alexandriamou.gr - Προβολή άρθρων κατά ημερομηνία: Δευτέρα, 09 Μαρτίου 2020

Την Παρασκευή 6 Μαρτίου το πρωί ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων τέλεσε Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία και κήρυξε το θείο λόγο στον Ιερό Ναό του Αγίου Αλεξάνδρου στην Αλεξάνδρεια.

Την ώρα που τα κρούσματα του κορωνοϊού στην χώρα μας έχουν φτάσει στα 73, επείγουσα επιστολή προς όλους τους ∆ημάρχους της χώρας έστειλε ο Πρόεδρος της ΚΕ∆Ε, ∆ημήτρης Παπαστεργίου, για το νέο κορωνοϊό. Στην επιστολή που συνυπογράφει και ο Ιωάννης ∆. Ταγκαλέγκας, ∆ήμαρχος Λεβαδέων και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Υγείας της Κ.Ε.∆.Ε., αναγράφονται αναλυτικές οδηγίες καθώς και τα επιστημονικώς ενδεδειγμένα μέτρα πρόληψης.

Η επιστολή περιέχει οδηγίες και καταλήγει ως εξής:

Αγαπητοί συνάδελφοι, η αρμοδιότητα της αναστολής διδακτικών ωρών/ κλεισίματος σχολικών μονάδων είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο σε συνεργασία με τους αρμόδιους Φορείς θα μας καθοδηγεί σχετικά, στη βάση υποψίας κρουσμάτων, όπως επίσης οι απολυμάνσεις εκπαιδευτικών μονάδων και δημοτικών εγκαταστάσεων θα πρέπει να συμβαίνει σε υποψία κρούσματος του ιού ή αν στο πλαίσιο απομάκρυνσης φοβίας των πολιτών να γίνεται τα Σαββατοκύριακα, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικές μονάδες να συνεχίσουν απρόσκοπτα το έργο τους. Τέλος, συστήνουμε στη διακριτική σας ευχέρεια την αναστολή προγραμματισμένων εκδηλώσεων, ειδικά στις περιοχές που υφίστανται κρούσματα ή υποψία κρουσμάτων, με απώτερο σκοπό την αναστολή εξάπλωσης του ιού. Η Επιτροπή Υγείας της Κ.Ε.∆.Ε. θα σας ενημερώνει διαρκώς με νεότερα στοιχεία.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ

«ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΚΟΡΩΝΟΪΟ ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ»

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Ενημερώνουμε και συστήνουμε μέτρα πρόληψης για το νέο κορωνοϊό, έτσι ώστε να καθοδηγήσουμε τους δημότες μας με ψυχραιμία και όχι με κινήσεις πανικού. Ο 2019-nCoV είναι στέλεχος κοροναϊού που απομονώνεται για πρώτη φορά από τον άνθρωπο.

Με βάση τα διαθέσιμα επιδημιολογικά δεδομένα, φαίνεται ότι ο νέος κοροναϊός πιθανότατα μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω σταγονιδίων που αποβάλλονται από άτομο που νοσεί, μέσω βήχα ή πταρμού, ή με άμεση ή έμμεση επαφή με εκκρίσεις αναπνευστικού
(δηλαδή μέσω μολυσμένων χεριών).

Ο χρόνος επώασης της νόσου, δηλαδή το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της μόλυνσης και της εκδήλωσης των συμπτωμάτων, δεν έχει ακόμη πλήρως καθοριστεί και υπολογίζεται σε 2-14 ημέρες (μέσος χρόνος επώασης περίπου 5 ημέρες).

Το συχνότερο σύμπτωμα είναι ο πυρετός. Άλλα συμπτώματα με τα οποία μπορεί να εκδηλωθεί η λοίμωξη είναι βήχας, φαρυγγαλγία, αρθραλγίες, μυαλγίες, καταβολή, ή δύσπνοια.

Οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν ήπια νόσο. Σε περίπτωση βαρύτερης νόσησης, ο ασθενής μπορεί να εμφανίσει πνευμονία με σοβαρή οξεία αναπνευστική δυσχέρεια και να χρειαστεί νοσηλεία σε μονάδα εντατικής θεραπείας. Άτομα με υποκείμενα νοσήματα και ηλικιωμένοι
πιθανώς διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο σοβαρότερης νόσησης.

Δεν υπάρχει ειδική θεραπεία. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα συμπτώματα υποχωρούν μόνα τους. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια που να προσφέρουν προστασία έναντι των κοροναϊών.

ΕΙΔΙΚΑ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ

Τα προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς αναπνευστικών ιών περιλαμβάνουν οδηγίες ατομικής υγιεινής και καθαρισμού και απολύμανσης χώρων, επιφανειών και αντικειμένων.

• Συστήνεται σε όλους τους χώρους της επιχείρησης καλός εξαερισμός, καθώς και εύκολη πρόσβαση σε τρεχούμενο νερό και σαπούνι, ώστε να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής.

• Πρώτη γραμμή άμυνας κατά των λοιμώξεων είναι η προσεκτική υγιεινή των χεριών. o Συνιστάται τακτικό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι και νερό. Aν τα χέρια δεν είναι εμφανώς λερωμένα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά αλκοολούχο διάλυμα (πχ οινόπνευμα 70οC). Η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά το πλύσιμο των χεριών.

• Τηρείτε σχολαστικά τα μέτρα ατομικής υγιεινής όπως: o Καλύψτε το στόμα σας και τη μύτη σας με ιατρική μάσκα, χαρτομάντηλο, το μανίκι σας
ή τον λυγισμένο αγκώνα σας όταν βήχετε ή φτερνίζεστε.

o Πετάξτε αμέσως το χαρτομάντηλο σε κλειστό κάδο.

o Πλένετε τακτικά τα χέρια σας με σαπούνι και νερό ή με αλκοολούχο διάλυμα.

• Αποφύγετε τη στενή επαφή. Διατηρήστε αποστάσεις, τουλάχιστον 1 μέτρου, από εσάς και τους άλλους ανθρώπους, ιδιαίτερα από ανθρώπους που έχουν πυρετό, βήχουν, φτερνίζονται ή έχουν άλλα συμπτώματα του αναπνευστικού.

• Αποφύγετε την κοινή χρήσης των μολυβιών, στυλό, μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.

• Αποφύγετε να αγγίζετε με τα χέρια σας, τη μύτη, το στόμα και τα μάτια σας γιατί μπορεί να μεταφέρετε τον ιό από τις επιφάνειες στον εαυτό σας.

• Εάν έχετε πυρετό, βήχα ή δυσκολία στην αναπνοή, αναζητήστε άμεσα ιατρική βοήθεια επικοινωνώντας αρχικά με τον οικογενειακό ή θεράποντα ιατρό σας ή το ΕΟΔΥ (τηλ. ΕΟΔΥ 210 5212000).

Η χρήση ιατρικής μάσκας μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο της εξάπλωσης ορισμένων αναπνευστικών νοσημάτων. Ωστόσο, η χρήση μάσκας από μόνη της δεν διασφαλίζει πλήρη προστασία και θα πρέπει να συνδυάζεται με τη λήψη και άλλων προστατευτικών μέτρων όπως είναι η σωστή υγιεινή των χεριών και η αποφυγή στενών επαφών. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η χρήση μάσκας συνιστάται σε άτομα που εμφανίζουν αναπνευστικά συμπτώματα (βήχα ή φτέρνισμα) ή σε ασθενείς με ήπια συμπτώματα και υποψία λοίμωξης με  2019 – nCoV ή σε άτομα που φροντίζουν ασθενείς για τους οποίους υπάρχει η υποψία λοίμωξης με SARS–CoV-2.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗΣ:

Συνίσταται:
• Συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων κυρίως στα διαλείμματα.
• Συχνός καθαρισμός των λείων επιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά όπως πόμολα, χερούλια, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες κλπ με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι και νερό, ή διάλυμα οικιακής χλωρίνης 10% (1 μέρος οικιακής χλωρίνης αραιωμένο σε
10 μέρη νερό) ή αλκοολούχο αντισηπτικό.
• Οι εργασίες καθαρισμού να γίνονται με χρήση γαντιών και στολή εργασίας και τα γάντια, μετά τη χρήση τους, να απορρίπτονται.

Η χρήση γαντιών μιας χρήσης δεν αντικαθιστά σε καμιά περίπτωση το πλύσιμο των χεριών. Επισημαίνεται ότι οι παρούσες οδηγίες έχουν συνταχθεί με βάση τα διαθέσιμα επιδημιολογικά δεδομένα και ενδέχεται να τροποποιηθούν, καθώς εξελίσσεται η επιδημία.

Να σημειωθεί ότι ως στενή επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον 2019-nCoV
ορίζεται:

o Επαφή, πρόσωπο με πρόσωπο, με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον 2019- nCoV, διάρκειας τουλάχιστον 15’, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες ή
o Παραμονή στον ίδιο κλειστό χώρο με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον 2019-nCoV για περισσότερο από 2 ώρες

Η υποψία λοίμωξης με τον νέο κορωναϊό σχετίζεται σε ασθενή που εμφανίζει εμφανίζει οξεία λοίμωξη του αναπνευστικού με τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω συμπτώματα: βήχα, φαρυγγαλγία, δύσπνοια και επιπλέον συμβαίνει κάποιο από τα ακόλουθα:

• Πρόσφατο ταξίδι (εντός των τελευταίων 14 ημερών πριν από την έναρξη των συμπτωμάτων) σε περιοχές όπου θεωρείται ότι υπάρχει συνεχιζόμενη μετάδοση λοίμωξης από 2019-nCoV στην κοινότητα. Οι περιοχές αυτές στην παρούσα φάση (Φεβρουάριο 2020 είναι Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, το Ιράν, η Ιταλία, η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη, η Νότια Κορέα)

• Στενή επαφή με άτομο που εμφανίζει αναπνευστικά συμπτώματα και έχει ταξιδέψει πρόσφατα σε περιοχές όπου θεωρείται ότι υπάρχει συνεχιζόμενη μετάδοση λοίμωξης από 2019-nCoV στην κοινότητα

• Στενή επαφή με πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από 2019-nCoV

• Εργασία ή επίσκεψη σε δομή παροχής φροντίδας υγείας όπου αντιμετωπίζονταν ασθενείς με λοίμωξη από 2019-nCoV

Συστήνεται να υπάρχει σε επαρκείς ποσότητες το εξής αναλώσιμο υλικό: σαπούνι και νερό ή αλκοολούχο διάλυμα καθαρισμού χεριών
χαρτομάντηλα απλές χειρουργικές μάσκες γάντια μιας χρήσης σακούλες απορριμμάτων υγρά καθαρισμού επιφανειών με απολυμαντικό με αντιϊκή δράση. Αποτελεσματικά απολυμαντικά είναι το διάλυμα υποχλωριώδους νατρίου (χλωρίνης) σε διάλυση 1:10 ή η αιθυλική αλκοόλη (οινόπνευμα) 70%.

Επισημαίνεται ότι οι παρούσες οδηγίες έχουν συνταχθεί με βάση τα διαθέσιμα επιδημιολογικά δεδομένα και ενδέχεται να τροποποιηθούν, καθώς εξελίσσεται η επιδημία.

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο site του ΕΟΔΥ (Τηλ. 2105212000) https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19/

Αγαπητοί συνάδελφοι, η αρμοδιότητα της αναστολής διδακτικών ωρών / κλεισίματος σχολικών μονάδων είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο σε συνεργασία με τους αρμόδιους Φορείς θα μας καθοδηγεί σχετικά, στη βάση υποψίας κρουσμάτων, όπως επίσης οι απολυμάνσεις εκπαιδευτικών μονάδων και δημοτικών εγκαταστάσεων θα πρέπει να συμβαίνει σε υποψία κρούσματος του ιού ή αν στο πλαίσιο απομάκρυνσης φοβίας των πολιτών να γίνεται τα Σαββατοκύριακα, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικές μονάδες να συνεχίσουν απρόσκοπτα το έργο τους.

Τέλος, συστήνουμε στη διακριτική σας ευχέρεια την αναστολή προγραμματισμένων εκδηλώσεων, ειδικά στις περιοχές που υφίστανται κρούσματα ή υποψία κρουσμάτων, με απώτερο σκοπό την αναστολή εξάπλωσης του ιού.

Η Επιτροπή Υγείας της Κ.Ε.Δ.Ε. θα σας ενημερώνει διαρκώς με νεότερα στοιχεία.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Κατηγορία Υγεία

Η αύξηση του ορίου χρήσης ηλεκτρονικών πληρωμών από το 10 στο 30% αύξησε τα έσοδα του κράτους ωστόσο, η κυβέρνηση αναζητά τρόπους για να μειώσει την φοροδιαφυγή στη χώρα μας η οποία παρά τα μέτρα είναι ακόμα σε πολύ ψηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τρία είναι τα σενάρια που επεξεργάζονται στο υπουργείο Οικονομικών με στόχο της αύξηση της χρήσης πλαστικού χρήματος. 

Σε ένα αγαθό με τελική τιμή 100 ευρώ μέχρι τώρα ο πελάτης αν είχε συμπληρώσει το - χαμηλό – όριο αποδείξεων προτιμούσε να μην πάρει απόδειξη και να κερδίσει τα 24 ευρώ που ΦΠΑ παρά να πάρει μια απόδειξη από την οποία δεν θα είχε κάποιο κέρδος.

Το υπουργείο Οικονομικών σκέφτεται να δώσει φορολογικά κίνητρα σε αυτές τις περιπτώσεις. Συγκεκριμένα, ο καταναλωτής να έχει κίνητρο μία μείωση φόρου μέχρι 15% στο σύνολο της απόδειξης κάποιες συγκεκριμένες αποδείξεις όπου συνηθίζεται αντί της απόδειξης να γίνεται η γνωστή συναλλαγή.

Επιπλέον, ένα δεύτερο κίνητρο για την συλλογή περισσότερων ηλεκτρονικών αποδείξεων είναι ο υπολογισμός να μετράει διπλά για συγκεκριμένους κλάδους που παρατηρείται αυξημένο ποσοστό παραβατικότητα. Οι κλάδοι που μπαίνουν στο μικροσκόπιο είναι γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί, τεχνίτες, μηχανικοί αυτοκινήτων, γυμναστήρια, νυχτερινά κέντρα, κομμωτήρια. 

Το τρίτο μέτρο είναι ότι η μηνιαία φορολοταρία θα αλλάξει μορφή. Αντί για 1000 τυχερούς κάθε μήνα που θα κερδίζουν από 1000 ευρώ θα υπάρχουν πολύ λιγότεροι τυχεροί για πολύ μεγαλύτερα ποσά ώστε να υπάρχει το κίνητρο συγκέντρωσης ηλεκτρονικών αποδείξεων που θα οδηγούν σε περισσότερους λαχνούς για συμμετοχή στις μηνιαίες κληρώσεις.

Όλα αυτά θα μπουν σε νομοσχέδιο που αναμένεται να δει το φως της δημοσιότητας λίγες μέρες. Πάντως τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου δηλώνουν αποφασισμένα να τα προχωρήσουν ώστε μέσω των ηλεκτρονικών αποδείξεων να μειωθεί και η γενικότερη φοροδιαφυγή αλλά και το κενό ΦΠΑ που είναι το υψηλότερο στην ΕΕ ξεπερνώντας τα 7 δις ευρώ σε ετήσια βάση

Κατηγορία Οικονομία

Ερώτηση προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τις σημαντικές περικοπές στη χρηματοδότηση των ΟΤΑ μέσα από το πρόγραμμα “ΦιλοΔημος”, κατέθεσαν στη Βουλή 55 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και η βουλευτής του νομού μας Φρόσω Καρασαρλίδου, ζητώντας πρόσθετη χρηματοδότηση των Δήμων και Περιφερειών.

Όπως τονίζεται στην Ερώτηση:

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, υλοποιώντας τις δεσμεύσεις της για ενίσχυση της τοπικής αυτοδιοίκησης και παρά τους δημοσιονομικούς περιορισμούς, αύξησε για πρώτη φορά μετά από χρόνια την κρατική χρηματοδότηση μέσω των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ), προχώρησε σε πρόσθετη χρηματοδότηση των Περιφερειών από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και δημιούργησε καινοτόμα χρηματοδοτικά εργαλεία προσαρμοσμένα στις ανάγκες της τοπικής αυτοδιοίκησης: το πρόγραμμα “ΦιλοΔημος” (“ΦιλοΔημος Ι και ΙΙ”) συνολικού προϋπολογισμού 2,39 δισεκατομμύρια ευρώ με πόρους του ΠΔΕ, το οποίο ήδη με την εκκίνησή του συνάντησε τεράστια απήχηση στους Δήμους της χώρας.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αντιθέτως, προχώρησε σε κατάργηση του προγράμματος “ΦιλοΔημος Ι” επινοώντας δικαιολογίες δήθεν μη εξασφαλισμένης χρηματοδότησης, ενώ από τα στοιχεία της εκτέλεσης του ΠΔΕ προκύπτει ότι οι πόροι που κατευθύνθηκαν στα Περιφερειακά Ταμεία και στο Πρόγραμμα “ΦιλοΔημος ΙΙ” το 2019 υπολείπονται κατά 850 εκ ευρώ τους αντίστοιχους πόρους του έτους 2018. Λαμβάνοντας δε, υπόψη τα στοιχεία του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2020, η χρηματοδότηση των ΟΤΑ είναι εξαιρετικά χαμηλή.

Το Πρόγραμμα “ΦιλοΔημος ΙΙ” χρηματοδοτεί σημαντικά και αναγκαία έργα που αφορούν τη συντήρηση σχολικών μονάδων, παιδικές χαρές, αθλητικές εγκαταστάσεις, προμήθεια μηχανημάτων έργου, μελέτες διαχείρισης υδάτων, μελέτες λιμενικών υποδομών των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων και των Δημοτικών Λιμενικών Γραφείων, μελέτες και υλοποίηση μέτρων και μέσων πυροπροστασίας στις σχολικές μονάδες της χώρας, κατασκευή ραμπών και χώρων υγιεινής για την πρόσβαση και εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ σε σχολικές μονάδες. Το 2017 στο Πρόγραμμα “ΦιλοΔημος ΙΙ” διατέθηκε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ποσό 245 εκ ευρώ ενώ το έτος 2018 το ποσό χρηματοδότησης ανήλθε σε 435 εκ ευρώ.

Οι βουλευτές ερωτούν οι αρμόδιους υπουργούς:

1. Ποιες οι ενέργειές του Υπουργού Εσωτερικών για τη χρηματοδότηση του Προγράμματος “ΦιλοΔημος ΙΙ”; Κατατέθηκε αίτημα προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση του προγράμματος από πόρους του ΠΔΕ εντός του 2019 και τι ποσό διατέθηκε;

2. Ποιες οι ενέργειες του Υπουργού Εσωτερικών για την πρόσθετη χρηματοδότηση των Περιφερειών από το ΠΔΕ;

3. Τι ποσό πρόκειται να διαθέσει το Υπουργείο Εσωτερικών για τους επενδυτικούς ΚΑΠ των Περιφερειών για το έτος 2020;

4. Αν υποβλήθηκαν αιτήματα για την χρηματοδότηση του προγράμματος “ΦιλοΔημος ΙΙ” και την πρόσθετη χρηματοδότηση των Περιφερειών από το ΠΔΕ και το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων τα απέρριψε για ποιο λόγο τα απέρριψε, δεδομένου μάλιστα ότι το ΠΔΕ παρουσιάζει σημαντική υπό-εκτέλεση για το έτος 2019 κατά 1,1 δις ευρώ (παρόλο που το πρώτο εξάμηνο του 2019 η εκτέλεση δαπανών ήταν αυξημένη κατά 500 εκ ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2018);

--

Φρόσω Καρασαρλίδου

Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Ημαθίας

Τα κρούσματα του κορωνοϊού στην Ελλάδα έφτασαν τα 73 και τα μέτρα κατά του ιού αυξάνονται, ενώ είναι σημαντικό να γνωρίζουν όλοι τις οδηγίες ΕΟΔΥ.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα επιστημονικά δεδομένα για τη λοίμωξη από το νέο κορoνοϊό SARS-CoV-2, τα ηλικιωμένα άτομα καθώς και άτομα οποιασδήποτε ηλικίας με χρόνια υποκείμενα νοσήματα (π.χ. χρόνια αναπνευστικά νοσήματα, κακοήθειες κτλ), ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου για εμφάνιση σοβαρής νόσου και επιπλοκών.
powered by Rubicon Project

Κατά συνέπεια για αυτές τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού κρίνεται ιδιαίτερα αναγκαία η συστηματική εφαρμογή όλων των μέτρων για την πρόληψη της μετάδοσης και διασποράς του νέου κορονοϊού, με έμφαση στα ακόλουθα:

    Αποφυγή επαφής με άτομα με συμπτωματολογία λοίμωξης του αναπνευστικού συστήματος,
    Αποφυγή όλων των μη απαραίτητων ταξιδιών, ιδιαίτερα σε περιοχές ή χώρες με επιβεβαιωμένη μετάδοση του ιού στην κοινότητα,
    Εφαρμογή της υγιεινής των χεριών και αποφυγή επαφής των χεριών με το πρόσωπο (μάτια, μύτη, στόμα),
    Συμμόρφωση στη χρόνια φαρμακευτική αγωγή που ενδεχομένως λαμβάνουν και στις οδηγίες των θεραπόντων ιατρών,
    Αποφυγή χώρων συγχρωτισμού και εκδηλώσεων εκτός αν είναι απαραίτητο,
    Άμεση επικοινωνία με τον θεράποντα ιατρό σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων λοίμωξης του αναπνευστικού συστήματος και ιατρική αξιολόγηση,
    Αποφυγή επισκέψεων σε νοσηλευόμενους ασθενείς,
    Αποφυγή επισκέψεων σε χώρους υπηρεσιών υγείας χωρίς σοβαρό λόγο.

Υπενθυμίζεται πως οι πολίτες θα πρέπει να ενημερώνονται συνεχώς, καθώς η εξάπλωση του ιού είναι σε εξέλιξη και οι οδηγίες ενδέχεται να τροποποιηθούν.

Κατηγορία Υγεία

Γρίφος της ΑΑΔΕ καθώς καταργείται στις 31/3 η παλαιά ρύθμιση των 12/24 δόσεων και όσοι τη χάσουν είτε θα καταστεί άμεσα απαιτητό το ποσό που εκκρεμεί είτε ανοίγει «παράθυρο» για την ένταξή τους στις 24/48 δόσεις.

Στο κενό θα βρεθούν από την 1η Απριλίου, όσοι είχαν ενταχθεί στην παλαιά πάγια ρύθμιση των 12/24 δόσεων, μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2019 και για διαφόρους λόγους, από τον επόμενο μήνα βρεθούν εκτός.

Σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο για την νέα πάγια ρύθμιση, δεν μπορούν να ενταχθούν στις 24/48 δόσεις όσοι έχουν ρυθμισμένο χρέος, έως την 1η Νοεμβρίου 2019, σε 12/24 δόσεις. Η ευχέρεια να μεταπηδήσουν στη νέα ρύθμιση δίδεται μόνο σε όσους ρύθμισαν το χρέος τους, από την 1η Νοεμβρίου και μετά.

Όμως σύμφωνα με τον «Οδηγό» της ΑΑΔΕ για τη νέα πάγια ρύθμιση, η παλαιά πάγια ρύθμιση των 12/24 δόσεων θα είναι ενεργή μέχρι τις 31 Μαρτίου 2020.

Στο πλαίσιο αυτό, όσοι είχαν ενταχθεί στην παλαιά πάγια ρύθμιση μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2019, και χάσουν τη ρύθμιση θα μπορούν να ενταχθούν ξανά στην παλαιά ρύθμιση (των 12/24 δόσεων), αλλά μόνο μέχρι τις 31 Μαρτίου 2020.

Από την 1η Απριλίου 2020 η παλαιά πάγια ρύθμιση του ν. 4174/2013 καταργείται. Ωστόσο η ΑΑΔΕ δεν διευκρινίζει τι θα γίνει με όσους είχαν ενταχθεί στην παλαιά ρύθμιση έως την 1η Νοεμβρίου 2019 και από την 1η Απριλίου χάσουν τη ρύθμιση. Απλά αναφέρει ότι η ρύθμιση του ν. 4174/2013 καταργείται στις 31 Μαρτίου και από την 1η Απριλίου 2020, θα ισχύει μόνο η νέα πάγια ρύθμιση των 24/48 δόσεων.
Αυτό σημαίνει δύο τινά:

  1. Οι οφειλέτες θα υποχρεωθούν να εξοφλήσουν εφάπαξ το υπόλοιπο της οφειλής τους, το οποίο θα είναι άμεσα απαιτητό, με τη λήψη των αναγκαστικών μέτρων (κατασχέσεων τραπεζικών λογαριασμών κ.λ.π).
  2. Ανοίγει «παράθυρο» για την ένταξή τους στην νέα πάγια ρύθμιση, για το υπόλοιπο της οφειλής τους η οποία, τότε, θα είναι η μόνη σε ισχύ.

Παράλληλα, με τον «οδηγό» η ΑΑΔΕ δίνει τις ακόλουθες πληροφορίες:

  • Για τα χρέη που μπορούν να ενταχθούν στη νέα ρύθμιση. 
  • Για όσους οφειλέτες που αποκλείονται.
  • Πώς αυξομειώνεται ο αριθμός των δόσεων από 2 έως 24 και από 2 έως 48, ανάλογα με το εισόδημα, που προκύπτει από τις φορολογικές δηλώσεις των τελευταίων ετών.
  • Το ελάχιστο ποσό της μηνιαίας δόσης.
  • Τι συμβαίνει όταν κάποιος βρεθεί εκτός ρύθμισης.

1. Ποιες οφειλές υπάγονται στη ρύθμιση;

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ
Στη ρύθμιση υπάγεται το σύνολο των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων οφειλών στις Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικά Κέντρα, σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων και τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, που κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο με αναστολή πληρωμής από οποιαδήποτε αιτία, ή άλλη ρύθμιση τμηματικής καταβολής βάσει νόμου ή δικαστικής απόφασης, ή προσωρινής διαταγής.

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ

  • οι βεβαιωμένες μη ληξιπρόθεσμες, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής, οφειλές ή δόσεις οφειλών και
  • οι βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής, οφειλές που τελούν σε αναστολή πληρωμής.
  • οι οφειλές, οι οποίες μετά την 1/11/2019 και μέχρι και τις 25/02/2020 έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση της υποπαρ. Α2 του ν.4152/2013 ή στη ρύθμιση του άρθρου 43 του Κ.Φ.Δ, της οποίας οι όροι τηρούνται. Στην περίπτωση αυτή, θεωρείται ότι οι οφειλές υπήχθησαν στη ρύθμιση για πρώτη φορά.

2. Ποιοι εξαιρούνται από την υπαγωγή στη ρύθμιση;

  • Oφειλέτες που έχουν καταδικαστεί για εγκλήματα φοροδιαφυγής ακόμα και σε πρώτο βαθμό. Στη ρύθμιση δύνανται να υπαχθούν οφειλέτες οι οποίοι έχουν αθωωθεί κατά τον χρόνο υπαγωγής στη ρύθμιση.
  • Οφειλές, οι οποίες σύμφωνα με διατάξεις άλλων νόμων δεν δύνανται να ρυθμίζονται (π.χ. παρ. 2 του άρ. 22 του ν.4002/2011 (Α΄180) σχετικά με την ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων που χορηγήθηκαν με τη σύσταση ειδικών αφορολόγητων αποθεματικών).
  • Οφειλές που είχαν υπαχθεί σε οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση η οποία κατά την 1.11.2019 ήταν σε ισχύ ακόμη και αν οι ανωτέρω ρυθμίσεις απωλέσθηκαν μετά την 1.11.2019.

3. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να ενταχθεί κάποιος στη ρύθμιση;

  • Οι οφειλέτες πρέπει να έχουν υποβάλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και τις δηλώσεις του φόρου προστιθέμενης αξίας της τελευταίας πενταετίας έως την ημερομηνία της αίτησης (εμπρόθεσμα ή εκπρόθεσμα).
  • Οι υπόλοιπες ληξιπρόθεσμες οφειλές του αιτούντος οι οποίες δεν υπάγονται στη ρύθμιση της παρούσας πρέπει να έχουν εξοφληθεί ή τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο (με άλλη ρύθμιση ή αναστολή πληρωμής).
  • Για συνολικές βασικές οφειλές που υπερβαίνουν το ποσό των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ πρέπει να προσκομίζονται στοιχεία από τα οποία προκύπτει η πρόσκαιρη οικονομική αδυναμία και η δυνατότητα τήρησης των όρων της ρύθμισης, με υπογραφή για τον έλεγχο και την πιστοποίηση αυτών από ανεξάρτητο εκτιμητή (ορκωτοί ελεγκτές – λογιστές, λογιστές φοροτεχνικοί και κατέχοντες άδεια ασκήσεως δικηγορικού λειτουργήματος). Για συνολικές βασικές οφειλές που υπερβαίνουν το ποσό των εκατόν πενήντα χιλιάδων (150.000) ευρώ, πέραν της τήρησης των οριζόμενων στο προηγούμενο εδάφιο προϋποθέσεων απαιτείται η πρόσθετη παροχή εγγύησης ή διασφάλισης ή εμπράγματης ασφάλειας για το σύνολο αυτών. Ανεξάρτητος εκτιμητής θα προσδιορίσει την αξία της προσφερόμενης διασφάλισης.

Σύμφωνα με το άρθρο 118 του ν. 4537/2018 (ΦΕΚ 84 Α΄/15-05-2018), αναστέλλεται για χρονικό διάστημα 2 ετών από τη δημοσίευση του ιδίου νόμου η ισχύς της υποπερίπτωσης γ της περίπτωσης 6 της υποπαραγράφου Α2 της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (ΦΕΚ 107 Α΄) , όπως ισχύει, ως προς τις προϋποθέσεις πιστοποίησης από ανεξάρτητο εκτιμητή και παροχής εγγύησης ή διασφάλισης ή εμπράγματης ασφάλειας όπου αυτό απαιτείται. Η αναστολή καταλαμβάνει και τις ήδη χορηγηθείσες ρυθμίσεις, ενώ με την επανέναρξη ισχύος των ανωτέρω διατάξεων (από 16/05/2020) η υποχρέωση προσκόμισης των ως άνω δικαιολογητικών και εγγυήσεων δεν καταλαμβάνει τις ήδη χορηγηθείσες ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια της αναστολής. Εγγυήσεις, διασφαλίσεις ή εμπράγματες ασφάλειες που τυχόν έχουν παρασχεθεί κατ` εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων εξακολουθούν να ισχύουν. Με την υποβολή της αίτησης, ο οφειλέτης πρέπει να δηλώσει με υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 το σύνολο των περιουσιακών του στοιχείων (κινητή και ακίνητη περιουσία οποιασδήποτε μορφής), όπως το μηνιαίο εισόδημά του, επενδύσεις/συμμετοχές κάθε μορφής, τους αριθμούς των τραπεζικών του λογαριασμών (IBAN), μεταφορικά μέσα, τα ακίνητα επί των οποίων έχει εμπράγματο δικαίωμα, απαιτήσεις από τρίτους, καθώς και πληροφορίες που θα περιλαμβάνουν οφειλές του σε ασφαλιστικά ταμεία ή άλλες υπηρεσίες του δημοσίου τομέα και άλλες πάγιες υποχρεώσεις προς τρίτους, εφόσον υφίστανται, το τρέχον και το αναμενόμενο εισόδημά του (πχ εκτίμηση για τυχόν έσοδα από μελλοντική εκμίσθωση ακινήτου, εμπορική συμφωνία κλπ).

4. Σε πόσες δόσεις μπορούν να ρυθμιστούν τα χρέη;

  • Από δύο (2) έως σαράντα οχτώ (48), εφόσον πρόκειται για οφειλές που βεβαιώνονται από φόρο κληρονομιών, από φορολογικό έλεγχο καθώς και για μη φορολογικές οφειλές.
  • Από δύο (2) έως είκοσι τέσσερις (24) για όλες τις υπόλοιπες οφειλές.
  • Οφειλές βεβαιωμένες υπέρ αλλοδαπού δημοσίου δύναται να ρυθμίζονται σε έως 24 δόσεις, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περίπτωση 1.α. (i) της υποπαρ. Α2 της παρ. Α του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013, όπως αυτή τροποποιήθηκε με το άρθρο 43 του Ν.4646/2019.
  • Ο αριθμός των δόσεων που καθορίζεται από την φορολογική διοίκηση για οφειλές που ρυθμίζονται σε έως σαράντα οκτώ (48) μηνιαίες δόσεις δεν μπορεί να είναι μικρότερος των είκοσι τεσσάρων (24) υπό τον περιορισμό του ελάχιστου ποσού μηνιαίας δόσης (30€). Βεβαίως ο οφειλέτης μπορεί να επιλέξει την αποπληρωμή σε λιγότερες δόσεις των είκοσι τεσσάρων (24)μηνιαίων.

5. Από τι εξαρτάται ο αριθμός των δόσεων;

Για την υπαγωγή στη ρύθμιση των οφειλών που ρυθμίζονται σε έως είκοσι τέσσερις (24) δόσεις (υποπερ. 1.α.(i) της υποπαρ. Α2 της παρ. Α του πρώτου άρθρου του ν. 4152/2013 θα πρέπει να αποδεικνύεται η βιωσιμότητα του διακανονισμού. Η βιωσιμότητα τεκμαίρεται από τα στοιχεία που δηλώνονται στην υπεύθυνη δήλωση. Σε κάθε περίπτωση, ισχύει ο περιορισμός του ελάχιστου ποσού μηνιαίας δόσης.
Ο αριθμός των δόσεων της ρύθμισης για τις οφειλές που ρυθμίζονται σε έως 48 δόσεις (υποπερ. 1.α. (ii) της υποπαρ. Α2 της παρ. Α του πρώτου άρθρου του ν. 4152/2013) καθορίζεται με βάση την ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη, υπό τον περιορισμό του ελάχιστου ποσοστού μηνιαίας δόσης, ως εξής:

  • Για οφειλέτες φυσικά πρόσωπα ο αριθμός των δόσεων καθορίζεται με βάση το μέσο όρο του συνολικού εισοδήματός τους, με οποιοδήποτε τρόπο και εάν έχει αυτό προσδιοριστεί, κατά τα τελευταία τρία φορολογικά έτη πριν την αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση, ή το συνολικό εισόδημα του αμέσως προηγούμενου φορολογικού έτους από την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση, εφόσον αυτό είναι μεγαλύτερο από το μέσο όρο, και το ύψος της ρυθμιζόμενης οφειλής. Σε περίπτωση που ο οφειλέτης δεν είχε υποχρέωση υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για κανένα από τα φορολογικά έτη που λαμβάνονται υπόψιν για τον καθορισμό της ικανότητας αποπληρωμής, ή έχει υποβάλει μηδενικές δηλώσεις για όλα τα έτη αυτά, χορηγείται ο μέγιστος αριθμός δόσεων, υπό τον περιορισμό του ποσού της ελάχιστης μηνιαίας δόσης.
  • Για οφειλέτες νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες, ο αριθμός των δόσεων καθορίζεται με βάση το μέσο όρο των συνολικών ακαθάριστων εσόδων, με οποιοδήποτε τρόπο και εάν έχουν αυτά προσδιοριστεί, των τριών τελευταίων πριν την αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση φορολογικών ετών, ή τα συνολικά ακαθάριστα έσοδα του αμέσως προηγούμενου φορολογικού έτους από την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση, εφόσον αυτά είναι μεγαλύτερα από τον μέσο όρο, και το ύψος της ρυθμιζόμενης οφειλής.
  • Για νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, λαμβάνονται υπόψη τα συνολικά (φορολογούμενα ή απαλλασσόμενα) έσοδα. Σε περίπτωση που για όλα τα φορολογικά έτη με βάση τα οποία καθορίζεται η ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη έχουν υποβληθεί μηδενικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος ή δεν υπήρχε υποχρέωση υποβολής δήλωσης λόγω νεοσύστατου νομικού προσώπου και μη παρέλευσης της προθεσμίας υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης για ρύθμιση, χορηγείται ο μέγιστος αριθμός δόσεων, υπό τον περιορισμό του ποσού της ελάχιστης μηνιαίας δόσης. Αν το νομικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα έχει προβεί σε διακοπή εργασιών, ως συνολικά ακαθάριστα έσοδα για τον υπολογισμό του αριθμού των δόσεων λαμβάνονται υπόψη τα συνολικά ακαθάριστα έσοδα, του φορολογικού έτους διακοπής εργασιών. Σε περίπτωση που το νομικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα έχει προβεί σε διακοπή εργασιών πέραν των πέντε ετών πριν την υποβολή αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση, μη συμπεριλαμβανομένου του έτους της αίτησης, χορηγείται ο μέγιστος αριθμός δόσεων.

6. Σε περίπτωση που έχω βεβαιωμένες οφειλές σε περισσότερες της μιας Δ.Ο.Υ. ή Ελεγκτικού Κέντρου πώς θα τις ρυθμίσω;

Οι οφειλές ρυθμίζονται ανά Δ.Ο.Υ. ή Ελεγκτικό Κέντρο, συνεπώς πρέπει να υποβάλλετε αίτηση ρύθμισης σε κάθε μία από αυτές μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής. Στην αρχική οθόνη, υπάρχει σχετικό πεδίο «Επιλογή Δ.Ο.Υ. οφειλής», με δυνατότητα επιλογής της Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικού Κέντρου όπου υπάρχουν ανοικτές οφειλές, που μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση.

7. Πού μπορώ να βρω την Τ.Ρ.Ο. (Ταυτότητα Ρυθμισμένης Οφειλής);

Από το μενού: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ/2.Προβολή Αίτησης,επιλέγετε τον τύπο και το έτος ρύθμισης και εμφανίζονται οι αντίστοιχες ρυθμίσεις που έχετε υποβάλλει. Στη συνέχεια επιλέγετε «Προβολή Αίτησης» της ρύθμισης. Στην τελευταία γραμμή της εκτύπωσης των στοιχείων της ρύθμισης εμφανίζεται η Ταυτότητα Ρυθμισμένης Οφειλής (Τ.Ρ.Ο.).

8. Υπέβαλα την αίτηση και δεν πλήρωσα εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών. Τι να κάνω;

Μπορείτε να υποβάλετε νέα αίτηση ρύθμισης και να πληρώσετε με τη νέα Τ.Ρ.Ο. εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την υποβολή της αίτησής σας σε φορέα είσπραξης.

9. Πού και πότε πληρώνω την προκαταβολή ή τις δόσεις της ρύθμισής μου;

Η πρώτη δόση ή η προκαταβολή σε περίπτωση δεύτερης ρύθμισης, πληρώνεται στους Φορείς Είσπραξης εντός τριών (3) εργασίμων ημερών από την ημέρα υποβολής της αίτησης με την Ταυτότητα Ρυθμισμένης Οφειλής (Τ.Ρ.Ο.). Οι επόμενες δόσεις πληρώνονται με την ίδια Τ.Ρ.Ο. έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών.

10. Μπορώ να ρυθμίσω μέρος των προαιρετικά υπαγόμενων οφειλών, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής;

Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής προς ρύθμιση, μίας μόνο δόσης ή περισσότερων της μίας δόσης, από τις κατηγορίες:
Β: Συνολικό υπόλοιπο μη ληξιπρόθεσμων δόσεων πλην αυτών που βρίσκονται ήδη σε καθεστώς νομοθετικής ρύθμισης ή διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής και
Γ: Συνολικό υπόλοιπο ληξιπρόθεσμων δόσεων που τελούν σε αναστολή πληρωμής.

11. Ποιο είναι το ελάχιστο ποσό της δόσης;

Το ελάχιστο ποσό δόσης είναι 30 ευρώ.

12. Πότε απόλλυται η ρύθμιση και τι συνέπειες έχω;

H ρύθμιση απόλλυται, με συνέπεια την υποχρεωτική άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής σύμφωνα με τα στοιχεία βεβαίωσης και την άμεση επιδίωξη της είσπραξής του με όλα τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία μέτρα, εάν ο οφειλέτης:

  • Δεν καταβάλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης πέραν της μίας φοράς,
  • δεν καταβάλει την τυχόν μία εκπρόθεσμη δόση της ρύθμισης με την αναλογούσα προσαύξηση αυτής (15%) μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας καταβολής της επόμενης δόσης,
  • δεν υποβάλλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και του φόρου προστιθέμενης αξίας, καθ’ όλο το διάστημα της ρύθμισης καταβολής των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή τους,
  • δεν είναι ενήμερος στις οφειλές του (ατομικές και οφειλές από συνυποχρέωση, συνυπευθυνότητα) από την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση και μετά, (ανεξάρτητα από την υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης στην οποία έχουν βεβαιωθεί),
  • έχει υποβάλει ανακριβή ή ελλιπή στοιχεία, προκειμένου να του χορηγηθεί η ρύθμιση. Ως ελλιπής νοείται η μη υποβολή των απαραίτητων ή των τυχόν συμπληρωματικά αιτηθέντων στοιχείων ή πληροφοριών.
  • Γενικώς, στην περίπτωση που διαπιστωθεί σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης ότι δεν πληρούνται οι όροι των διατάξεων της υποπαραγράφου Α2 της παραγράφου Α του πρώτου άρθρου του ν.4152/2013 και της απόφασης Υφυπουργού Οικονομικών Α1010/2020 (ΦΕΚ 187 Β΄), η ρύθμιση απόλλυται και ο οφειλέτης χάνει τα ευεργετήματα της ρύθμισης και καταπίπτουν οι προσφερθείσες εγγυήσεις.

13. Πώς υπολογίζεται ο τόκος με τον οποίο επιβαρύνεται η ρύθμιση;

Για οφειλές που ρυθμίζονται σε έως δώδεκα (12) μηνιαίες δόσεις, ο τόκος υπολογίζεται με βάση το τελευταίο δημοσιευμένο μέσο ετήσιο επιτόκιο δανείων σε ευρώ χωρίς καθορισμένη διάρκεια αλληλόχρεων λογαριασμών που χορηγούνται από όλα τα Πιστωτικά Ιδρύματα στην Ελλάδα σε μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις, όπως αυτό δημοσιεύεται από την Τράπεζα της Ελλάδος (Εκδόσεις / Στατιστικό Δελτίο Οικονομικής Συγκυρίας), πλέον είκοσι πέντε εκατοστών της εκατοστιαίας μονάδας (0,25%), ετησίως υπολογιζόμενο.
Για οφειλές που ρυθμίζονται σε περισσότερες από δώδεκα (12) μηνιαίες δόσεις, το επιτόκιο της ανωτέρω περίπτωσης με βάση το οποίο υπολογίζεται ο τόκος, προσαυξάνεται κατά μιάμιση εκατοστιαία μονάδα (1,5%). Ο ως άνω τόκος είναι ετησίως υπολογιζόμενος και παραμένει σταθερός καθ’ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης.
Σε περίπτωση απώλειας και υπαγωγής των ίδιων οφειλών στη ρύθμιση για δεύτερη φορά από τον ίδιο οφειλέτη, τα ανωτέρω επιτόκια, προσαυξάνονται κατά μιάμιση (1,5) ποσοστιαία μονάδα.

14. Είχα ρύθμιση η οποία ήταν σε ισχύ την 01/11/2019 και σήμερα έχει απωλεσθεί. Τι μπορώ να κάνω;

Δεν μπορείτε να εντάξετε το υπόλοιπο των χρεών της απωλεσθείσας ρύθμισης που ήταν σε ισχύ την 01/11/2019, στην παρούσα ρύθμιση. Έχετε όμως την δυνατότητα να ρυθμίσετε τα χρέη σας βάσει του ν. 4174/2013.
ΠΡΟΣΟΧΗ: H δυνατότητα για υπαγωγή στη ρύθμιση του ν. 4174/2013, θα είναι εφικτή μέχρι την 31/03/2020. Από την 01/04/2020, η ρύθμιση του ν. 4174/2013 καταργείται.

15. Έχω ενεργή ρύθμιση του ν. 4152/2013 (Ρ2), η οποία δημιουργήθηκε μετά την 01/11/2019. Μπορώ να εντάξω αυτά τα χρέη, σε ρύθμιση του νόμου 4152/2013 όπως τροποποιήθηκε με το ν.4646/2019;

Απ. Ναι. Θα επιλέξετε «Μετάπτωση πάγιων ρυθμίσεων (με ημερ. υπαγωγής από 02/11/2019 - 25/02/2020)» και το υπόλοιπο ποσό της ρύθμισής σας, θα εμφανιστεί στην κατηγορία Δ. Για να εντάξετε στη ρύθμιση τις οφειλές της κατηγορίας Δ (Συνολικό υπόλοιπο δόσεων που εντάχθηκαν σε ρύθμιση Ν.4152/2013 από 02/11/2019 - 25/02/2020), θα κάνετε κλικ στη στήλη «Επιλογή».

16. Έχω ενεργή ρύθμιση του ν. 4174/2013 η οποία δημιουργήθηκε μετά την 01/11/2019. Μπορώ να εντάξω αυτά τα χρέη, σε ρύθμιση του νόμου 4152/2013 όπως τροποποιήθηκε με το ν.4646/2019;

Απ. Ναι. Θα επιλέξετε «Μετάπτωση πάγιων ρυθμίσεων (με ημερ. υπαγωγής από 02/11/2019 - 25/02/2020)» και το υπόλοιπο ποσό της ρύθμισής σας, θα εμφανιστεί στην κατηγορία Ε. Για να εντάξετε στη ρύθμιση τις οφειλές της κατηγορίας Ε (Συνολικό υπόλοιπο δόσεων που εντάχθηκαν σε ρύθμιση Ν.4174/2013 από 02/11/2019 - 25/02/2020), θα κάνετε κλικ στη στήλη «Επιλογή».

sofokleousin.gr

Κατηγορία Οικονομία

Από την Εστία Ρουμλουκιωτών ανακοινώθηκε:

Η Εστία μας με την συμβολή του πλέον καταξιωμένου στον τόπο μας και στα θέματα Λαογραφίας και παραδοσιακών χορών της περιοχής του Ρουμλουκιού Κου Τσιρογιάννη Σωτήρη και των δύο μελών μας Κας Βαρσαμοπούλου Κατερίνας και Μαργαριτοπούλου Χρυσούλας στα πλαίσια του 1ου Επιστημονικού Συνεδρίου που διοργάνωσε το ΣΕΦΑΑ-ΔΠΘ (Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού ΤΕΦΑΑ του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης) και μετά από πρόσκλησή του προεδρείου της οργανωτικής επιτροπής και σύσταση και συντονισμό και οργάνωση του δασκάλου χορού της Εστίας μας και καθηγητή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου κου Φιλίππου Φίλιππο, είχε την ευκαιρία στην διάρκεια του διημέρου 6 & 7 Μαρτίου να δείξει στους σπουδαστές aλλά και τους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς δασκάλους με ειδίκευση στους Ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, τον ενδυματολογικό κώδικα της γυναικείας φορεσιάς και τους αρχέγονους κεφαλόδεσμους των χωριών μας στον κάμπο της Ημαθίας Ερατεινής», το Ρουμλούκι.

Εθνογραφικά μας στοιχεία που αναφέρονταν στον γάμο και το κορυφαίο ευετηριακό λαϊκό δρώμενο του τόπου μας τις Λαζαρίνες που παρουσίασε το εφηβικό τμήμα κοριτσιών της Εστίας Ρουμλουκιωτών.

Τέλος στα πλαίσια της τελετής έναρξης του Συνεδρίου παρουσία του Δημάρχου Κομοτηνής, εκπροσώπου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας, Θράκης και Πρύτανη και Αντιπρύτανη του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου, η δική μας ομάδα ενηλίκων παρουσίασε τα Ρουγκάτσια και όλο το δρώμενο όπως αυτό λάμβανε χώρα στην περιοχή μας το Δωδεκαήμερο των Χριστουγέννων. Ήταν ένα εξαιρετικό διήμερο από πλευράς εμπειριών φιλοξενίας αλλά και χαλάρωσης αφού κλείσαμε την βραδιά με ένα γνήσιο Ρουμλουκιώτικο γλέντι με την ορχήστρα του Διονύση Πάτμου.

Ευχαριστούμε όλους, όσους πιστεύουν και βοηθούν την προσπάθεια της Εστίας μας και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε με ακόμη μεγαλύτερη όρεξη και δύναμη να συγκινούμε και δημιουργούμε όμορφες στιγμές για να μην απομακρύνονται οι αναμνήσεις του τόπου μας.

 

 

Tην Παρασκευή 13 Μαρτίου στις 11 π.μ σε Ειδική Συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων θα πραγματοποιηθεί η Τελετή Ορκωμοσίας της Προέδρου της Δημοκρατίας, Αικατερίνης Σακελλαροπούλου.

Η Αικατερίνη Σακελλαροπούλου εξελέγη 261 ψήφους στη Βουλή και είναι η πρώτη γυναίκα πρόεδρος της Δημοκρατία στην Ελλάδα.

Η κ. Σακελλαροπούλου ψηφίστηκε από τους βουλευτές της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ. Συγκεκριμένα, επί 294 παρόντων βουλευτών, και μετά από ονομαστική ψηφοφορία, η κ. Σακελλαροπούλου έλαβε τις ψήφους των βουλευτών της ΝΔ (157), του ΣΥΡΙΖΑ (82) και του Κινήματος Αλλαγής (22) ενώ «παρών» δήλωσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ (15), της Ελληνικής Λύσης (10) και του ΜέΡΑ (8).

Από την ψηφοφορία απουσίαζαν οι βουλευτές Α. Σαμαράς (ΝΔ), Τρ. Αλεξιάδης (ΣΥΡΙΖΑ), Ν. Συρμαλένιος (ΣΥΡΙΖΑ), Κ. Ζουράρις (ΣΥΡΙΖΑ), Αλ. Μεϊκόπουλος (ΣΥΡΙΖΑ) και Κ. Αδάμου (ΜέΡΑ2%). Οι κκ Σαμαράς, Αλεξιάδης και Συρμαλένιος έστειλαν επιστολή με την οποία δήλωναν ότι εάν παρίσταντο θα ψήφιζαν την κα Σακελλαροπούλου, ενώ η κα Αδάμου ότι θα ψήφιζε «παρών». Δεν έστειλαν επιστολή οι κκ Μεϊκόπουλος και Ζουράρις.ύχτας τις Σποράδες, την ανατολική Θεσσαλία, την κεντρική και ανατολική Στερεά, την Εύβοια, την Πελοπόννησο και τη δυτική Κρήτη.

Νωρίτερα θα πληρωθούν οι συντάξεις Απριλίου στους μη μισθωτούς λόγω της αργίας της 25ης Μαρτίου σύμφωνα με πληροφορίες.

Ειδικότερα οι συντάξεις Απριλίου του ΟΑΕΕ, του ΟΓΑ και του ΕΤΑΑ (μη Μισθωτών) θα καταβληθούν στις 24 Μαρτίου. Έτσι η πληρωμή των συντάξεων του Απριλίου θα γίνει ως εξής:

-Το Δημόσιο θα καταβάλλει τις συντάξεις Απριλίου 2020 την Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

-Το ΙΚΑ θα καταβάλλει τις συντάξεις Απριλίου 2020 την Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

-Το ΝΑΤ θα καταβάλλει τις συντάξεις Απριλίου 2020 την Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

-Ο ΟΑΕΕ θα καταβάλλει τις συντάξεις Απριλίου 2020 την Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

-Ο ΟΓΑ θα καταβάλλει τις συντάξεις Απριλίου 2020 την Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

-Το ΕΤΑΑ (μη Μισθωτών) θα καταβάλλει τις συντάξεις Απριλίου 2020 την Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

-Ο ΟΠΕΚΑ θα καταβάλλει τις συντάξεις των Ανασφάλιστων Υπερηλίκων Απριλίου 2020 την Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

-Τα υπόλοιπα ταμεία του ΕΦΚΑ (Μισθωτών) θα καταβάλλουν τις συντάξεις Απριλίου 2020 την Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

-Οι προσωρινές συντάξεις Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας και Πυροσβεστικού Σώματος του Απριλίου 2020 θα καταβληθούν την Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020.

-Το ΕΤΕΑΕΠ θα καταβάλλει τις επικουρικές συντάξεις Απριλίου 2020 την Πέμπτη 2 Απριλίου 2020.

Κατηγορία Οικονομία

Μέχρι τα μέσα Μαρτίου θα συνεχιστεί η υποβολή των αιτήσεων Α21 για το Επίδομα Παιδιού έτους 2020 προκειμένου στις 31 Μαρτίου να γίνει η πρώτη πληρωμή.

Οι δικαιούχοι του Επιδόματος Παιδιού, παρόλο που δεν έχουν υποβάλλει τη φετινή δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2019 (έντυπο Ε1), θα μπορούν να υποβάλλουν την αίτηση Α21 στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ idika.gr ή μέσω του διαδικτυακού τόπου opeka.gr, με τη χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του δικαιούχου στο TAXISnet.

Για τη χορήγηση της δόσης του Α διμήνου 2020 θα ληφθούν υπόψη τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2018.

Το δικαιούμενο ποσό του επιδόματος παιδιού θα υπολογιστεί βάσει των εξαρτώμενων τέκνων που θα δηλωθούν στο Α21 του 2020 και του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος που οι δικαιούχοι είχαν το φορολογικό έτος 2018.

Κατά την υποβολή της αιτήσεις οι δικαιούχοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

1. Κάθε πότε υποβάλλω αίτηση επιδόματος παιδιού Α21;

H αίτηση Α21 υποβάλλεται μια φορά ετησίως από τον Μάρτιο κάθε έτους έως και 15 Ιανουαρίου του επόμενου έτους. Ο δικαιούχος, σε κάθε μεταβολή της οικογενειακής κατάστασής του ή λανθασμένης καταχώρησης οποιουδήποτε άλλου στοιχείου της, οφείλει εντός ενός μήνα να προβαίνει σε τροποποίηση της αίτησης και μόνο στα πεδία που υπάρχουν μεταβολές.

2. Υπέβαλλα την αίτηση Α21 αλλά δεν φαίνεται Εγκεκριμένη. Πρέπει να κάνω κάτι;

Όχι δεν απαιτείται κάποια επιπλέον ενέργεια, αρκεί η υποβολή της αίτησης. Εφόσον πληροίτε τα κριτήρια του επιδόματος εμφανίζεται, στην αρχή της αίτησης όταν κάνετε προβολή, το μήνυμα: «Σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία είστε δικαιούχους του επιδόματος παιδιού και υπολογίζονται τα παρακάτω ποσά».

3. Κατά τη δημιουργία της αίτησης Α21 επισύναψα δικαιολογητικά και μετά τον έλεγχο και αποθήκευση της, στις επισημάνσεις γράφει: «Δεν έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος του ψηφιοποιημένου εγγράφου από τον ΟΠΕΚΑ». Τι να κάνω, να υποβάλλω την αίτηση;

Η αίτηση πρέπει να υποβληθεί, εφόσον έχει ολοκληρωθεί η συμπλήρωση της ως προς τα λοιπά. Μόνο μετά την υποβολή της, η αρμόδια υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ μπορεί να ελέγξει το επισυναπτόμενο δικαιολογητικό και να το εγκρίνει ή μη. Μπορείτε να παρακολουθείται την πορεία της αίτησης σας, μέσω της πλατφόρμας κάνοντας προβολή της αίτησης για να διαπιστώσετε αν έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος, αν έχει εγκριθεί ή όχι το επισυναπτόμενο και για ποιό λόγο.

4. Αποκτήσαμε τέκνο εντός του τρέχοντος έτους. Πότε πρέπει να κάνουμε αίτηση;

Δικαιούσθε επίδομα παιδιού από τον επόμενο μήνα της γέννησης του και μπορείτε να υποβάλετε αίτηση μέσω της πλατφόρμας Α21 από την ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ ή της ΗΔΙΚΑ ΑΕ με χρήση των κωδικών taxisnet.

5. Πώς προσθέτω νέο τέκνο σε ήδη υποβληθείσα αίτηση Α21;

Κάνετε προβολή της ήδη υποβληθείσας αίτησης και πατάτε το κουμπί Δημιουργία Τροποποιητικής Αίτησης-Υπεύθυνης Δήλωσης (Α21). Στην νέα αίτηση πατάτε το κουμπί Προσθήκη Τέκνου και καταχωρείτε το επώνυμο (όχι μικρό όνομα ) και τον ΑΜΚΑ του παιδιού, στην συνέχεια ακολουθείτε τις οδηγίες της πλατφόρμας.

6. Στην προσυμπληρωμένη αίτηση Α21 το παιδί μου εμφανίζεται χωρίς όνομα (θήλυ ή άρρεν) και η πλατφόρμα δεν μου επιτρέπει να προσθέσω το όνομα. Τι πρέπει να κάνω;

Πρέπει να πάτε στο ΚΕΠ και να δηλώσετε το όνομα του παιδιού σας στον ΑΜΚΑ, στην συνέχει να ακυρώσετε την αίτηση Α21 και να υποβάλετε νέα.

7. Το παιδί μου τέλειωσε το Λύκειο πέρυσι και το τρέχον έτος είναι φοιτητής ή σπουδαστής, το παιδί αυτό θεωρείται εξαρτώμενο το τρέχον έτος για να λάβω επίδομα;

Το παιδί αυτό θεωρείται εξαρτώμενο από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους έναρξης σπουδών.

8. Παιδί που πήρε μεταγραφή εντός του τρέχοντος έτους θεωρείτε εξαρτώμενο;

Τα παιδιά από μετεγραφή θεωρούνται εξαρτώμενα. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να καταχωρηθεί ο αριθμός της προηγούμενης ακαδημαικής ταυτότητας καθώς και της νέας στα σχετικά πεδία της πλατφόρμας.

9. Το εξαρτώμενο τέκνο πήρε πτυχίο εντός του τρέχοντος έτους. Δικαιούται επιδόματος;

Οι φοιτητές ή σπουδαστές θεωρούνται εξαρτώμενα τέκνα έως το τέλος του ακαδημαϊκού ή σπουδαστικού έτους κατά το οποίο έλαβαν πτυχίο. (έως 31/8 για όσα πήραν πτυχίο έως τον Αύγουστο τρέχοντος έτους και έως την 31/12 του ίδιου έτους για όσα πήραν πτυχίο από Σεπτέμβριο και μετά)

10. Θεωρείται εξαρτώμενο παιδί άνω των 19 ετών το οποίο είναι μαθητής σε ΕΠΑ.Σ. ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ;

Όχι δεν θεωρείται εξαρτώμενο για τη χορήγηση του επιδόματος παιδιού.

11. Η σύνταξη αναπηρίας που λαμβάνω προσμετράται στο συνολικό οικογενειακό εισόδημα;

Η σύνταξη αναπηρίας προσμετρείται στο συνολικό οικογενειακό εισόδημα, τα προνοιακά επιδόματα αναπηρίας δεν προσμετρούνται.

12. Το προνοιακό επίδομα αναπηρίας δεν εξαιρέθηκε από το συνολικό οικογενειακό μου εισόδημα. Τι πρέπει να κάνω;

Στην περίπτωση αυτή δεν ταυτίζονται τα ποσά που δηλώθηκαν στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος τρέχοντος έτους στους κωδικούς 617 και/ή 619 με τα στοιχεία των τελευταίων βεβαιώσεων αποδοχών προνοιακών επιδομάτων που στάλθηκαν Ηλεκτρονικά στην ΑΑΔΕ από τους φορείς -εργοδότες. Ελέγξετε τα ποσά και προβείτε στη διόρθωση των δηλωθέντων ποσών στα πεδία που εντοπίζεται το πρόβλημα, δηλαδή είτε με τροποποιητική δήλωση φορολογίας εισοδήματος, είτε απευθυνόμενοι στους φορείς - εργοδότες και ζητώντας να ελέγξουν αν τα δηλωθέντα ποσά καταχωρήθηκαν στα προβλεπόμενα πεδία, σύμφωνα με την ΠΟΛ Α1009/2019 (ΦΕΚ 21/Β) του Διοικητή της ΑΑΔΕ. Σε περίπτωση που γίνουν αλλαγές να γνωστοποιηθούν από τους φορείς στην ΑΑΔΕ.

Κατηγορία Οικονομία

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας