Οι λόγοι για τους οποίους η προτεινόμενη διάταξη κρίνεται «αναγκαία και κατάλληλη» αφορούν, αφενός, στους οικονομικούς περιορισμούς που υπαγορεύουν οι ισχύουσες διατάξεις για τις προσλήψεις στους δημόσιους φορείς, την αποφυγή περαιτέρω οικονομικής επιβάρυνσης των ΟΤΑ και το γενικότερο εξορθολογισμό της δημόσιας δαπάνης δεδομένων των υποχρεώσεων της χώρας και, αφετέρου, στην διασφάλιση του δικαιώματος για πρόσληψη των εμπλεκομένων στη σχετική διαδικασία, εφόσον πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις. Πιο συγκεκριμένα:
Οι ορισμένου χρόνου ατομικές συμβάσεις καθαριότητας που έχουν τύχει εγκρίσεως ως τέτοιες σύμφωνα με τις διατάξεις του προτεινόμενου εδαφίου και για τις οποίες οι εν λόγω φορείς έχουν προβεί μέχρι την δημοσίευση του νόμου 4429/2016 (Α' 199/21.10.16) στις προβλεπόμενες, βάσει της παρ. 9 του άρθρου 21 του νόμου 2190/1994 (Α' 28), όπως ισχύει, διατυπώσεις δημοσιότητας, τυγχάνουν περαιτέρω έγκρισης ως προς την υλοποίησή τους - ολικής ή μερικής - με απόφαση του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου του εμπλεκόμενου φορέα. Εάν μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, οι φορείς δεν έχουν προβεί στις προβλεπόμενες βάσει της παρ. 9 του άρθρου 21 του ν. 2190/1994 (Α' 28), όπως ισχύει, διατυπώσεις δημοσιότητας των σχετικών ανακοινώσεων, οι διαδικασίες αυτές αναστέλλονται, εφόσον υφίστανται ατομικές συμβάσεις που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις έχουν παραταθεί και, επιπλέον, καλύπτουν τις οργανικές θέσεις του φορέα.
Οι φορείς δύνανται να προσλάβουν προσωπικό καθαριότητας εντός των δυνατοτήτων του προϋπολογισμού τους εφόσον:
α) Έχουν προβεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος στην έκδοση πινάκων κατάταξης των υποψηφίων και
β) Οι παραταθείσες έως 31.12.2017 ατομικές συμβάσεις δεν καλύπτουν τις οργανικές τους θέσεις. Εάν πρόκειται για περιλαμβανόμενους στους πίνακες κατάταξης ειδικοτήτων καθαριότητας που δεν εμπίπτουν στην ως άνω υπό Γ) περίπτωση, η πρόσληψη τους πραγματοποιείται μετά την 31.12.2017.
www.dikaiologitika.gr