"Εθνομηδενιστές και εθνίκια"-Γράφει ο Τάσος Τασιόπουλος
'Άρθρο του Τάσου Τασιόπουλου. διαβάστε:
"- Η ιστορία της συγκρότησης των γειτονικών βαλκανικών κρατών τέμνεται αλλά και καθορίζεται από το πρόβλημα της αντιφατικής συνύπαρξης στον ίδιο γεωγραφικό χώρο πολλών εθνικών ομάδων που εγκαταστάθηκαν σποραδικά και εν πολλοίς άτακτα σε διάφορες χρονικές περιόδους.
- Δεν χρειάζεται συνεπώς να ειπωθούν περισσότερα γι' αυτές τις “θεωρίες” αφού η αυτογνωσία “της άλλης πλευράς” αποτελεί ένα χοντρό παραμύθι, καθώς με την ρήξη Τίτο – Στάλιν το 1944, ο Τίτο, πανίσχυρος στο συγκεκριμένο στρατόπεδο και προστατευόμενος από τους Δυτικούς ως ενοχλητικός απέναντι στην ΣΟΒΙΕΤΙΑ, άρπαξε την ευκαιρία και μετονόμασε την Νότια Σερβία σε “Μακεδονία”
- Βέβαια στις 20 Ιουλίου (του προφήτη Ηλία δηλαδή ) του 1903 είχε οργανωθεί η περίφημη εξέγερση του Ηλιν-ντεν ως συμμαχία των καταπιεζομένων ανεξάρτητα εθνικότητας εναντίον των καταπιεστών της μπουρζουαζίας ανεξάρτητα εθνικότητας την οποία βέβαια κατατρόπωσε η στρατιά του Σουλτάνου – δική του ήταν τότε η επικράτεια – που έδρευε στην Θεσσαλονίκη.
- Φαίνεται όμως πως η ιστορία αρκετές φορές παίζει τα ίδια παιχνίδια καθώς εκείνη την εποχή (το 1944) ο Τίτο, έδρασε χωρίς να λογαριάζει κανέναν από τους φτωχούς γείτονές του αφού ως αποκηρύξας τον Μπολσεβικισμό ήταν το χαϊδεμένο παιδί της δύσης που δεν έπρεπε να πειράξει κανένας, όσο και αν πονούσε, αν πονούσε βέβαια από την συγκεκριμένη πράξη.
- Στις 17 Δεκεμβρίου του 2017 ο ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΒΟΥΤΣΙΤΣ πρόεδρος της Σερβίας επισκέφτηκε στην Μόσχα τον ΠΟΥΤΙΝ, μαζί με μια κυβερνητική κουστωδία όπου μεταξύ άλλων ήταν και ο υπουργός εξωτερικών και στην κοινή συνέντευξη τύπου αναφέρθηκε ότι: “επετεύχθη κάποιο είδος συμφωνίας με τη Ρωσία για την περίπτωση που οι Αλβανοί του Κοσόβου ζητήσουν διεύρυνση της σύνθεσης των μελών στο διάλογο ΒΕΛΙΓΡΑΔΙΟΥ-ΠΡΙΣΤΙΝΑΣ με τη συμμετοχή των Αμερικανών, να είναι και οι Ρώσοι” επίσης ότι “τα εξοπλιστικά συζητήθηκαν λεπτομερώς και ευχαρίστησαν τον κ. Πούτιν για τα δώρα” και ότι “παρέχεται το δικαίωμα στη Σερβία να εξάγει Ρωσικό φυσικό αέριο σε τρίτες χώρες μέχρι πέντε (5) δις κυβικά μέτρα”, αποδεικνύοντας ακόμα και στους αφελείς ότι η Σερβία τέθηκε στο άρμα του Πούτιν και άρα τα Σκόπια πρέπει πάση θυσία ως εναπομείναν κομμάτι των δυτικών Βαλκανίων να τεθεί στην επιρροή των Αμερικανών, του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης .
- Προφανώς στο γεωπολιτικό αυτό παιχνίδι “των ΜΕΓΑΛΩΝ” προστίθεται και η εφηβική κομματική παιδεία των Ελλήνων ιθυνόντων οι οποίοι όταν ήταν μικροί αγωνίζονταν ενάντια στους προκαπιταλιστικούς τρόπους παραγωγής που ήταν καθαρή μυθοπλασία η οποία εξυπηρετούσε ιδεολογικές ανάγκες του αστισμού και υποστήριζαν τους αγώνες που ένωναν εργάτες, ανεξάρτητα αν ήταν Βούλγαροι, Σέρβοι ή Έλληνες.
- Έτσι μάλλον λόγω αυτής της προπαιδείας του διεθνιστή χάρηκε ο υπουργός μας επί των Εξωτερικών, αλλά τη χαρά του την έκοψαν οι μπουρζουάδες Σκοπιανοί αφού τα θέλουν όλα δικά τους και δεν στρέγουν σε καμία συμφωνία ούτε για το όνομα, ούτε για τα αλυτρωτικά, ούτε καν για τα αγάλματα, γιατί αν πετύχουν να μπουν στον ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε δεν υπάρχει διαδικασία να βγούν ό,τι και αν μας πάρουν.
- Φυσικά οι εθνομιδενιστές κυβερνώντες προβάλουν ατυχή επιχειρήματα με το να ψελλίζουν ότι 130 χώρες αναγνωρίζουν τα Σκόπια με το όνομα “Μακεδονία” γιατί την ταυτότητα του “Μακεδόνα”δεν μπορούν να την πάρουν από κανέναν άλλο παρά μονάχα από την Ελλάδα γι' αυτό και δεν αρκούνται στις 130 αναγνωρίσεις αλλά επιμένουν στην μία, την Ελληνική.
- Επειδή μια νέα κυβέρνηση που θα είναι χωρίς τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ μπορεί να ξεκινήσει από το μηδέν, είναι ευκαιρία να προταθεί το όνομα “Κεντροβαλκανική δημοκρατία” και ας αναγνωριστεί στο ποτέ, δικό τους το πρόβλημα.
Τάσος Τασιόπουλος
ΥΓ1. Εκτός αν τίποτα αγράμματοι συντοπίτες μας, ανώτατοι αξιωματούχοι, που αντί να πάνε σχολείο να μάθουν καμιά κλούτσα ιστορία, “σπούδαζαν” στις καφετέρειες εθνομιδενιστές, ήδη δε, μπήκαν στο βρακί της ΚΟΜΜΑΝΤΑΤΟΥΡ και μαζί με την ΕΘΝΙΚΗ περιουσία για 99 χρόνια ξεπούλησαν και το ΣΚΟΠΙΑΝΟ για να κρατήσουν το εννιαχίλιαρο του “ΜΑΞΙΜΟΥ” για λίγους μήνες, κόντρα στα Εθνίκια που και τα γράμματα έπαιρναν, και σπούδασαν και έμαθαν ιστορία.
- Α, ναι δεν διαπραγατεύονται οι Σκοπιανοί, οι Αμερικανοί οι κάποτε “ρουφιανόι, δολοφόνοι των λαών” απαιτούν και επιβάλουν στην πρώτη φορά ξεβράκωτη Αριστερά.
ΥΓ2. Ρε, μεγάλη είναι η πλάκα να είσαι από τους νέους και ωραίους του “ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ” και να σε διορίζει ως πρωτοκλασάτο ο ΜΙΧΑΛΟΣ.
- Θα πας μπροστά, Κεντροαριστερά.
ΥΓ3. Σύμφωνα με το άρθρο 141 του Κώδικα (.3463/06) η αστική ευθύνη σε δήμο καταλογίζεται με αιτιολογημένη πράξη τριμελούς ελεγκτικής επιτροπής που συγκροτείται στην έδρα κάθε νομού και αποτελείται από
α) τον πρόεδρο Πρωτοδικών
β) την Επίτροπο του Ελεγκτικού
γ) τον πρόεδρο της ΤΕΔΚ (τώρα ΠΕΔ)
και όχι από διορισμένο δικηγόρο, που θα πληρωθεί κιόλας για να δώσει πιθανότατα αρεστή γνωμάτευση".
Πανελλαδικές: Οι απαντήσεις στα Νέα Ελληνικά για τους υποψήφιους των ΕΠΑΛ
Τις απαντήσεις για το μάθημα των Νέων Ελληνικών στο οποίο εξετάστηκαν οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων στην πρεμιέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων δημοσιεύει το protothema.gr σε συνεργασία με τα φροντιστήρια Πουκαμισάς.
Δείτε τις απαντήσεις στο μάθημα των Νέων Ελληνικών
Υπενθυμίζεται ότι οι μαθητές των ΕΠΑΛ κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήματα για το κείμενο του καθηγητή Πανεπιστημίου Yuval Noah Harari. Ο τίτλος του κειμένου ήταν «Το ζώο που έγινε Θεός» και είναι ο επίλογος του βιβλίου Sapiens: Μια σύντομη ιστορία του Ανθρώπου.
Δείτε τα θέματα στα Νέα Ελληνικά
Δείτε τα θέματα στην Ελληνική Γλώσσα
Υπενθυμίζεται ότι φέτος, συνολικά, θα είναι 104.040 οι υποψήφιοι που θα διεκδικήσουν τις 74.692 θέσεις στα ΑΕΙ στις πανελλαδικές εξετάσεις 2018.
Στις 11 Ιουνίου, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξεταστούν στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, ενώ οι υποψήφιοι των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα εξεταστούν στο μάθημα των Μαθηματικών. Στις 13 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν σε ένα από τα μαθήματα: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών), Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής). Στη συνέχεια, στις 15 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών) ή τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Οι εξετάσεις θα ολοκληρωθούν στις 19 Ιουνίου, με το μάθημα της Βιολογίας (γενικής παιδείας και προσανατολισμού).
πηγή: aftodioikisi.gr
ΣΥΡΙΖΑ Ημαθίας-Συλλαλητήριο Βέροιας: "Η Ν.Δ στα συλλαλητήρια είναι για τα "ψηφαλάκια" και μόνο"
"Παρακολουθήσαμε το συλλαλητήριο στη Βέροια με κεντρικό σύνθημα "διπλή ονομασία σημαίνει προδοσία".Εκεί είδαμε όλα τα στελέχη της ΝΔ παρόντα. Παρόντα σ΄ ένα συλλαλητήριο όπου οι συγκεντρωμένοι θέλουν η ονομασία για το κράτος των Σκοπίων να μην περιέχει το όνομα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, με κανένα τρόπο.
Ο Μητσοτάκης μετά από καιρό, η Μπακογιάννη και άλλα κεντρικά στελέχη της μιλούν όψιμα τώρα για συμφωνία με βάση την εθνική θέση της Κυβέρνησης Καραμανλή. Μάλιστα μόλις σήμερα ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης σε τηλεοπτικό σταθμό, όταν τον ρώτησε ο δημοσιογράφος, αν θα συμπεριλαμβάνει η σύνθετη ονομασία το όνομα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, είπε>: Δεν μας είναι ευχάριστο αλλά θα το δεχτούμε΄΄
Ποια είναι αυτή Η ΕΘΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ;; Σύνθετη ονομασία χωρίς να αποκλείουν το όνομα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, με γεωγραφικό προσδιορισμό για όλες τις χρήσεις. Είχαμε γράψει ότι η παρουσία των στελεχών της Ν.Δ στα συλλαλητήρια είναι για τα ``ψηφαλάκια ΄΄ και μόνο, γιατί πολιτική θέση δεν έχουν διαμορφώσει ακόμα η αν έχουν δεν τολμούν να την εκφράσουν, τομόνο που ακούμε είναι ψίθυροι και τιτιβίσματα.
Πρόκειται για αλαλούμ της ΝΔ για το θέμα της ονομασίας και κάνουν τα πάντα ναμας επαληθεύουν. Ας αποφασίσουν ποια είναι η επίσημη θέση, γιατί γίνονται γραφικοί. Η πολιτική δεν είναι μόνο φωτογραφίες και κτυπήματα στην πλάτη κύριοι της ΝΔ, πάνω απ΄όλα είναι ουσία και υπεύθυνη εθνική πολιτική στάση".
Δημοτικό Σχολείο Νεοχωρίου-Σχοινά: Πρόσκληση στη γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς
Τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αλεξάνδρειας την Τετάρτη 13 Ιουνίου στις 14:00
Το alexandriamou.gr εύχεται ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ σε όλα τα παιδιά που δίνουν Πανελλήνιες εξετάσεις - Υπομονή, Κουράγιο και Πίστη
Ξεκίνησε σήμερα, ο «Γολγοθάς» των πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψηφίους, που θέλουν να διεκδικήσουν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τα επαγγελματικά λύκεια (ΕΠΑΛ) έκαναν το «ποδαρικό» στις πανελλαδικές εξετάσεις, όπου οι μαθητές από τα ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ εξετάστηκαν, στο μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας.
Αύριο 8 Ιουνίου, τη σκυτάλη παίρνουν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ, που θα εξεταστούν επίσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Το alexandriamou.gr εύχεται σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που σήμερα 7 Ιουνίου 2018 "ρίχνονται" στην μάχη των Πανελλαδικών εξετάσεων για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση..."Καλή επιτυχία...και να θυμάστε ότι καμιά μάχη, κερδισμένη ή χαμένη, δεν ορίζει, τη συνολική πορεία της ζωής σας, αφού αυτό που γινόμαστε τελικά, είναι μαζί και οι επιτυχίες μας και οι αποτυχίες μας...επιτρέπεται να κλάψετε...επιτρέπεται να φωνάξετε...όχι όμως να τα παρατήσετε το χρωστάτε στον εαυτό σας».
Η επιθεώρηση "Ω τι κόσμος παιδιά" από το δημοτικό σχολείο Κορυφής (φώτο-βίντεο)
Μια επιθεώρηση «του μέλλοντος» με τίτλο: «Ω τι κόσμος παιδιά» παρουσίασαν χθες 06 Ιουνίου το απόγευμα οι μαθητές του δημοτικού σχολείου Κορυφής στο δημοτικό θέατρο Πλατέος.
Άνοιξε το περίφημο ανάκτορο των Αιγών -Κέντρο εξουσίας του πατέρα του Μ. Αλεξάνδρου(φώτο)
Κτισμένο στα χρόνια του Φιλίππου Β΄ (359-336 π.Χ.), το ανάκτορο των Αιγών είναι όχι μόνον το μεγαλύτερο, αλλά μαζί με τον Παρθενώνα και το σημαντικότερο κτήριο της κλασικής Ελλάδας.
Χτισμένο στο άστυ των Αιγών, σε ένα υπερυψωμένο σημείο της πλαγιάς, το τεράστιο κτήριο –το μεγαλύτερο της κλασικής Ελλάδας, τριπλάσιο από τον Παρθενώνα- ήταν ορατό από ολόκληρη των λεκάνη της Μακεδονίας, τοπόσημο δύναμης και ομορφιάς.
Κτήριο πρωτόφαντο, απολύτως επαναστατικό και πρωτοποριακό για την εποχή του, το ανάκτορο που ένας μεγαλοφυής αρχιτέκτονας –ίσως ο Πύθεος- γνωστός για την συμμετοχή του στην κατασκευή του Μαυσωλείου, αλλά και για την συνεισφορά του στην εξέλιξη της πολεοδομίας και της θεωρίας των αναλογιών- δημιούργησε για τον Φίλιππο στις Αιγές θα γίνει το αρχέτυπο όλων των «βασιλείων», δηλαδή των ανακτόρων της ελληνιστικής οικουμένης και όχι μόνον.
«Εγώ ο ηγεμόνας και ο κόσμος μου συνυπάρχουμε σε αυτό το κτίριο, το ανάκτορο των Αιγών». Με τη φράση αυτή η προϊσταμένη της εφορίας αρχαιοτήτων Ημαθίας, αρχαιολόγος Αγγελική Κοτταρίδη, εξήγησε στο κοινό την ιδέα της πεφωτισμένης ηγεμονίας, μια σύλληψη του Μακεδόνα Βασιλιά Φιλίππου του Β', πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που τον οδήγησε στη δημιουργία της πόλης και του ανακτόρου.
Στην πρώτη επίσημη ξενάγηση, που έγινε επί τόπου τη Δευτέρα στο ανάκτορο των Αιγών, για να σηματοδοτήσει το άνοιγμά του στον κόσμο, η κ. Κοτταρίδη, τόνισε με νόημα «δεν είναι σπίτι, δεν ήταν ποτέ σπίτι» για να προσθέσει ότι πρόκειται για «το κέντρο της πολιτικής, θρησκευτικής, δικαστικής και στρατιωτικής εξουσίας» του Φιλίππου του Β΄. Αυτός, άλλωστε, κατά τις δοξασίες της εποχής, έφερε θεϊκή καταγωγή.
Πήρε τους θεσμούς των πόλεων του νότου, δηλαδή την αυτοδιοικούμενη πόλη με Βουλή και Δήμο, και τους μπόλιασε στην ιδέα του βασιλείου. Έτσι, άρχισε να δημιουργεί πόλεις στις οποίες μαζεύονταν πληθυσμοί και παραχωρούνταν κλήροι. Ο ίδιος ήταν ο πατέρας του λαού του. Πήγαινε καβάλα στη μάχη για να τον προστατέψει και φρόντιζε να του εξασφαλίζει ζωτικό χώρο για να υπάρχει και να αναπτυχθεί.
Ενα κτίριο πολιτικής και εξουσίας
Μέσα στο πλαίσιο αυτό, το ανάκτορο λειτουργούσε ως πολιτική αγορά. Ήταν ένα συγκροτημένο πολιτικό κτίριο, το κέντρο της ιερής εξουσίας, ένα αρχιτεκτονικό δημιούργημα που συνέλαβε μια μεγαλοφυϊα. Σκοπός του ήταν να φιλοξενεί συναντήσεις πολιτών και μεγαλειώδη δημόσια συμπόσια, με εκατοντάδες άτομα, όχι απλώς για να τρώνε και να πίνουν, αλλά για να συζητούν, καθώς το συμπόσιο ήταν βασική πολιτική λειτουργία. Εκεί οι αρχαίοι έπιναν το κρασί με νερό για να μπορούν να μιλούν νηφάλιοι και να ασχολούνται με όλα τα φιλοσοφικά ζητήματα.
Καινοτομία του μεγαλειώδους κτίσματος, που χρονολογείται με ακρίβεια ανάμεσα στο 350 και το 340 π.Χ, ήταν οι διώροφες λειτουργικές στοές με χώρους για να ανεβεί κανείς επάνω στον δεύτερο όροφο.
«Ουσιαστικά ήταν ο πρόγονος της στοάς του Αττάλου στην Αθήνα» ανέφερε η κ. Κοτταρίδη. Περιγράφοντας, άλλωστε, σημαντικές στιγμές της ιστορίας που διαδραματίστηκαν εκεί σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι η πρώτη μεγάλη ομάδα επισκεπτών έφτασε στο ανάκτορο το 336 π.Χ., στην πρωτοχρονιά των αρχαίων Μακεδόνων, οπότε ο Φίλιππος γιόρτασε τους γάμους της κόρης του Κλεοπάτρας.
Λίγο πιο κάτω, στο θέατρο που είναι συνάρτημα του ανακτόρου, ο ίδιος δολοφονήθηκε αργότερα από τον Παυσανία, ενώ στο περιστύλιο του ανακτόρου ανακηρύχθηκε βασιλιάς ο Αλέξανδρος, από τους Μακεδόνες που χτυπούσαν με το δόρυ την ασπίδα στο θώρακά τους, φωνάζοντας το όνομά του
Ανοιχτό το ανάκτορο για το κοινό
Το ανάκτορο του Φιλίππου του Β΄ άνοιξε χθες για το κοινό, με μια αναλυτική ξενάγηση από την προϊσταμένη της εφορίας αρχαιοτήτων Ημαθίας, την οποία παρακολούθησε πλήθος κόσμου. Άνθρωποι κάθε ηλικίας περπάτησαν μια ανηφορική διαδρομή δύο χιλιομέτρων υπό καυτό ήλιο για να συμμετέχουν την εκδήλωση, η οποία έγινε παρουσία της Γενική Γραμματέως του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μαρίας Ανδρεαδάκη - Βλαζάκη. «Εδώ που βρισκόμαστε είναι ένα σημείο της οικουμένης που - χωρίς υπερβολή - σημάδεψε την πορεία του σύγχρονου πολιτισμού. Αυτό είναι κάτι που εμείς οι αρχαιολόγοι το έχουμε πιστέψει αλλά νομίζω ότι και σιγά σιγά όλος ο κόσμος το πιστεύει» τόνισε η κ. Βλαζάκη.
Η ίδια, χαρακτήρισε ιστορική τη στιγμή της απόδοσης του μνημείου στον κόσμο, όχι επειδή έχει ολοκληρωθεί, όπως είπε, αλλά για να μπορεί το κοινό να επισκέπτεται το κομμάτι που έχει αναστηλωθεί, να συνομιλεί με τους ανθρώπους που εργάζονται για να το ολοκληρώσουν και να παρακολουθεί την πρόοδο των έργων.
Ετοιμο το Μουσείο το 2020
«Με την ολοκλήρωση και του μουσείου, που θα είναι εξοπλισμένο με όλη τη σύγχρονη τεχνολογία, θα μπορεί κανείς όντως να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα για το τι ήταν οι Αιγές, τι ήταν ο Φίλιππος, τι ήταν και είναι ο Αλέξανδρος» πρόσθεσε. Το χρονοδιάγραμμα, άλλωστε, προβλέπει την έναρξη λειτουργίας του νέου μουσείου των Αιγών το 2020 και την ολοκλήρωση της αναστήλωσης του ανακτόρου το 2022.
«Η επίλυση του μνημείου ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έχω ζήσει»
«Η εμπειρία είναι συναρπαστική. Η επίλυση του μνημείου ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έχω ζήσει. Εκεί αισθάνεσαι ότι αξίζει τον κόπο που ζεις όταν αναμετριέσαι με τέτοια έργα» τόνισε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ η κ. Κοτταρίδη, μετά την ολοκλήρωση της ξενάγησης που έκανε στο κοινό.
Η ίδια, επισήμανε, ότι από την αρχή της επέμβασης στο μνημείο, η αρχαιολογική μελέτη έχει καταλήξει σε συμπεράσματα και πλέον είναι σίγουρο ότι πρόκειται για ένα Φιλίππειο έργο, το πρώτο του είδους του, το οποίο δεν έχει αλλαγές στην πάροδο του χρόνου, ενώ συνιστά σημαντικό μνημείο για τη γνώση της ιστορίας της αρχιτεκτονικής.
«Από την άλλη μεριά υπάρχει μια τρομακτική δυσκολία την οποία ευτυχώς δεν επιτρέπω στον εαυτό μου να την αντιληφθεί πλήρως. Είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο. Από τα μεγέθη και από την ανάγκη να εκπαιδεύσεις τον κόσμο, μέχρι τις γραφειοκρατικές δυσκολίες, τις αλλαγές των νόμων, τις δυσκολίες των προσλήψεων, τις δυσκολίες να βρεις εξειδικευμένο προσωπικό, τις εξαιρετικά χρονοβόρες διαδικασίες των διαγωνισμών για τις προμήθειες» ανέφερε.
Απαντώντας στο ερώτημα για όσα έχουν γίνει από την αποκάλυψη του τάφου του Φιλίππου, από τον Μανώλη Ανδρόνικο μέχρι σήμερα, η ίδια σχολίασε ότι «από τότε μέχρι τώρα έχει γίνει μια κοσμογονία», και κάλεσε τον ίδιο τον κόσμο να γνωρίσει όσα έγιναν από κοντά.
Πληροφορίες, φωτογραφίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ / aigai.gr
Αυξάνονται τα Τέλη Κυκλοφορίας -Οι τιμές αυτοκινήτων από 1η Σεπτεμβρίου
Σοκ αναμένεται να υποστούν εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου που ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα αυξήσει τα δεδομένα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα και κατ’ επέκταση το κόστος κτήσης αλλά και χρήσης.
Ειδικότερα η φορολογία για την απόκτηση καινούριων ή εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υπολογίζεται πέραν της Αξίας Λιανικής προ Φόρων και από τις εκπομπές Co2.
Με το νέο τρόπο υπολογισμού των εκπομπών ρύπων οι τιμές σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα θα αυξηθούν με αποτέλεσμα να κινηθούν ανοδικά τόσο οι φόροι που πληρώνονται κατά τον εκτελωνισμό του οχήματος όσο και οι τιμές διάθεσης των αυτοκινήτων.
Αυτό το πρόβλημα θα πρέπει να αντιμετωπίσουν οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων στην Ελλάδα καθώς αν αυξηθούν πολύ οι εκπομπές ρύπων θα αυξηθεί ανάλογα και το Τέλος η απόκτηση νέων μοντέλων μπορεί να καταστεί ασύμφορη.
Οπότε για κάποιες εισαγωγικές η μείωση του περιθωρίου κέρδους θα αποτελέσει μονόδρομο αν θέλουν τα μοντέλα τους να έχουν ανταγωνιστικές τιμές πώλησης και να συνεχίσουν να σημειώνουν πωλήσεις.
Το δεύτερο και μεγάλο πρόβλημα έχει να κάνει με τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων οι οποίοι θα δουν το κόστος χρήσης των οχημάτων τους να «απογειώνεται» εξαιτίας της αύξηση των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Ειδικότερα ο νέος τρόπος υπολογισμού των εκπομπών ρύπων είναι δεδομένο ότι θα αυξήσει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αυξηθούν ανάλογα και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.
Αρχικά αυξημένα θα είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας στα καινούρια αυτοκίνητα ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.gr είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας και στα οχήματα που έχουν ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά.
Δηλαδή από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθενται σε ισχύ ο νέος τρόπος υπολογισμού των ρύπων ότι αυτοκίνητο ταξινομείται και βγαίνει στην κυκλοφορία θα έχει αυξημένο κόστος κτήσης αλλά και χρήσης.
Το μεγάλο «αγκάθι» πάντως που απασχολεί τόσο τους εισαγωγείς όσο και τους κατασκευαστές έχει να κάνει με το αν τα κράτη-μέλη υιοθετήσουν το νέο τρόπο υπολογισμού εκπομπών ρύπων και στα αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν.
Ειδικότερα η Δανία θα αποτελέσει την πρώτη χώρα η οποία από τον Ιούλιο θα επιβάλει νέο φόρο για τους ρύπους που απορρέουν από το νέο τρόπο υπολογισμού μέτρησης εκπομπών ρύπων.
Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε πως η Δανία και η Ελλάδα είναι οι μοναδικές χώρες της Ευρώπης όπου υπερφορολογούνται τα αυτοκίνητα και δη τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα!
Αν λοιπόν τα κράτη-μέλη αποφασίσουν να υιοθετήσουν το νέο σύστημα μέτρησης ρύπων και στα παλιότερα αυτοκίνητα τότε οι αυξήσεις στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας θα είναι πραγματικά πολύ υψηλές και σε κάποιες περιπτώσεις το κόστος χρήσης θα είναι ασύμφορο!
Στην Ελλάδα να τονίσουμε πως τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι 4 ταχυτήτων και περιλαμβάνουν Τέλη ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορία έως το τέλος Οκτωβρίου 2010 (διαφορετικά ποσά ανάλογα με το έτος της 1ης Άδειας Κυκλοφορίας που ορίζεται πριν το 2000, από 2001 έως 2005 και από 2006 έως Οκτώβριο του 2010) ενώ από το Νοέμβριο του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.
Τα αυτοκίνητα στα όποια τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων ξεπερνούν το 1,2 εκατ. μονάδες και είναι πολύ πιθανό οι ιδιοκτήτες τους να δουν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2019 να αυξάνονται εξαιτίας της αλλαγής των εκπομπών ρύπων που θα προκαλέσει ο νέος τρόπος υπολογισμού.
Τι φοβούνται οι κατασκευαστές
Φόρους 413 δισ. ευρώ εισπράττουν τα 15 κράτη-μέλη της ΕΕ ετησίως από τους φόρους στα οχήματα ποσό το οποίο είναι τριπλάσιο του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μάλιστα τα έσοδα από την φορολογία στα οχήματα αυξήθηκε κατά 4% σε σχέση με πέρυσι.
Τα στοιχεία δημοσιοποιήθηκαν από την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) στον ετήσιο οδηγό τους ο οποίος περιέχει όλα τα δεδομένα σχετικά με τους φόρους κτήσης αλλά και χρήσης στην αυτοκίνηση για όλα τα κράτη-μέλη.
«Η φορολογία των αυτοκινήτων κοστίζει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, συμβάλλοντας σημαντικά στα έργα που χρηματοδοτούνται από το δημόσιο και στη γενική υγεία της οικονομίας», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert.
Ο νέος Φορολογικός Οδηγός παρουσιάζει μια μεγάλη ποικιλία τόσο στη φορολογική βάση όσο και στα επίπεδα φορολογίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αρκετά κράτη μέλη φορολογούν τα αυτοκίνητα με την ιπποδύναμη, την τιμή, το βάρος, τον κυβισμό του κινητήρα ή έναν συνδυασμό όλων των παραπάνω παραγόντων. Πάντως ολοένα και περισσότερα κράτη-μέλη υιοθετούν φορολογία βάσει του CO2.
Σύμφωνα με τον οδηγό, 20 κράτη μέλη της ΕΕ φορολογούν επί του παρόντος οχήματα με βάση τα επίπεδα εκπομπών CO2 τους.
Από το Σεπτέμβριο του 2017, οι εκπομπές αυτές μετρώνται χρησιμοποιώντας ένα νέο εργαστηριακό τεστ, που ονομάζεται WLTP. Καθώς αυτή η νέα δοκιμή είναι πιο αυστηρή από την παλιά (NEDC), οδηγεί σε υψηλότερη εκπομπές CO2 σε μερικά οχήματα.
Εάν οι εθνικές κυβερνήσεις απλώς εφαρμόσουν το υφιστάμενο σύστημα φόρου CO2 στις νέες τιμές WLTP, τότε θα αυξηθούν τόσο το κόστος εκτελωνισμού όσο και το κόστος χρήσης στα αυτοκίνητα εξαιτίας της αύξησης των εκπομπών ρύπων.
Ο πρώτος φόρος WLTP θα εφαρμοστεί από τον Ιούλιο του 2018 (π.χ. Δανία) ενώ τα υπόλοιπα κράτη-μέλη έχουν διορία έως τον Σεπτέμβριο να εφαρμόσουν το νέο σύστημα υπολογισμού των ρύπων και της κατανάλωσης.
Ο γενικός γραμματέας του ACEA επισήμανε ότι: «Οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίσουν ότι η μετάβαση στο WLTP δεν θα επηρεάσει αρνητικά τη φορολογία των οχημάτων. Εάν δεν το πράξουν, θα μπορούσε να αυξηθεί η οικονομική επιβάρυνση για τους καταναλωτές και να οδηγήσει σε γενική σύγχυση».
Πάντως σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΕΕ από τον Σεπτέμβριο του 2017 οι εγκρίσεις των νέων μοντέλων γίνονται με βάση το νέο κύκλο WLTP, όμως θα επικοινωνούνται και οι αναγόμενες τιμές του CΟ2 (NEDC correlated).
Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018 όλα τα μοντέλα θα αξιολογούνται με βάση το νέο κύκλο WLTP, και αυτές οι τιμές θα επικοινωνούνται.
Από το 2021 οι τιμές CO2 με βάση τον WLTP θα χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό των εκπομπών του στόλου που διαθέτει κάθε αυτοκινητοβιομηχανία.
Πηγή: enikonomia.gr
Η ομιλία του Μητροπολίτου Βεροίας στη συγκέντρωση για τη Μακεδονία στη Βέροια
Διαβάστε αναλυτικά την ομιλία του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Βέροιας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων στο χθεσινό Συλλαλητήριο που έλαβε χώρα στην πλάτεια Ωρολογίου στη Βέροια:
"Σᾶς καλωσορίζω στήν σημερινή συγκέντρωση ὅλους ἐσᾶς πού ἤρθατε ἐδῶ στή Βέροια, στήν ἱστορική αὐτή πόλη τῆς ἑλληνικῆς Μακεδονίας μας μέ τό λαμπρό παρελθόν καί τήν ὑπερδισχιλιετῆ ἱστορία.
Ὅλους ἐσᾶς πού συγκεντρωθήκατεἐδῶ στήν Πλατεία Ὡρολογίου, λίγα μόλις μέτρα ἀπό τό σημεῖο ὅπου διατηρεῖται μέχρι σήμερα τό βῆμα ἀπό τό ὁποῖο κήρυξε γιά πρώτη φορά τό Εὐαγγέλιο τοῦ Χριστοῦ ὁ ἀπόστολος Παῦλος στήν ἑλληνική Βέροια καί στήν ἑλληνική γλώσσα.
Σᾶς καλωσορίζω ὅλους ἐσᾶς πού δέν ἀνταποκριθήκατε ἁπλῶς στό κάλεσμα τοῦ Δήμου τῆς Βεροίας καί τῆς Ἐκκλησίας, πού ἐκφράζουν τήν ἀγωνία τους γιά τήν κατάληξη τῶν διαπραγματεύσεων τῆς χώρας μας μέ τό γειτονικό κράτος τῶν Σκοπίων σχετικά μέ τό ὄνομά του, ἀλλά ἀκούσατε τή φωνή τῆς καρδιᾶς σας, ἀκούσατε τή φωνή τῆς πατρίδος μας, τῆς Μακεδονίας μας, καί ἀνταποκριθήκατε στό δικό της κάλεσμα, καί ἤρθατε ἐδῶ γιά νά ἑνώσoυμε τή φωνή μας μαζί μέ ὅλους ὅσους τήν ἴδια ὥρα σέ ἄλλες πόλεις τῆς Ἑλλάδος συγκεντρώθηκαν γιά νά διαδηλώσουν γιά τόν ἴδιο σκοπό, ὥστε νά ἀκουσθεῖ ἠχηρό τό μήνυμά μας πρός ὅσους διαπραγματεύονται μέ τή γειτονική χώρα ὅτι τό ὄνομά μας, ἡ ταυτότητά μας, ἡ ἱστορία μας δέν εἶναι διαπραγματεύσιμα.
Πολλά ἔχουν ἀκουσθεῖ τούς τελευταίους μῆνες γιά τό συζητούμενο ὄνομα τῆς γειτονικῆς χώρας τῶν Σκοπίων καί γιά τά συλλαλητήρια πού ὀργανώθηκαν καί ὀργανώνονται σήμερα σέ 24 πόλεις τῆς Ἑλλάδος. Κάποιοι ἀποροῦν καί ἀμφισβητοῦν τό δικαίωμά μας νά ὑψώνουμε τή φωνή μας γιά νά ἐκφράσουμε τή βούλησή μας νά μήν χαρίσουμε τό ὄνομά μας, νά μήν χαρίσουμε τό ὄνομα τῆς Μακεδονίας μας σέ κανέναν ἄλλο διεκδικητή.
Ὅμως κάνουν λάθος. Μπορεῖ νά μήν εἶναι δική μας ὑπόθεση ἡ ἐξωτερική πολιτική τῆς χώρας μας. Μπορεῖ νά μήν εἶναι δική μας ὑπόθεση ἡ διαπραγμάτευση μέ τό γειτονικό μας κράτος. Ἀλλά εἶναι δικό μας τό ὄνομα τῆς Μακεδονίας, εἶναι δική μας ἡ ταυτότητα καί ὁ πολιτισμός της, εἶναι δικοί μας κληρονομιά οἱ βασιλικοί τάφοι καί τό ἀνάκτορο τοῦ Φιλίππου στή Βεργίνα (στίς Αἰγές), εἶναι δική μας ἡ σχολή τοῦ Ἀριστοτέλη στή Μίεζα, καί κανείς δέν ἔχει δικαίωμα νά διαπραγματεύεται γιά ἐμᾶς χωρίς ἐμᾶς. Κανείς δέν ἔχει δικαίωμα νά διαπραγματεύεται χωρίς τή γνώμη αὐτοῦ τοῦ λαοῦ γιά τόν τόπο του.
Γι᾽ αὐτό εἴμαστε σήμερα ἐδῶ, γιά νά διακηρύξουμε πρός ὅσους δέν τό ἔχουν κατανοήσει ἀκόμη ὅτι «αὐτό πού κερδήθηκε μέ αἷμα δέν μπορεῖ νά ξεπουληθεῖ μέ τό μελάνι μιᾶς ὑπογραφῆς».
Καί ἡ Μακεδονία μας κερδήθηκε μέ αἷμα, μέ τό αἷμα τῶν πατέρων μας, ὅλων ἐκείνων πού ἀγωνίσθηκαν καί θυσιάσθηκαν ἀπό τή Νάουσα, τή Βέροια, τήν Ἀλεξάνδρεια, τό Ρουμλούκι καί τά χωριά τοῦ ἡρωικοῦ Βάλτου καί ἀπό ὅλη τήν Ἑλλάδα, πού ἀγωνίσθηκαν στό πλευρό τῶν Ἑλλήνων Μακεδόνων, γιά νά παραμείνει ἡ Μακεδονία ἑλληνική καί νά μήν ἐκσλαβισθεῖ.
Εἴμαστε ἐδῶ γιά νά διαμαρτυρηθοῦμε γιά τή χρήση τοῦ ὀνόματός μας, τοῦ ὀνόματος τῆς Μακεδονίας μας, ἀπό τούς βόρειους γείτονές μας πού τό καπηλεύονται.
Γιατί πῶς εἶναι δυνατόν νά ὀνομάζονται Μακεδόνες; Πῶς εἶναι δυνατόν νά πάρουν μέ τήν ὑπογραφή μας τό ὄνομα τῆς Μακεδονίας μας, ὅταν οἱ ἴδιοι ὁμολογοῦν ὅτι:
«Εἴμαστε Σλάβοι πού ἤρθαμε στήν περιοχή τόν 6ο αἰώνα καί δέν ἔχουμε σχέση μέ τόν Μέγα Ἀλέξανδρο», ὅπως ἔλεγε ὁ πρώην πρόεδρος τῆς ΠΓΔΜ, Kiro Gligorov,
«Εἶναι ἁπλά γελοία ἡ σύνδεσή μας μέ τόν Μέγα Ἀλέξανδρο», ὁμολογεῖ ὁ Miroslav Grčev, Δήμαρχος Σκοπίων.
«Ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος δέν ἦταν ποτέ κομμάτι τῆς ἱστορίας μας. Ἔγινε τά τελευταῖα χρόνια», ὁμολογεῖ καί ὁ Petre Silegov, Δήμαρχος Σκοπίων.
«Ἡ ἀρχαία Μακεδονία δέν βρίσκεται ἐδῶ ἀλλά νοτιότερα (στήν Ἑλλάδα)», λέγει καί ὁLjubco Georgievski,πρώην πρωθυπουργός τῆς ΠΓΔΜ.
«Εἴμαστε Σλάβοι καί μιλοῦμε τή σλαβική γλώσσα», δήλωσε ἡLjubica Acevska, πρώην πρέσβυς τῆς ΠΓΔΜστίς Ἡνωμένες Πολιτεῖες τῆς Ἀμερικῆς, καί
«Προσπαθοῦμε νά μετατρέψουμε ἕνα σλαβικό ἔθνος σέ ἑλληνικό», παραδέχεται ὁToni Deskoski,καθηγητής τοῦ Δικαίου στό Πανεπιστήμιο τῶν Σκοπίων.
Πῶς, λοιπόν, εἶναι δυνατόν νά τούς παραχωρήσουμε ἐμεῖς τό ὄνομα «Μακεδονία», ἀφήνοντάς τους μάλιστα, ὅπως εἶπε πρόσφατα ὁ ὑπουργός Ἐξωτερικῶν τῆς Ἑλλάδος, νά ἐπιλέξουν αὐτοί τόν προσδιορισμό πού θά τόν συνοδεύει ἀνάμεσα στό Νέα, Ἄνω καί Βόρεια Μακεδονία, μέ τά ὁποῖα ἤδη ἡ ἑλληνική πλευρά συμφωνεῖ;
Ὅμως ἄν αὐτοί πάρουν τό ὄνομά μας καί ὀνομασθοῦν Μακεδονία καί Μακεδόνες, ἐμεῖς τί θά εἴμαστε;
Γιατί ἀκόμη καί ἄν πάρουν ἕνα σύνθετο ὄνομα πού θά περιέχει τόν ὅρο Μακεδονία, πῶς θά ὀνομάζονται οἱ κάτοικοί της; Πῶς θά ὀνομάζεται ἡ γλώσσα της;
Εἶναι, λοιπόν, δυνατόν νά μήν ἀντιδροῦμε στίς διαφαινόμενες αὐτές ἐξελίξεις;
Ἀσφαλῶς, καί δέν ἀσκοῦμε ἐμεῖς τήν ἐξωτερική πολιτική τῆς χώρας μας, ἀλλά πῶς εἶναι δυνατόν νά μήν μιλοῦμε καί νά μήν ἀντιδροῦμε;
Πῶς εἶναι δυνατόν νά μήν ἔχει φωνή ἡ Ἐκκλησία μας, πού ἐκφράζει τή φωνή τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, καί μάλιστα ὅταν κάνουν πώς δέν τήν ἀκοῦν οἱ ἐκλεγμένοι ἐκπρόσωποί του;
Πῶς εἶναι δυνατόν νά μήν ἔχουμε δικαίωμα ἐμεῖς, τοπική αὐτοδιοίκηση καί Ἐκκλησία, γιά ἕνα τόσο καίριο θέμα, ὅταν ἔχει δικαίωμα νά τό κάνει γιά λιγότερο σημαντικά θέματα ἡ κάθε ὀργάνωση καί ἡ κάθε συλλογικότητα;
Ἐμεῖς ἐκφράζουμε θαρραλέα τήν ἄποψή μας, γιατί εἶναι τό δικό μας ὄνομα πού παραχωρεῖται, καί δέν ὑποχωροῦν ἀπό τίποτε οἱ γείτονές μας, ἄν προσθέσουν ἕνα συνθετικό στό ὄνομα τῆς Μακεδονίας, ἄν ὀνομασθοῦν δηλαδή Ἄνω ἤ Νέα Μακεδονία, γιατί συνεχίζουν νάκαπηλεύονται τό ὄνομα τῆς Μακεδονίας μας καί μάλιστα μέ τήν ὑπογραφή μας, ἄν συμφωνήσουμε, ἐνῶ ἐμεῖς χάνουμε τά πάντα, χάνουμε τό ὄνομα τῆς Μακεδονίας μας.
Διαπραγματευόμαστε ὡς χώρα τόσους μῆνες. Ἀλλά μέ ποιούς διαπραγματευόμαστε; Μέ κάποιους πού εἶχαν ἑλληνική ταυτότητα καί τήν ἀρνήθηκαν, ὅπως ὁμολογοῦν οἱ ἴδιοι, καί πρόδωσαν τήν Ἑλλάδα καί ἔγιναν «γενίτσαροι», περνώντας στήν ἄλλη πλευρά γιά νά διεκδικοῦν τώρα ὄχι μόνο τό ὄνομα τῆς Μακεδονίας ἀλλά καί νά ὀνειρεύονται μιά ἑνιαία σλαβική Μακεδονία πού θά φθάνει μέχρι τό Αἰγαῖο.
Μέ αὐτούς διαπραγματευόμαστε. Mέ αὐτούς πού δέν θέλουν νά ἀλλάξουν οὔτε τό ὄνομα τῆς σχισματικῆς Ἐκκλησίας τους πού μόνοι τους ὀνόμασαν «Μακεδονική Ἐκκλησία» καί δέν ἀναγνωρίζεται ἀπό καμία ἄλλη Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.
Μέ ἐκείνους πού, ἐνῶ ζητοῦν τήν Αὐτοκεφαλία καί τήν ἀναγνώριση ἀπό τό Οἰκουμενικό μας Πατριαρχεῖο, τολμοῦν νά ἐπαναλαμβάνουν ὅλη τήν ἀνυπόστατη ἱστορικά προπαγάνδα ὅτι «ὁ Χριστός ἔστειλε τόν ἀπόστολο Παῦλο σέ αὐτή τή Μακεδονική γῆ», δηλαδή στά Σκόπια,«γιά νά κηρύξει τό Εὐαγγέλιο, καί δεχτήκαμε», λένε,«τό Εὐαγγέλιο ἀπό τόν ἀπόστολο Παῦλο! Αὐτό εἶναι τό πρῶτο δένδρο τῆς Μακεδονικῆς Ἐκκλησίας στά Βαλκάνια καί ἡ πρώτη Ἐκκλησία στήν Εὐρώπη».
Στά Σκόπια κήρυξε ὁ ἀπόστολος Παῦλος ἤ στούς Φιλίππους, τή Θεσσαλονίκη καί ἐδῶ τή Βέροια; Στή σλαβική γλώσσα μίλησε ἤ στήν ἑλληνική; Ἤ μήπως σλαβικά μιλοῦσε ὁ Μακεδόνας πού εἶδε ὁ ἀπόστολος Παῦλος σέ ὅραμα στήν Τρωάδα καί τόνκάλεσε λέγοντας: «Διαβάς εἰς Μακεδονίαν βοήθησον ἡμῖν». Καί σέ ποιά γλώσσα ἔγραψε ὁ ἀπόστολος Παῦλος τίς ἐπιστολές του πρός τούς Θεσσαλονικεῖς καί τούς Φιλιππησίους; Δέν τίς ἔγραψε στά ἑλληνικά; Τότε ποιοί εἶναι αὐτοί πού συντηροῦν ψεύτικους μύθους; Ἐμεῖς ἤ ἐκεῖνοι πού ἰσχυρίζονται καί μάλιστα διά στόματος ἐπισκόπου τῆς αὐτοαποκαλούμενης «Μακεδονικῆς Ἐκκλησίας» ὅτι οἱ Ἕλληνες «ἄλλαξαν τό ὄνομα Solunκαί τό ἔκαναν Θεσσαλονίκη καί τώρα θέλουν ὁλόκληρη τή μακεδονική γῆ μας νά ἀλλάξει ὄνομα καί νά ἀποκτήσει προσθήκη». Ξεχνοῦν ὅμως ὅτι,ὅταν ἔγραφε ὁ ἀπόστολος Παῦλος τίς ἐπιστολές του πρός τούς Θεσσαλονικεῖς, ἐκεῖνοι ἦταν στήν ἀφάνεια καί βρισκόταν χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά ἀπό τήν περιοχή στήν ὁποία κατοικοῦν σήμερα.Βρισκόταν στή βορειανατολική Εὐρώπη, καί μόνο αἰῶνες ἀργότερα, ὅταν ἦρθαν καί ἐγκαταστάθηκαν στή Βαλκανική, εἰσῆλθαν στό προσκήνιο τῆς ἱστορίας καί ἀπέκτησαν ἀλφάβητο χάρη στούς Ἕλληνες, Θεσσαλονικεῖς ἀδελφούς, τούς ἁγίους Κύριλλο καί Μεθόδιο, τούς Μακεδόνες. Γι᾽ αὐτό καί θά πρέπει νά αἰσθάνονται εὐγνωμοσύνη γιά τούς δύο Ἕλληνες Μακεδόνες ἁγίους πού τούς ἔβγαλαν ἀπό τό ψηλαφητό σκοτάδι στό ὁποῖο ζοῦσαν. Ἀλλά αὐτό εἶναι,δυστυχῶς, τό ἐπίπεδό τους.
Εἶναι, λοιπόν, αὐτοί συνομιλητές μέ τούς ὁποίους μποροῦμε νά διαπραγματευόμαστε σοβαρά καί νά ἐλπίζουμε ὅτι δέν θά ξαναλλάξουν τό Σύνταγμά τους καί δέν θά ἐγείρουν καί πάλι τίς γνωστές ἀλυτρωτικές ἐπιδιώξεις τους εἰς βάρος τῆς Μακεδονίας μας;
Ὅταν τώρα, πού ἔχουν ἀνάγκη νά συμφωνήσουμε, προκειμένου νά ἐνταχθοῦν στό ΝΑΤΟ καί τήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση, γιά νά διατηρηθοῦν ὡς κράτος, τολμοῦν νά μᾶς κατηγοροῦν γιά δῆθεν ὁλοκαύτωμα τῶν ἀδελφῶν τους, γιά τό ὁποῖο εἶναι δῆθεν ὑπαίτιοι οἱ Ἕλληνες καί γιά σφαγές δῆθεν Μακεδόνων, γιά τίς ὁποῖες ζητοῦν ἀποζημιώσεις, τί θά συμβεῖ ὅταν θά ἔχουν αὐτό πού διακαῶς ἐπιθυμοῦν, τό ὄνομα δηλαδή τῆς Μακεδονίας, καί μάλιστα μέ τήν ὑπογραφή μας. Καί ὅταν θά εἴμαστε ἐμεῖς ἐπαρχία μέ τό ὄνομα Μακεδονία καί ἐκεῖνοι κράτος, τότε τί θά λέμε καί τί θά μποροῦμε νά κάνουμε;
Καί δέν εἶναι μόνο τό γεγονός ὅτι οἱ γείτονές μας δείχνουν αὐτήν τήν ἐπιμονή καί τήν ἐμμονή στά ἰδεολογήματα πού τεχνηέντως καλλιέργησαν ἐπί δεκαετίες εἰς βάρος μας, ἀλλά δυστυχῶς βρίσκονται καί Ἕλληνες πού ὑποστηρίζουν ἀνάλογες ἀπόψεις καί καθυβρίζουν ὅσους εἶναι ἀντίθετοι στό ξεπούλημα τοῦ ὀνόματος τῆς Μακεδονίας μας, ὅπως συνέβη πρό ἡμερῶν μέ τόν συμπολίτη μας ἀπό τήν Ἀλεξάνδρεια, πού εἶναι σύμβουλος στρατηγικοῦ σχεδιασμοῦ τοῦ πρωθυπουργοῦ τῆς χώρας μας.
Πῶς μπορεῖ ἕνας ἀνιστόρητος νά κατηγορεῖ μέ τόσο προσβλητικό τρόπο τούς συμπολίτες του, λέγοντας ὅτι ἡ περιοχή τῆς Ἀλεξάνδρειας δέν ἔχει σχέση μέ τόν Μέγα Ἀλέξανδρο καί ὅτι ἡ σχέση της μέ τόν Μακεδόνα στρατηλάτη εἶναι ἕνας μύθος.
Ναί, μπορεῖ νά ἦταν βάλτος ἡ περιοχή, ἀλλά σέ αὐτόν τόν βάλτο πολέμησε ὁ Ἑλληνισμός, πολέμησαν οἱ Μακεδόνες, οἱ Μακεδονομάχοι, ὅσοι εἶχαν ἑλληνική συνείδηση, ἔστω καί ἄν μιλοῦσαν τή σλαβική γλώσσα ἤ τή βλάχικη, γιά νά ἐλευθερώσουν τή Μακεδονία καί ἀπό τούς Τούρκους καί ἀπό τούς Βουλγάρους καί τούς συνεργάτες τους. Καί πολεμοῦσαν, γιατί εἶχαν ἀπόλυτη συνείδηση καί συναίσθηση τῆς ἑλληνικότητάς τους. Γιατί μέ αὐτή τήν ἱστορία τοῦ τόπου τους, πού ὁ κ. Καρανίκας χαρακτηρίζει μύθο, μεγάλωσαν καί κρατήθηκαν Ἕλληνες. Γιατί δέν εἶναι μύθος ἡ παρουσία τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου καί τῶν Μακεδόνων οὔτε στήν Ἠμαθία, οὔτε στή Βεργίνα, ἐκεῖ ὅπου βρίσκονται οἱ βασιλικοί τάφοι καί τά ἀνάκτορα τῶν Μακεδόνων, ἀδιάψευστοι μάρτυρες τῆς ἑλληνικότητας τῶν Μακεδόνων, οὔτε στή Μίεζα, ὅπου βρίσκεται ἡ σχολή τοῦ Ἀριστοτέλη, ὅπου μαθήτευσε ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος, οὔτε βεβαίως στήν Πέλλα καί τό Δίο.
Καί ἐάν ὅλα αὐτά τά ἀγνοεῖ ὁ κ. Καρανίκας, τότε εἶναι ἀνιστόρητος καί κακῶς πληρώνεται ἀπό τό ἑλληνικό κράτος ὡς σύμβουλος τοῦ πρωθυπουργοῦ γιά νά καθυβρίζει καί νά προσβάλλει τούς συμπολίτες του. Ἐάν πάλι δέν τά ἀγνοεῖ, ἀλλά σκόπιμα διατυπώνει αὐτές τίς ἀπόψεις, διαστρεβλώνοντας τήν ἱστορία, τότε εἶναι κυριολεκτικά ἐπικίνδυνος γιά τά ἐθνικά μας συμφέροντα καί δέν μπορεῖ νά εἶναι σύμβουλος τοῦ πρωθυπουργοῦ τῆς χώρας μας.
Θέλουμε τήν εἰρηνική συνύπαρξη μέ τούς γείτονές μας, θέλουμε νά μποῦνε στό ΝΑΤΟ, θέλουμε νά μποῦνε στήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση, ἀλλά ἡ εἰρηνική συνύπαρξη διασφαλίζεται μόνο μέ τόν ἀλληλοσεβασμό.
Μέ τούς γείτονές μας θέλουμε νά ζοῦμε εἰρηνικά καί ἀδελφωμένα. Ἄς βοηθήσουν, λοιπόν, καί ἐκεῖνοι πρός αὐτή τήν κατεύθυνση. Ἄς διαλέξουν γιά τή χώρα τους ἕνα ὄνομα πού νά ταιριάζει μέ τήν πραγματική τους καταγωγή καί ἱστορία, διότι μονάχα ἔτσι θά ὠφεληθοῦν μακροπρόθεσμα, διότι μονάχα ἔτσι θά μπορέσουν νά ἐξασφαλίσουν καί γιά τόν δικό τους λαό συνοχή καί σταθερότητα.
Ἄς μήν αὐταπατῶνται οἱ γείτονές μας. Ὅσο θά προσπαθοῦν νά ζοῦν βασισμένοι ἐπάνω σέ ἕνα ψέμα, θά βρίσκονται διαρκῶς ἀντιμέτωποι μέ πέντε χιλιάδες ἀρχαῖες ἑλληνικές ἐπιτύμβιες πλάκες τῆς Μακεδονίας μας, πού θά τούς γελοιοποιοῦν μπροστά στά μάτια τῆς διεθνοῦς ἐπιστημονικῆς κοινότητος.
Ὅσο θά κοπιάζουν νά στηρίξουν τήν πονηριά καί τήν ψευτιά μιᾶς αὐθαίρετης ἐπί Τίτο κρατικῆς παρθενογένεσης, θά σκοντάφτουν καί θά ματώνουν ἐπάνω στόν ἀρχαιολογικό ὀγκόλιθο τῶν εὑρημάτων τῆς Βεργίνας καί τοῦ Δίου.
Ὅσο θά προσπαθοῦν νά πείσουν τούς ἑαυτούς του γιά τήν ψευδοκαταγωγή τους, θά τούς διαψεύδει σέ κάθε βῆμα, ὁ ἴδιος ὁ πρόεδρός τους ὁ Γκλιγκόρωφ, λέγοντάς τους: «Ἐμεῖς δέν ἔχουμε καμία σχέση μέ τή Μακεδονία. Ἐμεῖς εἴμαστε Σλάβοι».
Ἡ εἰρηνική, λοιπόν, συνύπαρξη μέ τό γειτονικό κράτος μπορεῖ νά βασισθεῖ μόνο στήν ἀλήθεια τῆς ἱστορίας. Καί τό ὄνομα τῆς Μακεδονίας πού διεκδικοῦν καί ἔχουν σφετερισθεῖ τίς τελευταῖες δεκαετίες δέν ἀνταποκρίνεται στήν ἀλήθεια τῆς ἱστορίας.
Κατά συνέπεια δέν παραχωροῦν τίποτε, ἄν θά δεχθοῦν μία σύνθετη ὀνομασία. Ἀντίθετα ἐμεῖς, ἄν τούς χαρίσουμε τό ὄνομα, βάζουμε τήν ὑπογραφή μας καί ἀναγνωρίζουμε διεθνῆ νομική ὑπόσταση σέ ἕνα κράτος μέ τό ὄνομα τῆς Μακεδονίας μας, νομική ὑπόσταση πού δέν εἶχε ποτέ ὡς πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία.Καί ἀκόμη ἡ ὑποχωρητικότητά μας δίνει στούς γείτονές μας τό μήνυμα ὅτι μποροῦν νά αὐξήσουν τίς ἀπαιτήσεις τους ἔναντι τῆς χώρας μας, καί σέ ὅσους τούς ὑποστηρίζουν νά αὐξήσουν τίς πιέσεις τους.
Ζητοῦμε, λοιπόν, γιά ἀκόμη μία φορά καί δέν θά παύσουμε μέχρι τό τέλος νά ζητοῦμε, νά ἀκουσθεῖ ἡ φωνή μας, νά ἀκουσθεῖ ἡ φωνή τοῦ λαοῦ, τῆς Ἐκκλησίας, τῆς τοπικῆς Αὐτοδιοικήσεως. Δέν μποροῦν νά τήν ἀγνοοῦν μέ διάφορα προσχήματα καί προφάσεις. Δέν μποροῦν νά ξεχνοῦν ὅσοι διαπραγματεύονται ὅτι γιά μᾶς διαπραγματεύονται καί ἔχουν τεράστια εὐθύνη καί ἀπέναντι στόν λαό πού διατρανώνει καί σήμερα τή βούλησή του. Ἔχουν τεράστια εὐθύνη ἀπέναντι στήν πατρίδα καί τήν ἱστορία, ἀπέναντι στό μέλλον αὐτοῦ τοῦ τόπου καί τῶν παιδιῶν μας.
Καί ἀκόμη δέν εἶναι δυνατόν τό γειτονικό κράτος τῶν Σκοπίων νά προετοιμάζει δημοψήφισμα προκειμένου νά ἐγκρίνει ὁ λαός τό ὄνομα στό ὁποῖο θά καταλήξει ἡ διαπραγμάτευση καί στή χώρα μας ἡ γνώμη τοῦ λαοῦ νά ἀγνοεῖται ἐπιδεικτικά καί ὑπεροπτικά.
Ἄν νομίζουν ὅτι ὁ λαός εἶναι μέ τό μέρος τους γιά τό θέμα τῆς Μακεδονίας μας, δέν ἔχουν παρά νά τόν ρωτήσουν, δέν ἔχουν παρά νά κάνουν δημοψήφισμα.
Μέχρι τότε ἐμεῖς δέν θά παύσουμε νά διακηρύττουμε μέ κάθε τρόπο καί πρός πᾶσα κατεύθυνση τήν ἀντίθεσή μας σέ ὁποιαδήποτε σύνθετη ὀνομασία τῆς γειτονικῆς χώρας πού θά περιέχει τόν ὅρο Μακεδονία, γιατί Μακεδονία εἶναι τό δικό μας ὄνομα, ἡ δική μας ταυτότητα, ἡ δική μας ἱστορία καί δέν τήν ξεπουλᾶμε οὔτε τήν χαρίζουμε σέ κανένα.
Μποροῦν νά ὀνομασθοῦν, ἄν θέλουν, Δημοκρατία τῆς Δαρδανίας. Ἐμεῖς πιστεύουμε ὅτι δέν θά βρεθεῖ χέρι ἑλληνικό, μακεδονικό, πού θά ὑπογράψει τήν καταδίκη καί τό ξεπούλημα τῆς Μακεδονίας μας.
Ἡ Μακεδονία εἶναι μία καί εἶναι ἑλληνική, ἀλλά καί ἡ Ἑλλάδα εἶναι Μακεδονική. Γι᾽ αὐτό ζητοῦμε νά μήν πουλήσετε τό ὄνομα τῆς Μακεδονίας μας, τουτέστι τήν Ἑλλάδα μας".