Τρένα: Μεταφερόμενοι φύλακες στις αφύλακτες διαβάσεις - Ζήτημα ασφαλείας σε εκατοντάδες σημεία Κύριο

Τρένα: Μεταφερόμενοι φύλακες στις αφύλακτες διαβάσεις - Ζήτημα ασφαλείας σε εκατοντάδες σημεία

Με μεταφερόμενους φύλακες στα τρένα, οι οποίοι θα ανεβοκατεβαίνουν από τους συρμούς για να ρυθμίζουν την κυκλοφορία θα δοκιμάσει να λύσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το μείζον ζήτημα με τις εκατοντάδες διαβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, οι οποίες παραμένουν αφύλακτες.

 

Η μέθοδος αυτή άλλωστε ήδη χρησιμοποιείται από εργαζομένους, οι οποίοι εν έτει 2024 όταν το τρένο φτάσει σε αφύλακτη διάβαση κατεβαίνουν, ρυθμίζουν την κυκλοφορία με σημαία και ένα ...σχολικό STOP και επανεπιβιβάζονται στο τρένο που τους περιμένει.

 

Σύμφωνα με στοιχεία, στο ενεργό δίκτυο της υπηρεσίας συντήρησης γραμμής Κεντρικής και Νοτίου Ελλάδος του ΟΣΕ υπάρχουν 269 αφύλακτες διαβάσεις και της αντίστοιχης Βορείου Ελλάδας 283. Συνολικά στο δίκτυο οι αφύλακτες ισόπεδες διαβάσεις πεζών, ζώων και τροχοφόρων είναι 552, εκ των οποίων οι 304 εξασφαλίζονται με αυτόματα ηχοφωτεινά σήματα και αυτόματα δρύφακτα.

 

Το πρόβλημα θα επιχειρηθεί να λυθεί με τους μεταφερόμενους φύλακες, καθώς, στο περιφερειακό δίκτυο και ειδικά σε αυτό της βόρειας Ελλάδας υπάρχει μεγάλη διασπορά διαβάσεων «ενίοτε σε ερημικές τοποθεσίες που καθιστά αδύνατη την πλήρη κάλυψή τους με μόνιμη παρουσία φύλακα».

 

Ωστόσο και σε αρκετές από όσες διαθέτουν αυτόματα συστήματα, υπάρχουν σημαντικά ζητήματα που έχουν προκύψει λόγω επανειλημμένων βανδαλισμών, παραβιάσεων, αλλά και της παλαιότητας των αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων. Αποτέλεσμα είναι σήμερα να μην υπάρχουν σοβαρά προβλήματα μόνο στον κεντρικό σιδροδρομικό άξονα με την εικόνα όμως να είναι εντελώς διαφορετική στο περιφερειακό δίκτυο.

 

Για την οριστική λύση του προβλήματος, πάντως, θα χρειαστεί περισσότερη υπομονή καθώς τώρα ο ΟΣΕ προετοιμάζει τα τεύχη προκήρυξης της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων συστημάτων, η οποία θα τεθεί προς ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η προμήθεια αφορά 90 – 100 νέα αυτόματα συστήματα ισόπεδων διαβάσεων, με πενταετή πρόβλεψη συντήρησης στους προϋπολογισμούς της μελέτης της τάξης 18 έως 20 εκατομμυρίων ευρώ.

 

Εως τότε, σε όλες τις γραμμές του σιδηροδρομικού δικτύου οι ισόπεδες διαβάσεις εξασφαλίζονται βάσει του θεσμοθετημένου μητρώου ισόπεδων διαβάσεων και των γενικών κανόνων του Γενικού Κανονισμού Κίνησης, Κανονισμός Σημάτων.

 

Για τις φυλασσόμενες διαβάσεις διατίθεται προσωπικό μέσω τρίτων αναδόχων που αναλαμβάνουν το έργο της φύλαξης.

 

Για την ασφαλή διέλευση των αμαξοστοιχιών τοποθετούνται σήματα, σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης, που ενημερώνουν την αμαξοστοιχία για την προσέγγιση σε ισόπεδη διάβαση και επιβάλλουν την εκπομπή μακρού προειδοποιητικού σφυρίγματος προς τους χρήστες των οδών.

 

Ειδικότερα, στις ισόπεδες διαβάσεις που διαθέτουν αυτόματο σύστημα ισόπεδης διάβασης υφίσταται ειδική φωτοσήμανση που εξασφαλίζει τον μηχανοδηγό ενημερώνοντάς τον για την προσέγγιση σε ισόπεδη διάβαση, για το εάν το ανωτέρω σύστημα λειτουργεί κανονικά ή όχι.

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας