Μούφα το Καρπούζι: Η Μακεδονία, το Κατσούλι και το θέατρο του παραλόγου - Γράφει ο Μάκης Φιλιππόπουλος Κύριο

Μούφα το Καρπούζι: Η Μακεδονία, το Κατσούλι και το θέατρο του παραλόγου - Γράφει ο Μάκης Φιλιππόπουλος

Καρπουζάκια μου πολύ καλημέρα σας. Πολλοί μου λένε ότι με αυτά που γράφω ταλαιπωρώ ή ανακατεύω κάποιους και δεν

είναι σωστό. Ένα θα σας πω, δεν είναι τυχαίος ο τίτλος της στήλης. Θεωρώ ότι είστε έξυπνοι και θα έπρεπε να το έχετε καταλάβει. Το καρπούζι είναι φρούτο ταλαιπωρίας. Βογκάς μέχρι να το πας σπίτι, σιχτιρίζεις που δεν χωράει στο ψυγείο, καταπίνεις κουκούτσια και κατουράς ασταμάτητα. Γι΄ αυτό γράφω όσα γράφω, για να τους ταλαιπωρώ. Όχι για να πάνε για κατούρημα αλλά για να διορθώσουν όσα διορθώνονται.

Αυτή τη βδομάδα το συλλαλητήριο και το κατσούλι είχαν την τιμητική τους. Πριν ασχοληθώ με αυτά θα κάνω ένα rewindστα υπόλοιπα που έλαβαν χώρα.

Εμπορικός σύλλογος και ημερίδα- σεμινάριο με θέμα τις πρώτες βοήθειες. Κάποιοι κακεντρεχείς είπαν «από πού κι ως που αυτοί με ιατρικά θέματα». Κακόψυχοι άνθρωποι. Αυτοί δεν έχουν σχέση; Μπήκε ένας πελάτης στο μαγαζί και λιποθύμησε, τι να τον κάνουν; Να του πουλήσουν ένα σακάκι; Όχι βέβαια, θα του δώσουν το φιλί της ζωής. Και τότε να δεις και σακάκι και παντελόνι θα πάρει. Έτσι τα πουλάνε τα κοστούμια φίλοι μου μικρόψυχοι οι σωστοί επιχειρηματίες. Όχι παίζουμε. Σωστή κίνηση παιδιά. Την επόμενη φορά προτείνω ημερίδα με θέμα «το δηλητηριώδες κολεόπτερο του Αμαζονίου». Με τόσους αέριδες τώρα τελευταία ποτέ δεν ξέρεις, ίσως κουβαληθεί κανένα κατά δω.

moufa ian27 1

Ένας φούρνος στα Γιαννιτσά κάνει ψωμιά με διάφορα σχέδια. Ε και; Σε αυτό που έπρεπε να κάνει την διαφορά, έκανε πίσω. Πήγαν να δημιουργήσουν ένα ψωμί με θέμα το sex και το μόνο που κατάφεραν ήταν αυτό.

moufa ian27 2

Φαντασία μηδέν. Απορώ, δηλαδή στα Γιαννιτσά όταν σκέφτονται το sex, γράφουν; Δεν νομίζω. Παρόλα αυτά η απάντηση έρχεται και μάλιστα πολύ γρήγορα από γνωστό φούρνο της πόλης μας. όταν μιλάμε για sexμιλάμε για sex, δεν παίζουμε με προζύμια και αλεύρια. Πολύ σύντομα θα έχετε τη δυνατότητα να το αγοράσετε.

moufa ian27 3

Στο ζεστό και φιλόξενο χώρο του ¨Πράσινου Κήπου¨ έκοψε τη Βασιλόπιτά του τo προσωπικό του Δήμου Αλεξάνδρειας. Την εκδήλωση άνοιξε ο πρόεδρος του συλλόγου κ. Σαμαράς Απόστολος που με ένα σύντομο χαιρετισμό ευχαρίστησε όλους για την παρουσία τους και ιδιαίτερα τους εργαζόμενους στην ΟΠΑΚΟΜ. Όπα, γιατί αυτούς συγκεκριμένα; Όχι ότι δεν το αξίζουν αλλά εμένα κάτι μου βρωμάει.

moufa ian27 4

Μήπως τους ζηλεύουν γιατί είναι εκτός δημαρχείου οπότε δεν χρειάζεται να ακούν τις χιλιάδες παπαριές που ακούν αυτοί; Μήπως επειδή ξέρουν να χορεύουν ωραία (έχουν και χορευτικό τμήμα) και δεν έβαλαν κώλο κάτω σε όλη την εκδήλωση; Θα το ψάξω και θα σας το πω. Το σίγουρο όμως είναι ότι έκαναν εντύπωση. Ντυμένοι στις αποχρώσεις του μπλε και γυρνώντας από τραπέζι σε τραπέζι έδειξαν ότι καλά έκαναν και τους ευχαρίστησαν γιατί απλά….. το΄ χουν.

moufa ian27 5

Το συλλαλητήριο έγινε. Το αν είχε 90 ή 500 χιλιάδες εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρει. Όποιος έχει μάτια βλέπει. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι ότι όλοι όσοι πήγαν, πήγαν με την ψυχή τους, την καρδιά τους και για να φωνάξουν ένα μεγάλο ΟΧΙ σε όλα αυτά τα….. (να μην πέσω στο επίπεδο τους) που επειδή πήραν την ψήφο μας νομίζουν ότι έχουν την δύναμη να μας διαπραγματευτούν.

Και επειδή όλοι έχετε καταλάβει ως τώρα ότι με την θρησκεία μας δεν έχω απολύτως τίποτα, πιστεύω και σέβομαι τα άγια αλλά με τους παπάδες (όχι όλους ευτυχώς) βγάζω καντήλες, παρόλα αυτά πρέπει να παραδεχτώ ότι ο μητροπολίτης μας (μαζί με άλλους 8) έκανε αυτό που θα έπρεπε να κάνουν και οι άλλοι 73. Ήταν εκεί. Άξιος που δεν ασπάστηκε την μικρότητα του Αρχιεπισκόπου «Δεν χρειάζονται συλλαλητήρια αλλά ομοψυχία» και έδωσε το παρόν του.

moufa ian27 6

Ακούστηκαν πολλά βέβαια, «αν είχε κόσμο θα έρχονταν, αν δεν είχε θα συνέχιζαν το τσάι στον Άγιο Δημήτριο», σημασία έχει το αποτέλεσμα.

Εγώ απλά θέλω να κάνω μια ερώτηση προς τον Αρχιεπίσκοπο (μεγάλη η χάρη μου). Όταν έγινε το θέμα με τις ταυτότητες η εκκλησία ζήτησε τη βοήθεια του κόσμου και έγινε το μεγαλύτερο συλλαλητήριο όλων των εποχών. Ήμασταν εκεί. Σήμερα, εσείς που είστε; Για τόσο πρόβατα μας θεωρείτε;

Βέβαια, για να «αστειευτούμε» και λίγο, όλος αυτός ο κόσμος που πήγε για να διαμαρτυρηθεί, το 80% στηρίζει και τα Σκόπια με τα λεφτά του. Μήπως τελικά να κάνουμε λάθος ρε παιδιά; Αφού μας παρέχουν τόσα γιατί να είμαστε σκληρή απέναντι τους; Τι μας παρέχουν; Ορίστε.

Από την άλλη βέβαια σκέφτομαι ότι η ιστορία λέει άλλα. Αλήθεια, φτάσαμε σε τόσο άθλια κατάσταση που βάζουμε την οικονομική κρίση πάνω από την ίδια την ιστορία; Θέλω να πιστεύω πως όχι. Πάντως η όλη κατάσταση με έχει κάνει να ντρέπομαι. Ντρέπομαι για αυτούς που με την ψήφο μου τους έκανα τζάμπα μάγκες και νομίζουν ότι μπορούν να αποφασίζουν για τα εθνικά μας θέματα χωρίς να είμαι παρόν. Ντρέπομαι για τους βουλευτές μας που κρύφτηκαν και δεν τους είδαμε πουθενά. Μια μέρα μετά το συλλαλητήριο βγήκαν όλοι και μίλησαν. Δεν το θέλω αυτό ρε, πλέον δεν με νοιάζει η γνώμη σου, βάλτην κατάπλασμα. Για όλα όσα θα γίνουν από εδώ και πέρα δεν θα φταίνε οι κυβερνήσεις (είναι άχρηστες), ούτε οι πολιτικοί που ψηφίσαμε (είναι πιόνια), αν δεν αντιδράσουμε θα φταίμε εμείς και μόνο εμείς.


Επίσης ένα άλλο θέμα που προέκυψε αυτές τις μέρες ήταν και η σάτιρα που έγινε μέσα από την εκπομπή της Τατιάνας και είχε ως επίκεντρο τη φορεσιά του Ρουμλουκιού. Βγήκε μία, που δεν την ήξερε ούτε η μάνα της και τώρα έγινε φίρμα και ειρωνεύτηκε, λοιδόρησε την ρουμλουκιώτικη φορεσιά. Μας είπε καρναβάλια.

moufa ian27 7

Προσωπικά, θεωρώ ότι οι χαρακτηρισμοί ήταν απαράδεκτοι και ειπώθηκαν από ένα «τσόκαρο» που το μόνο πράγμα που ξαναφόρεσε στο κεφάλι του ήταν η κορώνα της Μπάρμπι. Έχω όμως και κάποιες «απορίες» για το όλο θέμα γιατί τις τελευταίες μέρες είδα ένα παραλήρημα στο FB που με μπέρδεψε και δεν ήξερα αν το θέμα μας ήταν το Μακεδονικό ή το κατσούλι.

-       Στο Μελικιώτικο καρναβάλι δεν βλέπουμε το κατσούλι να παρελαύνει, να σατιρίζετε και χίλια δύο; Διαμαρτυρηθήκαμε ποτέ; Θα μου πείτε, γίνετε αναπαράσταση εθίμων. Όλο το χρόνο οι σύλλογοι αυτό δεν κάνουν, πρέπει και τις μέρες τις αποκριάς; Που κολάει ο βασιλιάς καρνάβαλος με το γκρουπ που χορεύει πατινάδα; Είδατε ποτέ στην Πάτρα άρμα με παραδοσιακές φορεσιές; Είδατε άντρες να φοράνε σαγιάδες και να κάνουν τα ανομολόγητα χάριν αστεϊσμού; Στην Κοζάνη ντύνονται στο Φανό αλλά αυτό είναι το έθιμο. Στη Μελίκη;

-       Εμένα προσωπικά δεν με ενοχλεί το θέαμα στο μελικιώτικο καρναβάλι γιατί καταλαβαίνω απόλυτα τη σημασία του.

-       Ούτε με ενόχλησε τόσο πολύ (παρόλο που δεν τα υιοθετώ) όλα όσα είπε αυτό το τσόκαρο στην εκπομπή γιατί πολύ απλά είναι τσόκαρο. Αν τα έλεγε η αλησμόνητη Δόμνα Σαμίου, που ο λόγος της είχε μια βαρύτητα, τότε ναι, να της τα βγάλουμε τα μάτια. Το μόνο που καταφέρατε είναι να την κάνετε φίρμα χωρίς να το αξίζει.

-       Είδα ανθρώπους να μιλάνε χωρίς να έχουν το δικαίωμα. Προς Θεού, δεν είμαι χουντικός. Αλλά δεν μπορείς εσύ κυρία μου που πέρασες τα 40 και όταν χορεύεις φοράς το κατσούλι με φούντες να μιλάς για προσβολή φορεσιάς. Προσβολή είναι και για μένα που έγινα 46 να ντύνομαι ακόμα ρουγκάτσι αλλά όταν δεν υπάρχουν σε έναν σύλλογο 20χρονα, τότε και μόνο τότε, για να γίνει η αναπαράσταση του εθίμου είναι επιτρεπτό.

-       Ακούω για συγκεντρώσεις συλλόγων για να πάρουν αποφάσεις για το γεγονός. Το θέατρο του παραλόγου. Τώρα είμαστε ενωμένοι; Ξεχνάμε τι λέει ο ένας για τον άλλον; Μας ένωσε το κατσούλι; Ποιανού όμως κατσούλι; Το δικό μου, του ενός ή του άλλου; Δέκα χοροδιδάσκαλοι, δέκα διαφορετικά κατσούλια και ο ένας να βρίζει το κατσούλι του άλλου. Τώρα καλούμαστε να ενωθούμε για να διασώσουμε το κατσούλι από τον διασυρμόεπειδή βγήκε ένα «τσόκαρο» και το είπε δημόσια; Έλεος.

-       Θυμήθηκε και η κουτσή Μαρία ότι κάποτε έβαλε κατσούλι και ανέβασε τη φωτογραφία στο FB όλο καμάρια και με βαρύγδουπα σχόλια. Δύο εθνικές εορτές έχουμε, δεν σας είδα να κάνετε το ίδιο «περήφανες Ρουμλουκιώτισσες».

-       Και για όσους είναι πιο ήρεμοι και δεν παρασύρονται και ξεσηκώνονται εύκολα. Υπάρχει περίπτωση να χάσει την ιστορικότητα του, την σημασία του, την αρχοντιά του, την ομορφιά του αυτό το στολίδι που ονομάζετε «Κατσούλι» από τα λόγια του οποιοδήποτε; Οι Μικρασιάτες, οι Πόντιοι, διώχθηκαν, σκοτώθηκαν, βασανίστηκαν, άκουσαν και συνεχίζουν να ακούν τα χίλια μύρια, παρόλα αυτά υπάρχει κανείς που να αμφισβητεί την ελληνικότητά τους; Κανείς. Οι αξίες παραμένουν αξίες.

-       Ένα μεγάλο μπράβο στον θεολόγο και λαογράφο του τόπου μας κο. Δημήτρη Πανταζόπουλο που μέσα από τη σελίδα που διατηρεί στο FB «Αλεξάνδρου Γαία - Δημήτριος Πανταζόπουλος» έδωσε μια ψύχραιμη και εμπεριστατωμένη απάντηση σε όλους αυτούς που τόλμησαν να αμφισβητήσουν ή να διακωμωδήσουν το κατσούλι.

Ας μην δίνουμε αξία σε ανθρώπους που δεν την αξίζουν. Και γω που τσόκαρο την ανεβάζω και τσόκαρο την κατεβάζω τόση ώρα θα πρέπει «να μην υπάρχω» για την συγκεκριμένη μανδάμ γιατί πολύ απλά δεν είμαι κάποιος που σέβετε τη γνώμη του. Σημασία στη ζωή έχει το τι πιστεύουμε εμείς και όχι το τι πιστεύουν οι άλλοι για μας.

Αλλάζω θέμα και πάω σε κάτι …προεκλογικό. Σιγά σιγά οι υποψήφιοι αρχίζουν να εκδηλώνονται και να φανερώνουν τα χαρτιά τους. Την αρχή κάνει ο ήδη εκλεγμένος στην τοπική αυτοδιοίκηση Σάκης Τζίκας δείχνοντας μας ξεκάθαρα με ποιον θέλει να είναι υποψήφιος στις επόμενες εκλογές. Το Καρπούζι ετοίμασε για αυτόν την προεκλογική του αφίσα και σας την παρουσιάζει σε πανελλήνια πρώτη.

moufa tzika

Ραντεβού το άλλο Σάββατο και συγνώμη αν στεναχώρησα κάποιους.

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας