε ερωτήσεις και απαντήσεις για το 112

Τι είναι το 112;
Το 112 είναι ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του στην Ελλάδα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.

Στη βασική/αρχική του υλοποίηση το 112 αφορά τις εισερχόμενες κλήσεις, δηλαδή κλήσεις από πολίτες προς τον αριθμό 112 για την αναφορά περιστατικών έκτακτης ανάγκης, με την ίδια λογική που αυτές γίνονται προς τους συγκεκριμένους αριθμούς των Φορέων Αντιμετώπισης Καταστάσεων Έκτακτης Ανάγκης (100, 199, 166, 109).

Η κλήση προς το 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας και παρέχει την δυνατότητα αυτόματης μεταφοράς της πληροφορίας θέσης του καλούντος (σε επίπεδο διεύθυνσης εγκατάστασης για σταθερό τηλέφωνο και κεραίας για κινητό τηλέφωνο). Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής). Σημειώνεται ότι η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM).

H λειτουργία εισερχόμενων κλήσεων προς το 112 είναι ήδη διαθέσιμη στην Ελλάδα, χωρίς τη δυνατότητα αυτοματοποιημένου γεωεντοπισμού και απευθείας διασύνδεσης με τους Φορείς Έκτακτης Ανάγκης. Αυτές οι δυνατότητες εισάγονται με το έργο 112.

Στο έργο 112 υποστηρίζονται επίσης, πέραν των εισερχόμενων κλήσεων, εισερχόμενα SMS, MMS, email και FAX

Ποιες ώρες λειτουργεί και ποια περιστατικά καλύπτει;

Ο αριθμός 112 λειτουργεί 24 ώρες τη μέρα, επτά μέρες την εβδομάδα, κάθε μέρα του χρόνου, με ειδικά καταρτισμένο προσωπικό, το οποίο μπορεί να χειριστεί περιστατικά που σχετίζονται με την Αστυνομία, το Πυροσβεστικό και το Λιμενικό Σώμα, το ΕΚΑΒ, την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056 και την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000. Οι χειριστές απαντούν στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά.

Τι πρέπει να γίνει ακόμα για να λειτουργεί πλήρως και πότε θα γίνει αυτό;
Η δοκιμή της προηγούμενης Παρασκευής αποτιμάται θετικά. Παρ’ όλα αυτά, μένουν ακόμα κάποια τεχνικά ζητήματα ώστε τα μηνύματα κυψέλης να μπορούν να ληφθούν από το σύνολο των smartphones που βρίσκονται στις περιοχές ενδιαφέροντος. Στο τέλος του 2019, το 112 και η Υπηρεσία Εκπομπής Κυψέλης θα παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία.

Και μέχρι να παραδοθεί σε λειτουργία το 112 ποια θα είναι η προσέγγιση της πολιτείας;
Δεν μπορούμε να περιμένουμε μέχρι την πλήρη λειτουργία του 112 και την υποστήριξη της Υπηρεσίας Εκπομπής Κυψέλης από όλες τις συσκευές που χρησιμοποιούνται από τους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας. Για το λόγο αυτό έχουμε ήδη σχεδιάσει και προχωρούμε στην υλοποίηση μιας «ενδιάμεσης λύσης» σε συνεργασία με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας, η οποία, όπως είπε και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης την περασμένη Παρασκευή 12 Ιουλίου, θα δοκιμαστεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες και θα αποτελέσει μία εναλλακτική λύση με περιορισμούς, που σε καμία περίπτωση φυσικά δεν υποκαθιστά το συνολικό σύστημα του 112 & της Υπηρεσίας Εκπομπής Κυψέλης (CBS)

Πώς θα λειτουργεί η «ενδιάμεση λύση»;
Θα πρόκειται για υπηρεσία αποστολής συμβατικών SMS σε όσα κινητά τηλέφωνα βρίσκονται εντός των περιοχών ενδιαφέροντος. Ταυτόχρονα, εξετάζουμε το πλαίσιο μέσω του οποίου θα αναμεταδίδεται αυτόματα το σχετικό μήνυμα από τους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Η μαζική αποστολή SMS, όπως και η Υπηρεσία Εκπομπής Κυψέλης, είναι μέσα ειδοποίησης/ενημέρωσης των πολιτών, τα οποία έρχονται να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τις υπόλοιπες δράσεις της Πολιτείας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν αποκλειστικά μέσα ενημέρωσης και δεν μπορούν να εξασφαλίσουν καθολική ενημέρωση προς τους πολίτες.


Πηγή: iefimerida.gr

Κατηγορία Γενικά

Μετά την ανακοίνωση της βαθμολογίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του σχολικού έτους 2018-19, ο Σύλλογος διδασκόντων του ΕΠΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ συγχαίρει τους μαθητές του για την επιτυχημένη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και ειδικότερα, τις μαθήτριες της ειδικότητας «Βοηθός Νοσηλευτή» του τομέα « Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας»:

  1. 1.ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ του ΘΩΜΑ- 19.275 μόρια  
  2. 2.ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΕΥΠΡΑΞΙΑ ΕΙΡΗΝΗ (ΦΑΙΗ) του ΘΕΟΔΩΡΟΥ – 18.295 μόρια

Η υψηλή τους βαθμολογία τούς εξασφαλίζει τη σίγουρη πρόσβαση στις ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ!

Τους ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Κατηγορία Εκπαίδευση

Στοχευμένες παρεμβάσεις που λύνουν το πρόβλημα κυβερνησιμότητας σε δήμους και περιφέρειες, από την εφαρμογή της απλής αναλογικής, περιλαμβάνει η διάταξη του υπουργείου Εσωτερικών που θα περιλαμβάνεται στο πρώτο νομοσχέδιο που θα καταθέσει την ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή, η κυβέρνηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες θα αφορά μόνο τις αναγκαίες ρυθμίσεις ώστε να έχουν τη δυνατότητα οι νέοι τοπικοί άρχοντες να λειτουργήσουν τους δήμους και τις περιφέρειες, καθώς οι υπόλοιπες αλλαγές που σχεδιάζει η κυβέρνηση θα περιλαμβάνονται στον νέο κώδικα δήμων και κοινοτήτων που θα έρθει σε δεύτερη φάση. Σε όσες περιπτώσεις, που αποτελούν την πλειοψηφία, η εκλογή έγινε στον δεύτερο γύρο, δήμαρχοι και περιφερειάρχες δεν έχουν την απαραίτητη πλειοψηφία προκειμένου να μπορούν να εφαρμόσουν την πολιτική τους.

Πηγές του υπουργείου Εσωτερικών σημείωναν ότι η παρέμβαση που έχει σχεδιαστεί και θα ανακοινωθεί κατά τις προγραμματικές δηλώσεις, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, ευνοεί την σύμπραξη των παρατάξεων, με απαραίτητη συμμετοχή αυτής από την οποία προέρχεται ο εκλεγμένος δήμαρχος ή περιφερειάρχης και θα ενισχύει την οικονομική επιτροπή με επιπλέον αρμοδιότητες για τη λήψη αποφάσεων. Στόχος είναι να δίνεται η δυνατότητα κατάρτισης και εκτέλεσης του οικονομικού προϋπολογισμού και του προγράμματος έργων. Τομείς που είναι απαραίτητοι για την ομαλή λειτουργία δήμων και περιφερειών.

Εγινε η πρώτη κουβέντα με Θεοδωρικάκο
Προκειμένου να καταλήξει στην τελική διαμόρφωση της διάταξης, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη συναίνεση των φορέων της αυτοδιοίκησης, ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, είχε επαφές τις προηγούμενες ημέρες με τους 13 Περιφερειάρχες και πολλούς δημάρχους, αρκετοί εκ των οποίων εκλέχθηκαν με τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ.

Ήδη πάντως στο υπουργείο Εσωτερικών έχουν προγραμματίσει την επεξεργασία του νέου κώδικα δήμων και κοινοτήτων που θα παρουσιαστεί τους επόμενους μήνες. Θα είναι η βασική νομοθετική παρέμβαση για την αυτοδιοίκηση και την νέα αρχιτεκτονική της, ώστε να αντιμετωπιστεί η πολυνομία που οδηγεί σε αναποτελεσματικότητα και διαφθορά.

πηγή: iefimerida.gr

Κατηγορία Γενικά

Αναρτήθηκαν στη διαδικτυακή πύλη του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr) οι προσωρινοί πίνακες Δικαιούχων και Παρόχων Τουριστικών Καταλυμάτων και Αποκλειομένων στο πλαίσιο του Προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού.

Οι Δικαιούχοι και οι Πάροχοι που κατέθεσαν ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής έχουν δικαίωμα υποβολής ένστασης κατά των αποτελεσμάτων των προσωρινών Μητρώων και Πινάκων από την 17.07.2019 και ώρα 11:00 μέχρι την 19.07.2019 και ώρα 23:59. 

Η ένσταση υποβάλλεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω της διαδικτυακής πύλης του Οργανισμού. Δικαιολογητικά που συνοδεύουν την ένσταση των Δικαιούχων, είτε σαρώνονται και συνυποβάλλονται με αυτήν ηλεκτρονικά, είτε κατατίθενται στην αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ μέχρι την 22.07.2019 και ώρα 13.00. Δικαιολογητικά που συνοδεύουν την ένσταση των Παρόχων σαρώνονται και συνυποβάλλονται με την αίτηση αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής ενστάσεων.

Μπείτε εδώ για να δείτε τα αποτελέσματα.

Κατηγορία Γενικά

Εφημερίες Φαρμακείων - Αλεξάνδρειας - Βέροιας - Νάουσας 17/07/2019

 
 ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
 
 
ΚΕΜΠΑΠΙΔΟΥ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ Βετσοπούλου 45 23330 23362
 
ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ ΒΕΡΟΙΑΣ
 
16:00-21:00 ΒΕΧΤΣΑΛΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΜΜ.ΠΑΠΠΑ 19 ΚΑΙ ΜΟΡΑΒΑ (έναντι ΙΚΑ) 23310-64102
 
16:00-21:00 ΧΕΙΜΩΝΙΔΗΣ ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΚΟΥ ΜΠΟΤΣΑΡΗ 29-31 (πλατεία Τσερμένι) 23310-65770
 
19:00-21:00 ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΤΡΕΜΠΕΣΙΝΑΣ 26 (6ο Δημοτικό σχολείο) 23310-29101
 
21:00-08:00 ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΡΕΜΠΕΣΙΝΑΣ 26 (6ο Δημοτικό σχολείο) 23310-29101
 
 ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ ΝΑΟΥΣΑ
 
Τυριντζής Δημήτριος 2332024100 Παναγούλη 13
Κατηγορία Φαρμακεία

Μέχρι σήμερα, Τετάρτη (17/7) θα βρίσκεται σε ισχύ το έκτακτο δελτίο επικίνδυνων καιρικών φαινομένων που εξέδωσε η ΕΜΥ

Βροχές και καταιγίδες έφερε ο «Αντίνοος» στο Ιόνιο, τις Σποράδες, καθώς και μεγάλο μέρος της ηπειρωτικής χώρας την Τρίτη.

Σύμφωνα με το έκτακτο δελτίο, κύρια χαρακτηριστικά του κύματος κακοκαιρίας είναι οι ισχυρές βροχές και καταιγίδες

που θα συνοδεύονται πρόσκαιρα κατά τόπους από χαλαζοπτώσεις και ισχυρούς ανέμους.

Σήμερα Τετάρτη (17/7) θα επηρεαστούν, το νότιο Ιόνιο, η Πελοπόννησος, η Θεσσαλία, οι Σποράδες, η Ανατολική Στερεά

καθώς και η κεντρική και βόρεια Εύβοια. Εξασθένηση από τις μεσημβρινές ώρες.

Από το μεσημέρι κι έπειτα ο καιρός θα βελτιωθεί και θα σημειωθούν τοπικές βροχές

και σποραδικές καταιγίδες στα νότια ηπειρωτικά, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.

Μέχρι 31 βαθμούς η θερμοκρασία

Σύμφωνα με το meteo.gr, η θερμοκρασία στη Δυτική Μακεδονία θα κυμανθεί από 12 έως 26 βαθμούς.
Στην υπόλοιπη Μακεδονία και τη Θράκη από 17 έως 31.
Στα κεντρικά ηπειρωτικά από 16 έως 29.
Στα νότια ηπειρωτικά από 19 έως 30.
Στα νησιά του Ιονίου από 21 έως 28.
Στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου από 19 έως 30.
Στα νησιά του υπολοίπου Αιγαίου από 22 έως 28.
Στην Κρήτη από 16 έως 28.
Εξασθενούν οι άνεμοι

Οι άνεμοι στο Βόρειο Αιγαίο θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 4 έως 6 και τοπικά 7 μποφόρ με σταδιακή εξασθένηση από το πρωί.
Στο Κεντρικό και Νοτιοδυτικό Αιγαίο οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 4 έως 6 και τοπικά 7 μποφόρ με σταδιακή εξασθένηση από το μεσημέρι.
Στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο οι άνεμοι θα πνέουν από μεταβαλλόμενες διευθύνσεις έως 3 μποφόρ, όμως από το απόγευμα θα γίνουν βορειοδυτικοί 3 έως 5 και τοπικά 6 μποφόρ.
Στο Ιόνιο οι άνεμοι θα πνέουν από βορειοανατολικές διευθύνσεις 3 έως 5 και τοπικά 6 μποφόρ, από το μεσημέρι όμως θα στραφούν σε βορειοανατολικούς ίδιας έντασης.

Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία για την Τετάρτη 17 Ιουλίου

Αττική

Νεφώσεις με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες, οι οποίες πιθανώς θα είναι ισχυρές τις πρωινές ώρες κυρίως στα δυτικά και βόρεια.

Σταδιακά τα φαινόμενα θα σταματήσουν και από το απόγευμα ο καιρός θα βελτιωθεί.
Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 και στα ανατολικά τοπικά 6 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 20 έως 29 βαθμούς κελσίου.

Θεσσαλονίκη

Νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες.

Σταδιακά τα φαινόμενα θα εξασθενήσουν και από το απόγευμα ο καιρός θα βελτιωθεί.
Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι βορειοδυτικοί 4 με 5 μποφόρ που γρήγορα θα εξασθενήσουν.
Η θερμοκρασία θα κυμανθεί μεταξύ 19 και 27 βαθμούς κελσίου.

Μακεδονία, Θράκη

Στη δυτική και κεντρική Μακεδονία νεφώσεις με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες που γρήγορα θα εξασθενήσουν

και από το απόγευμα ο καιρός θα βελτιωθεί. Στις υπόλοιπες περιοχές λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές μέχρι το μεσημέρι.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ και στο Θρακικό το πρωί τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 17 έως 28 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος

Νεφώσεις με βροχές και καταιγίδες κατά τόπους ισχυρές τις πρωινές ώρες στο νότιο Ιόνιο και τη δυτική Πελοπόννησο.

Τα φαινόμενα από το απόγευμα σταδιακά θα σταματήσουν.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 19 έως 30 βαθμούς Κελσίου. Στην Ήπειρο 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος

Βροχές και καταιγίδες κατά τόπους ισχυρές στη Θεσσαλία, τις Σποράδες, την ανατολική Στερεά, την κεντρική και βόρεια Εύβοια με εξασθένηση από το μεσημέρι. Βελτίωση του καιρού από το βράδυ.
Άνεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 5 μποφόρ και στα ανατολικά βαθμιαία τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 18 έως 29 βαθμούς Κελσίου.

Κυκλάδες, Κρήτη

Νεφώσεις με τοπικές βροχές και κυρίως στην Κρήτη σποραδικές καταιγίδες. Από αργά το απόγευμα τα φαινόμενα θα εξασθενήσουν.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 και από το απόγευμα τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 21 έως 29 βαθμούς Κελσίου.

Νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα

Καιρός: Νεφώσεις παροδικά αυξημένες, με τοπικές βροχές και κυρίως στα Δωδεκάνησα σποραδικές καταιγίδες.

Σταδιακά τα φαινόμενα θα εξασθενήσουν και από το απόγευμα ο καιρός θα βελτιωθεί.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 και στα βόρεια τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 21 έως 29 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.
Ο καιρός την Πέμπτη

Στην Κρήτη νεφώσεις με τοπικές βροχές τις πρωινές ώρες και σταδιακή βελτίωση. Στην υπόλοιπη χώρα γενικά αίθριος καιρός,

αλλά τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά θα αναπτυχθούν πρόσκαιρες νεφώσεις

και θα εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι και πιθανώς μεμονωμένες καταιγίδες στα κεντρικά και βόρεια ορεινά.

Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 4 και τοπικά στο Αιγαίο 5 με 6 μποφόρ.

Κατηγορία Γενικά
Σελίδα 2 από 2

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας