Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τι προσφέρει η νέα γραμμή υγείας 1566 – Τι θα προστεθεί από τον Σεπτέμβριο

Τι προσφέρει η νέα γραμμή υγείας 1566 – Τι θα προστεθεί από τον Σεπτέμβριο

Πέντε επιλογές έχουν οι πολίτες στην πρώτη φάση λειτουργίας του «1566» - Από τον Σεπτέμβριο στον ίδιο αριθμό και ραντεβού στα νοσοκομεία

 

Εκατοντάδες κλήσεις δέχθηκε χθες, πρώτη ημέρα λειτουργίας της, η νέα τηλεφωνική γραμμή για όλη την Υγεία «1566». Ο τετραψήφιος αριθμός παρουσιάστηκε προχθές από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και αποτελεί μια πολυεπίπεδη υπηρεσία, της οποίας μόνο ο βασικός «κορμός» μπήκε σε παραγωγική λειτουργία.

 

Προς το παρόν οι πολίτες που καλούν στη νέα και δωρεάν γραμμή έχουν πέντε επιλογές. Η πρώτη αφορά σε ραντεβού σε συμβεβλημένους γιατρούς με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), σε δημόσιες δομές υγείας καθώς και σε ραντεβού για διαγνωστικές εξετάσεις στις δημόσιες δομές υγείας. Επίσης, οι καλούντες μπορούν να λάβουν πληροφορίες για εφημερεύοντα νοσοκομεία και φαρμακεία, προληπτικές εξετάσεις που πραγματοποιούνται δωρεάν στο πλαίσιο του προγράμματος «Προλαμβάνω», συνταγογράφηση φαρμάκων και εξετάσεων και άλλες υπηρεσίες για το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ).

 

Μέσω του «1566» μπορούν όσοι ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για απογευματινά χειρουργεία, αναμονές και κόστη, ενώ υπάρχει ειδική επιλογή για θέματα ΕΟΠΥΥ, όπως είναι οι παραδόσεις/παραλαβές των Φαρμάκων Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ) στα σπίτια των ασθενών. Με δεδομένο το μεγάλο φόρτο του τηλεφωνικού κέντρου του ΕΟΠΥΥ και τις «αρρυθμίες» που παρουσιάζονται τις τελευταίες ημέρες με αποτέλεσμα να μη βρίσκουν οι πολίτες διαθέσιμο εκπρόσωπο, άνοιξε ένα επιπλέον «κανάλι» επικοινωνίας για τα ΦΥΚ. Στην πρώτη φάση του το «1566» δίνει, επίσης, πληροφορίες για την ευρωπαϊκή κάρτα ασφάλισης και ζητήματα ταξιδιωτικής ιατρικής.

 

Οι τωρινές λειτουργίες θα διατηρηθούν έως τον Σεπτέμβριο, όταν και οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα επεκταθούν με την είσοδο των νοσοκομείων στη γραμμή. Συγκεκριμένα, για ραντεβού σε νοσοκομείο οι πολίτες θα καλούν το «1566» και όχι τη γραμμή για την Υγεία «1535» που ισχύει σήμερα, παρουσιάζοντας πληθώρα προβλημάτων, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι τα νοσοκομεία σε αρκετές περιπτώσεις βγάζουν πρόγραμμα ραντεβού για τον κάθε μήνα στο τέλος του προηγούμενου. Είναι κάτι, όμως, που οι πολίτες δε γνωρίζουν, με αποτέλεσμα να ακούνε από το «1535» ότι δεν υπάρχει διαθέσιμο ραντεβού για την ειδικότητα ή το νοσοκομείο που αναζητούν και να αποθαρρύνονται, μη γνωρίζοντας ότι πρέπει να καλέσουν συγκεκριμένες ημέρες για να έχουν ανοίξει τα ραντεβού. Σε αρκετές περιπτώσεις δε χρειάζεται κλήση απευθείας στο νοσοκομείο καθώς μπορεί να μην είναι ενταγμένο στο «1535». Όλες αυτές οι δυσκολίες και τα αναχώματα τελειώνουν με τη νέα τηλεφωνική γραμμή που έχει σχεδιαστεί να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες προς τους πολίτες.