alexandriamou.gr - Προβολή άρθρων κατά ημερομηνία: Παρασκευή, 28 Αυγούστου 2020

Στο πλαίσιο της εκστρατείας #μένουμε ασφαλείς ώστε να βοηθήσουμε όλοι στη μη περαιτέρω εξάπλωση του Coronavirus (COVID-19), η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας και το VeriaTechLab παρουσιάζουν ένα ιδιαίτερα χρήσιμο σεμινάριο για όλους, με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Θα χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα του Office365 και συγκεκριμένα η Εφαρμογή Microsoft Teams.

Η γνώση πρώτων βοηθειών είναι απαραίτητο εφόδιο κάθε ανθρώπου για την αντιμετώπιση των πολυάριθμων ατυχημάτων που συμβαίνουν καθημερινά. Το διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «Πρώτες βοήθειες: απλά βήματα για τη σωτηρία μιας ζωής» απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους και περιλαμβάνει ενότητες για την αντιμετώπιση έκτακτων αλλά και καθημερινών περιστατικών σε βρέφη, παιδιά και ενήλικες. Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου στις 6 το απόγευμα.

Εισηγήτρια θα είναι η κ. Δήμητρα Μποχώρη, Πτυχιούχος Φυσικής Αγωγής και πιστοποιημένη επόπτρια πισίνας

Διάρκεια σεμιναρίου 45 λεπτά.

Θα αναπτυχθούν τα παρακάτω περιστατικά:

- Αντιμετώπιση αναίσθητου θύματος

- Απόφραξη αεροφόρου οδού

- Χρήση αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή (AED)

- Πνιγμονή

- Αιμορραγίες

- Καταπληξία

- Διαταραχές θερμορύθμισης

- Εγκαύματα

- Επιληπτικοί σπασμοί

- Μυοσκελετικές κακώσεις

- Τσιμπήματα

- Ηλεκτροπληξία

Δηλώσεις συμμετοχής στο σύνδεσμο που ακολουθεί:

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=gz_kCLuQkU6jBqlw7kITTGJusWigwMhAgcjkH9n0TZFUOFJXUzNHVzUzQU1DMEJGQjdOQkpFRzhYTy4u

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΗΚΗ ΒΕΡΟΙΑΣ, Έλλης 8, 59132 Βέροια.

Τηλ. 2331024494http://www.libver.gr

Κατηγορία Εκπαίδευση

Μία ακόμη χρονιά για δεκάδεςμαθητές του νομού μας ολοκληρώθηκεσήμερα με την ανακοίνωση των βάσεων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ένας νέος δρόμος γνώσης και εμπειρίας ξεκινά, ένα νέο κεφάλαιο ανοίγει στη ζωή́ τους…

Θέλω να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στους επιτυχόντες μαθητές και μαθήτριες που με κόπο και πολύ διάβασμα έκαναν πραγματικότητα τα όνειρά τους. Μια επιτυχία, που λόγω της πανδημίας και των ιδιαίτερων συνθηκών που διεξήχθησαν φέτος τα μαθήματα και οι πανελλαδικέςεξετάσεις, δίνει ακόμη μεγαλύτερη αξία στο επίτευγμά τους. Πολλά συγχαρητήρια αξίζουνεπίσης στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, που όλο αυτό́ το διάστημα στάθηκαν αρωγοί στην προσπάθειά τους.

Αξίζουν όμως πολλά συγχαρητήρια και σε αυτούς που δεν τα κατάφεραν, που δεν είχαν το επιθυμητό́ αποτέλεσμα, παρότι προσπάθησαν. Η εμπειρία που απέκτησαν, θα τους δώσει ωστόσο νέα δύναμη και θα αποτελέσει το εφαλτήριο για την επίτευξη του επόμενου στόχου τους.

Σ’ αυτό το νέο ξεκίνημα της ζωής σας, εύχομαι από́ καρδιάς κάθε επιτυχία στη ζωή́ σας.

Φρόσω Καρασαρλίδου

ΒουλευτήςΗμαθίας του ΣΥΡΙΖΑ

Κοτόπουλα Δέρας: Αύτο είναι το νοστιμότατο σημερινό DELIVERY MENU   
ΜΕ ΕΝΑ ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑ ΟΙ ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΓΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΨΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΩΠΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΣΑΣ!!!!
 
ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΩΝ: 23820-82111, 6981699999 (What's up)
Παρασκευή 28/08 και το μενού μας έχει...
1. Μοσχαράκι γιουβέτσι
2. Γαριδομακαρονάδα
3. Φασόλια γίγαντες
4. Πέννες με κοτόπουλο αλά κρεμ
5. Τορτίγιες γεμιστές
6. Μπάμιες λαδερό
7. Μουσακά
8. Παστίτσιο
9. Ρολάκι γεμιστό με σάλτσα ψητού
10. Ντολμαδάκια γιαλατζι
11. Μελιτζάνες παπουτσάκι
12. Γεμιστές πιπεριές και ντομάτες
Στα καταστήματα μας θα βρείτε επίσης ψητά της ώρας.. Κοτόπουλο σούβλας, κοτόπουλο σχάρας, σουβλάκι, μπιφτέκι, κεμπάπ, κοτομπουκιες, φιλέτο μπούτι
ΚΑΛΗ ΟΡΕΞΗ
Καλέστε για παραγγελίες
1οχλμ Γιαννιτσών Θεσσαλονίκης
Τηλ. 2382082111
Χατζηδημητριου 88 τηλ 2382502065
Αλεξάνδρεια. Βετσοπουλου 36
2333022228
Κατηγορία Επιχειρείν

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκης Βορίδης βρίσκεται έμπρακτα στο πλευρό των κτηνοτρόφων με στόχο την εξυγίανση του ζωικού κεφαλαίου της χώρας.

Στο πλαίσιο αυτό υπέγραψε σειρά αποφάσεων για τη διάθεση του ποσού των 1.490.516,88 ευρώ για οικονομικές αποζημιώσεις και ενισχύσεις που προκύπτουν από την επιβολή κτηνιατρικών μέτρων εξυγίανσης του ζωικού κεφαλαίου για τα έτη 2019 και 2020.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις τα ποσά αφορούν κτηνοτρόφους στις Περιφερειακές Ενότητες Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, Αργολίδας, Αρκαδίας, Βοιωτίας, Γρεβενών, Δράμας, Έβρου (Αλεξανδρούπολης), Ημαθίας, Θεσπρωτίας, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Καβάλας, Καρδίτσας, Καστοριάς, Κέρκυρας, Κιλκίς, Κοζάνης, Κυκλάδων, Λάρισας, Λέσβου, Λευκάδας, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Πέλλας, Πιερίας, Πρέβεζας, Ροδόπης, Σάμου, Σερρών, Τρικάλων, Φθιώτιδας, Φλώρινας, Φωκίδας και Χαλκιδικής

Κατηγορία Αγροτικά

Yπό διάλυση φαίνεται ότι βρίσκεται ο ΟΣΕ, ο οποίος χρόνο με το χρόνο μοιάζει με... τρένο που κινείται χωρίς μηχανοδηγό, ενώ ταυτόχρονα εδώ και περίπου τρεις μήνες παραμένει και ακέφαλος καθώς ο παραιτηθείς τελευταίος διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Σπηλιόπουλος, δεν αντικαταστάθηκε ποτέ.

Την ίδια στιγμή, τις ελλείψεις αλλά και τα κενά στην ασφάλεια της σιδηροδρομικής υποδομής, για την οποία είναι αρμόδιος ο δημόσιος ΟΣΕ καταδείχθηκαν για ακόμα μία φορά με τον χειρότερο τρόπο με τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας πριν από λίγες ημέρες στο Ξυλόκαστρο στην ολοκαίνουρια γραμμή προς Αίγιο, η οποία είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία μέσα στο καλοκαίρι σε ειδική τελετή παρουσία της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών. Ευτυχώς, από το συμβάν δεν υπήρξαν τραυματισμοί, γεγονός στο οποίο συνετέλεσε η αμεσότητα στην αντίδραση του μηχανοδηγού αλλά και η χαμηλή ταχύτητα που διατηρούσε ακόμα η αμαξοστοιχία δεδομένου ότι εξερχόταν από σταθμό.

Αιτία του εκτροχιασμού, ήταν το γεγονός ότι η αλλαγή μετά την  έξοδο του σταθμού σε παρακείμενο σημείο για άγνωστο λόγο ήταν σε λάθος κατεύθυνση. Πρόκειται για το κλειδί, όπως ονομάζεται, το οποίο πιθανότατα είχε ξεχαστεί εντελώς ανάποδα σε θέση που αναγκαστικά θα οδηγούσε το τρένο σε εκτροχιασμό και όχι σε κάποια παρακαμπτήριο. Κι αυτό γιατί ακόμα και σε αυτή την προσφάτως εγκαινιασθείσα γραμμή δεν λειτουργούν φωτοσήματα και ουσιαστικά η κίνηση των τρένων γίνεται στα ...τυφλά από άποψη σύγχρονων τεχνολογικών μέσων. Αντ΄αυτών δίνεται προφορική ή γραπτή εντολή στο μηχανοδηγό από πιστοποιημένο γι΄αυτό υπάλληλο ότι η γραμμή είναι «καθαρή» και μπορεί να προχωρήσει. Ωστόσο αυτή η αναχρονιστική μέθοδος για τα δεδομένα του 2020 δεν μπορεί να αποκλείσει την περίπτωση του λάθους, όπως συνέβη στον πρόσφατο εκτροχιασμό.

Το συμβάν έρχεται να θυμίσει ότι συστήματα ασφαλείας, τα οποία έχουν πληρωθεί και εγκατασταθεί στο δίκτυο εδώ και πάνω από μία 15ετία είτε λειτούργησαν για ελάχιστα χρόνια και μετά εγκαταλείφθηκαν είτε δεν λειτούργησαν ποτέ, όπως το λεγόμενο ETCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών), το οποίο καθιστά δυνατή τη διαβίβαση στον μηχανοδηγό πληροφοριών αλλά και τον έλεγχο τήρησης της επιτρεπόμενης ταχύτητας, ώστε να μην μπορεί να την υπερβεί. Αντίθετα, τα συστήματα φωτοσήμανσης τηλεδιοίκησης, τα οποία τοποθετήθηκαν γύρω στο 2003 λειτούργησαν για κάποια χρόνια – έως το 2008 - και μετά σταμάτησαν.

Την ίδια στιγμή η τύχη της πολυθρύλητης εργολαβίας της ανάταξης του δικτύου αγνοείται, ενώ πολλοί σιδηροδρομικοί ήδη αναρωτιούνται αν έχει μείνει τίποτα να ...αναταχθεί δεδομένου ότι στα χρόνια που πέρασαν τα εν λόγω συστήματα λεηλατήθηκαν αρκετές φορές. Είναι χαρακτηριστικό – όπως λένε – πως υπάρχουν τούνελ ακόμα και στον Προαστιακό της Αθήνας που δε φωτίζονται καθώς έχει προηγηθεί πλιάτσικο στα μέσα φωτισμού και τα καλώδια.

Κι όλα αυτά μόλις τρία χρόνια μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Αδενδρο έξω από τη Θεσσαλονίκη, το οποίο είχε στοιχίσει τη ζωή σε τρία άτομα (μηχανοδηγός, προιστάμενος αμαξοστοιχίας και ένας επιβάτης), ενώ ευθύνεται και για τον τραυματισμό άλλων επτά επιβατών. Παρά τις δεσμεύσεις, όμως, η κατάσταση φαίνεται ότι δεν έχει αλλάξει.

«Υστερα και απ΄αυτό το συμβάν οι μηχανοδηγοί δεν μπορούμε να αισθανόμαστε παρά ανησυχία» σημειώνει στο «ethnos.gr», ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ), δηλαδή του Σωματείου των μηχανοδηγών, τονίζοντας ότι και σε αυτή τη σύγχρονη γραμμή δε λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας. Προσθέτει μάλιστα ότι από τα περίπου 1.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής, τα φωτοσήματα λειτουργούν μόνο σε περίπου 30, στο τμήμα Λιόσια – Αεροδρόμιο, χωρίς ωστόσο να λείπουν και εκεί τα προβλήματα τον τελευταίο καιρό, όπως προκύπτει από τις συνεχείς ενημερώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρίας που λειτουργεί τα τρένα.

Στην ίδια κατεύθυνση ήταν και η ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΕΠΕ , στην οποία τονίζεται ότι «ο εκτροχιασμός συρμού του Προαστιακού Αθήνας στην νέα γραμμή προς Αίγιο και στο πρόσφατα παραδοθέν κομμάτι της υποδομής, φανέρωσε τα διαχρονικά προβλήματα της σιδηροδρομικής επιδομής αναφορικά με την μη λειτουργία φωτοσημάτων τηλεδιοίκησης και φυσικά του Etcs, παρότι αυτά έχουν πληρωθεί εδώ και δεκαετίες αλλά δεν λειτούργησαν ποτέ!»

Από την πλευρά του το «Δίκτυο Σιδηροδρομικών» καταγγέλλει «ανεξέλεγκτη» λειτουργία εργολάβων στο δίκτυο, τονίζοντας πως το υπουργείο έχει ήδη ταχθεί ενώπιον συνδικαλιστών υπέρ της ιδιωτικοποίησης της συντήρησης της υποδομής μέσω ΣΔΙΤ: «Παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες, κανείς δεν γνωρίζει πόσο θα στοιχίσει τελικά η ανάταξη της υποδομής στον ΠΑΘΕ, πότε θα προκηρυχτεί το έργο καθώς και την χρονική του διάρκεια. 

Την ίδια όμως ώρα ανεξέλεγκτα λειτουργούν στο δίκτυο αμέτρητοι εργολάβοι οι οποίοι είτε έχουν αναλάβει  απλές  εργασίες (εκχόρτωση), είτε την φύλαξη των ισόπεδων διαβάσεων (αντί να προχωρήσει ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ που είχε προκηρυχτεί εδώ και 2 χρόνια), είτε στον καθαρισμό και την ολοκλήρωση έργων υποδομής» τονίζεται στην ανακοίνωση.

Η κατάσταση του σιδηροδρόμου, πάντως, φαίνεται να έχει και άλλες... παράπλευρες απώλειες καθώς στην απουσία των συστημάτων ασφαλείας και στα προβλήματα της υποδομής αποδίδει και η διοίκηση της ιταλικής πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ την καθυστέρηση στις επενδύσεις αλλά και στην έλευση των νέων ταχύτατων τρένων (τα οποία, πάντως, θα είναι μεταχειρισμένα, ενώ και η ανακατασκευή τους θα γίνει στην Ιταλία και όχι στην Ελλάδα).

Να σημειωθεί, πάντως, ότι η πλήρης λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας θεωρείται προαπαιτούμενο τόσο για την πύκνωση των δρομολογίων όσο και για την ταχύτητα εκτέλεσής τους και τη συνακόλουθη μείωση του χρόνου ταξιδιού.

ethnos.gr

Κατηγορία Γενικά

Το άνοιγμα των σχολείων είναι προ των πυλών. Το υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα έναν κατάλογο με 25 απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα για την έναρξη της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς, προκειμένου να λυθούν οι απορίες γονέων και μαθητών για το άνοιγμα σχολείων και πανεπιστημίων εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού.

1. Πότε θα ανοίξουν τα σχολεία;

Ενδέχεται να υπάρξει παράταση της αρχικώς προγραμματισμένης έναρξης για τις 7 Σεπτεμβρίου, εάν αυτό κριθεί αναγκαίο, στη βάση εισήγησης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού COVID-19 («Εθνική Επιτροπή»). Η πρόσφατη έξαρση των κρουσμάτων συνδέεται σε σημαντικό βαθμό με ασυμπτωματικούς νοσούντες από τον ιό. Στόχος είναι να περιοριστούν σημαντικά οι μετακινήσεις – και δη των ασυμπτωματικών – για ικανό χρονικό διάστημα πριν από την έναρξη των σχολείων.

Για τον λόγο αυτό, προτρέπουμε τους εκδρομείς του Αυγούστου να επιστρέψουν στις κατοικίες τους μέχρι το τέλος Αυγούστου. Θα περιμένουμε να δούμε πώς εξελίσσεται η επιστροφή των εκδρομέων και οι τελικές αποφάσεις για την ημερομηνία έναρξης των σχολείων θα ληφθούν την 1η Σεπτεμβρίου στη βάση, όπως πάντα, της σχετικής εισήγησης των Ειδικών.

2. Γιατί ανοίγουν τα σχολεία;

Γιατί έχουμε χρέος να εξασφαλίσουμε στα παιδιά μας το φυσικό τους περιβάλλον, το σχολείο, με τα καλύτερα δυνατά μέτρα προστασίας που μας υποδεικνύουν οι ειδικοί, όπως άλλωστε συμβαίνει αυτή τη στιγμή και στις περισσότερες προηγμένες χώρες του κόσμου. Γιατί η αιφνίδια, μακρόχρονη απουσία από το σχολείο μπορεί να έχει σοβαρές και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην πνευματική, κοινωνική, ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη των παιδιών. Η αναστολή λειτουργίας σχολείων σε 200 χώρες σε όλο τον κόσμο επηρέασε 1,6 δισεκατομμύρια μαθητές οι οποίοι βρέθηκαν εκτός σχολικού περιβάλλοντος. Η παρουσία των μαθητών στο σχολείο είναι απαραίτητη για την εκπαιδευτική διαδικασία, την απόκτηση νέων γνώσεων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων. Οι δημιουργικές σχέσεις με τους συμμαθητές και τους διδάσκοντες, η συμμετοχή στο παιχνίδι και τις αθλητικές δραστηριότητες έχουν μεγάλη σημασία για την κοινωνική και συναισθηματική ολοκλήρωση των παιδιών και των εφήβων, τη σωματική και ψυχική τους υγεία. Η πλήρης λειτουργία του σχολείου είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντική και για τους εργαζόμενους γονείς που έτσι έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στην παραγωγική διαδικασία. Επομένως, οι αρνητικές επιπτώσεις στην εξέλιξη των παιδιών από τα κλειστά σχολεία, καθώς και η ενίσχυση των ανισοτήτων, η μείωση των ευκαιριών και η έλλειψη κοινωνικοποίησης, καθιστούν την πλήρη επαναλειτουργία των σχολείων εθνική προτεραιότητα.

Σε αυτή την κατεύθυνση, ακολουθούμε τις οδηγίες των Ειδικών, οι οποίοι συνέστησαν με ομόφωνη απόφαση την πλήρη επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών, με αυξημένα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης. Tα επιστημονικά δεδομένα συντείνουν προς την επαναλειτουργία των σχολείων, καθώς σύμφωνα με τους παιδιάτρους-λοιμωξιολόγους και επιδημιολόγους της Επιτροπής, τα παιδιά νοσούν λιγότερο συχνά από τους ενήλικες, εμφανίζουν ηπιότερα συμπτώματα και εμφανίζουν περιορισμένη συχνότητα μετάδοσης στο περιβάλλον τους. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η Κυβέρνηση λαμβάνει σειρά μέτρων προστασίας για να προφυλάξει μαθητές, εκπαιδευτικούς, καθώς και τους οικείους τους.

3. Πώς θα ανοίξουν τα σχολεία;

Μετά από εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής, προγραμματίζεται η επαναλειτουργία όλων των σχολικών μονάδων σε πλήρη σύνθεση και με αυξημένα μέτρα προστασίας και πρόληψης. Ανάμεσα στα εν λόγω μέτρα, περιλαμβάνονται και τα παρακάτω:

- η υποχρεωτική χρήση της μάσκας, με ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στην ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας στα παιδιά από το Νηπιαγωγείο έως και τη Γ΄ Δημοτικού, μαζί με την εξαιρετικά σημαντική υγιεινή των χεριών και τον τακτικό αερισμό των κλειστών χώρων,

- η εκτεταμένη ενημέρωση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων (μέσω επικαιροποιημένων οδηγιών ΕΟΔΥ, ενημερωτικών βίντεο και συνεδριών με ιατρούς που θα επισκέπτονται τα σχολεία της χώρας μέσω συνεργασίας του Υπ. Παιδείας με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο),

- η επέκταση του Ολοήμερου σχολείου για να καλύψει περισσότερους μαθητές μέχρι τις 4 μμ και, συνεπώς, να περιορίσει τον συγχρωτισμό τους με τις ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες, δηλ. παππούδες και γιαγιάδες – η Κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει κονδύλια που ξεπερνούν τα 100 εκ. ευρώ για το εν λόγω πρόγραμμα και απευθύνει ευρεία πρόσκληση για αξιοποίησή του από τους γονείς,

- με μέριμνα της τοπικής αυτοδιοίκησης, η δωρεάν διάθεση μασκών σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές, αντισηπτικών καθώς και ο σχολαστικός καθαρισμός των σχολείων της χώρας σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ,

δειγματοληπτικοί έλεγχοι από τον ΕΟΔΥ στα σχολεία, σύμφωνα με το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ,

- πρόβλεψη για διαφορετικά διαλείμματα για τον περιορισμό συγχρωτισμού πολλών μαθητικών ομάδων,

- η προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων,

- οι σχολικοί εορτασμοί ανά τμήμα,

- οι μαθητικοί διαγωνισμοί με τήρηση μέτρων προστασίας,

- η μη πραγματοποίηση σχολικών εκδρομών και συνεδρίων,

- οι επισκέψεις (π.χ. σε δημόσια κτήρια, μουσεία) ανά τμήμα,

- η διενέργεια αθλητικών δραστηριοτήτων σε εξωτερικό χώρο, και εφόσον τα αθλήματα είναι ομαδικά, σε μικρές σταθερές ομάδες,

- η μη πραγματοποίηση σχολικών πρωταθλημάτων,

- τα εργαστήρια, οι υπολογιστές και τα μουσικά όργανα με πρόβλεψη για καθαρισμό υλικών και εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση,

- η ισχυρή σύσταση για χρήση παγουριού, λύση που και περιορίζει την πόση νερού απευθείας από τη βρύση (και άρα τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού) και συνιστά λύση ωφέλιμη για το περιβάλλον.

Η προηγούμενη εμπειρία λειτουργίας των σχολείων με μέτρα προστασίας και πρόληψης των περασμένο Μάιο και Ιούνιο κατέδειξε υποδειγματική εφαρμογή των μέτρων από μαθητές, εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης και γονείς.

4. Από ποια ηλικία θα φοράνε μάσκα οι μαθητές;

Η εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Ειδικών είναι η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, με ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στην ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας από το Νηπιαγωγείο έως και τη Γ’ Δημοτικού. Ειδικές οδηγίες του ΕΟΔΥ για την ενδεδειγμένη χρήση μάσκας και τις προδιαγραφές της μάσκας θα αποσταλούν εγκαίρως, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στις σχολικές μονάδες και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Υπουργείου.

5. Πότε και πού πρέπει να χρησιμοποιείται η μάσκα στο σχολείο;

Η μάσκα πρέπει να χρησιμοποιείται μέσα στις αίθουσες, στους διαδρόμους του σχολείου, σε κάθε κλειστό χώρο και στα μέσα μεταφοράς μαθητών. Επίσης, η μάσκα θα πρέπει να χρησιμοποιείται σε ανοικτούς χώρους μόνο όπου υπάρχει συγχρωτισμός. Κατά τη διάρκεια του φαγητού, του παιχνιδιού σε ανοικτό χώρο καθώς και κατά τη διάρκεια της γυμναστικής/άθλησης δεν συστήνεται η χρήση μάσκας.

6. Είναι ασφαλής για τα παιδιά η χρήση μάσκας;

Όπως αναφέρει και η Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία στο Δελτίο Τύπου της (24.08.2020), η μάσκα μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια σε όλα τα παιδιά άνω των 2 ετών. Η χρήση της μάσκας δεν εμποδίζει την αναπνοή ούτε επηρεάζει την οξυγόνωση, αφού τα υλικά κατασκευής (πχ βαμβακερό ή λινό ύφασμα) επιτρέπουν τη δίοδο του αέρα και του οξυγόνου. Η μάσκα δεν επηρεάζει τη λειτουργία και την ανάπτυξη του πνεύμονα ούτε τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ δεν αποσπά την προσοχή των παιδιών από το μάθημα.

Η σωστή χρήση μάσκας έχει αποδειχθεί ότι είναι ασφαλής και μπορεί να μας προστατεύσει από τη μετάδοση του ιού με υψηλή αποτελεσματικότητα. Τόσο το Κέντρο Ελέγχου των Νοσημάτων, όσο και η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής αλλά και η Παγκόσμια Παιδιατρική Εταιρεία συστήνουν την καθολική χρήση μάσκας στην κοινότητα αλλά και στο σχολείο σε παιδιά από την ηλικία των 2 ετών.

Τα παιδιά είναι σε θέση να φορούν μάσκες με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Παρά το μειωμένο ρίσκο λοίμωξης στις μικρότερες ηλικίες, το ενδεχόμενο μετάδοσης της λοίμωξης παραμένει. Με τη χρήση μάσκας στο σχολείο προστατεύονται, επομένως, όχι μόνο οι συμμαθητές και οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι ενήλικες της οικογένειας και ιδιαίτερα τα άτομα αυξημένου κινδύνου του οικογενειακού περιβάλλοντος. Οι πρώτες εβδομάδες του σχολικού έτους θα αποτελέσουν σημαντικό παράθυρο για την εκπαίδευση και εξάσκηση στη χρήση της μάσκας, στη βάση πάντοτε των οδηγιών του ΕΟΔΥ.

7. Υπάρχουν παιδιά ή εκπαιδευτικοί για τους οποίους η χρήση μάσκας είναι επικίνδυνη;

Θα δοθούν αναλυτικές οδηγίες του ΕΟΔΥ για μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που εξαιρούνται από τη χρήση μάσκας για συγκεκριμένους ιατρικούς λόγους.

8. Θα γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι/τεστ στα σχολεία;

Προβλέπονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι του ΕΟΔΥ στα σχολεία σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης.

9. Πώς θα ξέρουν οι εκπαιδευτικοί πώς να εκπαιδεύσουν τα παιδιά στη χρήση μάσκας;

Από τις ειδικές οδηγίες που ετοιμάζει ο ΕΟΔΥ και το Υπ. Παιδείας για την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας, από ενημερωτικά βίντεο που επίσης θα κυκλοφορήσουν καθώς και από ενημερωτικές συνεδρίες με ιατρούς

που θα επισκέπτονται σχολεία της χώρας, στο πλαίσιο συνεργασίας του Υπουργείου Παιδείας με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο.

10. Γιατί δεν εφαρμόζεται το σενάριο δύο ζωνών λειτουργίας σχολείων – πρωί/απόγευμα;

Ανάμεσα σε όλες τις εναλλακτικές που διερευνήσαμε και αξιολογήσαμε, ήταν και αυτή της λειτουργίας σε δύο ζώνες – πρωί και απόγευμα, η οποία όμως είχε σημαντικές δυσκολίες. Ενδεικτικά, το σενάριο αυτό θα δημιουργούσε μεγάλο πρόβλημα στους εργαζόμενους γονείς των οποίων τα παιδιά θα πήγαιναν σχολείο το απόγευμα και θα εμπόδιζε την επιστροφή τους σε μια κανονικότητα στο χώρο εργασίας. Επιπλέον, το προσωπικό των εκπαιδευτικών που διαθέτουμε δεν επαρκεί σε ορισμένες βασικές κατηγορίες για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες, ενώ το κόστος για την υλοποίηση αυτού του σεναρίου σε όλη την επικράτεια είναι μη ρεαλιστικό (ανέρχεται σε έως και 10 εκ. ευρώ ανά ημέρα λειτουργίας).

11. Σε ποιες περιπτώσεις δικαιολογείται η απουσία μαθητή;

Η απουσία μαθητή δικαιολογείται αν νοσεί από τον κορονοϊό ο ίδιος ή κάποιος που κατοικεί μαζί του, ή αν ανήκει σε συγκεκριμένες κατηγορίες ομάδων αυξημένου κινδύνου, όπως αυτές θα οριστούν από την Εθνική Επιτροπή. Στην περίπτωση νόσησης από τον κορονοϊό, θα απαιτείται η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης, ενώ στην περίπτωση που ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, θα απαιτείται προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας. Στους μαθητές που θα απουσιάζουν σύμφωνα με τα ανωτέρω, θα παρέχεται τηλεκπαίδευση.

12. Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, υπάρχει δυνατότητα άδειας για τον γονέα του;

Ναι, θα προβλεφθούν ρυθμίσεις προκειμένου στην περίπτωση που μαθητής εμπίπτει στις ομάδες αυξημένου κινδύνου (μέχρι την Γ’ τάξη του Γυμνασίου), ο ένας από τους δύο γονείς να δικαιούται άδεια ειδικού σκοπού. Η πρόβλεψη αυτή θα ισχύει για γονείς που εργάζονται και στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.

13. Σε ποιες περιπτώσεις δικαιολογείται η απουσία εκπαιδευτικού;

Ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να λείψει με ειδική άδεια απουσίας αν νοσεί ο ίδιος ή κάποιος που κατοικεί μαζί του από τον κορονοϊό (με προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης), ή αν ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχει οριστεί από το ΥΠΕΣ (με προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας), στην οποία τελευταία περίπτωση θα παρέχει εργασία με σύγχρονη τηλεκπαίδευση.

14. Σε ποιες περιπτώσεις θα πραγματοποιείται τηλεκπαίδευση;

Το Υπουργείο Παιδείας έχει μεριμνήσει ώστε να ενισχυθούν και να αναβαθμιστούν οι πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, οι όποιες είναι καθόλα έτοιμες για να καλύψουν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η τηλεκπαίδευση θα παρέχεται:

- σε περίπτωση απουσίας μαθητή για ειδικό λόγο που συνδέεται με τον κορονοϊό (όταν νοσεί ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί μαζί του, ή όταν ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου),

- σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας τμήματος ή σχολείου λόγω κορονοϊού.

Στην πρώτη περίπτωση θα γίνεται υποχρεωτικά σύγχρονη παράδοση και παρακολούθηση του μαθήματος εξ αποστάσεως – είτε ταυτόχρονη, είτε αποκλειστικά εξ αποστάσεως (δημιουργία «διαδικτυακών τμημάτων»), αναλόγως με την περίπτωση και τον αριθμό συνολικά των μαθητών που πρέπει να απουσιάζουν / χρήζουν τηλεκπαίδευσης, ενώ στη δεύτερη περίπτωση θα γίνεται αποκλειστικά εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όλο το τμήμα. Μετά από νέα δωρεάν προσφορά προς το ελληνικό δημόσιο, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και η Cisco Hellas ΑΕ συνεργάστηκαν στενά ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός να έχει την προσωπική του ψηφιακή τάξη με την έναρξη του νέου σχολικού έτους.

Επιπλέον, ενισχύθηκαν σημαντικά τα δίκτυα και το δυναμικό των δημόσιων πλατφορμών, προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν σε τυχόν αυξημένες ανάγκες, ενώ εξασφαλίστηκε εν νέου μηδενική χρέωση δεδομένων (data) από τους παρόχους (Cosmote, Vodafone, Wind – ΣΕΠΕ) σε όλες τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο Παιδείας.

Για τις μικρότερες ηλικίες, έχει βιντεοσκοπηθεί μεγάλος αριθμός μαθημάτων εκπαιδευτικής τηλεόρασης, με δυνατότητα επέκτασης.

Αναφορικά με την επιμόρφωση, έχουν ήδη εκπονηθεί επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τα οποία είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ, ενώ βρίσκεται εν εξελίξει πρόγραμμα ΕΣΠΑ για την ταχύρρυθμη επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών, ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ.

Όπως και το Μάιο, έχουμε εξασφαλίσει εκ νέου μηδενική χρέωση δεδομένων σε όλες τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο, και ευχαριστούμε θερμά τους παρόχους Cosmote, Vodafone, Wind αλλά και το ΣΕΠΕ. Τέλος, από 4.500 φορητές συσκευές που ήταν διαθέσιμες τον Ιούνιο του 2019, δρομολογήσαμε τον εξοπλισμό των σχολείων με περισσότερες από 70.000 επιπλέον φορητές συσκευές.

15. Και αν ένας μαθητής ή εκπαιδευτικός είναι επιφυλακτικός για τη χρήση της μάσκας;

Η μάσκα συνιστά και ασφαλές και εξαιρετικά πολύτιμο εργαλείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς, μία πραγματική «ασπίδα προστασίας» και για τους ίδιους και για όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και για τους οικείους τους. Η μάσκα είναι συνεπώς απαραίτητη προϋπόθεση για την είσοδο όλων στους εσωτερικούς χώρους του σχολείου. Όποιος δεν φοράει μάσκα, δεν θα μπορεί να εισέρχεται στο σχολείο. Είναι ευθύνη του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας να ελέγχουν ότι τα μέτρα τηρούνται από όλους.

16. Τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς που θα έχουν ειδικό λόγο απουσίας; Πώς θα καλυφθεί τυχόν αναπλήρωση;

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει μεριμνήσει ώστε να εξασφαλίσει επιπλέον πιστώσεις για την κάλυψη όσων κενών προκύψουν από την απουσία εκπαιδευτικών επειδή αποδεδειγμένα ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, όπως αυτές θα οριστούν στις σχετικές πράξεις του Υπ. Παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί που θα απουσιάσουν θα αξιοποιούνται για ανάγκες τηλεκπαίδευσης για τους μαθητές που επίσης θα απουσιάζουν (επειδή ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου). Στην περίπτωση που χρειαστούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί για τη διαμόρφωση «διαδικτυακών τμημάτων», το Υπουργείο έχει εξασφαλίσει επιπλέον προσλήψεις για τη διενέργεια αποκλειστικά εξ αποστάσεως μαθημάτων.

17. Τι θα γίνει με τα ολοήμερα σχολεία;

Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό υποστηρίζει τους μαθητές και μαθησιακά. Οι μαθητές παραμένουν στις σχολικές μονάδες έως τις 4μμ και το πρόγραμμα εφαρμόζεται ήδη περίπου στο 1/3 των μαθητών της χώρας. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων καλεί περισσότερους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους στα Ολοήμερα Σχολεία, ώστε – επιπλέον των άλλων θετικών παιδαγωγικών συνεπειών – να περιοριστεί η επαφή παιδιών με ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες (παππούς/γιαγιά). Έχοντας εξασφαλίσει άνω των 100 εκατομ. για το εν λόγω μέτρο, επεκτείνουμε το θεσμό του ολοήμερου σχολείου, προσφέρουμε περισσότερα εφόδια στους μαθητές μας και θωρακίζουμε περαιτέρω τις ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες, ενώ δίνουμε και στους γονείς των παιδιών περισσότερη ευχέρεια να επιστρέψουν στο χώρο εργασίας τους.

18. Τι προβλέπεται σε περίπτωση κρούσματος;

Όπως και το Μάιο/Ιούνιο, εφαρμόζονται τα ειδικά πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ. Στην περίπτωση κρούσματος θα κλείνει το τμήμα και θα ακολουθείται διαδικασία ιχνηλάτησης με διαβαθμίσεις ανάλογα με το κάθε περιστατικό και τις τοπικές συνθήκες.

19. Τι θα γίνει με τα ειδικά σχολεία;

Για τα ειδικά σχολεία, προβλέπονται αντίστοιχα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης με τις λοιπές σχολικές μονάδες, με ιδιαίτερη διαφοροποίηση στη χρήση μάσκας. Για τους εκπαιδευτικούς καθίσταται υποχρεωτική η χρήση μάσκας ή/και προμετωπίδας κατά περίπτωση (για παράδειγμα οι λογοθεραπευτές θα μπορούν να φορούν μόνο προμετωπίδα για λόγους χειλεοανάγνωσης). Για τους μαθητές προβλέπεται χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό. Σημειώνεται ότι τα τμήματα στα σχολεία ειδικής αγωγής είναι κατά κανόνα εξαιρετικά μικρά.

20. Η ύλη που χάθηκε πέρσι θα αναπληρωθεί;

Αφενός η άμεση έναρξη της τηλεκπαίδευσης, αφετέρου η επιστροφή στα θρανία και η έντονη προσπάθεια των εκπαιδευτικών να καλύψουν ταχύτατα την ύλη, δεν άφησαν μεγάλα κενά. Για την αναπλήρωση των εναπομεινάντων κενών ύλης, το ΙΕΠ θα αποστείλει πρόγραμμα αναπλήρωσης προς χρήση τις πρώτες εβδομάδες της νέας σχολικής χρονιάς.

21. Πώς θα πραγματοποιηθεί η εξεταστική του Σεπτεμβρίου στα Πανεπιστήμια;

Τα ΑΕΙ επιλέγουν αν η εξεταστική του Σεπτεμβρίου θα διεξαχθεί δια ζώσης ή εξ αποστάσεως. Στην περίπτωση εξεταστικής με φυσική παρουσία, η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική τόσο για τους φοιτητές, όσο και το διδακτικό και λοιπό προσωπικό καθ΄ όλη τη διάρκεια της εξέτασης και για όλες τις μορφές των διά ζώσης εξετάσεων (γραπτές και προφορικές).

22. Πώς θα λειτουργήσουν τα Πανεπιστήμια το χειμερινό εξάμηνο;

Οι φοιτητές θα επιστρέψουν κανονικά στην έδρα/πόλη των Πανεπιστημίων τους. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία θα συνεχιστεί για διαλέξεις με ακροατήριο άνω των 50 φοιτητών, με τις εταιρείες Google και Microsoft να παρέχουν δωρεάν πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης στα ΑΕΙ. Στην περίπτωση μικρότερων διαλέξεων (κάτω των 50 φοιτητών), καθώς και κλινικών, εργαστηριακών ασκήσεων και ομάδων μελέτης (μέχρι 30 φοιτητών) θα πραγματοποιείται δια ζώσης διδασκαλία. Επιπλέον, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ενισχύει την εκπαιδευτική διαδικασία στα ΑΕΙ για τη διδασκαλία σε ολιγομελείς ομάδες (μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ ύψους άνω των 5 εκατομμυρίων ευρώ). Η μάσκα θα είναι υποχρεωτική από όλους που βρίσκονται με φυσική παρουσία στα Πανεπιστήμια καθώς και στους κοινόχρηστους χώρους των εστιών, ενώ στα εστιατόρια θα συνεχιστεί ο διαμοιρασμός φαγητού σε πακέτο.

23. Πώς θα λειτουργήσουν οι δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης;

Οι δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης θα λειτουργήσουν με όμοια μέτρα πρόληψης και προφύλαξης, όπως τα σχολεία: κανονική λειτουργία σε πλήρη σύνθεση, με υποχρεωτική χρήση μάσκας για εκπαιδευτές και καταρτιζόμενους. Τα εργαστήρια θα πραγματοποιούνται με φυσική παρουσία στους χώρους των ΙΕΚ και των Εργαστηριακών Κέντρων, καθώς και σε όσες επιχειρήσεις επιτραπεί η παρουσία των καταρτιζόμενων. Τα ΙΕΚ θα λειτουργήσουν από τις 5 Οκτωβρίου, ενώ ο Σεπτέμβριος θα αξιοποιηθεί για την ολοκλήρωση εργαστηριακών μαθημάτων του προηγούμενου εξαμήνου. Το Μεταλυκειακό Έτος-Τάξη Μαθητείας ΕΠΑ.Λ. θα λειτουργήσει από την 1η Σεπτεμβρίου, ενώ τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας θα ανοίξουν στις 15 Σεπτεμβρίου.

24. Υπάρχει περίπτωση κάποια από τα μέτρα αυτά να αλλάξουν;

Από την αρχή αυτής της πρωτοφανούς υγιειονομικής κρίσης, έχουμε τονίσει ότι παρακολουθούμε στενά, σε καθημερινή βάση, την εξέλιξη της πανδημίας σε όλα τα επίπεδα – τοπικό, εθνικό και διεθνές. Κάθε βήμα και κάθε μέτρο που υιοθετούμε αξιολογείται διαρκώς, και επικαιροποιείται αν χρειαστεί, στη βάση της εξέλιξης της πανδημίας, και πάντοτε στη βάση των οδηγιών της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του Κορονοϊού COVID-19.

25. Τι δαπάνες έχει καταβάλει και δρομολογήσει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αντιμετώπιση της διασποράς του κορονοϊού COVID-19;

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο της γενικής αποστολής του και εν μέσω της παρούσας υγειονομικής κρίσης, μεριμνά για την ασφαλή επιστροφή όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε αυτήν, υπό συνθήκες νέας κανονικότητας. Για το σκοπό αυτό, έχει καταβάλει συγκεκριμένες δαπάνες και έχει δρομολογήσει άλλες για την όσο το δυνατόν ομαλότερη επαναλειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με τη μέγιστη δυνατή προστασία για όλους. Ενδεικτικά:

- Εξασφαλίσαμε σημαντική επέκταση για τα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, με επιπλέον κονδύλι άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ. Στόχος μας να μένουν περισσότερα παιδιά στο σχολείο έως τις 4μμ και να περιοριστεί η επαφή των παιδιών με τις ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες (παππούδες/γιαγιάδες).

Προβλέψαμε την πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών για την κάλυψη όσων κενών προκύψουν από την απουσία εκπαιδευτικών που αποδεδειγμένα ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, καθώς και για τη διενέργεια αποκλειστικά εξ αποστάσεως μαθημάτων («διαδικτυακά τμήματα»). Οι προσλήψεις αυτές είναι επιπλέον των 4.500 μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση που ήδη έχουν ολοκληρωθεί και των 10.500 διορισμών στη γενική εκπαίδευση που βαίνουν και αυτοί προς ολοκλήρωση και ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.

Αναβαθμίσαμε τις δημόσιες πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης, ενισχύοντας τα δίκτυα και το δυναμικό τους, εξασφαλίζοντας έτσι την κάλυψη του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας.

- Ειδικά για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δρομολογήσαμε τον εξοπλισμό των σχολείων με 70.000 επιπλέον φορητές συσκευές, προβλέψαμε επιμορφωτικά σεμινάρια (MOOC) τα οποία είναι ήδη αναρτημένα στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ, και δρομολογήσαμε πρόγραμμα 2 εκατομμυρίων ευρώ ταχείας επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως διδασκαλία για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Για τις μικρότερες ηλικίες, δημιουργήσαμε εκ του μηδενός «βιβλιοθήκη» βιντεοσκοπημένων μαθημάτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση για προβολή μέσω εκπαιδευτικής τηλεόρασης, με δυνατότητα επέκτασης.

- Διευκολύνουμε τη φοίτηση με φυσική παρουσία στα ΑΕΙ, ενισχύοντας οικονομικά με άνω των 5 εκατομμυρίων ευρώ επικουρικό εκπαιδευτικό προσωπικό για τη διενέργεια μαθημάτων σε ολιγομελείς ομάδες.



Κατηγορία Εκπαίδευση

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το πρωί της Παρασκευής 28 Αυγούστου 2020 και περί ώρα 10.15 στην επαρχιακή οδό Αλεξάνδρειας-Γιαννιτσών, όπου 2 οχήματα συγκρούστηκαν, με αποτέλεσμα να εκτραπούν σε παρακείμενο κανάλι.

Συγκεκριμένα, τρακτέρ με παρελκόμενο  αγροτικό μηχάνημα στην προσπάθειά του να στρίψει, συγκρούστηκε με ΙΧ αυτοκίνητο που ήθελε να το προσπεράσει και κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες κατέληξαν και τα δύο οχήματα μέσα στο αρδευτικό κανάλι.

Aπό το ατύχημα προκλήθηκαν υλικές ζημιές.

Προανάκριση για το συμβάν διενεργεί η Τροχαία Γιαννιτσών.

 

 

Κατηγορία Αστυνομικά

Προσωρινές κυκλοφοριακές για την εκτέλεση εργασιών ενίσχυσης της υφιστάμενης
γέφυρας του ποταμού Αλιάκμονα 222AR (νέα χ.θ. 469+560, ΓΕ25) στον
αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. «Μαλιακός - Κλειδί».


Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ


Αποβλέποντας στην ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της οδικής κυκλοφορίας, την πρόληψη
των τροχαίων ατυχημάτων και για ιδιαίτερους λόγους ασφαλείας, λόγω εκτέλεσης εργασιών
ενίσχυσης της υφιστάμενης γέφυρας του ποταμού Αλιάκμονα στον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. με
κατεύθυνση προς Αθήνα, από τον Α/Κ Κλειδίου (χ/θ 471+481) έως τον Α/Κ Μεθώνης /
Αγαθούπολης (χ/θ 459+860)


Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε


Άρθρο 1ο


Από τη Τρίτη 01-09-2020 έως και τη Πέμπτη 03-09-2020, και κατά τις ώρες από 08:00
έως 19.30 έκαστης ημέρας, ή μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών αν αυτές ολοκληρωθούν
νωρίτερα, τον αποκλεισμό εισόδου στον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. με κατεύθυνση προς
Αθήνα, από τον Α/Κ Κλειδίου της Εγνατίας Οδού, λόγω αποκλεισμού της κυκλοφορίας στον
αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. με κατεύθυνση προς Αθήνα, από τον Α/Κ Κλειδίου (χ/θ 471+481)
έως τον Α/Κ Μεθώνης / Αγαθούπολης (χ/θ 459+860).

Α Π Ο Φ Α Σ Η

Άρθρο 2ο
α) Τα οχήματα που κινούνται από Βέροια προς Αθήνα, θα εκτρέπονται από τον Α/Κ Νησελίου
της Εγνατίας Οδού στη συνέχεια θα εισέρχονται στην Π.Ε.Ο. Αλεξάνδρειας – Κατερίνης, με
κατεύθυνση προς Κατερίνη - Αθήνα και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε.
διαμέσου του Α/Κ Μεθώνης / Αγαθούπολης στην κατεύθυνση προς Αθήνα.
β) Τα οχήματα που κινούνται από Θεσσαλονίκη με κατεύθυνση προς Αθήνα θα εκτρέπονται
μέσω Α/Κ Κλειδίου στην Εγνατία Οδό με κατεύθυνση προς Βέροια, στη συνέχεια από τον Α/Κ
Νησελίου θα εισέρχονται στην Π.Ε.Ο Αλεξάνδρειας – Κατερίνης με κατεύθυνση προς Κατερίνη
- Αθήνα και θα εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. διαμέσου του Α/Κ Μεθώνης/
Αγαθούπολης στην κατεύθυνση προς Αθήνα.
γ) Τα οχήματα που τυχόν δεν εξήλθαν από την Εγνατία Οδό στον Α/Κ Νησελίου, θα
εισέρχονται στην Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη και διαμέσου
του Α/Κ Μαλγάρων, θα κατευθύνονται στον προορισμό τους.


Άρθρο 3ο


α) Κατά τη διάρκεια των ανωτέρω εργασιών, η εργοταξιακή σήμανση καθώς και τα μέτρα
ασφάλειας που θα εφαρμόζονται, θα είναι σύμφωνα με τα συνημμένα σχέδια, τα οποία
αναφέρονται στη διαδικασία «AMSA – OM – OPR – OP -002 – ΣΗΜΑΝΣΗ ΕΡΓΩΝ» του
Εγχειριδίου Λειτουργίας της εταιρείας «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.», ενώ στις
περιπτώσεις που δεν καλύπτονται από το Εγχειρίδιο Λειτουργίας, θα είναι βασισμένα στις
Προδιαγραφές και Οδηγίες Σήμανσης Εκτελούμενων Έργων των Οδηγιών Μελετών Οδικών
Έργων (ΟΜΟΕ – ΣΕΕΟ), σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και
Δικτύων (ΔΜΕΟ/Ο/613/16-02-2011, ΦΕΚ 905, τ.Β΄ 20-05-2011), σήμανση η οποία
εγκρίθηκε ως κατάλληλη προς εφαρμογή για τις ανωτέρω εργασίες και από την «ΕΓΝΑΤΙΑ
ΟΔΟΣ Α.Ε.».


β) Οι ρυθμιστικές πινακίδες και λοιπές σημάνσεις θα τοποθετούνται από τον ανάδοχο του
έργου της «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.»., με μέριμνα της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.».,
εντός εδαφικής της αρμοδιότητας, έκαστη ημέρα πραγματοποίησης των εργασιών, πριν την
έναρξη αυτών και σε κάθε περίπτωση μετά την ανατολή του ηλίου και θα απομακρύνονται
μετά το πέρας των εργασιών και σε κάθε περίπτωση πριν τη δύση του ηλίου, ενώ η
κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται κανονικά μετά το πέρας των εργασιών.
γ) Επιπρόσθετα, η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα τους χρήστες της
οδού, πέραν της σήμανσης που θα τοποθετηθεί στον Α/Κ Νησελίου και Α/Κ Κλειδίου, για την
εκτέλεση των εν θέματι εργασιών και την ύπαρξη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, διάμεσου των
υπαλλήλων στα διόδια Πολυμύλου, καθώς και με τις πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων που
υφίστανται κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου.


δ) Κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα, δε θα εκτελούνται εργασίες τις ημέρες που υφίστανται
επικίνδυνες, για την ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων, καιρικές συνθήκες (βροχόπτωση,
ομίχλη κτλ).


Άρθρο 4ο


Οι παραβάτες της απόφασης αυτής, διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις των
άρθρων 4, 5, 52, 103, 104 και 105 του Ν.2696/1999 (Α-57) «Περί Κυρώσεως του Κώδικα
Οδικής Κυκλοφορίας», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.


Άρθρο 5ο


Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει με την δημοσίευσή της, σύμφωνα με το αρθ. 109 του
Κ.Ο.Κ., την ανάρτησή της στο διαδίκτυο σύμφωνα με το Άρθρο 4 του Ν.3861/2010 και την
τοποθέτηση της σχετικής σήμανσης και θα ισχύει έως την αποκατάσταση της οδού, τα δε
οριζόμενα από αυτή μέτρα ισχύουν από την τοποθέτηση των σχετικών πινακίδων σήμανσης,
εκτός εάν κατά το χρόνο ισχύς των παραπάνω μέτρων, η κυκλοφορία ρυθμίζεται με
τροχονόμους.

Κατηγορία Αστυνομικά

Eπιδιώκοντας να διευκολύνει επιχειρήσεις και εργοδότες που έχουν πληγεί από την πανδημία, το κυβερνητικό οικονομικό επιτελείο ετοιμάζει ειδική ρύθμιση για τις ασφαλιστικές εισφορές του Φεβρουαρίου-Μαϊου που η πληρωμή τους είχε ανασταλεί στο πλαίσιο του πρώτου πακέτου μέτρων στήριξης.

Το  καθ' ύλην αρμόδιο υπουργείο Εργασίας έχει ετοιμάσει σχέδιο Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που προβλέπει:

  1. Νέα τετράμηνη αναστολή πληρωμής των εισφορών που πρέπει να πληρωθούν μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, μετά τη λήξη της πρώτης 6μηνης αναστολής
  2. Δυνατότητα ρύθμισης αυτών των υποχρεώσεων και αποπληρωμής τους σε έως 24 δόσεις.  Ο αριθμός των δόσεων θα συναρτάται με το ύφος της οφειλής.

Σύμφωνα με πληροφορίες το χρονικό διάστημα της παράτασης δεν έχει οριστικοποιηθεί και ενδέχεται να είναι τελικά μεγαλύτερο – έως και 8μηνο- για επιχειρήσεις και εργοδότες των κατ' εξοχήν πληττόμενων κλάδων (πρωτίστως του τουριστικού).

Ετσι, από τον Σεπτέμβριο οι υπόχρεοι  εργοδότες και επιχειρήσεις θα υποχρεούνται να καταβάλλουν μόνον τρέχουσες εισφορές και θ' αρχίσουν να πληρώνουν τις “παγωμένες” από τον Ιανουάριο  - ή από τον Μάρτιο όποιοι εξασφαλίσουν μεγαλύτερη περίοδο αναστολής.

Οσες υποχρεώσεις ρυθμισθούν να  εξοφληθούν σε 12 δόσεις, δεν θα επιβαρυνθούν με τόκους.

Με τόκο 2,5% θα επιβαρυνθούν όσοι επιλέξουν να πληρώσουν σε περισσότερες - έως 24 – δόσεις.

Οι διατάξεις που θα ισχύσουν, θα οριστικοποιηθούν και θα ανακοινωθούν μέσα στο επόμενο 10ήμερο από τον υπουργό Εργασίας Γ. Βρούτση.

Κατηγορία Οικονομία

Το δίλημμα, ρύθμιση ή πτώχευση και ρευστοποίηση ολόκληρης της περιουσίας των νοικοκυριών, ακόμα και της πρώτης κατοικίας θέτει ο νέος πτωχευτικός κώδικας της κυβέρνησης που τέθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση.

Την πρώτη κατοικία θα την παίρνει ειδικός ιδιωτικός φορέας και ο πρώην ιδιοκτήτης, θα πληρώνει ενοίκιο για 12 χρόνια. Μετά θα το επαναγοράζει ή θα χάνει το σπίτι.

Ειδικότερα, στην περίπτωση των φυσικών προσώπων, αυτά έχουν την δυνατότητα να ρυθμίσουν εξωδικαστικά τις οφειλές τους σε Τράπεζες – Funds - Servicers – Δημόσιο – ΕΦΚΑ (ή/και σε έναν από αυτούς τους πιστωτές), υποβάλλοντας αίτηση στην αντίστοιχη πλατφόρμα και συναινώντας στην άρση του τραπεζικού και φορολογικού απορρήτου. Η αίτηση δρομολογείται ηλεκτρονικά στους χρηματοπιστωτικούς φορείς (τράπεζες & servicers), ενώ, η πλειοψηφία των οποίων είναι απαραίτητη, για να ξεκινήσει η διαδικασία.

Στην περίπτωση που δεχτεί η πλειοψηφία των πιστωτών να εξετάσουν την αίτηση, παρέχεται αναστολή κατασχέσεων και πλειστηριασμών και πρόταση ρύθμισης συνολικών οφειλών, η οποία προκύπτει από υπολογιστικό εργαλείο. Αν δεν υπάρχει οφειλή προς το Δημόσιο, τότε οι τράπεζες – servicers μπορούν να καταθέσουν μια άλλη πρόταση, χωρίς το υπολογιστικό εργαλείο. Εναλλακτικά μπορούν να προβούν και σε διαμεσολάβηση.

Εάν ο οφειλέτης που αποδεχθεί τη ρύθμιση ανήκει ταυτόχρονα σε ευάλωτη κοινωνικά ομάδα (πληροί, δηλαδή, τις εισοδηματικές και περιουσιακές προϋποθέσεις αυτών που δικαιούνται στεγαστικό επίδομα ενοικίου), τότε θα λάβει και επιδότηση του ρυθμισμένου δανείου 1ης κατοικίας.

Η πτώχευση

Η πτώχευση απευθύνεται, τόσο σε νοικοκυριά, όσο και σε επιχειρήσεις, που δεν έχουν τρόπο να εξυπηρετήσουν τις οφειλές τους ή έχει αποτύχει η εξωδικαστική διαδικασία ρύθμισης οφειλών τους.

Δικαίωμα κατάθεσης αίτησης πτώχευσης, όταν ο οφειλέτης βρίσκεται σε «παύση πληρωμών», έχουν – εκτός του ίδιου – και ο πιστωτής, αλλά και η Εισαγγελία Πρωτοδικών. Η απαλλαγή έρχεται σε ένα έτος για τους οφειλέτες που πρόκειται να ρευστοποιηθεί η κύρια κατοικία τους ή άλλα περιουσιακά στοιχεία που υπερβαίνουν το 10% των υποχρεώσεών τους και είναι αξίας τουλάχιστον 100.000 ευρώ ή σε τρία έτη για τις υπόλοιπες κατηγορίες οφειλετών.

Τι συμβαίνει με την 1η κατοικία

Σε περίπτωση που οι οφειλέτες ανήκουν σε ευάλωτη κοινωνική ομάδα, τότε έχουν τη δυνατότητα να καταφύγουν σε Ιδιωτικό Φορέα Απόκτησης & Επαναμίσθωσης, με σκοπό να αποφευχθεί η έξωσή τους.

Ο φορέας αγοράζει την πρώτη κατοικία πριν βγει στον πλειστηριασμό, ακόμη και στην περίπτωση που δεν κηρύσσεται πτώχευση, αλλά πραγματοποιείται αναγκαστική εκτέλεση. Παραμένουν στην κατοικία του, καταβάλλοντας μίσθωμα για 12 έτη και λαμβάνουν επίδομα ενοικίου από το Κράτος.

Εντός 12 ετών έχουν τη δυνατότητα να επαναγοράσουν το ακίνητό τους, αφού αποπληρώσουν τα μισθώματα της δωδεκαετίας και την αξία του ακινήτου, κατά το χρόνο άσκησης του δικαιώματος επαναγοράς.
Δηλαδή στον καταχρεωμένο πολίτη που κινδυνεύει η κύρια κατοικία του, δίδονται δύο επιλογές:

  1. Η κρατική επιδότηση του δανείου της 1ης κατοικίας, στο στάδιο της συνολικής ρύθμισης οφειλών, έτσι ώστε να διασωθεί το σπίτι και αφού έχουν ρευστοποιηθεί όλα τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία.
  2. Εφόσον οι πιστωτές προβούν σε ενέργειες ρευστοποίησης της 1ης κατοικίας, τότε το Κράτος παρεμβαίνει με σκοπό να αποφευχθεί η έξωση. Στο στάδιο της ρευστοποίησης από τους πιστωτές, παρέχεται ουσιαστική στήριξη από την πολιτεία, μέσω της δημιουργίας ενός ιδιωτικού φορέα για την απόκτηση των ακινήτων, ο οποίος θα επιλεγεί από το Κράτος, μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας. Ο εν λόγω φορέας θα υποχρεούται να αποκτήσει το ακίνητο που συνιστά την 1η κατοικία ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, η οποία έχει δρομολογηθεί σε διαδικασία πλειστηριασμού, κατόπιν κήρυξης πτώχευσης ή αναγκαστικής εκτέλεσης.

Επιπρόσθετα, ο φορέας υποχρεούται να παραχωρήσει την κατοικία προς χρήση στο ευάλωτο νοικοκυριό για 12 έτη, έναντι καταβολής μισθώματος, το οποίο θα υποστηρίζεται από το Κράτος, με τη μορφή επιδόματος ενοικίου. Επίσης, ο φορέας υποχρεούται να προσφέρει στον οφειλέτη τη δυνατότητα επαναπόκτησης του ακινήτου εντός 12 ετών.

Αν ο οφειλέτης θελήσει να επαναγοράσει το σπίτι του νωρίτερα, θα επιβαρυνθεί με τα διαφυγόντα κέρδη του ιδιωτικού φορέα, που προκύπτουν εάν η επαναγορά γινόταν σε 12 έτη.

Ποια είναι τα ευάλωτα νοικοκυριά

Το νέο πτωχευτικό ορίζει ότι «ευάλωτα νοικοκυριά» είναι εκείνα τα οποία δικαιούνται ήδη το στεγαστικό επίδομα και προβλέπονται πολύ χαμηλά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια. Δηλαδή αποκλείεται μεγάλη μερίδα των οφειλετών.
Πιο συγκεκριμένα, η νομοθεσία προβλέπει ότι τα εισοδηματικά όρια για τους ευάλωτος, είναι:

  • Μονοπρόσωπο νοικοκυριό 7.000 €
  • Νοικοκυριό αποτελούμενο από δύο μέλη 10.500 €
  • Νοικοκυριό αποτελούμενο από τρία μέλη ή μονογονεϊκή οικογένεια με ένα ανήλικο μέλος 14.000 €
  • Νοικοκυριό αποτελούμενο από τέσσερα ή μονογονεϊκή οικογένεια με δύο ανήλικα μέλη 17.500 €
  • Νοικοκυριό αποτελούμενο από πέντε μέλη και πάνω ή μονογονεϊκή οικογένεια με τρία ανήλικα μέλη και πάνω 21.000 €

Τα περιουσιακά κριτήρια

Η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας του νοικοκυριού στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, όπως αυτή προσδιορίζεται για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝ.Φ.Ι.Α. με τις διατάξεις του ν. 4223/2013 (Α’ 287) και προκύπτει από την τελευταία εκδοθείσα πράξη προσδιορισμού φόρου, δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολο της το ποσό των 120.000 ευρώ για το μονοπρόσωπο νοικοκυριό, προσαυξανόμενη κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος και έως του ποσού των 180.000 ευρώ.

Επίσης, το συνολικό ύψος των καταθέσεων του νοικοκυριού ή/και η τρέχουσα αξία μετοχών, ομολόγων κτλ, όπως προκύπτουν από την τελευταία εκκαθαρισμένη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, δεν μπορεί να υπερβαίνει τα όρια του κατωτέρω πίνακα για κάθε τύπο νοικοκυριού, μέχρι και το ποσό των 21.000 ευρώ.

sofokleouin.gr

Κατηγορία Οικονομία

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας