Αντώνης Βεζύρογλου: Ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων το 2021 – «Τρέχει» με 40% στο 8μηνο Κύριο

Αντώνης Βεζύρογλου: Ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων το 2021 – «Τρέχει» με 40% στο 8μηνο

«Τα μεγάλα ποσοστά ανάπτυξης οφείλονται στην τοποθέτηση σε νέα σημεία πώλησης, στην αύξηση του HORECA και στη γενικότερη ανάπτυξη της κατηγορίας των συσκευασμένων φρέσκων σαλατών», λέει στη συνέντευξή του στην «Ημερησία» ο Αντώνης Βεζύρογλου

 

Τις υψηλότερες πωλήσεις στην ιστορία της καταγράφει φέτος η «Α. Βεζύρογλου & Σία Ε.Ε.», η οποία «έτρεχε» με 40% στο 8μηνο. Αυτό υπογραμμίζει σε συνέντευξη που έδωσε στην «Ημερησία»ο ιδρυτής και γενικός διευθυντής της ομώνυμης εταιρείας, Αντώνης Βεζύρογλου, ο οποίος αναλύει παράλληλα τον κλάδο αλλά και το επενδυτικό πλάνο που έχει καταστρώσει μέχρι το 2023.


Τι ρυθμούς ανάπτυξης εμφανίζει η εταιρεία στο 8μηνο;

 

Η εταιρεία μας διανύει την καλύτερη χρονιά που είχε ποτέ σε πωλήσεις γράφοντας 40% ανάπτυξη στο 8μηνο. Η συνολική ανάπτυξη του έτους αναμένεται να είναι ελαφρώς χαμηλότερα από αυτό το ποσοστό καθώς για το τελευταίο 4μηνο προβλέπουμε χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (+30%). Τα μεγάλα ποσοστά ανάπτυξης οφείλονται στην τοποθέτηση σε νέα σημεία πώλησης, στην αύξηση του HORECA και στη γενικότερη ανάπτυξη της κατηγορίας των συσκευασμένων φρέσκων σαλατών.

γφξκ

Ποιο είναι το επενδυτικό σας πλάνο;

 

Την προηγούμενη 4ετία (2017-2020) η εταιρεία επένδυσε 5,4 εκατ. ευρώ σε αύξηση παραγωγικής δυναμικότητας στον αγρό, όπως και σε νέες εγκαταστάσεις διαλογής και συσκευασίας σαλατών. Φέτος εκπονήθηκε νέο επενδυτικό πλάνο συνολικού ύψους 5 εκατ. ευρώ και 3ετούς χρονικού ορίζοντα υλοποίησης (μέχρι το 2023). Σε αυτό περιλαμβάνονται νέες εγκαταστάσεις αγρού και νέος εξοπλισμός παραγωγής, με σκοπό την αύξηση της δυναμικότητας παραγωγής baby φύλλων. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος σύντομα ολοκληρώνεται η κατασκευή νέου θερμοκηπίου 30 στρεμμάτων και αξίας 800.000 ευρώ το οποίο θα μπει στην παραγωγή τον Οκτώβριο.

 

Πέρα από τις επενδύσεις παγίων, η εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει σημαντικά σε ανθρώπινο δυναμικό ενδυναμώνοντας όλα τα τμήματα της, ενισχύοντας το προφίλ μιας 100% κάθετης μονάδας παραγωγής - τυποποίησης - διανομής, αλλά έχει επενδύσει και σε έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων και βελτίωση παραγωγικών διαδικασιών, όπως και σε λογισμικά προγράμματα (ERP) για να ενισχυθεί περαιτέρω, ο έλεγχος σε όλα τα σημεία της παραγωγικής διαδικασίας.Στις τουριστικές περιοχές οι πωλήσεις φρούτων και λαχανικών του φετινού καλοκαιριού φαίνεται να ξεπέρασαν ακόμα και αυτές του 2019, το οποίο θεωρούνταν το καλύτερο έτος για τον κλάδο

 

Ποια είναι η συνολική εικόνα του τομέα που δραστηριοποιείται η εταιρεία στην Ελλάδα και τι μερίδια αγοράς έχει;

Ο τομέας των φρέσκων σαλατών το 2021 παρουσιάζει δύο περιόδους και δύο «συμπεριφορές» ανάλογα με το κανάλι διανομής. Στο πρώτο 5μηνο τα ηνία κατείχε η λιανική η οποία αναπτύχθηκε με ρυθμό 25%, ενώ κατά τους καλοκαιρινούς μήνες η μεγάλη ανάπτυξη ήρθε από την χονδρική με εντυπωσιακή αύξηση 75% σε σχέση με το 2020. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις τουριστικές περιοχές οι πωλήσεις φρούτων και λαχανικών του φετινού καλοκαιριού φαίνεται να ξεπέρασαν ακόμα και αυτές του 2019, το οποίο θεωρούνταν το καλύτερο έτος για τον κλάδο. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στη λιανική (στην κατηγορία μη-πλυμένων συσκευασμένων - baby φύλλων – σαλατών), ήταν 62% το 2020, ενώ φέτος έχει ενισχυθεί περαιτέρω. Το μερίδιο στην χονδρική είναι αδύνατο να μετρηθεί με ακρίβεια αλλά από εκτιμήσεις της εταιρείας μας το ποσοστό είναι χαμηλότερο σε σχέση με αυτό της λιανικής εξαιτίας αρκετών εισαγωγών προϊόντων.

Ποια είναι η θέση του brand «Απ’ τα Περιβόλια του Βεζύρογλου» στις προτιμήσεις των καταναλωτών;

 

Η εταιρεία τα τρία τελευταία χρόνια βρίσκεται σε «επαφή» με τους καταναλωτές μέσω ποσοτικών αλλά και  ποιοτικών ερευνών, με στόχο να διερευνήσουμε τη θέση της μάρκας αλλά και των προϊόντων. Τα αποτελέσματα των ερευνών σε ισχυρούς δείκτες KPI’S (όπως Ποιότητα/ Γεύση/ Μοναδικότητα/ Προτίμηση/ Εικόνα ραφιού) και σε σχέση πάντα με τον ανταγωνισμό, δείχνουν ότι κινούμαστε στο σωστό δρόμο.

 

Σημαντικό για μας είναι ότι οι καταναλωτές που δοκιμάζουν τα προϊόντα μας για πρώτη φορά, γίνονται πελάτες μας και ένθερμοι πρεσβευτές της μάρκας. Αφουγκραζόμαστε συνεχώς την αγορά, δίνουμε σημασία στα συγκεκριμένα ευρήματα, σεβόμαστε τον ανταγωνισμό. Αποκτάμε εμπειρία, μαθαίνουμε και προχωράμε με σύμμαχο την τεχνογνωσία, την τεχνολογία αλλά και τους ανθρώπους μας. Σημαντικό για εμάς είναι ότι οι καταναλωτές που δοκιμάζουν τα προϊόντα μας για πρώτη φορά, γίνονται πελάτες μας και ένθερμοι πρεσβευτές της μάρκας

 

Ποια είναι τα σημεία διαφοροποίησης των προϊόντων σας;

 

Δραστηριoποιούμαστε σε μία πολύ δυναμική αγορά, αυτή των τυποποιημένων φρέσκων σαλατών. Δυναμική γιατί:

 

  • Στην Ελλάδα, είμαστε χαμηλά σε κατανάλωση σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο
  • Μας βοηθούν οι νέες διατροφικές τάσεις που υποδεικνύουν ένα νέο τρόπο ζωής
  • (healthy living),
  • Η πανδημία οδήγησε ακόμη περισσότερο τους καταναλωτές να καταναλώσουν
  • υγιεινά προϊόντα, κυρίως λαχανικά και φρούτα.

Σε μία αγορά με τέτοια χαρακτηριστικά και με πολύ μεγάλο και σημαντικό ανταγωνισμό η διαφοροποίηση αποτελεί σχεδόν μονόδρομο. Διαφοροποίηση σε αρκετά σημεία, κυρίως όμως σε δύο πολύ σημαντικά:

Baby φύλλα. Είμαστε οι μεγαλύτεροι παραγωγοί στην Ελλάδα, στα baby φυλλώδη λαχανικά τα οποία κερδίζουν μεγαλύτερο ποσοστό ανάπτυξης απ’ ότι τα κλασσικά λαχανικά (μαρούλια).

Ήπια Καλλιέργεια. Δημιουργούμε και ελέγχουμε όλο τον κύκλο ζωής των φυτών, από το σπόρο ακόμη. Καλλιεργούμε με σύγχρονη αγροτεχνική τεχνολογία που προφυλάσσει και αναπτύσσει τα φυτά μόνο με χρήση φιλικών τεχνικών και φιλικών προϊόντων (GLOBALGAP PLUS). Ως αποτέλεσμα έχουμε, υγιεινά και ασφαλή προϊόντα με τεχνικές που σέβονται απόλυτα το περιβάλλον και τη γη που μας τα προσφέρει.

Αναφορικά με το κανάλι του HoReCa, τι ποσοστό των πωλήσεων σας αφορά; Ποια είναι η εικόνα του φέτος σε σχέση με πέρυσι;

 

Το κανάλι διανομής χονδρικής (κεντρικές λαχαναγορές) αποτελεί το 50% των πωλήσεων της εταιρείας. Μέσω αυτού του καναλιού τροφοδοτούνται το HORECA, η μικρή λιανική και κάποιες εξαγωγές. Η εικόνα του στο 8μηνο είναι +55% σε σχέση με το 2020, ενώ ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 75%, λόγω της αυξημένης κίνησης ξένων και Ελλήνων τουριστών. Προϊόντα της εταιρείας υπάρχουν σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως και σε πολλά σημεία «μικρής λιανικής».

 

Σε επίπεδο portfolio ποιες είναι οι τελευταίες προσθήκες και τι άλλο νέο ετοιμάζει η εταιρεία;

 

Η εταιρεία μετά από 12 χρόνια, αποφάσισε να αλλάξει τις συσκευασίες όλων των προϊόντων της, για να γίνουν πιο μοντέρνες, πιο χρηστικές για τους καταναλωτές και να ενισχύσουν το brand της εταιρείας. Οι νέες συσκευασίες λανσαρίστηκαν στην αγορά στο τέλος Σεπτεμβρίου.

 

Συγχρόνως, σχεδιάστηκαν 4 νέες σαλάτες (συνταγές), όλες στην κατηγορία baby φύλλων, οι οποίες εμπεριέχουν και νέα είδη λαχανικών που καλλιεργεί η εταιρεία και ως επί το πλείστον δεν υπάρχουν στην ελληνική αγορά.

 

Πού βρίσκουμε τα προϊόντα της εταιρείας; Εξετάζετε την είσοδό σας και σε άλλα σημαντικά σημεία πώλησης;

 

Προϊόντα της εταιρείας υπάρχουν σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως και σε πολλά σημεία «μικρής λιανικής». Η μεσοπρόθεσμη στρατηγική της εταιρείας είναι να ενδυναμώσει την παρουσία της στις σημερινές αλυσίδες αυξάνοντας τους κωδικούς ανά κατάστημα, με επιπλέον στόχο να κατακτήσει περισσότερα σημεία πώλησης πανελλαδικά (γεωγραφική κάλυψη), στοχεύοντας σε αύξηση μεριδίου.

 

Επιπρόσθετα, εξετάζουμε την ανάπτυξη μας μέσω νέων συνεργασιών, που σε αυτή τη φάση αφορούν στην εταιρεία αλλά όχι το brand «Απ’ τα Περιβόλια του Βεζύρογλου».

 

 

Mάκης Αποστόλου

ΠΗΓΗ: www.imerisia.gr

 

Alexandriamou.gr
Δημοσιογραφική Ενημερωτική Ηλεκτρονική Εφημερίδα
Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας