alexandriamou.gr - Προβολή άρθρων κατά ημερομηνία: Πέμπτη, 04 Ιουνίου 2020

Έκλειψη παρασκιάς Σελήνης θα συμβεί την Παρασκευή 5 Ιουνίου, ένα φαινόμενο κατά το οποίο το φεγγάρι περνάει μέσα από την παρασκιά της Γης, δηλαδή το εξωτερικό τμήμα της σκιάς του πλανήτη μας.

Παράλληλα, θα υπάρξει πανσέληνος, η τελευταία της άνοιξης πριν το θερινό ηλιοστάσιο στις 20 Ιουνίου.

Κατά τη διάρκεια της έκλειψης, η Σελήνη σκοτεινιάζει ελαφρά αλλά όχι τελείως όπως στην κανονική έκλειψη. Το φαινόμενο -εφόσον ο καιρός το επιτρέψει- θα είναι ορατό από το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης (και από την Ελλάδα), την Αφρική, την Ασία και την Αυστραλία.

Η έκλειψη θα διαρκέσει συνολικά τρεις ώρες και 18 λεπτά. Στην Αθήνα θα αρχίσει στις 20:45, θα φθάσει στο μέγιστο στις 22:25 (όταν πάνω από το 50% του φεγγαριού θα βρεθεί εντός της παρασκιάς της Γης) και θα τελειώσει λίγα λεπτά μετά τα μεσάνυχτα.

Αυτή είναι η δεύτερη φετινή έκλειψη, καθώς είχε προηγηθεί στις 10 Ιανουαρίου, επίσης, μία έκλειψη παρασκιάς Σελήνης.

Θα ακολουθήσουν εντός του 2020 μία δακτυλιοειδής έκλειψη Ηλίου στις 21 Ιουνίου, μία έκλειψη παρασκιάς Σελήνης στις 5 Ιουλίου, μία τέταρτη έκλειψη παρασκιάς Σελήνης στις 30 Νοεμβρίου και, τέλος, μία ολική ηλιακή έκλειψη στις 14 Δεκεμβρίου.

Κατηγορία Γενικά

Η Περιφέρεια προχωρά στη δημιουργία Πράσινων Σημείων στους 38 Δήμους της Κεντρικής Μακεδονίας, με τη χρηματοδότησή τους μέσω ευρωπαϊκών πόρων, μετά την υπογραφή της σχετικής απόφασης από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα.

 

Τα Πράσινα Σημεία είναι βασικός πυλώνας της νέας πολιτικής για τα απορρίμματα, σύμφωνα με το νέο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων και είναι η βάση για την προώθηση της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης.

 

«Πρόκειται για μια σημαντική επένδυση στο περιβάλλον και ένα κρίσιμο βήμα στην επίλυση του μείζονος ζητήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων, με σύγχρονο και βιώσιμο τρόπο. Προτρέπουμε όλους τους Δήμους να ανταποκριθούν στην πρόσκλησή μας και στην υποχρέωσή τους να δημιουργήσουν Πράσινα Σημεία, ώστε να διαφυλάξουν και να προστατεύσουν το περιβάλλον, έχοντας ταυτόχρονα σημαντικά οικονομικά ανταποδοτικά οφέλη. Επίσης, με τις συγκεκριμένες υποδομές θωρακίζουμε τη δημόσια υγεία και βελτιώνουμε σημαντικά την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των συμπολιτών μας. Τα Πράσινα Σημεία είναι επένδυση σε μια καλύτερη ζωή στον τόπο μας για όλους τους πολίτες», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

 

Τα Πράσινα Σημεία θα συμβάλλουν στην πρόληψη της παραγωγής αποβλήτων και στην προετοιμασία προς επαναχρησιμοποίηση, χωριστική συλλογή και ανακύκλωσή τους, συμπεριλαμβανομένης και της κομποστοποίησης.

 

Κάθε Πράσινο Σημείο είναι ένας οριοθετημένος και διαμορφωμένος χώρος, με κατάλληλη κτιριακή υποδομή και εξοπλισμό, οργανωμένος από κάθε Δήμο ξεχωριστά, ώστε οι δημότες να εναποθέτουν ανακυκλώσιμα υλικά, χωριστά συλλεγέντα, όπως χαρτί, γυαλί, μέταλλο, πλαστικό, ύφασμα, βρώσιμα έλαια ή χρησιμοποιημένα αντικείμενα και εξοπλισμό (ρουχισμός, έπιπλα, ηλεκτρικός και ηλεκτρονικός εξοπλισμός), προκειμένου στη συνέχεια να προωθηθούν για ανακύκλωση ή για επαναχρησιμοποίηση.

 

Κάθε Δήμος υποχρεούται να λειτουργεί τουλάχιστον ένα Πράσινο Σημείο, σε συμφωνία με τον εγκεκριμένο Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Απορριμμάτων.

 

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας διαθέτει 11,5 εκ. ευρώ για νέα έργα δημιουργίας οργανωμένων Πράσινων Σημείων σε όλους τους Δήμους της περιοχής.

 

Οι υποδομές που θα χρηματοδοτηθούν είναι: περίφραξη, πύλη εισόδου, ασφαλτοστρωμένη πλατεία, αποθηκευτικός εξοπλισμός, στεγασμένοι χώροι, εξοπλισμός ζύγισης, συμπιεστές, δεματοποιητές, κλαδοτεμαχιστές,, γραφεία, αποθήκες εργαλείων και χώρος αποδυτηρίων.

 

Στις προτάσεις που θα υποβληθούν μπορούν να περιλαμβάνονται η αγορά γης, έργα αρχαιολογίας, έργα αποκατάστασης οργανισμών κοινής ωφέλειας κτλ.

 

Τα Πράσινα Σημεία θα πρέπει να αφορούν στα ρεύματα αποβλήτων που δεν καλύπτονται από τα υφιστάμενα οργανωμένα συστήματα ή και δεν καλύπτονται επαρκώς από την ελεύθερη αγορά.

Όταν πριν λίγους μήνες εν μέσω της πανδημίας του κορονοιού αναδείχτηκαν οι καινούργιοι ¨ήρωες¨ μας, το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό αλλά και όλοι οι εργαζόμενοι στα Δημόσια Νοσοκομεία, τους οποίους με σεβασμό χειροκροτήσαμε, δεν φανταζόμασταν ότι τόσο γρήγορα η κυβέρνηση της ΝΔ θα αθετούσε τις δεσμεύσεις της για την ανάγκη ισχυροποίησης του ΕΣΥ.

 

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2015 με τον φόβο της κατάρρευσης του ΕΣΥ αλλά και της αδυναμίας πρόσληψης μόνιμου προσωπικού, λόγω μνημονιακών δεσμεύσεων, προχώρησε στην πρόσληψη 15000 εργαζομένων στις Δημόσιες δομές υγείας σαν βοηθητικό προσωπικό, μέσω προγραμμάτων του ΟΑΕΔ, με 4τείς συμβάσεις και με ελαστικές μορφές εργασίας.

 

Σήμερα οι παραπάνω εργαζόμενοι, που καλύπτουν βασικές ανάγκες στην λειτουργία των Νοσοκομείων, βρίσκονται υπό τον κίνδυνο της απόλυσης με την λήξη της θητείας τους χωρίς να υπάρξει στους 10 μήνες διακυβέρνησης της ΝΔ ούτε μία προκήρυξη για μόνιμο προσωπικό και με 1600 εργαζόμενους λιγότερους στον χώρο της Υγείας.

 

 

Απέναντι στα σχέδια για επαναφορά των εργολάβων και τις μεθοδεύσεις για αποκλεισμούς και τακτοποιήσεις της Κυβέρνησης της ΝΔ εμείς διεκδικούμε:

 

Για το Επικουρικό προσωπικό και εργαζόμενους μέσω του ΟΑΕΔ την προκήρυξη αποκλειστικά όλων των θέσεων που ήδη καλύπτουν και εργάζονται με ειδική επιπλέον αυξημένη μοριοδότηση [ λαμβάνοντας υπόψη και διορθώνοντας τα προβλήματα της 2Κ/19]

 

Για τις ατομικές συμβάσεις σε καθαριότητα, φύλαξη, σίτιση την επανασύσταση όλων των οργανικών θέσεων στους οργανισμούς των Νοσοκομείων και την προκήρυξή τους. Για όλους τους ήδη εργαζόμενους αυξημένη μοριοδότηση η οποία θα αφορά και τους εργαζόμενους στους εργολάβους.

 

Εμείς σαν ΣΥΡΙΖΑ θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας υπερασπιζόμενοι τους εργαζόμενους αλλά και τις ανάγκες των Δημόσιων δομών Υγείας για μόνιμο προσωπικό γιατί αυτό θα είναι και η καλύτερη απάντηση στο χειροκρότημα!..

 

 

ΤΜΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ                                                                               ΦΡΟΣΩ ΚΑΡΑΣΑΡΛΙΔΟΥ
Ν.Ε ΣΥΡΙΖΑ ΗΜΑΘΙΑΣ                                                              ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ ΣΥΡΙΖΑ

Κατηγορία Υγεία

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτηση του στην κατ’ άρθρον συζήτηση επί του νομοσχεδίου

«Ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την αναβάθμιση

και τον εκσυγχρονισμό του αγροτικού τομέα», ο Τάσος Μπαρτζώκας ζήτησε την ουσιαστική παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας για τα χρονίζοντα ζητήματα του ΕΛΓΑ.

 

Ειδικότερα, 4 ήταν τα θέματα που έθιξε ο Βουλευτής, απευθυνόμενος απευθείας στους αρμόδιους Υπουργούς:

 

• Οικονομική ενίσχυση των πληγέντων κτηνοτρόφων, οι οποίοι υπέστησαν σημαντικές
απώλειες εισοδήματος, κατά τη διάρκεια της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων
• Ταχύτατη τροποποίηση του Κανονισμού του ΕΛΓΑ, έτσι ώστε να ενσωματώνονται όλες οι ασφαλιστικοί κίνδυνοι, δυνάμει της κλιματικής αλλαγής
• Ταχύτερη διαδικασία των εκτιμήσεων και δικαιότερες αποζημιώσεις
• Κατάργηση της τμηματικής καταβολής των αποζημιώσεων και άμεση πληρωμή του υπόλοιπου 35%, που παραμένει σε εκκρεμότητα
Επίσης, ο Τάσος Μπαρτζώκας εστίασε και στο επίμαχο ζήτημα των εργατών γης. Τονίζοντας ότι η πραγματική μεταρρύθμιση είναι η απεξάρτηση της αγροτικής παραγωγής από τη μετακλητή εργασία, η οποία και δυσκίνητη αλλά και γραφειοκρατική είναι, δήλωσε την ικανοποίηση του που υπήρξε μέριμνα για επιδότηση της εργασίας από Έλληνες, άνεργους πολίτες. Εξάλλου, η πρόνοια αυτή υπήρξε αντικείμενο πρόσφατης κοινοβουλευτικής του παρέμβασης, με την οποία ζητούσε την παροχή κινήτρων σε εγχώριο δυναμικό, διατεθειμένο να απασχοληθεί εποχιακά σε αγροτικές εργασίες, χωρίς να χάνει το επίδομα ανεργίας.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Τάσου Μπαρτζώκα « Οι ρυθμίσεις του εν λόγω νομοσχεδίου επιλύουν μια σειρά από εκκρεμότητες του παρελθόντος. Ωστόσο, τα σοβαρά και πάντα επίκαιρα προβλήματα είναι ακόμα εδώ και πιέζουν ασφυκτικά τους αγρότες, κτηνοτρόφους, μεταποιητές και όσους ασχολούνται με τον πρωτογενή κλάδο. Δεν μπορούμε να τα αγνοούμε άλλο, ούτε να τα κρύβουμε κάτω από το χαλί. Η ώρα για αλλαγές είναι τώρα!»

Ο σύνδεσμος για την ομιλία του βουλευτή, Τάσου Μπαρτζώκα
https://www.youtube.com/watch?v=nyhnIimqc_Q

Το κείμενο της ομιλίαςτου Τάσου Μπαρτζώκα:


Αξιότιμοι κ.κ Υπουργοί

 

Η υγειονομική κρίση που βιώνουμε υπήρξε διδακτική από πολλές απόψεις. Δεν μας αφύπνισε μόνο σχετικά με τα ζητήματα που αναφέρονται στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και τις πρωτοβουλίες που πρέπει να λάβουμε άμεσα, προκειμένου να ενισχύσουμε τη δημόσια υγεία.
Μας αφύπνισε κυρίως αναφορικά με το ισχύον παραγωγικό μοντέλο της χώρας μας, αποδεικνύοντας μας καταρχήν τρία πράγματα.
Πρώτον, ότι οι κρίσεις ενέχουν το στοιχείο της μη προβλεψιμότητας.
Δεύτερον, σε πολλές περιπτώσεις, οι παράγοντες στους οποίους ανάγεται η εκάστοτε κρίση μπορεί να είναι εξωτερικοί και όχι εσωτερικοί. Το παράδειγμα τη πανδημίας το επιβεβαιώνει.
Τέλος, και ανεξάρτητα από τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο χρόνος ανάκαμψης εξαρτάται από το πόσο καλά είμαστε προετοιμασμένοι για αυτήν.
Η παρούσα υγειονομική κρίση υποδεικνύει ότι είναι κρίσιμο να προχωρήσουμε με μια σειρά μεταρρυθμίσεων που θα μας επιτρέψουν να ενισχύσουμε τη συνεισφορά παραγωγικών τομέων στο ελληνικό ΑΕΠ, διότι αυτοί είναι που θα κάνουν την οικονομία μας ισχυρότερη και ανθεκτικότερη.
Σε αυτή την πορεία Εξέχουσα θέση κατέχει φυσικά ο πρωτογενής τομέας, ο οποίος αποτελεί βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας.

 

Το παρόν νομοσχέδιο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης αναγνωρίζει καταρχάς ότι ο πρωτογενής τομέας είναι βασικός μοχλός ανάπτυξης, επιχειρώντας να διευθετήσει μια σωρεία ζητημάτων του παρελθόντος που ναρκοθετούν τη δυναμική του.


Ιδιαίτερα για βουλευτές που κατάγονται από κατ’ εξοχήν αγροτικούς νομούς όπως εγώ, και ακριβώς γι’ αυτό τυγχάνει να γνωρίζουν πολύ καλά τα ζητήματα που απασχολούν τον αγροτικό τομέα και όσους εμπλέκονται με αυτόν, μας προκαλεί μεγάλη έκπληξη το ότι στελέχη της αντιπολίτευσης υποβαθμίζουν τη σημασία του αποκαλώντας το «χαμένη ευκαιρία» ή «συρραφή υπηρεσιακών εισηγήσεων».


Με αυτές τις διατυπώσεις αναρωτιέμαι: είναι όντως ήσσονος σημασίας η ρύθμιση του άρθρου 9, με την οποία αποσαφηνίζονται ποιοι είναι μελισσοκόμοι στην Ελλάδα και η οποία αποτελεί πάγιο αίτημα της Ομοσπονδίας Συλλόγων Μελισσοκόμων από το 2011; Η θέσπιση, για πρώτη φορά στα χρονικά, ατομικής μελισσοκομικής ταυτότητας, ώστε να είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ποιος ασκεί ιδιότητα μελισσοκόμου και να μπορεί να στηριχθεί όταν είναι απαραίτητο, δε μπορεί να λέγεται ότι είναι κενή σημασίας.

 

Επίσης, πως γίνεται να υποτιμούμε το ζήτημα των ελληνοποιήσεων;

 


Έρχεται για πρώτη φορά η Νέα Δημοκρατία και διευθετεί το χρονίζον αυτό ζήτημα, θεσμοθετώντας αξιόποινο χαρακτήρα και αυστηροποιώντας τα διοικητικά πρόστιμα για τις ελληνοποιήσεις, οργανώνοντας και ενοποιώντας σκόρπιες διατάξεις, δίνοντας το ξεκάθαρο μήνυμα ότι ο αθέμιτος ανταγωνισμός, η αισχροκέρδεια και ο πλουτισμός σε βάρος του συνεπή παραγωγού και του καταναλωτή που παραπλανάται παίρνει τέλος.

 

Παρόλα αυτά επιμένει η Αντιπολίτευση να θεωρεί τέτοιου είδους παρεμβάσεις, απλά διεκπεραιωτικού χαρακτήρα. Ωστόσο, αυτά είναι ζητήματα που ούτως ή άλλως δεν προσφέρονται για ιδεολογικές διαμάχες και συγκρούσεις. Τέτοιες νομοθετικές πρωτοβουλίες, που επιλύουν πρακτικά προβλήματα και λειτουργούν προς όφελος του παραγωγού, του καταναλωτή και εν τέλει, της γεωργικής οικονομίας, θα έπρεπε να αποτελούν πεδίο σύγκλισης. Αυτή είναι στάση της υπεύθυνης αντιπολίτευσης, και είναι ζωτική για την ποιότητα της δημοκρατίας.


Η αντιπολίτευση μάλιστα διατύπωσε και την άποψη, ότι πολλά από τα επίμαχα ζητήματα που ρυθμίζει το παρόν νομοσχέδιο, δεν υπάρχει λόγος να ρυθμιστούν με νόμο. Θα μπορούσαν να ρυθμιστούν σε επίπεδο Υπουργικών Αποφάσεων η ρυθμιστικών εγκυκλίων, υποβαθμίζοντας κατ΄αυτόν τον τρόπο τη συζήτηση που διεξάγεται ενώπιον της Επιτροπής και της βουλής.

 

Θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στην τροπολογία που ενσωματώνεται στο σώμα του κειμένου και προβλέπει το δικαίωμα για εποχιακή απασχόληση στις γεωργικές εργασίες από Έλληνες άνεργους πολίτες.

 

Όσοι ασχολούνται με τη γη, ξέρουν πολύ καλά ότι οι καλλιέργειες δεν καταλαβαίνουν από υγειονομικές ή άλλου είδους κρίσεις. Οι εργασίες της γης έχουν τους δικούς τους χρόνους και απαιτούν χέρια. Οποιαδήποτε καθυστέρηση ισοδυναμεί με απώλεια παραγωγής και εισοδήματος.

 

Με τις πολιτικές του παρελθόντος κατορθώσαμε να αποτρέψουμε το εγχώριο παραγωγικό δυναμικό να στραφεί προς τη γεωργία. Καταφέραμε έτσι να αποτύχουμε να εξαντλήσουμε την παραγωγική δυναμική του πρωτογενούς τομέα. Καταφέραμε και κάτι άλλο όμως.

 

Γίναμε δέσμιοι της μετακλητής εργασίας. Θα αντιτείνει κάποιος ότι αυτό συμβαίνει και σε άλλες χώρες, όπως πχ στη Γερμανία. Αρκεί όμως να αναλογιστούμε το γερμανικό οικονομικό μοντέλο, με συνεισφορά στο ΑΕΠ κυρίως από τη βιομηχανική παραγωγή, για να καταλάβουμε ότι στη γειτονική χώρα αυτό είναι ζήτημα πολιτικής επιλογής και προτεραιότητας.

 

Από την αρχή της κοινοβουλευτικής θητείας μου, έθεσα το επείγον ζήτημα της απλοποίησης του ισχύοντος καθεστώτος μετάκλησης, το οποίο όχι μόνο δεν διευκολύνει τον Έλληνα αγρότη στην εξεύρεση αγροτικών χεριών, αλλά τον επιβαρύνει με πρόσθετη γραφειοκρατία.


Αν προσθέσουμε και τις ασφαλιστικές αλλαγές που επέφερε η τέως κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, καταργώντας το εργόσημο, καταλαβαίνουμε γιατί το ζήτημα των αλλοδαπών εργατών γης εξελίχτηκε σε μείζον πρόβλημα.
Και είναι ικανοποιητικό που το εργόσημο επιστρέφει για την υφιστάμενη σεζόν. Είναι βέβαια και ομολογία αποτυχίας της ρύθμισης της προηγούμενης κυβέρνησης.

 

Πρόσφατα με συναδέλφους βουλευτές, θέσαμε στην πολιτική ηγεσία το ζήτημα των εργατών γης, θέτοντας το στη βάση της κινητροδότησης Ελλήνων άνεργων πολιτών. Με χαρά είδαμε να προβλέπεται το δικαίωμα εργασίας σε αγροτικές εργασίες σε δικαιούχους του επιδόματος ανεργίας. Αν θέλουμε να μιλάμε με όρους πραγματικής μεταρρύθμισης, η εργασία και όχι η ανεργία, είναι αυτή που πρέπει να επιδοτείται.

 

Λίγο πριν κλείσω, θέλω να κάνω 4 αναφορές.

 


Υπουργέ, οι κτηνοτρόφοι κατά το διάστημα της πανδημίας είχαν μεγάλη απώλεια εισοδήματος. Είμαστε υποχρεωμένοι-το ξέρω ότι θα το κάνετε, όπως και η Υφυπουργός, όλη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αναάπτυξης- να τους στηρίξουμε.


Επίσης, επαναφέρω ένα θέμα στο οποίο επανειλημμένως έχουμε αναφερθεί: την τροποποίηση του Κανονισμού του ΕΛΓΑ. Τεσσεράμισι χρόνια από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν έγινε τίποτα απολύτως σε αυτό το κομμάτι. Η κλιματική αλλαγή έχει φέρει πολλές καταστροφές, που δεν περιλαμβάνονται στον Κανονισμό.


Επίσης, οι αγρότες μας δεν π[πληρώνονται συνήθως δίκαια και δεν πληρώνονται άμεσα. Το ίδιο συμβαίνει και τώρα, που με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ, δεν έκανε το παραμικρό για την τροποποίηση του Κανονισμού. Έτσι οι αγρότες μας, περιμένουν να πάρουν το υπόλοιπο 355 των αποζημιώσεων, από την περσινή χρονιά.

 

Κλείνοντας, επιτρέψτε μου μια παραίνεση. Τα πραγματικά προβλήματα και η επίλυση τους δεν προσφέρονται για συνθήματα τύπου « θα λογαριαστούμε μετά». Τα αγροτικά προβλήματα ζητούν ευρύτερες συναινέσεις και τις ζητούν εδώ και τώρα. Ας υπερψηφίσουμε αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία και θα κάνει ο ελληνικός λαός το λογαριασμό.

Κατηγορία Αγροτικά
Το ποδήλατο βρίσκεται εν χρήσει για περισσότερο από δύο αιώνες.

Οι νέες ημέρες και ημερομηνίες προπονήσεων  για τα τμήματα Κ16,Κ14,Κ12,Κ10,Κ8,Κ6 της ομάδας μας για όλο τον μήνα Ιούνιο

Κατηγορία Αθλητικά
Ο Δήμος Αλεξάνδρειας καλεί όλους τους Δημότες, να συμμετάσχουν στην Εθελοντική Αιμοδοσία που διοργανώνει σε συνεργασία με το τμήμα Αιμοδοσίας του Νοσοκομείου Βέροιας, την Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020 από τις 09:00 π.μ. έως 12:00 μ.μ. στο Κέντρο Υγείας Αλεξάνδρειας.

Ξεκινούν σήμερα Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020 οι αιτήσεις για το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα των 1.000 ευρώ

για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020,στην ηλεκτρονική διεύθυνση stegastiko.minedu.gov.gr (ή μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου).

Οι αιτήσεις θα γίνονται.έως και τη Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020

 

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για το στεγαστικό φοιτητικό επίδομα για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020

το μεγαλύτερο μέρος των δικαιολογητικών θα ελέγχεται μέσω αυτόματης διασύνδεσης ηλεκτρονικής εφαρμογής

με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία.

Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση συζύγων οι οποίοι έχουν υποβάλει χωριστές φορολογικές δηλώσεις, υποβάλλει την ηλεκτρονική αίτηση

για τη χορήγηση του στεγαστικού επιδόματος ο ένας μόνο γονέας δικαιούχος του επιδόματος, ο οποίος στη φορολογική δήλωση

οικονομικού έτους 2019 θα πρέπει να έχει δηλώσει το σύνολο των τέκνων που τον βαρύνουν (εξαρτώμενα μέλη) προκειμένου

να διαμορφωθεί σωστά το οικονομικό κριτήριο (προσαύξηση 3.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο πέραν του ενός).

Οι ηλεκτρονικές αιτήσεις που αφορούν στη χορήγηση του στεγαστικού επιδόματος για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020

θα υποβάλλονται από σήμερα Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020 έως και τη Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020, μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας,

Έρευνας και Θρησκευμάτων https://stegastiko.minedu.gov.gr, στην ειδική εφαρμογή για το στεγαστικό επίδομα.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την υποβολή της αίτησης είναι ο φοιτητής για τον οποίο χορηγείται το επίδομα

να είναι Έλληνας υπήκοος ή υπήκοος άλλης χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να είναι κάτοχος Ακαδημαϊκής Ταυτότητας

σε ισχύ και να είναι και κάτοχος Α.Φ.Μ.. Διευκρινίζεται ότι η υπηκοότητα αφορά μόνο στο πρόσωπο του φοιτητή και όχι στων γονέων ή κηδεμόνων αυτού.

 

Διαδικασία υποβολής της αίτησης

 

Η αίτηση υποβάλλεται από τον δικαιούχο του επιδόματος, δηλαδή το πρόσωπο που θεωρείται ότι βαρύνει ο φοιτητής. Σε περίπτωση διαζευγμένων ή εν διαστάσει συζύγων, δικαιούχος του επιδόματος είναι ο γονέας τον οποίο βαρύνει ο φοιτητής και τον εμφανίζει ως προστατευόμενο μέλος. Κατ' εξαίρεση, δικαιούχος θα είναι ο ίδιος ο φοιτητής εφόσον είναι ορφανός από τους δύο γονείς ή οι γονείς του είναι κάτοικοι εξωτερικού ή γ) είναι πάνω από είκοσι πέντε (25) ετών ή είναι υπόχρεος σε υποβολή φορολογικής δήλωσης και δεν θεωρείται εξαρτώμενο μέλος.

 

Για την είσοδό του στην ηλεκτρονική εφαρμογή ο δικαιούχος (γονέας ή φοιτητής) θα χρησιμοποιήσει το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό (password), που του χορηγήθηκε από την ΑΑΔΕ για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του TAXISnet.

 

Η εισαγωγή των κωδικών πρόσβασης επέχει θέση δήλωσης συναίνεσης διασταύρωσης των στοιχείων του. Ο αιτών συμπληρώνει υποχρεωτικά στα αντίστοιχα πεδία της αίτησης τα ακόλουθα στοιχεία: α) τον αριθμό της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας και τον ΑΜΚΑ του φοιτητή, β) τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του φοιτητή και του έτερου γονέα, εάν δικαιούχος είναι ο γονέας, ενώ στη περίπτωση που δικαιούχος είναι ο φοιτητής δηλώνει μόνο τον ΑΦΜ του/της συζύγου του (αν υφίσταται). γ) τον αριθμό του ηλεκτρονικού μισθωτηρίου συμβολαίου, δ) τον αριθμό του τραπεζικού του λογαριασμού (ΙΒΑΝ), το πατρώνυμο, το μητρώνυμο, τη ΔΟΥ, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας του (τηλέφωνο, e-mail).

 

Η οριστική υποβολή της αίτησης επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του δικαιούχου ότι τα δηλωθέντα από αυτόν στοιχεία που υπόκεινται σε επεξεργασία είναι αληθή. Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο o φοιτητής δεν έχει Ακαδημαϊκή Ταυτότητα σε ισχύ, τότε υποβάλλει αίτηση χορήγησης του επιδόματος, αφού προηγουμένως αιτηθεί και παραλάβει την Ακαδημαϊκή του Ταυτότητα. Αν η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα έχει ακυρωθεί λόγω λήξης της φοιτητικής ιδιότητας (περάτωση σπουδών, διακοπή φοίτησης κ.λ.π.) τότε λαμβάνονται υπόψη στοιχεία της τελευταίας ακυρωμένης Ακαδημαϊκής του Ταυτότητας και ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος του Ιδρύματος βεβαιώνει κατά την επιβεβαίωση του ακαδημαϊκού κριτηρίου ότι ο φοιτητής είχε τη φοιτητική ιδιότητα για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020.

 

Διευκρινίζεται ότι φοιτητές-υπήκοοι χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δηλώνουν ότι οι γονείς τους είναι κάτοικοι εξωτερικού και δεν διαθέτουν ΑΜΚΑ, μπορούν να υποβάλλουν αίτηση με τον αριθμό της Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθένειας (ΕΚΑΑ). Στις περιπτώσεις που ο υπόχρεος φορολογικής δήλωσης δικαιούχος γονέας απεβίωσε μετά τη λήξη του οικονομικού έτους 2019 και ο φοιτητής/τέκνο του υπαγόταν σε αυτόν ως προστατευόμενο μέλος, ο/η σύζυγος του θανόντος θα πρέπει να υποβάλει οριστικά την αίτησή του εμπρόθεσμα. Στη συνέχεια προσκομίζει στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος την αίτηση και τα απαραίτητα δικαιολογητικά και το Ίδρυμα, αφού επιβεβαιώσει ότι ο δικαιούχος ανήκει σε αυτή την κατηγορία, προωθεί τον μοναδικό αριθμό υποβολή αίτησης μέσω e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. στη Δ/νση Οργανωτικής και Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης, αναφέροντας τη σχετική αιτιολογία.

 

Έλεγχος Κριτηρίων - Δικαιολογητικά

 

 

Για τον χαρακτηρισμό του φοιτητή ως δικαιούχου, ο έλεγχος των κριτηρίων διενεργείται, ανάλογα με την περίπτωση ως εξής:

 

Ο φοιτητής είναι ορφανός και από τους δύο γονείς: υποβάλλεται πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος.

 

Οι γονείς του φοιτητή είναι κάτοικοι εξωτερικού: υποβάλλεται βεβαίωση μόνιμης κατοικίας των γονέων του φοιτητή στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος. Σε περίπτωση που δεν επαληθευτεί κάποιο από τα παραπάνω, ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος του Ιδρύματος επιλέγει το αντίστοιχο πεδίο και η αίτηση απορρίπτεται.

 

Ο φοιτητής είναι π άνω από είκοσι πέντε (25 ) ετών: ελέγχεται ηλεκτρονικά από τα στοιχεία του Μητρώου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων καθώς και από τον ΑΜΚΑ του φοιτητή που έχει καταχωριστεί στο Πληροφοριακό Σύστημα της ηλεκτρονικής υπηρεσίας απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας. Αφορά σε φοιτητές που έχουν γεννηθεί πριν την 1-1-1994, οι οποίοι δεν εμφανίζονται ως εξαρτώμενα μέλη στις φορολογικές δηλώσεις των γονέων τους.

 

Ο φοιτητής είναι υπόχρεος σε υποβολή φορολογικής δήλωσης και δεν θεωρείται εξαρτώμενο μέλος : ελέγχεται με αυτόματη διασύνδεση - διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

 

Για τη χορήγηση του επιδόματος, ο έλεγχος των κριτηρίων και η υποβολή των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, δικαιολογητικών έχει ως εξής:

 

α) Οικογενειακό εισόδημα : ελέγχεται το οικογενειακό εισόδημα του προηγούμενου φορολογικού έτους με αυτόματη διασύνδεση - διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία σύμφωνα, με το άρθρ. 60 του ν. 4415/2016. Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί ο έλεγχος (μη εκκαθάριση της δήλωσης), η αίτηση παραμένει σε εκκρεμότητα και επανεξετάζεται με την ίδια διαδικασία μετά την παρέλευση τριμήνου. Σε περίπτωση που ο αιτών είναι ο φοιτητής και δεν υποχρεούται σε υποβολή φορολογικής δήλωσης, προσκομίζεται υπεύθυνη δήλωση – θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής – στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος. Ειδικά στην περίπτωση φοιτητών που καθίστανται δικαιούχοι επειδή οι γονείς τους είναι κάτοικοι εξωτερικού και μόνο εξαιτίας του λόγου αυτού, ο αιτών φοιτητής υποχρεούται να προσκομίσει στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος όλα τα δικαιολογητικά που αφορούν στο εισόδημα και στην περιουσιακή του κατάσταση, τόσο του ιδίου όσο και των γονέων του ή του γονέα τον οποίο βαρύνει, αν αυτός είναι διαζευγμένος ή είναι άγαμη μητέρα ή έχει αποβιώσει ο ένας γονέας, τόσο για την Ελλάδα όσο και για το εξωτερικό. Τα εισοδήματα της αλλοδαπής αθροίζονται με τυχόν εισοδήματα τα οποία δηλώνονται στην Ελλάδα και η κατοικία της αλλοδαπής λαμβάνεται υπόψη. Διευκρινίζεται ότι τα δικαιολογητικά της αλλοδαπής θα πρέπει να είναι επίσημα μεταφρασμένα με ευθύνη του δικαιούχου. Η επαλήθευση των σχετικών κριτηρίων χορήγησης του επιδόματος πραγματοποιείται από την αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος μετά τον έλεγχο των σχετικών δικαιολογητικών.

 

β) Μη υπέρβαση του π ρο βλεπό μενο υ, απ ό τον κανο νισμό σπο υδών, χρονικού ορίου εξαμήνων φοίτησης: ελέγχεται με αυτόματη διασύνδεση - διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με το Πληροφοριακό Σύστημα της ηλεκτρονικής υπηρεσίας απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας. Σε περίπτωση που από τα στοιχεία της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας προκύπτει λανθασμένη ένδειξη (π.χ. λόγω προηγούμενης διακοπής σπουδών) το σχετικό κριτήριο επιβεβαιώνεται από την αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος. Σημειώνεται ότι το επίδομα χορηγείται στους δικαιούχους που δεν έχουν υπερβεί τα έτη σπουδών της αντίστοιχης Σχολής ή Τμήματος, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας τους, συνυπολογιζόμενου του χρόνου κατά τον οποίο έλαβαν το επίδομα στη διάρκεια σπουδών του φοιτητή σε άλλο Τμήμα ή Σχολή.

 

γ) Επιτυχής εξέταση στα μισά μαθήματα του π ρο ηγο ύμενο υ ακαδημαϊκο ύ έτο υς, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρό γραμμα σπο υδών: Η Γραμματεία του Τμήματος ή της Σχολής εκδίδει τη σχετική βεβαίωση και ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος επιβεβαιώνει το αντίστοιχο πεδίο στην ηλεκτρονική εφαρμογή. δ) Μισθωτήριο συμβόλαιο: ελέγχεται με αυτόματη διασύνδεση - διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία, σύμφωνα με το άρθρ. 60 του ν. 4415/2016. Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί ο σχετικός έλεγχος ηλεκτρονικά, προσκομίζεται το μισθωτήριο συμβόλαιο στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος και ο αρμόδιος υπάλληλος αξιολογεί τα σχετιζόμενα με το μισθωτήριο κριτήρια στην ηλεκτρονική εφαρμογή. Η μίσθωση θα πρέπει να είναι σε ισχύ για τουλάχιστον έξι μήνες εντός του ακαδ. έτους 2019-2020. Σε περίπτωση διαμονής σε πανσιόν ή ξενοδοχείο προσκομίζεται βεβαίωση παραμονής και απόδειξη παροχής υπηρεσιών εξάμηνης τουλάχιστον διάρκειας. Η μίσθωση θα πρέπει να αφορά ακίνητο που βρίσκεται στον ίδιο Καλλικρατικό Δήμο με αυτόν της πόλης σπουδών του φοιτητή.

 

Ειδικότερα για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και της Αττικής, σημειώνεται ότι το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης θεωρείται ως μία πόλη, καθώς επίσης ως μία πόλη θεωρείται και ο νομός Αττικής, πλην των νησιωτικών περιοχών του καθώς και των πόλεων ή περιοχών που απέχουν περισσότερο από σαράντα (40) χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας. Στους επισυναπτόμενους Πίνακες 2 και 3 αναγράφονται οι Δήμοι όπως εμφανίζονται στο Μητρώο Ε9 της ΑΑΔΕ οι οποίοι αποτελούν την «πόλη» της Αθήνας και αυτοί που συγκροτούν το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης αντίστοιχα. Αν ως μισθωτής εμφανίζεται ο/η αδελφός/ή του φοιτητή ή ο γονέας τον οποίο δεν βαρύνει ο φοιτητής (σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων) και δεν επιτυγχάνεται η ηλεκτρονική επαλήθευση, το κριτήριο εγκρίνεται από την αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος στην οποία υποβάλλεται πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και υπεύθυνη δήλωση του μισθωτή ότι συναινεί στη χορήγηση του επιδόματος. Σε περίπτωση συγκατοίκησης φοιτητών για να χορηγηθεί το επίδομα, θα πρέπει ο κάθε φοιτητής ή ο δικαιούχος γονέας να εμφανίζεται στο μισθωτήριο συμβόλαιο. Σε περίπτωση που ο φοιτητής προέρχεται από μετεγγραφή, στη συνολική εξάμηνη διάρκεια της μίσθωσης, συνυπολογίζεται και η τυχόν μίσθωση κατοικίας στην πόλη της προηγούμενης Σχολής ή Τμήματος εφόσον πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις, με την προσκόμιση του σχετικού μισθωτηρίου στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος.

 

ε) Μη πλήρης κυριότητα ή επικαρπία κατοικίας του φοιτητή ή των γονέων του στην πόλη σπουδών του: ελέγχεται με αυτόματη διασύνδεση - διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία σύμφωνα, με το άρθρ. 60 του ν. 4415/2016, όπως αυτά διαμορφώθηκαν την 1η Ιανουαρίου του έτους υποβολής της αίτησης. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της ΑΑΔΕ η πόλη σπουδών αντιστοιχεί με τον Δήμο του Μητρώου Ε9 της ΑΑΔΕ όπως εμφανίζεται στον επισυναπτόμενο Πίνακα 1 για κάθε Τμήμα. Σημειώνεται ότι για το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή των Αθηνών ισχύουν τα όσα περιγράφονται στην παράγραφο Β2.δ της παρούσας.

 

στ) Οι γονείς του φοιτητή ή ο ίδιος δεν είναι κύριοι ή επικαρπωτές κατοικιών (ιδιο χρησιμοποιουμένων ή εκμισθωμένων) πoυ υπερβαίνουν τα διακόσια (200) τ.μ. αθρoιστικά, με εξαίρεση κατοικίες ή διαμερίσματα που βρίσκονται σε δήμο ή κοινότητα με πληθυσμό λιγότερο των τριών χιλιάδων (3.000 κατοίκων, όπως οι οργανισμοί αυτοί τοπικής αυτοδιοίκησης προβλέπονταν π ριν την ισχύ του ν.2539/1997(Α΄ 244). Στο σύνολο των τετραγωνικών μέτρων (200) τ.μ. δεν προσμετρώνται τα ημιτελή κτίσματα: Ο έλεγχος γίνεται με αυτόματη διασύνδεση - διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία, σύμφωνα με το άρθρ. 60 του ν. 4415/2016.

 

Σε περίπτωση που από τον ηλεκτρονικό έλεγχο προκύψει ότι δεν πληρούται το περιουσιακό κριτήριο και μόνο στην περίπτωση που ο αιτών έχει δηλώσει ότι διαθέτει κατοικία που βρίσκεται σε Δήμο ή Κοινότητα με πληθυσμό λιγότερο των τριών χιλιάδων (3.000) κατοίκων, υποβάλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος έντυπη βεβαίωση από το Δήμο που αφορά στον πληθυσμό, καθώς και δήλωση περιουσιακής κατάστασης (Ε9) τρέχοντος έτους. Αναλυτικά στοιχεία περιουσιακής κατάστασης (τόσο για την Ελλάδα, όσο και για το εξωτερικό) υποβάλλονται επίσης στην περίπτωση που οι γονείς του φοιτητή είναι κάτοικοι εξωτερικού σύμφωνα με την παράγραφο Β2.α της παρούσας. ζ) Μό νιμη κατοικία του δικαιο ύχου (το υ γο νέα το υ φο ιτητή ή το υ φο ιτητή κατά π ερίπ τωση) : ελέγχεται με αυτόματη διασύνδεση - διαλειτουργικότητα του Πληροφοριακού Συστήματος υποβολής αιτήσεων με τα αρχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων από όπου αντλούνται τα σχετικά στοιχεία, σύμφωνα με το άρθρ. 60 του ν. 4415/2016. Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί ο σχετικός έλεγχος ηλεκτρονικά, προσκομίζεται έντυπη βεβαίωση μόνιμης κατοικίας από τον αντίστοιχο Δήμο, το τελευταίο εκκαθαριστικό ή άλλο κατάλληλο δικαιολογητικό, στο οποίο να αποτυπώνεται σαφώς η μόνιμη κατοικία του δικαιούχου, στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος και ο αρμόδιος υπάλληλος επιβεβαιώνει το αντίστοιχο πεδίο στην ηλεκτρονική εφαρμογή. Σημειώνεται ότι για το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή των Αθηνών ισχύουν ομοίως τα όσα περιγράφονται στην παράγραφο Β2.δ της παρούσας.

 

Λοιπά δικαιολογητικά που ελέγχονται από τις υπηρεσίες των Ιδρυμάτων:

 

-Πιστοποιητικό θανάτου στην περίπτωση που ο δικαιούχος γονέας (ή ο φοιτητής) δεν καταχωρίζει το ΑΦΜ του/της συζύγου, για το λόγο αυτό.

 

- Διαζευκτήριο ή δικαστική απόφαση, σε περίπτωση που ο δικαιούχος επικαλείται διάσταση ή διαζύγιο και δεν καταχωρίζει το ΑΦΜ του/της συζύγου, για το λόγο αυτό.

 

- Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, σε περίπτωση που η δικαιούχος είναι άγαμη μητέρα.

 

Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις που γίνεται μνεία σε πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης και πιστοποιητικό θανάτου και εφόσον ο αιτών συναινεί για την αυτόματη και αυτοδίκαιη άντληση των δεδομένων από το Π.Σ. «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ΄αριθμ.4124/2201-2019 ΚΥΑ (Β΄767) και την με αριθμ.πρωτ.44600/Α7/9-4-2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, γίνεται αυτεπάγγελτη αναζήτηση του πιστοποιητικού το οποίο κοινοποιείται στο οικείο Ίδρυμα για την αξιολόγηση της αίτησης χορήγησης του στεγαστικού επιδόματος.

 

Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί ηλεκτρονικά η αναζήτηση του πιστοποιητικού ή δεν επαληθευτεί ηλεκτρονικά από το Π.Σ. «Μητρώο Πολιτών» η ορθότητα των δηλωθέντων ισχυρισμών, ο δικαιούχος προσκομίζει το πιστοποιητικό στην αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος.

 

Στοιχεία που δηλώνονται υπεύθυνα απ ό τον δικαιούχο στην ηλεκτρονική εφαρmογή α) ο φοιτητής δεν είναι κάτοχος άλλου προπτυχιακού τίτλου ΑΕΙ ή ΑΕΑ. Το σχετικό κριτήριο ελέγχεται επίσης με αυτόματη διασύνδεση με το Πληροφοριακό Σύστημα της ηλεκτρονικής υπηρεσίας απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας.

 

β) ο φοιτητής δεν διαμένει σε φoιτητική εστία, ούτε του παρέχεται στέγαση απ ό τη Σχολή του. Αν ο φοιτητής διέμενε ή διαμένει σε φοιτητική εστία για κάποιο χρονικό διάστημα, αυτό δεν πρέπει να υπερβαίνει το εξάμηνο εντός του ακαδημαϊκού έτους.

 

γ) Τα έτη για τα οποία έχει λάβει το στεγαστικό επίδο μα είναι λιγότερα από τα έτη σπoυδών του Τμήματος ή Σχολής φοίτησης του φοιτητή, σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας τους (συνυπολογιζόμενου πιθανού χρόνου κατά τον οποίο έλαβε επίδομα στη διάρκεια σπουδών του σε άλλο Τμήμα ή Σχολή).

 

Ο αιτών υποχρεούται κατά την υποβολή της αίτησής του, και σε περίπτωση που υπάρχουν λάθη ή μη αληθή στοιχεία καταχωρισμένα στο Πληροφοριακό Σύστημα της ηλεκτρονικής υπηρεσίας απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας ή/και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, να προβεί σε ενέργειες για την διόρθωσή τους πριν την επεξεργασία τους από τα εν λόγω συστήματα. Οι αρμόδιες υπηρεσίες των Ιδρυμάτων μπορούν να ζητήσουν οποιοδήποτε πρόσθετο δικαιολογητικό κρίνουν απαραίτητο για την αξιολόγηση της αίτησης. Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και για όσες αιτήσεις απαιτούν την προσκόμιση πρόσθετου δικαιολογητικού από τους δικαιούχους στις αρμόδιες υπηρεσίες των Ιδρυμάτων, προτείνεται να προηγείται επικοινωνία με το Ίδρυμα για τον τρόπο αποστολής/κατάθεσης των δικαιολογητικών.

 

Εκκαθάριση και ενταλματοποίηση

 

Εφόσον ολοκληρωθεί ο έλεγχος των δικαιολογητικών και επαληθευτούν οι προϋποθέσεις χορήγησης του επιδόματος από το ηλεκτρονικό σύστημα και τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ιδρύματος, σύμφωνα με τα ανωτέρω, προωθούνται στην οικονομική υπηρεσία του Ιδρύματος για την έκδοση των σχετικών ενταλμάτων οι εκτυπωμένες αιτήσεις μαζί με τα υποβληθέντα δικαιολογητικά. Η οικονομική υπηρεσία δεν φέρει ευθύνη για τις διασταυρώσεις των στοιχείων και τα αποτελέσματα των ηλεκτρονικών ελέγχων που έγιναν από τα εμπλεκόμενα πληροφοριακά συστήματα. Στην περίπτωση φοιτητών που προέρχονται από μετεγγραφή, το επίδομα χορηγείται από το Ίδρυμα που ανήκει ο φοιτητής τη χρονική στιγμή υποβολής της αίτησης. Η δαπάνη για την πληρωμή του στεγαστικού επιδόματος των φοιτητών, σύμφωνα με τα ανωτέρω, εκκαθαρίζεται από τις οικείες υπηρεσίες των Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α. της χώρας και εντέλλεται προς πληρωμή αποκλειστικά και μόνο με χρηματικά εντάλματα, που εκδίδονται κατά τις κείμενες διατάξεις, από τις Υπηρεσίες αυτές. Για την ενταλματοποίηση της δαπάνης οι ανωτέρω φορείς επιχορηγούνται, κατόπιν σχετικού αιτήματος, από τις εγγεγραμμένες πιστώσεις του προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, οι οποίες μεταβιβάζονται στον προϋπολογισμό τους για τον σκοπό αυτό σε διακριτό κωδικό αριθμό.

 

Ενστάσεις - Αιτήσεις θεραπείας

 

Ένσταση-αίτηση θεραπείας μπορεί να υποβάλλει οποιοσδήποτε αιτείται του στεγαστικού επιδόματος, εντός προθεσμίας ενός μήνα από τη γνωστοποίηση, είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος, είτε από την παρακολούθηση της πορείας της αίτησης μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του απορριπτικού αποτελέσματος, το οποίο προέκυψε είτε από τον ηλεκτρονικό έλεγχο, είτε από τον έλεγχο των υπηρεσιών του Ιδρύματος. Η ένσταση-αίτηση θεραπείας υποβάλλεται έντυπα προς το Ίδρυμα και προσκομίζονται όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την απόδειξη των ισχυρισμών του αιτούντος. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Ιδρύματος μπορεί να ζητήσουν οποιοδήποτε πρόσθετο δικαιολογητικό κρίνουν απαραίτητο για την εξέταση της ένστασης-αίτησης θεραπείας

Κατηγορία Εκπαίδευση

Τον Σεπτέμβριο έρχεται το νέο Εξοικονομώ κατ' οίκον, ενώ οι δικαιούχοι θα είναι πολύ περισσότεροι καθώς το υπουργείο Περιβάλλοντος

αναμένεται να μειώσει τις εισοδηματικές κατηγορίες σε πέντε από επτά.

Με ένα «κλικ» μπορεί κάποιος να λάβει πλέον τη βεβαίωση επαγγελματία αγρότη.

 

Στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών εξυπηρέτησης από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και τον υπουργό Μάκη Βορίδη,

τίθεται σε εφαρμογή ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα σχετικά με τη βεβαίωση επαγγελματία αγρότη. Έτσι, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να εκδίδουν ψηφιακά τη βεβαίωση μέσω του υπολογιστή ή του smartphone τους.


Πληροφορίες για τη βεβαίωση επαγγελματία αγρότη

 

Δεν χρήζει περαιτέρω επικύρωσης.


Ισχύει για την περίοδο από τις 01-01-2020 έως τις 31-12-2020 με στοιχεία του φορολογικού έτους 2018.


Αφορά τους αγρότες για τους οποίους έχουν πραγματοποιηθεί οι προβλεπόμενοι έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Κατηγορία Αγροτικά
Σελίδα 1 από 2

Η ηλεκτρονική εφημερίδα του τόπου μας!