Το έργο DigitechMethodsErasmus+ με διάρκεια από τον Ιανουάριο του 2024 μέχρι τον Ιούνιο του 2025 έχει συντονιστικό σχολείο το MikielAntonVassalliCollege (Malta) και εταίρους τοTürkanDereliPrimarySchool (Turkey) και το Δημοτικό Σχολείο Πλατέος Ημαθίας /DimotikoScholeioPlateosImathias (Greece).
Το έργοπροέκυψε ως άμεση απάντηση στην επιτακτική ανάγκη να υποστηριχθεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός των εκπαιδευτικών κοινοτήτων στην Ευρώπη, επιδιώκοντας τον εκσυγχρονισμό των παιδαγωγικών προσεγγίσεων μέσω της ενσωμάτωσης καινοτόμων ψηφιακών εργαλείων στις διδακτικές πρακτικές. Η πολυσχιδής προσέγγιση που υιοθετήθηκε, εξασφάλισε την ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονέων και των μελών της κοινότητας στη διαδικασία της ψηφιακής αναβάθμισης. Καθώς το έργο ολοκληρώνεται, προσφέρεται μια εκτενής αναφορά των αποτελεσμάτων του, του αντικτύπου του και της βιωσιμότητάς του.
Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί μια πρωτοβουλία που ευθυγραμμίζεται στενά με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Ψηφιακών Ικανοτήτων για Εκπαιδευτικούς (DigCompEdu), το οποίο περιγράφει έξι απαραίτητους τομείς ικανοτήτων για τους εκπαιδευτικούς σε ένα ψηφιακά ενισχυμένο εκπαιδευτικό σύστημα.
Το έργο DigitechMethodsErasmusplus διατύπωσε ένα σύνολο φιλόδοξων αλλά και ρεαλιστικών στόχων, που καθοδήγησαν τις δραστηριότητές του σε όλες τις χώρες-εταίρους. Ζωτικής σημασίας παράγοντας η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονέων &της ευρύτερης κοινότητας σε βασικές ψηφιακές δεξιότητες, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μέσω της επαγγελματικής συνεργασίας, της αναστοχαστικής πρακτικής και της ενεργού συμμετοχής σε ψηφιακά δίκτυα. Η ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων στην παιδαγωγική πρακτική ενθαρρύνεται, όπως η μικτή μάθηση, η ψηφιακή αφήγηση σε έναεύρος θεματικών πεδίων, η εφαρμογή και αξιοποίηση της ανεστραμμένης τάξης με στόχο την προώθηση της καινοτομίας στον σχεδιασμό διδακτικών σεναρίων.
Επιτακτική ανάγκη αποτελεί αφενός οι μαθητές να εφοδιαστούν με τις απαραίτητες δεξιότητες ψηφιακού αλφαβητισμού και ψηφιακής ασφάλειας κι αφετέρου να εκπαιδευτούν οι γονείς ως προς την σημασία της εποπτείας και του ελέγχου του χρόνου ενασχόλησης των παιδιών τους με τις οθόνες με σκοπό την προώθηση και οικοδόμηση υπεύθυνης ψηφιακής συμπεριφοράς. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί εκπαιδεύονται στη χρήση ψηφιακών εργαλείωνγια τη βελτιστοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων μαθητών από διαφορετικά πολιτισμικά και γλωσσικάπεριβάλλοντα, καθώς και στην εφαρμογή ψηφιακών μεθόδων διαμορφωτικής και αθροιστικής αξιολόγησης των μαθησιακών προϊόντων.Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, το έργοδιακρίθηκε σε φάσεις υλοποίησης. Οι προκαταρκτικές διερευνήσεις αποκάλυψαν ότι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείςπαρουσίαζαν ελλείψεις / αδυναμίες ως προς τις ψηφιακές γνώσεις και δεξιότητές τους.
Έτσι, εκπαιδευτικές ενότητες σχεδιάστηκαν σχολαστικά για να καλύψουν ανάγκες περιλαμβάνοντας θέματα, όπως η ασφάλεια στο διαδίκτυο, οι καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, η σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Διεξήχθησαν συνολικά 12 εκπαιδευτικές εκδηλώσεις στις τρεις χώρες, Μάλτα, Ελλάδα και Τουρκία, οι οποίες προσέγγισαν περισσότερους από 300 εκπαιδευτικούς, 1.200 μαθητές και 400 γονείς. Αυτές οι δραστηριότητες υποστήριξαν άμεσα την έμφαση που δίνει το DigCompEdu στη δομημένη και συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη. Οι νέες ψηφιακές μεθοδολογίες υποβλήθηκαν σε εμπειρικό έλεγχο σε αυθεντικά περιβάλλοντα τάξης επιτρέποντας την επαναληπτική ανατροφοδότηση και βελτίωση.
Τα αποτελέσματα του έργου αναλύθηκαν με τη χρήση ποιοτικών και ποσοτικών κριτηρίων. Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν σε ολομέλειες εκπαιδευτικών, σε συνεδριάσεις τοπικών κοινοτήτων, σε διαδικτυακές συναντήσεις, καθώς και σε σχολικούς ιστότοπους και τοπικές εφημερίδες, έντυπες και ηλεκτρονικές. Μια συλλογή ψηφιακών πόρων περιλαμβάνει μια ποικιλία πολυμεσικών υλικών, συμπεριλαμβανομένων σεμιναρίων, σχεδίων μαθήματος, ψηφιακών εργαλείων, οδηγών για τη διδασκαλία της τεχνητής νοημοσύνηςκαι εκπαιδευτικών βίντεο. Η συλλογή έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς ως προς την αποτελεσματική ενσωμάτωση περισσοτέρων από 25 ψηφιακών εργαλείων στις τάξεις τους.
Η ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και τωνοικογενειών αυτών με ψηφιακές δεξιότητες και η καλλιέργεια μιας κουλτούρας ψηφιακής υπευθυνότητας και καινοτομίας, συμβάλλουν στην ομαλή, με ασφάλεια μετάβαση στην ψηφιακή εποχή.
- Μπορείτε να περιηγηθείτε στην ιστοσελίδα του προγράμματος: https://digitechmethods.my.canva.site/-
- Μπορείτε ναεπισκεφθείτετηνπλατφόρμαESEPeTwinningcollaborations : https://schooleducation.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/digitechmethods-
- Μπορείτε να επισκεφθείτε στα SocialMedia https://www.facebook.com/groups/1162992354977267/?ref=share&mibextid=CTbP7E-